We gaan voor een 3e! Onze wens voor 2022

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door piscean, 3 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammavan1

Mammavan1 Fanatiek lid

28 okt 2020
    2.371
    1.604
    113
    Vrouw
    Bij mijn zoontje wist ik het op 1 dpo al :roflmao: had toen ineens melk uit mijn borsten :confused::confused::confused:

2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.670
    27.311
    113
    Vrouw
    16 dagen,maar ik test op 13 dpo. Ik krijg utrogestan om lf te verlengen. Als ik stop, word ik 2 of 3 dagen later ongesteld. 13 dpo mag ik dus testen of ik door moet gaan met medicatie of t laten staan. Nadeel is wel dat je niet altijd kan voelen of t wel of niet is gelukt omdat progesteron zo hoog is incl kwalen

3. Mammavan1

Mammavan1 Fanatiek lid

28 okt 2020
    2.371
    1.604
    113
    Vrouw
    @GroeneBomen ja lastig is dat he om het nu te herkennen. Bij mij ging de onderkant altijd dik worden dus daar merkte ik het aan eigenlijk. Maar dat is nu ook dat zal dan wel door de hcg komen van de ovitrelle dus symptomen kun je nu niets mee :confused:

GroeneBomen vindt dit leuk.
  4. Mammavan1

Mammavan1 Fanatiek lid

28 okt 2020
    2.371
    1.604
    113
    Vrouw
    Weet jij al iets meer @GroeneBomen je bent nu al bijna op NOD toch?

Pff ik heb gevoel dat progestron al zakt heb alweer jeuk aan de achterkant van mijn benen. Kan dat al zakken op 4 DPO?

5. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.670
    27.311
    113
    Vrouw
    Geen idee eigenlijk.

Neuh 10 dpo dus nog paar dagen geduld haha

6. Mammavan1

Mammavan1 Fanatiek lid

28 okt 2020
    2.371
    1.604
    113
    Vrouw
    Ow echt hahahaha. Nou ik word 10 DPO altijd al ongested :|

Spannend!!!!

7. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.670
    27.311
    113
    Vrouw
    Ik word pas ongesteld als ik stop met utro, dat is echt super chill. Kan t zo rustig uitstellen zelfs. Stel menstruatie staat gepland tijdens autorit naar frankrijk, dan stel ik t liever uit en gebruik pillen langer (idee van die plain aire wcs brrr)

8. Mammavan1

Mammavan1 Fanatiek lid

28 okt 2020
    2.371
    1.604
    113
    Vrouw
    Ow dat is inderdaad wel heel erg fijn :D

9. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.563
    2.859
    113
    Vrouw
    Hoi meiden, wat is het hier stil. wij zijn net terug van een heerlijke vakantie. we hebben echt even pauze genomen. ik verwacht morgen mijn menstruatie en dan kunnen we eindelijk onze eerste iui poging doen.

10. Mammavan1

Mammavan1 Fanatiek lid

28 okt 2020
    2.371
    1.604
    113
    Vrouw
    Hier is het even pauze gezet ik moet eerst een kleine ingreep doen september.

daarna start ik met ivf mijn amh waarde was helaas aan de lage kant 1.1 :(

11. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.563
    2.859
    113
    Vrouw
    wat heftig zeg. Heb je al eerder ivf gehad? dat lijkt mij behoorlijk pittig.

Hier gaan we na een maand pauze en een heerlijke vakantie naar Tenerife weer beginnen. We hebben echt even helemaal niks gedaan. Er was dus ook geen kans om zwanger te zijn. ik heb genoten van wijntjes en cocktails en van onze prachtige dochters. Gisteren zijn we nog van 10 tot 10 in de Efteling geweest. Echt genieten tot de max. Met de oudste in de Python. Echt een mijlpaaltje hoor.

