We gaan voor een tweede kindje 2015/2016 deel2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door CaatjeM, 8 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rietje

rietje Actief lid

12 jun 2010
    430
    13
    18
    Noord-Holland
    Allereerst voor iedereen een mooi jaar waarin de niet zwangeren zwanger mogen worden en de zwangeren een mooi gezond kindje mogen krijgen!

Lievekind herkenbaar hoor het verlangen en dan van die nietszeggende opmerkingen, alsof je niet mag verlangen of werken naar een 2e kindje. Ik hoop dat een bezoekje aan de huisarts ook niet meer nodig zal zijn over een paar maanden.

Rataplan leuk een verrassing, heb ik bij de 1ste ook gedaan ik vond de spanning eromheen erg leuk en ook de mensen om ons heen die aan het raden waren, omdat ze dachten dat we het wel wisten.
    Bij de bevalling zelf mogen kijken wat we hadden gekregen, hadden ze een hele lange tijd niet meer meegemaakt en ze vonden het toch ook wel weer eens fijn om een verrassing te hebben.

AudreyD voor jou ook niet mis je voorgeschiedenis. Ik hoop voor je dat het voor jou ook een mooi jaar mag worden.
    Bij de eerste heb ik er 15 maanden over gedaan en ik zit nu alweer in ronde 10.

Hier een paar dagen voor nod, maar vanochtend al wat bruinige afscheiding dus ik denk dat we weer een nieuwe ronde in mogen gaan, wel weer een tegenvaller, maar aan de andere kant ook weer niet.

2. AudreyD

AudreyD Bekend lid

27 dec 2015
    546
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rietje, Pff 15 maanden, veel te lang :(
    Ben je uiteindelijk naar de gyn gegaan? Of besloten om gewoon verder te gaan met proberen?
    Hopelijk ben je snel zwanger..!
    Bruine afscheiding kan toch ook na een innesteling?! Of heb jij het vaker en word je dan ongesteld?

3. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    rietje ik hoop dat je het mis hebt en je wel zwanger bent! Het wordt voor jullie ook weleens tijd!

Lievekind moedige beslissing om nog even zelf te proberen. Ik hoop dat een bezoekje aan de gyn niet nodig zal zijn! Maar even een waarschuwing vooraf: als je dan uiteindelijk naar de huisarts bent geweest moet je nog maar afwachten of die je meteen doorstuurt. En dan moet je nog een afspraak maken bij de gyn. Dus daar gaat ook wel weer even tijd overheen... Ik hoop dat je deze maand vanzelf zwanger wordt!

En over het geslacht niet weten: superleuk! Wij wisten het ook niet. Vond de verrassing zo leuk. Gevoel was wel heel sterk dat het een jongetje was, gelukkig klopte dat ook. Anders was ik echt in shock geweest, haha. Een meisje is ook super hoor maar wist het zo zeker dat ik eigenlijk ook gewoon een jongetje wilde, haha.

4. AudreyD

AudreyD Bekend lid

27 dec 2015
    546
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gek is dat he Bolleke, het zo sterk weten wat je krijgt.
    Ik wilde het ook niet weten, maar ml wel. Ervoor gekozen om in zijn keuze mee te gaan, want hij had het echt nodig om het te weten.
    Maar toch, al die tijd wist ik ook wat ik ging krijgen :p (wel 17 weken).

Mocht ik een tweede krijgen, zou ik het niet willen weten... Lijkt me zo bijzonder....

5. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Ja leuk he Audrey! Als wij nog een keer zwanger mogen worden willen we het weer niet weten. Blijft heel bijzonder om er pas bij de geboorte achter te komen. Ik vroeg het na de geboorte pas na 10 minuten wat het eigenlijk was, haha. Ik had de bevestiging helemaal niet nodig dat het een jongen was. Toen hij al 10 minuten op m'n borst lag dacht ik o ja toch maar ff vragen :D. Hebben jullie een dochter of een zoontje? En ik hoop dat het bij jullie deze keer zonder medische hulp lukt!

