We gaan voor een brusje club!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Madeliefje1987, 13 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dafino

Dafino Fanatiek lid

2 feb 2019
    2.140
    1.854
    113
    Vrouw
    Hoi dames,
    Ik zou het leuk vinden hier wat mee te kletsen. Bij ons is de kogel nu zo goed als definitief door de kerk dat wij voor een 5e kindje gaan (tweede kindje samen) de jongste wordt deze maand 2 en eigenlijk kriebelt het bij beide om er toch nog een keer voor te gaan. Zelf kan ik wel nog een hele lijst opnoemen waarom het misschien toch geen goed idee is, of in ieder geval niet nu. Maar helaas tikt de klok hier ook steeds sneller. Alweer bijna 38 dus ook niet meer de jongste. Wat dat betreft is het voor mij nu of niet, nog even uitstellen is geen optie.
    Ik heb op dit moment mijn spiraal nog, ben nog heel erg met mezelf in conclaaf hoewel ik eigenlijk allang weet wat het antwoord is. Mijn hart schreeuwt ja, terwijl mijn hoofd ook alle tegens op blijft noemen. Poeh moeilijk moeilijk.

2. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.100
    2.592
    113
    Limburg
    Jammer dat er nog geen positieve testen voorbij zijn gekomen :(. Hier net de menstruatie achter de rug dus door naar ronde 7. Dinsdag werd ik ongesteld en ik heb echt 2 dagen een behoorlijk neerslachtig gevoel gehad. Geen idee of het met de hormonen te maken had, maar normaal heb ik dat niet zo erg. Gelukkig voelde ik me daarna weer beter.

@Dafino welkom! Verstand vs gevoel blijft toch een dingetje he, hoewel je toch meestal hoort dat je naar je gevoel moet luisteren haha.

3. Dafino

Dafino Fanatiek lid

2 feb 2019
    2.140
    1.854
    113
    Vrouw
    Dankjewel @Peetje83 :) Weet ook eigenlijk wel zeker dat hier het gevoel gaat winnen. Merk dat ik stiekem overal al over na aan het denken ben.

Lees dat je je menstruatie er net weer op heb zitten. Dan lopen we beetje gelijk. Hier nog ongeveer 1 dag te gaan. Snap heel goed dat je dat weer even moet verwerken. Heb je een regelmatige cyclus?

4. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.100
    2.592
    113
    Limburg
    Op de eerste 2 rondes na is mijn cyclus heel regelmatig (zie onderschrift).
    Volgende nod zou dus 28 december moeten zijn, zou toch een mooi kerstcadeautje zijn als ik rond die tijd een positieve test in handen heb :D.

5. Dafino

Dafino Fanatiek lid

2 feb 2019
    2.140
    1.854
    113
    Vrouw
    Dat zou zeker een mooi kerstcadeau zijn! Gebruik je ook ovulatietesten?

6. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.100
    2.592
    113
    Limburg
    Nee, ik gebruik geen ovulatietesten, kan wel zijn dat ik ze nog ga gebruiken als het nog veel langer duurt.

Dafino vindt dit leuk.
  7. Zusje90

Zusje90 Bekend lid

3 jan 2020
    520
    529
    93
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Ik zou graag meekletsen! In augustus 2020 is ons zoontje geboren en wij hadden altijd de wens voor meer dan 1 kindje. Bij mijn man kriebelt het al een hele tijd. Maar hij is momenteel ook flink overspannen, daarom vond ik het eigenlijk niet zo'n goede timing. Maar afgelopen week was ik ineens 3 dagen over tijd :eek: getest, maar negatief. En dat voelde toch wel jammer..
    Dus na een goed gesprek met m'n man erover, ben ik overtuigd om er weer voor te gaan. Ben benieuwd hoe lang het duurt, bij onze zoon was het na 4 rondes raak.
    Op naar ronde 1! :thumup:

Zeester85 en Jolo vinden dit leuk.
  8. Jolo

Jolo Fanatiek lid

29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Hallo dames!

Ik kom ook wat meekletsen als het mag :)

Ik ben mama van een schat van een dochtertje (1,5 jaar). Momenteel zit ik in de 7de ronde en heb vandaag een positieve ovulatietest gehad. Dit keer een hele late (pas op CD 24), maar ik ben goed ziek geweest rond de dag waarop ik normaal meestal mijn eisprong krijg. Waarschijnlijk heeft mijn lichaam de eisprong dus op pauze gezet in die periode en nu pas weer op play gedrukt ;)

Als deze poging niet lukt, starten wij met IUI.

Zusje90 vindt dit leuk.
  9. Jolo

Jolo Fanatiek lid

29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Ohja en ik hoop ook heel snel veel positieve testjes te zien! ❤️

Op naar hopelijk een mooi 2022 voor iedereen!

Zusje90 vindt dit leuk.
  10. Zusje90

Zusje90 Bekend lid

3 jan 2020
    520
    529
    93
    Vrouw
    Gezellig dat je komt meekletsen!

Zou goed kunnen dat je ei daarom wat later is deze maand. Mag ik vragen wat de reden is dat jullie na deze ronde zouden starten met IUI?

11. Jolo

Jolo Fanatiek lid

29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Wij hebben veel tegenslag gehad voor ons 1ste kindje.

Wij hebben zelf eerst 1,5 jaar geprobeerd voor een kindje, maar ik heb toen 2 biochemische zwangerschappen gehad.
    Daarna zijn we overgestapt op IUI, maar bij de 2de poging had ik een mola-zwangerschap die dus afgebroken moest worden.

Daarna zijn we verder gegaan met IUI en in de 2de poging heb ik een missed abortion gehad.

Mijn dochter is dan uiteindelijk wel gekomen uit een geslaagde IUI.

In totaal zijn we 2 jaar en 10 maanden bezig geweest vooraleer ik mijn eerste blijvende positieve zwangerschapstest in handen had.

Vandaar dat mijn gynaecoloog nu dan ook heeft gezegd dat we eerst een halfjaar zelf moesten proberen en daarna weer een duwtje in de rug krijgen :)

Het is dus heel spannend of ik meteen een plakkertje ga hebben als ik zwanger raak of dat ik weer eerst een reeks miskramen ga krijgen.
    Maar ik ben er wel van overtuigd dat er hoe dan ook een 2de gaat komen, want daar is mijn dochter het bewijs van! :)

12. Zusje90

Zusje90 Bekend lid

3 jan 2020
    520
    529
    93
    Vrouw
    Aha, wat fijn dat de gyn jullie dan niet te lang laat wachten met IUI. Laten we hopen op snel een plakkertje deze keer!

Deel Deze Pagina