Poeh lijkt me moeilijk Talvi, maar inderdaad als je aan de pil bent kan je wel rustig verwerken. Sterkte!
He balen lievekind. Had zo gehoopt dat het raak was deze ronde. Wat raar Talvi. Hopen op een beetje meer duidelijkheid.
LaMama, wat vervelend dat de start niet helemaal lekker is verlopen! Hopelijk is hij snel helemaal klachtvrij, niet leuk om je kind zoveel te horen huilen en pijn te zien hebben. Dikke knuffel! Fijn dat het nu al een stuk beter gaat. Lievekind, ach nee. Wat ontzettend rot! Hoe gaat het nu? Talvi, weet je al wat meer? Hier niet zoveel spannends. Kraamzorg is geregeld, nog steeds misselijk en moe. De 12 weken komen in zicht, dus hopelijk gaat het snel wat beter. Vind er nog niet veel aan, dat zwanger zijn . Waarschijnlijk vanaf volgende week 100% in de ziektewet, want ook tijdens rust heb ik last van harde buiken. Dus lijkt mij verstandig helemaal rustig aan te gaan doen. Volgende week maandag nog de nekplooimeting en dan aftellen naar de geslachtsbepaling over 3 weekjes. Ik ben zo benieuwd! Daarna gaan we het Quinten ook vertellen. Hij krijg een jongens of meisjes pop zodat het voor hem ook meteen wat tastbaarder is. Hopelijk snapt hij het al een beetje. Hij zal het sowieso wel leuk vinden, want hij wil erg graag een zusje (geen broertje, alleen een zusje, dus hopelijk valt een broertje ook in de smaak).
Slim van je dat je het rustig aan gaat doen Azucena 😊 Ik ben vandaag ongesteld geworden dus ook begonnen met de pil. Wel fijn om te weten waar ik aan toe ben 😊
Hoi Meiden! Sommige van jullie kennen mij waarschijnlijk niet eens. Er is heel veel gebeurd zie ik. Dacht kom even spieken na zo een lange tijd. Gefeliciteerd voor de bevallen mama's en nieuwe zwangeren!! 💜 Wat gaat de tijd snel. Balen voor degene die nog niet zwanger zijn. Heb zelf ook de hoop zo vaak opgegeven. Elke maand langer is een maand te veel. Maar ineens kan het dan toch zowaar raak zijn. Ik leef zo met je mee Talvi!! Lees dat je een vervelende nasleep hebt gehad. Denk zo vaak aan je. Het had mij net zo goed kunnen gebeuren. We waren 2 keer zo dicht bij elkaar uitgerekend. Fijn dat jullie voor jezelf even die rust gunnen. Knuffel! Hier inmiddels 13 weken zwanger. Alles ziet er goed uit. Was in het begin onwijs onzeker omdat de misselijkheid steeds een paar dagen verdwenen was. Maar nu al 3 echo's gehad en begin de kleine nu heel licht te voelen. Vlindertjes in mijn buik. Soms geloof ik het nog steeds niet.
He Vrolijk, leuk om jou weer eens te zien hier. 13 weekjes zwanger alweer. Fijn dat alles goed is. Azucena: He wat rot meid, dat je al zoveel last hebt. Dan maar lekker in de ziektewet, weet je zeker dat je rustig aan kan doen. Maar tis natuurlijk niet leuk. Was veel fijner geweest als je je wat beter had gevoeld. Sterkte. Hier alles goed. Ik ga steeds meer groeien. De kleine gaat steeds krachtiger trappen. Zo gezellig.