En Lievekind verdrietig die lompe reacties uit je omgeving... Is niet slecht bedoeld maar kan wel hard aankomen. Ik merk dat ik veel steun en begrip vind bij meiden die in dezelfde situatie zitten of hebben gezeten. Die zeggen precies de juiste dingen en snappen hoe je je voelt. En die anderen.... Tja probeer het maar naast je neer te leggen en bedenk dat het inderdaad niet uit kwade bedoelingen gezegd wordt... En inderdaad anders gewoon duidelijk maken dat je niet zoveel hebt aan zo'n reacties.

6. AudreyD

AudreyD Bekend lid

27 dec 2015
    546
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oooh, dat lijkt me zo gaaf he! Nou, ik kan me niet voorstellen hoe het is om het niet te weten en dan dus te moeten wachten tot na de bevalling. Tien minuten, lijkt best lang ja, haha! Maarja, als je gevoel zo sterk is. Had jouw man er een gevoel bij?

Wij hebben een dochter (zie dat onze kinderen dezelfde leeftijd hebben) en we hopen inderdaad ook dat het gaat lukken voor een tweede. Maar heb er wel vertrouwen in, soms wel momenten van onzekerheid. Als het niet binnen een half jaar lukt, ga ik wel aankloppen bij de gyn: omdat ik daar eigenlijk vorige maand al welkom was.
    Zie dat onze nod ongeveer tegelijk valt. Spannend weer! Heb je er een goed gevoel bij deze ronde, of geen idee?

7. petitcherry

petitcherry Actief lid

26 mei 2011
    348
    0
    16
    Amsterdam
    Hoi allemaal,
    Daar ben ik weer, ik was even minder bezig geweest met alles over zwanger worden werd er een beetje depri van.
    Aller eerst een heel fijn nieuw jaar voor jullie allemaal!!!
    Ik heb niet zo ver terug gelezen, maar voor degene die zwanger zijn, van HARTE!!!! Het is jullie gegund. En voor de andere die nog druk bezig zijn, hopelijk word dit ons jaar ;)!!!

Zoals jullie al onderaan zien ben ik bezig met Clomid om mijn eisprong op te wekken, maandag weer teug komen voor een echo om te kijken of mijn eitjes groeien ;).

Hoop weer veel leuke verhalen te lezen hier en dat er veel zwangeren zullen volgen ;).

Oooo ja mijn volgende Nod is 19 Januari ronde 12.

8. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.573
    3.507
    113
    Zo meiden, hier ben ik ook weer eens.

Allemaal nog een gelukkig nieuwjaar en ik hoop dat er veel bolle buiken bij mogen komen.

Lievekind, wat vervelend die opmerkingen. Ik had het geluk wel 2x snel zwanger te raken, maar het verlangen voor een 2e kindje was net zo groot als voor de 1e en als het dan niet lukt...dat lijkt me heel frustrerend.

Rataplan, wat knap dat jullie het niet willen weten. Ik ben daar veel te nieuwsgierig voor. Bij de 1e was ik overtuigd van een meisje en toen dat ook zo bleek te zijn, wist ik het helemaal zeker. Nu was ik niet zo overtuigd en nu ze hebben gezegd dat het weer een meisje is, ben ik nog niet overtuigd. Ik heb zelfs gedroomd dat het bij de 20 weken echo ineens een jongetje was. Donderdag hebben we de 20 weken echo. Heel spannend.

9. Eiram

Eiram Niet meer actief

Helaas weer een ronde verder. Vorige maand niet door de utro ongesteld geworden en nu 2 dagen te vroeg...

10. Lievekind

Lievekind Bekend lid

15 mrt 2015
    933
    128
    43
    Vrouw
    ha lieve meiden! gelukkig nieuw jaar! 🎉🎆 dat al onze wensen maar uit mogen komen!

bedankt voor jullie reacties! doet me goed! dit is voor ons de 12e maand, als t weer niet raak mag zijn gaan we echt naar de ha.. maar deze maand gaan we er nog even ons allesbest voor doen!! 2016 word ons aller jaar meiden!

