We gaan voor een tweede kindje 2015/2016 deel2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door CaatjeM, 8 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boefje2012

Boefje2012 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.006
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bel gewoon Talvi! Helemaal als je zit te wachten!! Gewoon doen hoor meid!! Dit is niks dat het weer gestopt is...

2. Talvi

Talvi Niet meer actief

Ik heb idd om half 2 gebeld. Na een uur belde ze me terug dat het ziekenhuis in Delfzijl deze week geen plek had dus moet helemaal naar Groningen.. Dus ze stuurt mijn gegevens naar het UmcG en dan nemen zij contact met mij op voor een afspraak. Hoop dat ze vandaag nog bellen.. Echt wat een gedoe.. Ik dacht dat je de tabletten gewoon op recept bij de apotheek kon halen..

3. Vlinder89

Vlinder89 Actief lid

1 jul 2011
    100
    0
    0
    Zuid-holland
    Hoi hoi, sorry later mijn voorstel praatje dan verwacht. Erg chaotische diensten achter de rug. Werken in de zorg, dan hoort dat erbij :)
    Ik ben Vlinder 25 jaar en mama van een prachtige peuter/kleuterende meid van 3. Voor mijn zwangerschap 3 jaar geleden hier ook op het forum rond gehangen, maar nooit echt heel actief. Vind het nu wel erg leuk om met een leuk clubje het een en ander te delen. Het kriebelt al een paar maanden om weer te beginnen voor nummer 2, maar vond het nogal wat. Nu zijn we (mannetje en ik) toch echt op een punt gekomen dat we voor ronde 1 gaan, maar wel op een ongedwongen manier. We zien wel :)

Wat een leuk clubje hebben jullie zeg. Lijkt of jullie elkaar allemaal al heel lang spreken.

Wat heftig Talvi. Groot gelijk dat je gaat bellen. Zo rond lopen is ook niets.

Flieentje werk je toevallig ook in de zorg? Let je op jezelf! Je hebt gewoon recht op 2 aan een gesloten vrije dagen volgens mij. Zeker nu je zwanger bent moeten ze je diensten maar beter voor je in plannen. Dat kan toch niet steeds maar 1 dagje vrij. Daar heb je niet aan. *spreek uit ervaring ;)*

Lees een aantal meiden in spanning voor een test.... ben heel benieuwd... zal hard voor jullie duimen. Delen jullie hier ook testen en twijfel testen met een foto of niet?

Heerlijk zeg voor een aantal de vakantie al begonnen of in aantocht. Hier nog even door tot september

4. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    Welkom vlinder!
    Ik ga een vroege test doen weet het nu zeker haha kan echt al niet meer wachten en mijn nod is 22ste
    Ik ben stront misselijk en duizelig en lichte krampjes pff

Talvi anders nog een keer erachteraan gaan

5. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Hey meiden!

Nou ja Talvi ik vind dit echt niet normaal hoor. Alsof het allemaal niet verdrietig genoeg is, dan heb je ook nog allemaal dit gezeik erbij. Echt schandalig dat ze jou zo door laten lopen. Waarom kun je hierbij niet gewoon door je vk begeleid worden? Of inderdaad naar de apotheek gaan of zo. Belachelijk. Ik zou hier geen genoegen mee nemen als ik jou was... Sorry kan er echt boos om worden, vind het allemaal al erg genoeg voor jou :(. Stom volk.

Nogmaals welkom Vlinder. Is zeker een leuk clubje hier :). Spannend dat jullie nu voor een tweede gaan. Was het met je eerste zwangerschap snel raak? Ik duim voor jullie!

Lieve flieentje denk aan jezelf meis. Jij en de kleine zijn nu even het belangrijkst. Dat geldt voor de andere zwangeren natuurlijk ook. En eigenlijk ook voor de niet-zwangeren ;). Klinkt eenvoudig maar ik vind het ook moeilijk hoor. Cijfer mezelf soms ook (te) makkelijk weg.

Haha Boef ik dacht al ik zei toch dat we naar Tallinn gaan... ;). Krijg die vraag meer hoor, dus geeft niks. Schijnt een erg leuke stad te zijn en ligt aan de zee, dus hopelijk kunnen we ook een dagje strand doen. Hoe is het met jou?

Suus wanneer ga je testen? Nu? Het is nog wel vroeg... Maar ik duim voor je!

Dankjewel voor jullie duimen meiden! Begin het stiekem toch ook wel weer spannend te vinden... In verband met ons citytripje ga ik zondagochtend testen, dan ben ik 12 dpo. Nog geen kwaaltjes verder behalve veel afscheiding (sorry! :)). En gevoelige borsten maar dat heb ik tegenwoordig elke ronde, had ik eerst nooit.

6. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    Ik ga de 17e een vroege doen 6 dagen voor nod vorige keer toen al een licht lijntje

7. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Hee meiden!

Ik vindt het ook wel leuk om hier mee te kletsen en lezen..
    Ik ben zustertje :p en heb een zoontje van 3 (mei 2012).. Sinds vorige maand zijn wij actief bezig voor een 2e kindje.. In oktober 2014 heb ik mijn mirena laten verwijderen en eigenlijk vrijwel gelijk een regelmatige cyclus van 25-27dgn.
    Nu op het wachtbankje van de 2e ronde, heb ovulatietesten gebruikt en zit nu 9 of 10dpo. Denk dat m'n menstruatie komt hoor, al een paar dagen bruin/roze verlies..
    Ik heb nog niet alles terug gelezen, maar ga deze groep vanaf nu wel actief bij houden :)

8. Vlinder89

Vlinder89 Actief lid

1 jul 2011
    100
    0
    0
    Zuid-holland
    Nou ja Talvi mijn mond valt open. Geen plaats meer deze week:$ zijn ze gek geworden. Voor dit soort gevallen moet er toch altijd plaats zijn. Anders zelf al naar Groningen bellen voor een afspraak. Zo ga je toch niet met mensen om.