Naam__________☺️ NOD ☺️______↻ Ronde ↻ Rietje ___________ 31-01 ________↻ 11 Bolleke83 ________ 03-02 ________↻ 14 Noralie87 ________ 08-02 ________↻ 3 Kimjoy __________ ??-02 ________↻ 9 petitcherry _______ ??-02________↻ 13 Mutskuh _________ ??-02 ________↻ 14 Lievekind ________ 23-02 ________↻ 13 Talvi ____________ xx-xx ________↻ x Mamavanlois _____ xx-xx ________↻ x CaatjeM _________ ??-?? ________↻ 11? ___❤️ Z w a n g e r e __ D a m e S ❤️___ Marjand __________❤️ Zwanger ❤️ 26-01-2016 ↻ ? Boefje____________❤️ Zwanger ❤️ 16-02-2016 ↻ 7 BOY SuusD____________❤️ Zwanger ❤️ ....-....-...... ↻ 1 Anouk112_________❤️ Zwanger ❤️ ....-....-...... ↻ ? Mariahh___________❤️ Zwanger ❤️ 06-05-2016 ↻ 12 Elsa86____________❤️ Zwanger ❤️ 28-05-2016 ↻ 1 Rataplan__________❤️ Zwanger ❤️ 31-05-2016 ↻ 5 VERRASSING Yessie26__________❤️ Zwanger ❤️ 07-06-2016 ↻ 3 BOY Roosje24__________❤️ Zwanger ❤️ 23-07-2016 ↻ 2 Azucena__________❤️ Zwanger ❤️ 08-08-2016 ↻ 4 AudreyD__________❤️ Zwanger ❤️ 00-00-2016 ↻ 1 Linnepinna________❤️ Zwanger ❤️ 00-00-2016 ↻ uiu 1 ___❤️ B e v a l l e N __ D a m e S ❤️___ Googelplex ______❤️ geboren ❤️ 11-10-2015 L.evi NKD ___________❤️ geboren ❤️ 25-10-2015 Girl MISSster _______❤️ geboren ❤️ 27-10-2015 Boy Reeva __________❤️ geboren ❤️ 03-11-2015 Girl Flieentje ________❤️ geboren ❤️ 16-11-2015 L.izzy LaMama _______❤️ geboren ❤️ 11-11-2015 Boy
Vrolijklente wat leuk dat je even komt buurten! Wat tof dat je zwanger bent en dat alles er goed uitziet! Verder kwaaltjes of valt het mee? En hou oud is jouw eerste kindje? Azucena wel herkenbaar, dat het nog niet echt leuk is Kwam voor mij pas echt toen ik de kleine goed ging voelen en er een buikje te zien was. Vervelend dat je al in de ziektewet moet! Maar wat je zegt, heel verstandig als je lijf dit aangeeft! Jij en de kleine zijn het belangrijkste op dit moment! Deed je ook zwaar werk? Rataplan fijn dat alles goed gaat! Hier heel wisselend wat betreft bekken. Vandaag zware pijnijke dag op het werk. Thuis kwam het er allemaal uit (arme man van mij Ik pas al veel aan maar sommige dingen kom ik niet onder uit. Ik zou niet gauw uit mezelf zeggen ik ga minder werken! Dan denk ik; stel ik me aan? We kijken het toch nog wel even aan, misschien gaat het volgende week beter. Wil niet te snel toegeven ofzo. Maar aan de andere kant denk ik wat is nou het belangrijkste? Dat ik redelijk fit de zwangerschap doorkom, voor mezelf en mn gezin kan zorgen en straks ook goed herstel! Mijn fysio geeft niet echt advies hierin, zegt dat ik naar mijn lijf moet luisteren. Lastig! Heb liever dat iemand de keus voor me maakt ofzo, voelt een beetje als falen als ik zelf zeg ik kan niet meer! Nou heel verhaal geworden hihi maar zit er best mee! Iemand nog wat wijze woorden of tips ...?
hee Vrolijk! wat leuk zeg, dat je er weer eens bent! gezellig! en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! fijn dat alles goed is! in welke ronde ben je zwanger geraakt uiteindelijk? Yessie.. tja is lastig he.. ik wil je best zeggen.. meid, ga lekker minder werken! als jou lijf je zegt dat hij het niet aankan! maarja.. ik kan jou niet voelen, die beslissing is helemaal aan jou! succes! knuffel!
