We gaan voor een tweede kindje 2015/2016 deel2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door CaatjeM, 8 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Pff.. Ben ik net lekker in bad geweest, verlies ik in eens bloed erna. Gelukkig geen grote hoeveelheid, maar toch een klein plasje helderrood bloed. Verder geen ergere kramp, dan ik al had. Maar vind het toch een beetje spannend.

Heb de verloskundige even gemaild, maar als het blijft knagen bel ik morgen toch ook even de gyn.

2. Yessie26

Yessie26 Actief lid

30 okt 2013
    433
    0
    0
    NULL
    NULL
    Veel sterkte vandaag Talvi!

Azucena he bah dat is ook vervelend. Kan me heel goed voorstellen dat je het spannend vindt. Inderdaad gewoon vk contacten, daar zijn ze voor!

3. Talvi

Talvi Niet meer actief

Ahh Azucena dat is schrikken! Ik hoop dat het onschuldig is.

4. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.402
    1.180
    113
    Sterkte vandaag talvi! Trieste dag vandaag voor je!! Goed dat je voor curettage gekozen heb, ik vond het alles mee vallen! En hopen dat je daarna snel weer Door kan! 😘

5. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.402
    1.180
    113
    Hè bah azucena! Ik zou gwn bellen vandaag en vragen of je echo maf! Dan heb je wel wat meer duidelijkheid!

6. Eiram

Eiram Niet meer actief

Talvi heel veel sterkte! Wat een heftig nieuws ik hoop dat alles goed gaat vandaag.

Azucena ik hoop dat het niks is! Zou ook de vk bellen misschien kunnen ze vandaag nog een echo maken.

7. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Talvi heel veel sterkte vandaag, hou je haaks!

Azucena weer alles rustig hopelijk? Lijkt me ook eng, ik hoop dat ze je gerust hebben kunnen stellen. En anders inderdaad vragen of je een echo mag!

8. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Hoi Eiram ik had nog geen hallo gezegd... Wat rot dat je een miskraam hebt gehad en ook al een tijd aan het wachten bent op een tweede zwangerschap... Hoe ervaar je het medische traject? Je krijgt hulp vanwege een korte lf zei je toch? Met clomid stimuleren ze de eisprong, waar is de pregnyl en utrogestan dan precies voor? Ik ben benieuwd, wij gaan dinsdag voor het eerst naar de gyn. Ben erg benieuwd wat we kunnen verwachten. Bij mij lijkt alles goed; cyclus is netjes en op basis van temperaturen lijkt er elke maand een eisprong te zijn. We zullen zien... Ik ben benieuwd naar je ervaringen!

9. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Talvi heel veel sterkte vandaag!

10. Eiram

Eiram Niet meer actief

Hoi Bolleke83! Na mijn miskraam bleef mijn lf steken op 8/9 dagen. Wat te kort natuurlijk. Omdat ik al twee keer zwanger was geweest spontaan hadden ze eerst zoiets van probeer het nog maar even zelf. Maar ik heb toen toch clomid erbij gekregen om mijn eisprong wat krachtiger te maken. Ze hebben toen mijn cyclus gemonitord en wat bleek ik had geen goede eisprong hiermee gehad maar wel een uitstekende follikelgroei. Daarom krijg ik nu pregnyl om het eitje gecontroleerd goed te laten springen en utrogestan om mijn lf te verlengen.

De MMM waar ik in zit is heel licht vergeleken bij andere trajecten. Ik hoef maar 1x per cyclus naar de gyn voor een echo en dan beslissen ze wanneer de pregnyl erin kan (toevallig vandaag weer die echo). Aan de ene kant vind ik het heel fijn dat ik nu geholpen wordt maar aan de andere kant is het allemaal wel heel erg gereguleerd. Als je pregnyl hebt gespoten dan moet je twee dagen aan de bak! Al met al had ik natuurlijk liever zonder hulp zwanger geworden, maar het doel heiligt de middelen. De gyn en de fertiliteitsarts zijn iig superlief voor me en begeleiden me heel goed bij de keuzes die ik heb.

Heb jij al enig idee waar het bij jou aan zou kunnen liggen dat het langer duurt voordat de tweede komt?

11. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Hoi Eiram bedankt voor je reactie en openheid. Het is inderdaad heel dubbel. Ik kijk wel uit naar de afspraak met de gyn, het is fijn dat er actie ondernomen wordt en dat we iets kunnen doen i.p.v. alleen maar afwachten en hopen. Aan de andere kant wil ik het natuurlijk liever zonder hulp doen, het romantische is er wel vanaf zo... Maar zoals jij al zegt; op dit moment hebben we alles over voor nog zo'n mooi kindje!

We hebben nog geen idee waar het aan kan liggen. Zoals je in mijn handtekening ziet heb ik best een regelmatige cyclus. Ik temperatuur al 5 maanden en er lijkt elke maand een eisprong te zijn. We hebben via de huisarts al wat testen gehad; ik bloed en mijn lief zaad. Dat was allemaal goed maar het waren oppervlakkige testen natuurlijk. Soms hoop ik bijna dat ze iets vinden zodat ze ons kunnen helpen... Het lijkt me heel klote als alles goed is en we weer naar huis gestuurd worden. Maar we zullen zien...

Jij hebt vandaag weer een echo? Dat wordt dus een gezellig weekend :D? Ik hoop dat het bij jullie snel mag lukken en vooral dat het deze keer een plakkerd is!

12. Eiram

Eiram Niet meer actief

Dank je! Ik hoop het voor ons beiden!

Ik had overigens ook een zeer regelmatige cyclus van gemiddeld 29 (uitschieters naar 27 en 31). Maar daarin was mijn eisprong pas op dag 18 à 20. Ik denk dat ze beginnen met het monitoren van een cyclus. Daar kijken ze naar je bms en de follikelgroei. Daarbij prikken ze ook progesteron om te kijken of de eisprong goed is. Het kan ook zomaar dat ze daarna weer 6 maanden naar huis sturen, ik werd geholpen omdat ik "al" 35 ben.

13. Eiram

Eiram Niet meer actief

Ben net weer terug. Zat twee eitjes die waarschijnlijk allebei mee gaan doen. Gelijk pregnyl gekregen, fijn weekend!

14. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Fijn Eiram, zet m op dit weekend! We zullen zien wat ze precies gaan doen... Daar ben ik het bangst voor, dat ze ons weer naar huis sturen...

15. Eiram

Eiram Niet meer actief

Laten we hopen dat het niet nodig is en je gewoon zwanger bent deze cyclus!

16. Yessie26

Yessie26 Actief lid

30 okt 2013
    433
    0
    0
    NULL
    NULL
    En azucena, hoe is het? Vk nog gebeld?

Talvi hoe is het met je?

17. Talvi

Talvi Niet meer actief

Met mij gaat het wel redelijk 😊 Ik heb geen pijn meer en kan gewoon weer m'n dingen doen al moet ik oppassen met te zwaar tillen.

Azucena Hoe is het met jou? Weet je al meer?

18. Boefje2012

Boefje2012 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.006
    0
    36
    NULL
    NULL
    Rustig aan Talvi!

Hoe gaat ie azucena?

19. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    'Fijn' dat je geen last hebt talvi. In ieder geval niet zo'n nare nasleep zoals bij de vorige keer. Maar ik blijf het zo ontzettend oneerlijk vinden. Wat een pech. Neem je rust en hopelijk kun je dit ook weer een plekje geven.

De verloskundige wilde toch dat ik de gyn belde. Dus dat heb ik maar braaf gedaan. Maar omdat de echo toch al voor dinsdag staat, moeten we gewoon afwachten.

Zelf had ik al zoiets van als het nu fout zit, zit het dat dinsdag ook nog. Hetzelfde met als het goed zit. Dus het maakt ook niks uit. Verder geen bloedverlies of krampen meer gehad, mijn gevoel zit nog wel goed. Sinds gister ook flink misselijk 😅 dus alleen maar een goed teken.

Bedankt lieve dames!

20. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Fijn talvi dat je je lichamelijk weer goed voelt. Sterkte met het verwerken... Succes met afwachten azucena!

Deel Deze Pagina