11. AudreyD

AudreyD Bekend lid

27 dec 2015
    546
    0
    0
    NULL
    NULL
    Petitcherry
    Sterkte! Hopelijk ben je snel zwanger m.b.v. de Clomid :)

Elsa
    Spannend, maar toch: probeer ervan te genieten :)

Lievekind
    Heel veel succes. Hopelijk blijft dit dan de allerlaatste maand en is de ha toch niet nodig :)

Mijn nod komt al in zicht.. Ik vind het zo spannend! Mocht het niet gelukt zijn, dan schakel ik volgende ronde wel weer over naar mijn rationele zelf ;)

12. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Audrey ik heb geen idee deze ronde, ik weet inmiddels dat kwaaltjes niks zeggen en geen kwaaltjes ook niet. Na 13 rondes zwakt de spanning wel wat af, dat trek je niet om er zo intensief mee bezig te zijn. Dus we zullen zien. En ons zoontje wordt 8 januari 2. De tijd gaat zo snel, het is al zo'n grote kerel!

Eiram balen zeg... Altijd zo klote die teleurstelling. Moest je stoppen met de utro? Wat een geklooi zeg...

Petitcherry fijn dat je nu hulp krijgt met Clomid. Hoe reageer je daarop? Ik hoop dat er maandag iets moois te zien is op de echo!

Lievekind hopelijk is een bezoekje aan de huisarts niet nodig. Zet m op!

En Elsa wie weet is het toch een jongen! Is allebei leuk toch?

13. Eiram

Eiram Niet meer actief

Bolleke de vorige keer moest ik na een negatieve test stoppen en toen werd ik twee dagen later ongesteld. Nu dus dwars door de utro heen. Wel een lf van 12/13 dagen deze maand dus had genoeg moeten zijn. Teleurstelling is er wel maar wordt er steeds laconieker onder, volhouden en geduld hebben leren we wel in al die maanden 😉.

14. AudreyD

AudreyD Bekend lid

27 dec 2015
    546
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jullie hebben ook wel gelijk. Bij mij is het natuurlijk ronde 1 en mijn eisprong viel middenin mijn vakantie.. Alle tijd van de wereld natuurlijk. Wat dat betreft is de afleiding van mijn werk wel heel erg fijn.

15. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Eiram dus utro houdt je menstruatie tegen? Sorry maar ik heb er geen verstand van... Wat is het plan van aanpak voor de nieuwe ronde nu dan? Hoe lang was je bezig voordat je zwanger was en de miskraam kreeg? Met andere woorden hoe lang duurt het nu in totaal? Ik hoop dat het snel raak is...

Audrey ik snap het wel hoor, ik vond het in het begin ook zo spannend. Maar dat gaat er na zo'n tijd wel vanaf... Zoals Eiram ook zegt. Maar dat was niet lullig bedoeld hoor. Ik hoop dat je niet zo lang hoeft te wachten als wij...

Ik heb eergister bloed geprikt op progesteron, ik verwacht begin komende week de uitslag. Ik hoop bijna dat ze iets vinden en dat ze dan zeggen: "hier een pilletje" en HOPPA zwanger! Zou het? :D

16. AudreyD

AudreyD Bekend lid

27 dec 2015
    546
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het kwam ook niet lullig over hoor :)
    Ik merkte bij de vorige, dat ik na zes rondes eigenlijk 'op' was... Ik was er toen zo erg mee bezig. Toen moest ik natuurlijk wel naar de gyn, maar ik besloot wel vanaf dat moment om het roer om te gooien. Bijvoorbeeld om de dag seks hebben (dat werd gewoon wanneer we zin hadden, soms zelfs elke dag) of testen voor mijn nod (wat ik niet meer van plan ben). Vrijdag is mijn nod en als mijn ongesteldheid wegblijft (mijn cyclus wijkt zelden af), test ik zaterdag op zijn vroegst.

