Hey Meiden! Het is hier zo rustig dat ik ook al een tijdje niet meer ben geweest. Spannend Kimjoy en Bolleke!! Ga heel hard duimen voor jullie! En wat fijn dat je de gevarenzone voorbij bent Lievekind! Een hele opluchting lijkt me. Hoe gaat het met je? Veel kwaaltjes? Hier nog 1 echo gehad. Deze bink was toen 400 gram groter bij 33 weken dan mijn eerste zoontje. De meting heeft maar 1 dag verschil met elkaar. Dus voor ons zeer duidelijk dat de kleine niet zo klein is. Hij groeit buiten de grafieken. Dus wordt 4,5-5 kilo geschat bij 40 weken. We hebben dus voor een geplande keizersnee gekozen op 25 juli. Onwijs spannend! Toen ik de uitslag van de groeiecho zag waren meteen alle twijfels weg. Deze is nog groter en zal zeer waarschijnlijk dus ook klem komen te zitten in mijn bekken als ik het natuurlijk probeer. Als het al zal passen, zal het vast niet zonder hulpmiddelen en complicaties zijn. Een geplande keizersnee heeft dan minder risico's. Nog 5 weken en dan is het zo ver. Kan niet wachten!!
oh wat spannend allemaal. vrolijklente, ja ik snap dat je dan de keuze voor keizersnede hebt gemaakt, nog 5 weken gaat snel zo!!
Sjonge jonge zeg! :x zo rot elke keer! Dikke knuffel meid! En houd moed hoor, 't kan zomaar een keer raak zijn (kijk maar naar mij!) en dan mag jij dat wonder weer beleven! Of muts, of Bolleke, of Caatje misschien! Gun het jullie allemaal zo enorm!
Bleh wat balen Kimjoy! Wat Lievekind zegt is helemaal waar: ineens is het raak! Houd moet. Dikke knuffel. Gaat hier inderdaad heel snel ineens. Nu nog minder dan 5 weken. De dagen gaan soms traag, maar de weken snel. Raar he?! Blijf het ook maar gek vinden dat we al een datum hebben.
Dank jullie voor lieve berichtjes! Besloten om het komende maand nog te proberen en anders terug naar Gyn nieuwe nod 15/7!
Hè balen Kimjoy. Het wordt nou echt wel eens tijd dat het geluk aan jouw kant staat. Vrolijk: jeetje wat een beer verwachten jullie. Ben benieuwd hoe zwaar ie is als hij geboren is. Ik snap dat jullie voor een geplande keizersnede gaan. Spannend hoor. Sorry als ik niet gelijk op iedereen reageer. Tis soms een beetje zoeken naar wat tijd voor mezelf. Erg druk met zo'n kleine.
Vrolijk, kon je niet kiezen om eerder ingeleid te worden dan? Met 38w bijvoorbeeld? Mn schoonzus heeft diabetes en daardoor erg grote kindjes, maar zij word daarom dus eerder ingeleid.. Deze keer (3e) volgens mij al met 37w..
Mijn gyn zei dat eerder inleiden niet goed is voor een kindje. Vanaf 39 weken schijnen de hersenen pas volgroeid te zijn. Mijn dochter lag in stuit en ze wilde pas bij 39+ weken de keizersnede plannen, inleiden was geen optie. Ze is zelf gelukkig met 38+4 geboren en mocht het toen nog zelf proberen.... misschien dat dat de reden bij jou ook is Vrolijk?
Zover ik weet gaat de groei van de hersenen gewoon door na de geboorte.. Ik zeg niet dat ik het beter weet dan de arts, maar een kind mag vanaf 37 weken gewoon thuis geboren worden. En inleiden gebeurt heel erg vaak! Ik denk dat een inleiding lichamelijk voor een vrouw minder fijn is dan de natuur zijn werk laten doen, het lichaam is er nog niet klaar voor en word geforceerd. Maar dat is precies hetzelfde met een keizersnede.. Dat is voor een vrouw ook enorm zwaar. Ik denk trouwens dat het niet zoveel uitmaakt of je met 38w word ingeleid of een keizersnede krijgt.. Het kindje is in beide gevallen 38w. Ik oordeel niet over je keuze hoor Vrolijk.. Ik ben gewoon benieuwd waarom je voor een ks kiest en of/waarom een inleiding geen optie is?
Ik heb er zelf ook geen verstand van hoor lievekind, maar weet ook dat onze verloskundige praktijk pas bij 41+ weken je doorstuurt naar het ziekenhuis voor optie bespreken inleiden. Omdat ook zij zeggen dat een inleiding niet goed is voor een kindje. Keizersnede trouwens ook niet, maar soms heb je geen andere keuze...
Dat begrijp ik, wanneer het niet nodig is liever niet natuurlijk. Maar ik het geval van Vrolijklente is dat niet aan de orde. Vrolijk loopt sowieso niet tot het einde door omdat haar kindje erg groot is, wat ook weer risico geeft tijdens de bevalling. Maar als de 2 á 3 weken eerder bevalt is haar kindje niet zo groot..
Hey sorry meiden! Hele discussie over inleiden en ks. Ik ben hier wat minder vaak. Omdat ik al een keizersnee gehad heb, mag ik niet ingeleid worden. Dan is de kans groter dat het litteken openscheurt omdat er meer druk op komt met daarbij het risico dat het kindje overlijd. Die kansen zijn erg klein, maar wel aanwezig. Daarom mag je na een keizersnee ook niet meer thuis bevallen. De reden dat ze een keizersnee pas na 39 weken doen is omdat de longentjes dan zeker weten goed ontwikkeld zijn. Hoe eerder, dan de meer kans dat een kleintje toch nog de conveuse in moet. Als een kindje zichzelf aandient zijn ze meestal wel rijp, maar een keizersnee heeft het kindje niets over te zeggen. Overigens heb ik een paar weken terug wel gehoord dat een kindje een hoger IQ zou hebben als hij geboren is in week 40-41 en een grotere kans op invaliditeit bij 42+.
Nog even vrolijk en dan heb je je mannetje in je armen... De gyn zal wel weten waar hij goed aan doet bij jullie!
Dank jullie wel meiden!! Nog precies 1 maand. Vandaag zijn eerste pakje (maat 56) gekocht. Maatje 50 heeft vast geen zin haha. Hebben we wel, just in case. Gynacologen en VK zeggen verschillende dingen. Maar denk dat 6 van de 7 echt een keizersnee adviseren en eentje 'begreep onze keuze wel'. De een wilde meteen met 38+6 een keizersnee en de ander vond 40 weken ook wel ok en mocht het dan eerder beginnen, eerst natuurlijk proberen. Wij hebben nu een keizersnee daar tussen. Degene die hem plande was degene die hem wilde zetten op 38+6. Maar toen hebben we heel duidelijk aangegeven dat we dat te vroeg vonden. -diepe zucht- pech voor hem. Het is onze keuze. Volgens mij vond hij ons maar eigenwijs. Die was bang dat ik midden in de nacht weeen zou krijgen en dan een spoed keizersnee in de ochtend. Als het eerder begint wil ik het graag natuurlijk proberen. Dan is hij wat kleiner. Maar verwacht het eerlijk gezegt niet. Hij staat nu gepland op 39+3. Vind het super spannend!! Volgens mij ben ik de eerst volgende hier die nog een beetje actief is (?)
Spannend vrolijk. Duurt niet lang meer. Iemand trouwens enig idee hoe het ondertussen met Azucena gaat?
Geen idee.. heb ze pas een pb gestuurd maar geen reactie gehad nog niet... hoe bevalt het jou? Met je kleine beeb?