Heb inmiddels 8 sessies bij de psycholoog gehad en ik heb een online module over rouwverwerking gevolgd. Ik voel me elke dag een beetje beter worden. Het gemis van mijn moeder zal blijven. Ik ga me er alleen niet meer tegen verzetten. Als ik moet huilen dan huil ik. Ik accepteer dat het moeilijk is en dat de pijn af en toe keihard binnenkomt. 58 jaar is ook gewoon geen voltooid leven. Voor de kinderwens geldt eigenlijk hetzelfde. Wij willen ontzettend graag een derde kindje. Maar ik probeer los te laten wanneer het gebeurd. ik heb 2 zwangerschappen voldragen. Ik kan zwanger worden. We gaan vol goede moed verder met iui. maar ik zie wel wanneer het raak is. Het moet niet meer. Het mag. ik denk niet meer aan een gemiste maand. Het gaat mij om dat we gaan komen waar we willen zijn. Ik moest gewoon psychisch orde op zaken stellen. in mijn hoofd hoor ik mijn moeder ook zeggen: Het komt zodra je er klaar voor bent. Daar hoop ik op. Op naar de 1e IUI in eigen cyclus. De rust heeft mijn lichaam goed gedaan. mijn cyclus is weet 29 dagen net als toen ik zwanger werd van de meiden. Ook meer bloedverlies gehad. Heb er echt vertrouwen in. 5 augustus 1e echo voor de follikelmeting.

@GroeneBomen hoe is het met jou meid.

12. Mammavan1

Mammavan1 Fanatiek lid

28 okt 2020
    2.371
    1.604
    113
    Vrouw
    Wat fijn @Patty86 dat je even je rust hebt kunnen vinden en lekker hebt genoten. Dat is ook belangrijk want het hele zwanger worden vraagt gewoon veel.

fijn dat je wel goede moed hebt om verder te gaan en je cyclus weer mooi is.

nee geen ervaringen met ivf 1.5 jaar geleden was ik in ronde 2 eerste waar we echt met de eisprong deden zwanger geraakt en bij mijn dochtertje in ronde 1.

mijn cyclus is iets korter geworden was ook 28-29 dagen en nu 27.

Ik heb een amh waarde van 1.1 wat gewoon veel te laag is (had dat eigenlijk niet direct verwacht) maar onder de 1.3 ga je de ivf in dus 23 september bespreking van medicatie en dan week erop starten met medicatie 13 dagen en daarna de punctie.

Ik ga het meemaken en op mij af laten komen. Er is wel nog echt een droom voor meer kindjes:oops:

Patty86 vindt dit leuk.
  13. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.563
    2.859
    113
    Vrouw
    Hier ook weer een flinke tegenvaller. Net echo gehad dag 12 en ei is al gesprongen. Weer geen IUI deze ronde. En we hadden dus ook niet zelf geklust ivm zaadkwaliteit. wat een klotezooi weer.

14. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.563
    2.859
    113
    Vrouw
    Wat voor ingreep gaan ze doen bij jou @Mammavan1
    Daarna meteen ivf dat is wel pittig.

Ik heb het er met mijn man over gehad. wij willen het nog een jaar geven om zwanger te worden desnoods met ivf of iui. Maar dan is het wel klaar, Man wordt dan 45 en vind het mooi geweest. Maarja we lopen nu 3 maanden in het traject en dus nog geen inseminatie gehad. zo schiet het al helemaal niet op natuurlijk.

Wel goed nieuws van mijn werk. Vast contract gekregen. Dus dat is wel een heel fijn vooruitzicht.

15. Mammavan1

Mammavan1 Fanatiek lid

28 okt 2020
    2.371
    1.604
    113
    Vrouw
    @Patty86 ik loop in Duitsland in Nederland kom ik inderdaad nog niet in aanmerking omdat ik 5-6 maanden bezig ben. Maar bij mijn eerste kindjes was ik in ronde 1 zwanger.