Heerlijk Bolleke en wat leuk ook naar een onbekende plaats. Misschien dan ook niet heel toeristisch gaaf zeg. En dan ook nog testen spannend joh.

Suus spannend zeg.

Wat leuk Zustertje. Dochter hier ook van mei 2012 Lopen dus best gelijk ;) Welkom

Bij mij was het bij de eerste binnen een half jaar raak. We zullen zien. Op het moment is mijn cyclus een beetje raar. Hou em weer bij sinds maart, maar hij verlengt iedere maand met een aantal dagen. Ach we zien wel.

9. Talvi

Talvi Niet meer actief

Hey meiden. Tnx voor jullie lieve woorden! De vk zei al tegen mij dat er in de vakantie vaak door onderbezetting geen gynaecoloog direct aanwezig is in Delfzijl. Dat ziekenhuis gaat binnenkort ook sluiten maar baal er wel behoorlijk van.. Ik denk dat UmcG morgen wel belt anders bel ik zelf idd even.

10. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    O haha Suus ik dacht nu meteen :). Spannend, das vrijdag testen dus. Duim voor je hoor!

Welkom zustertje! Spannend voor een tweede gaan. Hoop dat het snel raak is! Enne... roze en bruin verlies kan ook van een innesteling komen :). Of heb je dat altijd voordat je ongesteld wordt?

Vlinder vaag die cyclus dan... Lijkt me wel irritant als je zwanger wilt worden... Misschien gaan tempen of ovulatietesten doen? Krijg je wat meer inzicht, dat gaf mij wel rust. Hoewel ik het ook kan begrijpen als je juist (nog) niet die poespas wilt en het gewoon even wilt aankijken.

11. Talvi

Talvi Niet meer actief

Zustertje welkom!

12. Zustertje2015

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36

Dank je :D

Heb je toen ook meegekletst bij de mei 2012 mama's? We hadden daar een best hecht en gezellig groepje..

13. Zustertje2015

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36

Dank je wel :)

Het kan 2 kanten opgaan.. Bij m'n zoon ook bruin/roze verlies en ondanks dat positieve test en goede zwangerschap gehad. Maar zo begint m'n menstruatie ook altijd wel dus eigenlijk zegt t nog niks.. Ik wacht t rustig af, vanmorgen stiekem getest maar zit in de nachtdienst dus had sowieso vrij heldere urine omdat k gewoon genoeg gedronken had vannacht maar die was negatief.. Woensdag nog een keer als menstruatie niet doorkomt..

14. Zustertje2015

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36

Dank je wel meid.

Ik heb even vluchtig wat gelezen maar begrijp dat jij in een hele nare en moeilijke situatie zit.. Ik wil je heel veel sterkte toewensen..

15. Vlinder89

Vlinder89 Actief lid

1 jul 2011
    100
    0
    0
    Zuid-holland
    Zo staan we er wel in Bolleke geen poespas we zien wel. Benieuwd hoe lang we dat volhouden, maar hoop een tijdje :D

Heel goed Talvi. Wat lastig allemaal.

Ben benieuwd zustertje. Hoop dat het toch raak is.

16. Vlinder89

Vlinder89 Actief lid

1 jul 2011
    100
    0
    0
    Zuid-holland
    Neej zustertje niet in dat topic beland. Wel leuk lijkt me om alle stapjes dan samen te delen

17. Talvi

Talvi Niet meer actief

Tnx 😊

18. Zustertje2015

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36

Oke.. Ja we hebben nog steeds een hecht clubje met 6 meiden, erg gezellig ☺️

19. anouk112

anouk112 Actief lid

20 dec 2014
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom allemaal!
    Talvi hoe gaat het nu met je?
    Hoe vroeg zouden jullie testen? Zoals jullie weten moet ik bij een positieve test gelijk de gyn bellen voor pillen progesteron en het is nog niet bij de hand maar ik weet niet wanneer ik durf te testen... Vind het erg spannend hoor! Ik ga maar een stapel testen halen bij de action haha. Heb nu mijn slijm... Sorry... Hopelijk is vriend lief beetje op tijd thuis ��

20. LaMama77

LaMama77 Actief lid

6 mei 2013
    307
    0
    16
    @Talvi: hopelijk kun je snel terecht in het ziekenhuis en krijg je de pillen dan meteen mee. Wel ontzettend balen dat je zó lang moet wachten.

@Vlinder: succes ermee meid! Spannend om weer te beginnen!
    De meesten van ons kletsen inderdaad al vanaf januari, en een paar van ons appen zelfs al maanden, dus we kennen mekaar onderhand wel ja, haha. Maar juist leuk dat er ook steeds anderen zich melden.

@Flieentje: lekker rustig aan meid! Maar ik heb begrepen dat je al een gesprek hebt gehad en het helemaal goed gaat komen. Fijn!

@SuusD: oh, nog een paar daagjes wachten dus...spannend! Ik duim alvast.

@Bolleke: die megnetiseur was het keerpunt. Tijd voor een positieve test volgende week!

@Zustertje2015: gezellig! Welkom bij de groep. En al bijna aan je NOD, dus ook spannend!

@Anouk: veel plezier met sexytime alvast!

Ik heb vanmiddag controle gehad en ook heel even mogen spieken naar de beeb! Hartje ging flink los en ik voel de hele dag door getrappel en gerammel in mijn buik. Gaat nog wat worden de komende maanden! De gyn vond ook dat ik het rustig aan moet doen en moet zorgen dat ik weer een goed slaapritme krijg en daardoor ook weer energie.

Deel Deze Pagina