Ergens is het ook wel dubbel denk ik. Stiekem hoop je dat er niks aan de hand is, maar als er niks aan de hand is, waarom duurt het dan zolang... En als er wel wat is, wat met een simpel pilletje op te lossen is.. Pfff..
    Ik hoop dat je uitslagen goed zijn! Ben wel benieuwd naar het progesteronverhaal. Is dat bijv met een simpel pilletje op te lossen?
    Gelukkig waren je andere testen goed :)

17. Linnepinna

Linnepinna Bekend lid

3 feb 2012
    730
    0
    16
    Werk in de Zorg
    Limburg
    Hallo dames,

Ik wil mij hier ook aanmelden. Wij zijn sinds half 2015 ook bezig voor een 2de. Dit was nog niet gelukt en zijn vrij snel naar de gyn gegaan aangezien ik de vorige keer zwanger ben geworden met iui. Nu heb ik vandaag mijn eerste iui gehad. Dus ik mag nu afwachten. Het zaad was gelukkig voldoende. Deze was ongeveer zo hoog als de iui waar mijn dochtertje uit is ontstaan. En nu afwachten....

Ik wens jullie allemaal veel succes!!

Groetjes Linnepinna

18. Lievekind

Lievekind Bekend lid

15 mrt 2015
    933
    128
    43
    Vrouw
    hoi linnepinna! welkom! leuk dat je mee komt kletsen! iui lijkt me best heftig? heb er niet zo'n verstand van hoor, maar dan "zoeken" ze toch de goede zaadjes uit en plaatsen die tijdens je ei terug? of heb ik het mis?
    in ieder geval heel veel succes!! over paar weekjes hopelijk een mooie test voor jou! :D

19. Linnepinna

Linnepinna Bekend lid

3 feb 2012
    730
    0
    16
    Werk in de Zorg
    Limburg
    Hallo lievekind

Dat heb je goed! Ik ben begonnen op dag 3 van mijn cyclus te spuiten met puregon. Dit om een mooie follikel te laten groeien. Ik heb meerdere malen een echo gehad om te kijken hoe deze groeit. Als deze groot genoeg en dus rijp is om te springen dan moet ik 36 uur voor de iui pregnyl spuiten. Dit is HCG (mede mogelijk door moeders voor moeders) en dit zorgt voor de eisprong. 36 uur na de pregnylspuit is dus de iui. 2 uur voor de iui plaatsvind moet het zaad ingeleverd worden. Dan gaan ze inderdaad de best beweeglijke en dus de sterkste eruit filteren. Deze worden dan hoog in de baarmoeder ingespoten en zo is de afstand wat ze moeten afleggen ook een stuk korter. In de hoop dat eentje ervan het eitje kan bevruchten. Het inspuiten deed bij mij geen pijn gelukkig. Ik vind het op zicht wel meevallen. IVF lijkt me veel heftiger.
    Het heeft geen zin voor mij om vroeg te testen. Als ik nu test dan zegt deze sowieso zwanger (door de pregnyl). Deze is pas na 10 dagen uit je lichaam. Dus daarna kan ik het voorzichtig proberen. Bij mijn dochter had ik 10 dagen na de iui (12 dagen na de pregnyl) een positieve test! Dus duimen maar!!!!

Jij ook veel succes!!

Groetjes Linda

20. Eiram

Eiram Niet meer actief

Hoi Linda! Welkom! Hopen op een positieve test over 12 dagen dan maar... Aan je onderschrift te zien heb je al een lange weg afgelegd.

Bolleke, de utro is progesteron. Om die waardes hoog te houden na de eisprong gebruik ik deze om de lf te verlengen. Op zich was mijn lf lang genoeg deze maand dus ik mag het nog 2 à 3 keer proberen zo. Als het niet lukt komt er iui bij. Van mijn miskraam was ik in ronde 3 zwanger. Dus ik had alle vertrouwen dat er snel weer een zwangerschap zou volgen, helaas alles bijelkaar opgeteld zit ik dus in ronde 13... Ik hoop nu gewoon dat ons geduld en doorzettingsvermogen beloond wordt! Het liefst zsm natuurlijk maar als het maar komt. De gedachte dat het misschien niet lukt wil ik nog niet toelaten.

Deel Deze Pagina