Ik word 35 en mijn man is 29 dus wij willen graag cryos voor in de vriezer. Ik heb een amh waarden van 1.1 zijn ze achtergekomen hadden we overigens niet direct verwacht maar dat testen ze als je het traject in gaat standaard.

29 augutus doen ze een hystroscopie scratching en nk plasmacellen en dan 23 september start medicatie.

voor ons is het vooral met het oog op de toekomst omdat wij wellicht hierna nog de wens hebben voor meer kinderen.

In Duitsland heb ik een gesprek gehad met de Cuypers en mag je inderdaad direct de ivf in in Nederland hebben ze veel protocollen en andere regels in Duitsland vinden ze het juist heel verstandig om naar de toekomst te kijken.

16. Mammavan1

Mammavan1 Fanatiek lid

28 okt 2020
    2.371
    1.604
    113
    Vrouw
    Jij hebt ook al meer kinderen @Patty86 lukte het toen ook moeilijk. Als het toen makkelijk ging en het later meer als 3 maanden duurt is er waarschijnlijk wel iets.

17. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.563
    2.859
    113
    Vrouw
    Ik heb al 2 dochters. De oudste in 2014 in ronde 3 een bbz en daarna direct zwanger van de oudste. Jongste kwam direct in ronde 1. Nu sinds december '20 bezig en in februari zwanger. bleek begin maart een bbz. lichaam zelf opgelost. maar de nasleep duurde 8 weken. Daarna werd mijn moeder ziek en overlijdt ze 8 weken daarna en ben ik door mijn werk op straat gezet. Heeft echt een half jaar geduurd voor dat ik weer een beetje normale cyclus had. In januari naar de gyn voor oriënterend fertiliteitsonderzoek. Februari weer zwanger. Helaas vmk. April/Mei niet zwanger geworden. Gestart met IUI. Echo's gehad. Op dag van inseminatie kapot potje. Geen IUI. Ook niet zelf geklust ivm zaadkwaliteit. Iets minder maar niet dramatisch. Juli waren we in tenerife en deze maand hebben ze mijn ei gemist. Al met al ruim 1.5 jaar bezig. denk alleen dat als je goed kijkt we misschien 8 rondes echt kans hebben gemaakt en het dus wel 2x gelukt was. Ik word in oktober 36. Ik heb nog wel goede hoop dat we met IUI en zelf klussen (geen risico meer) nog zwanger worden. Daarna ben ik de afgelopen maanden in therapie geweest. Dat heeft me ook ontzettend geholpen. Op werk ook weer een vast contract. Het tij gaat gewoon keren.

Ergens ben ik ook wel een beetje blij dat het nog niet gelukt is. Ik wilde deze 3e echt als laatste om er volop van te gaan genieten. dat kan nu pas weer eigenlijk. Kan niet wachten op mijn menstruatie. We gaan ervoor. De therapie heeft me heel erg geleerd dat ik niet meer moet zwanger maar worden maar dat ik heel graag zwanger wil worden. Ik denk niet meer in gemiste maanden of verloren kansen. En of er nu straks 9 jaar tussen zit met de oudste of 9 jaar en 3 maanden. Dan is dat maar zo. Het komt zoals het komt. Er zijn nog geen onderzoeken waaruit blijkt dat ik niet meer zwanger kan worden, Ik vertrouw er gewoon op.

18. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.670
    27.311
    113
    Vrouw
    @Patty86 gefeli met vaste contract!

19. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.563
    2.859
    113
    Vrouw
    @GroeneBomen wat lees ik nu? Jij ook gefeliciteerd meid!!! Wat mooi en wat goed. wanneer 1e echo? duimen dat dit een plakker is.

20. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.670
    27.311
    113
    Vrouw
    Dank je! Ben nu exact 4 weken. 15dpo. Ik moet nog even nadenken of ik met 5 of met 6 weken echo wil of daartussen in.

Deel Deze Pagina