Ik denk er soms wel aan. Onze jongste wordt volgende week 1. Het jaar is omgevlogen en mis mijn kleine baby'tje. Maarja baby's worden nu eenmaal groot en blijven niet zo klein hihi. Maar manlief vind het wel goed zo en voor mij blijft het een open iets. M'n man wilt zichzelf eigenlijk laten helpen maar ik ben er gewoon nog niet zeker van. Wat als? Wat als ik (wij) straks echt die kriebels krijg en er zeker van ben om graag nog een kindje te mogen verwelkomen..? Sowieso heb ik qua leeftijd een grens gelegd ( vroeger al en zo denk ik er nog over) dus ik heb nog 4 jaar. We zien wel wat de tijd met zich mee brengt. Daarnaast moet mijn man er natuurlijk hetzelfde over denken.. Voor nu zeg ik het is goed zo, maarja toch die wat als? Hihi Ik vraag me wel af hoe doen andere het met een groot gezin...? Hoe is het financieel haalbaar, zeker als de middelbare school tijd aanbreekt. Hoe los je het op in huis zonder te moeten verhuizen en zo ook met de auto?
Ik heb 4 kids van 10jr 8jr en 6 jr en 2jr De eerste 3 kreeg ik binnen 3,5 jaar dat was best een heftige zware periode zo kort op elkaar heb bewust gewacht op een eventuele vierde toen mijn zoontje 3,5 werd zijn we ervoor gegaan Me zoontje was 4,5 toen zijn broertje werd geboren Ik vond ideaal dat de rest al op school zat waardoor ik toch meer tijd kreeg om te genieten vooral het begin alleen je moet wel mee in het schoolgaan ritme dat was toen niet het geval Me man kwam ermee nog graag een 4e te willen ik ben nu inmiddels 30 en heb altijd gezegd na me 30e geen kids met omdat ik al vroeg was met de 1e anders blijf ik continue in die cirkel van machtvoedingen baby's etc Me jongste is dan nu 2 en slaapt nooit door Ik verlang echt nar de tijd dat die dat gaat doen En ook dat ik straks echt tijd voor mezelf gaat KRIJGEN ALS ALLE KIDS OP SCHOOL zitten eenmaal en zelfstandiger worden Wat betreft de woning wij hebben 4 slaapkmers. De jongste slaapt nog bij ons maar gaat tzt bij me dochter op de kamer en later zien we wel verder En alleen ja met auto zit je dat je een grotere moet hebben die duurder is in de belasting etc Nu dat me jongste groter word gaat alles min of meer vanzelf en geniet ik echt volop en hun ook van hun kleine broertje dat is zo leuk om te zien
Hoi hoi Wij hebben nu 3 kids, 1e is ruim 6,5 2e volgende week 5 en de derde ruim 1,5 Ik ben zelf nu 27. De oudste 2 schelen niet zoveel en dat is goed bevallen, nu de 3e scheelt met de jongste nog net geen 3,5 en ook dat was heerlijk! We hebben 3 lieve makkelijke kids. Slapen goed en spelen veel samen! Zelfs de kleinste doet met z'n broers mee! Heel makkelijk kind slaapt overal. Ik zou zelf heel graag nog een kindje willen, wat dat betreft ben ik er gewoon uit. Maar je moet er met z'n 2 voor zijn he, mijn schoonvader is afgelopen november op 52 jarige leeftijd overleden na lang ziekbed. Dus mijn man geeft aan er niet aan toe te zijn. (Was in dec) Dus ik probeer zo min mogelijk hem te pushen en het er niet over te hebben. Maar nu geeft hij zelf af en toe opmerkingen van 'dit vind ik een leuke naam' zoontjes vragen of ze nog broertje/zusje willen. Van die dingen.. Onze oudste 2 slapen nu op 1 kamer terwijl ze zelf ieder een eigen kamer hebben, Maar zijn mekaars beste vrienden en slapen dus lekker samen. We hebben al een 7 zitter als auto. De zolder kan nog gedeeld worden in 2 kamers als we dat graag zouden willen als de kids groter zijn. Ik wil niet nog een baby maar een kindje, een kind opvoeden. Dus niet graag nog een x zwanger zijn of nog een x de kraamtijd/babytijd. Voor mij is dat echt een kindje opvoeden. En 4 vind ik een mooi even aantal! Haha Zover hier mijn verhaal hier!
Wij denken er inmiddels niet meer over na, wel een poos gedaan. Maar onze vierde wordt bijna geboren!
Wauw boommm! En 4e meisje wat super leuk!! Het lijkt mij ook fantastisch om een 4e jongen erbij te krijgen! Altijd goed maar ze zijn met z'n 3 nu zo leuk samen! Hoe gaat de zwangerschap van een 4e? Zelfde als de rest of wel vermoeiender?
Is ook heel leuk! Had in het begin stiekem gehoopt op een jongen, maar ben nu zo blij met een vierde meisje!! Zwangerschap is eigenlijk hetzelfde als de andere drie. Ben nu wel snel moe en heb weinig zin km nog dingen te doen, maar dat had ik bij de vorige ook haha.
Nou dat klinkt goed!! Veel succes nog met de laatste loodjes! Verder niemand die over een 4e kindje nadenkt? Of er al voor gaat?!
Hier ook de wens voor een 4e, man wou nog nadenken maar dat begint er nu goed uit te zien maar ik wil het pas als de kleinste 3 jaar is (proberen), zodat er minimaal 4 jaar verschil zit tussen 3e en 4e. Als ik naar m'n gevoel zou luisteren zou ik nu al beginnen...
Hier ook de wens voor een vijfde en dus vierde kindje bij ons. Maar we wachten daar sowieso nog eventjes mee.