Dank jullie wel meiden! Had de eerste weken bijna geen kwalen, maar later wel. Heb dan het gevoel dat ik moet overgeven maar dat lukt niet, dus blijf maar met dat gevoel rondlopen. Afgelopen week grieperig geweest en moest toen ik moest niezen overgeven. De eerste keer in 16 jaar tijd! Hier ook last van mijn bekken. Een hoop taken overgedragen en vorige week voor het eerst bij de fysio geweest. Nu is gelukkig alles verzekerd. De eerste zwangerschap moest ik alles zelf betalen. Dat is duur!! Wijze woorden en tips Yessie: Denk aan jezelf! Ik ging steeds minder werken, maar zat wel steeds aan mijn max. Buiten het werk lag ik alleen maar plat. Wil dat nu anders aanpakken. Ik wil ook nog een leven hebben naast mijn werk. Heb natuurlijk ook nog de zorg voor mijn kleine man van bijna 2. Dus kan niet alleen maar plat op de bank liggen. Bij mijn eerste zwangerschap: Mijn werkzaamheden waren vooral staand, dus ben ingewerkt op zittende administratieve klusjes rond 10 weken. Daarna ging ik van 8 uur per dag naar 6 uur per dag. Daarna naar 4 uur per dag tot 20 weken ongeveer. Toen om de dag 4 uur. Daarna naar 3 uur om de dag en daarna na 2 uur om de dag rond de 25 weken. Na 30 weken heb ik niet meer gewerkt, mede omdat ik in het ziekenhuis had gelegen en al mijn vakantiedagen op heb gemaakt (ik ging toch stoppen met werken). Heb vanaf 20 weken als ik langer dan 15 min moest lopen, dat in een rolstoel moeten doen. Toen ik stopte met werken, had ik ineens geen rolstoel meer nodig. Voor mij dus toch een teken dat hoe weinig 3 x 2 uur per week werken ook lijkt, het was dus eigenlijk te belastend. Ik moest namelijk ook nog een 2 x 45 min in de auto zitten. Nu zijn mijn werkzaamheden al aangepast: ik kan kassa draaien ipv de hele avond staan. Zeg ik nee tegen klanten en collega's als ze vragen of ik wil tillen. Ik werk maar 3 x 3-4 uur per keer verspreid over de week. Dus het zal wat langer duren voordat ik minder moet gaan werken gelukkig. Ook merk ik dat ik door mijn oefeningen en houdingen vanaf het begin af aan goed te doen. Ik minder last heb dan bij de eerste zwangerschap. Ook ga ik nu eerder naar de fysio. De vorige keer dacht ik dat het erbij hoorde, tot ik letterlijk geen stap meer kon zetten en op de grond zakte. Nu weet ik: he ik voel iets, dit is de grens, rustig aan doen. Heb ook heel vaak gedacht: stel ik mij niet aan? helemaal omdat mensen dat denken. Maar als ik dan een middag te veel doe en verschrikkelijke pijn heb en niets meer kan.. Je kunt beter je been breken, dat snapt iedereen. Je fysio snap ik overigens wel, die grens is voor iedereen anders. De een tilt rustig tot week 40 zware boodschappen tassen en de ander kan met 10 weken maar 15 min achter elkaar staan. Ook zijn de bewegingen voor iedereen anders. Ik heb geen moeite met omdraaien in bed, bij de ander gaat dat niet, terwijl ik niet kan bukken en een ander weer wel. Dus luister goed naar jezelf!
Dankje lievekind! Geen idee eigenlijk meer. Heb die MK er nog tussen gehad. We waren in januari begonnen en in november was het raak. Reken je alle rondes of vanaf de MK? Ben gewoon gestopt met tellen.
Naam__________☺️ NOD ☺️______↻ Ronde ↻ Rietje ___________ 31-01 ________↻ 11 CaatjeM _________ 02-02________↻ 13 Bolleke83 ________ 03-02 ________↻ 14 Noralie87 ________ 08-02 ________↻ 3 Kimjoy __________ ??-02 ________↻ 9 petitcherry _______ ??-02________↻ 13 Mutskuh _________ ??-02 ________↻ 14 Lievekind ________ 23-02 ________↻ 13 Talvi ____________ xx-xx ________↻ x Mamavanlois _____ xx-xx ________↻ x ___❤️ Z w a n g e r e __ D a m e S ❤️___ Marjand __________❤️ Zwanger ❤️ 26-01-2016 ↻ ? Boefje____________❤️ Zwanger ❤️ 16-02-2016 ↻ 7 BOY SuusD____________❤️ Zwanger ❤️ ....-....-...... ↻ 1 Anouk112_________❤️ Zwanger ❤️ ....-....-...... ↻ ? Mariahh___________❤️ Zwanger ❤️ 06-05-2016 ↻ 12 Elsa86____________❤️ Zwanger ❤️ 28-05-2016 ↻ 1 Rataplan__________❤️ Zwanger ❤️ 31-05-2016 ↻ 5 VERRASSING Yessie26__________❤️ Zwanger ❤️ 07-06-2016 ↻ 3 BOY Roosje24__________❤️ Zwanger ❤️ 23-07-2016 ↻ 2 Azucena__________❤️ Zwanger ❤️ 08-08-2016 ↻ 4 AudreyD__________❤️ Zwanger ❤️ 00-00-2016 ↻ 1 Linnepinna________❤️ Zwanger ❤️ 00-00-2016 ↻ uiu 1 ___❤️ B e v a l l e N __ D a m e S ❤️___ Googelplex ______❤️ geboren ❤️ 11-10-2015 L.evi NKD ___________❤️ geboren ❤️ 25-10-2015 Girl MISSster _______❤️ geboren ❤️ 27-10-2015 Boy Reeva __________❤️ geboren ❤️ 03-11-2015 Girl Flieentje ________❤️ geboren ❤️ 16-11-2015 L.izzy LaMama _______❤️ geboren ❤️ 11-11-2015 Boy
Oooh zo lief, dat ik gewoon nog in de lijst sta. Voel me zwaar schuldig!!! Ik ben gestopt met tempen, wil er gewoon minder mee bezig zijn. Stiekem had ik me er al een beetje bij neergelegd dat het er gewoon niet inzit. Vandaar dus ook minder activiteit hier... Dan besluit je dat en dan krijg je natuurlijk gelijk een super rare laatste twee maanden, waarin ik 2 keer over een baby (míjn baby) gedroomd heb en één keer zelfs een visioen gehad heb (terwijl ik vol naalden bij de acupunctuur lag). Verder ben ik mega geïrriteerd, heb ik bij vlagen last van mijn onderbuik, maar geloof niet dat ik zwanger ben ofzo. Ik denk echt, dat mijn onderbewustzijn hier een ruil speelt, dat ik deze droom nog niet niet laten varen... Nou ja, volgende week weten we meer... Als ik niet eerder testdrang krijg! Hoe is het verder met iedereen hier? Heb niets teruglezen, sorry......
He Caatje. Leuk je weer te zien. Oh jeetje, je maakt het wel weer spannend gelijk zeg. Wel fijn dat je het een beetje rust geeft. Hoef je er bewust gewoon niet zo mee bezig te zijn. Onderbewust zal je er gewoon mee bezig blijven. De wens is er gewoon nog steeds. Het zou toch geweldig zijn als het toch nog raak mag zijn binnenkort. Ik hoop het zo voor je.
Naam__________☺️ NOD ☺️______↻ Ronde ↻ Rietje ___________ 20-02 ________↻ 12 CaatjeM _________ 02-02________↻ 13 Bolleke83 ________ 03-02 ________↻ 14 Noralie87 ________ 08-02 ________↻ 3 Kimjoy __________ ??-02 ________↻ 9 petitcherry _______ ??-02________↻ 13 Mutskuh _________ ??-02 ________↻ 14 Lievekind ________ 23-02 ________↻ 13 Talvi ____________ xx-xx ________↻ x Mamavanlois _____ xx-xx ________↻ x ___❤️ Z w a n g e r e __ D a m e S ❤️___ Marjand __________❤️ Zwanger ❤️ 26-01-2016 ↻ ? Boefje____________❤️ Zwanger ❤️ 16-02-2016 ↻ 7 BOY SuusD____________❤️ Zwanger ❤️ ....-....-...... ↻ 1 Anouk112_________❤️ Zwanger ❤️ ....-....-...... ↻ ? Mariahh___________❤️ Zwanger ❤️ 06-05-2016 ↻ 12 Elsa86____________❤️ Zwanger ❤️ 28-05-2016 ↻ 1 Rataplan__________❤️ Zwanger ❤️ 31-05-2016 ↻ 5 VERRASSING Yessie26__________❤️ Zwanger ❤️ 07-06-2016 ↻ 3 BOY Roosje24__________❤️ Zwanger ❤️ 23-07-2016 ↻ 2 Azucena__________❤️ Zwanger ❤️ 08-08-2016 ↻ 4 AudreyD__________❤️ Zwanger ❤️ 00-00-2016 ↻ 1 Linnepinna________❤️ Zwanger ❤️ 00-00-2016 ↻ uiu 1 ___❤️ B e v a l l e N __ D a m e S ❤️___ Googelplex ______❤️ geboren ❤️ 11-10-2015 L.evi NKD ___________❤️ geboren ❤️ 25-10-2015 Girl MISSster _______❤️ geboren ❤️ 27-10-2015 Boy Reeva __________❤️ geboren ❤️ 03-11-2015 Girl Flieentje ________❤️ geboren ❤️ 16-11-2015 L.izzy LaMama _______❤️ geboren ❤️ 11-11-2015 Boy
Hey meiden, ik ben even wat minder actief hier. Helaas weer ongesteld en we gaan ronde 12 in. Ik probeer het naast me neer te leggen, maar het is behoorlijk lastig.