We gaan voor een tweede kindje 2015/2016 deel2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door CaatjeM, 8 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    mamavanlois, jeetje.. Wat een nieuws. Enorm heftig voor jullie! Heel veel kracht en wijsheid de komende tijd!

Roosje, wauw! Gefeliciteerd :). Zo twijfel je nog en zo ben je zwanger!

Rataplan, balen dat je steeds misselijker word! Hopelijk nu alleen het eerste trimester. Hopelijk mag je snel terect voor de intake. Wanneer wil je het je dochter vertellen? (Ik zie in je onderschrift niet staan hoe oud ze is ;))

Petit, spannend! Veel plezier samen. Vanavond en morgen :p?

Kimjoy, ik las gister dat een eitje beter in kan nestelen als je weerstand lager is ;) dus wie weet.. Ik duim in ieder geval voor je!

rietje, lastig hoor! Maar inderdaad verstandiger even op een laag pitje te gaan. Zeker met narcose in het vooruitzicht. Hopelijk helpt de geplande operatie en kunnen jullie er daarna volop voor gaan :).

Hier morgen NOD, maar verwacht er niks van hoor. Zeker niet na het zien van Roosje's test, als ik zwanger zou zijn, had er al wel een licht streepje moeten staan hoor. Zo realistisch ben ik wel. Vanochtend nog getest (na een hele nacht erover dromen.. Pff.) dacht net wel een heel, heel, heel licht streepje te zien, maar ik wil denk ik te graag. Hij stond ook te dicht op de controlestreep om iets te betekenen en zou een dikke vette indroger van 12 uur zijn. Dus.. Ik ga morgen maar chocola inslaan :D.

2. MissSter

MissSter Bekend lid

3 feb 2015
    687
    0
    0
    Wauww roosje gefeliciteerd!! Leuk leuk!
    Hoop dat er snel meer mogen aansluiten bij de zwangere lijst!
    Gun het jullie zoooo!

En googel jij hebt die kleine humptie dumptie straks gewoon al vast!
    Ben benieuwd wanneer mijn aapje zich meld. Zal wel weer overlopen 😉
    Maaaar heb iig de 37 weken gehaald en mag veilig thuis bevallen 😄😄

3. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Mijn dochter is 6. Dus echt wel een leeftijd dat ze het allemaal begrijpt. Ik wil in ieder geval zorgen dat we ergens zijn waar ze niet afgeleid wordt door de tv ofzo. Wil dat ze haar volle aandacht bij ons heeft als we het gaan vertellen. Dus ik moet nog even wat verzinnen. Ik wil het wel echt gewoon gelijk vertellen. Niet erom heen draaien met raadsels ofzo. Misschien koop ik wel een speentje ofzo. Als ze die dan uitgepakt heeft, dat we het dan zeggen.
    Iemand anders nog een leuk idee??

Jeeejj Roosje. Die kv is mooi duidelijk. Van harte meis.

Azucena: spannend. Test kan gewoon wat langer duren he, voor hij kleurt. Nietvte snel opgeven hoor. Ik duim voor je.

Ook voor jou Kimjoy. Bij mij was het juist raak in de maand die kansloos leek. Kan dus echt wel. Duim ook hard voor jou.

Rietje, snap dat je baalt. Maarja, eigen gezondheid gaat uiteraard voor. Jouw lichaam moet in goede conditie zijn als jij straks voor een beeb in je buik moet zorgen. Maar snap de frustratie. Had ik ook toen we een maand pauze moesten nemen na mijn ziekenhuisopname. Die maand mocht ik absoluut niet zwanger worden. Dat is balen, maar alles voor een goede zwangerschap hè. Sterkte met de operatie

4. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Dankjewel lieve meiden. Geef de moed niet op Azucena. Niet ieder vrouw test posi voor nod dus geen bloed geeft moed hihi. Bij mij was het ook best licht. Ik testte bij mijn dochter 4 dagen voor nod best duidelijker dan dit. Ik ben dus iemand die voor nod posi test.

Misster, ooh jij de laatste loodjes zie ik. Successss.
    Rataplan dankje meid jij ook gefeliciteerd

5. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    6 jaar is inderdaad wel een leeftijd waarop je het wat vroeger kan vertellen :)! Leuk!

Even denken.. Misschien een boek kopen over grote zus worden? En dan op de laatste pagina een echo foto plakken. Of stiekem meenemen naar een echo. Of een makkelijk voorleesboekje wat ze straks voor kan lezen aan de baby, als grote zus..

Ik denk nog even verder :p!

Het schiet op MissSter!! Ook alweer 37 weken. Voor je het weet is de buik weg (of in ieder geval een stuk kleiner) en heb je een mini mensje in je armen.

Ik heb wel het gevoel dat ik ongesteld moet worden hoor. Dus ga daar maar gewoon van uit. Volgende maand toch maar proberen het testen iets (iets!) uit te stellen :p. Met Quinten had ik meteen een knaller, maar toen was ik ook al een week of 6, dus niet te vergelijken.

6. Yessie26

Yessie26 Actief lid

30 okt 2013
    433
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks Caatje! Mn uitgerekende datum is tot nu toe 9 juni 2016

Mutskuh; is jouw zoon ook uit de mmm? Omdat je zegt de mmm komt in zicht? Hoop natuurlijk voor je dat het ook zonder gaat lukken!

Petitcherry veel plezier vandaag en/of morgen :)

Lievekind wat fijn dat je wat minder druk voelt en er ontspannen mee om kan gaan!

Azucena mmm balen dat het lijkt alsof je ongi wordt. Hoop het natuurlijk niet voor je maar je kunt helaas alleen maar afwachten!

7. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Pffff hier is het spugen weer begonnen. Had gehoopt dat het alleen bij een beetje misselijk zou blijven, maar het begint weer te lijken op mijn eerste zwangerschap. Elke ochtend spugen en de rest van de dag misselijk, nog 8 maanden lang.
    Is voor mijn gewicht wel goed trouwens, aangezien ik overgewicht heb. Nu in een week 2.5 kg afgevallen.

8. Talvi

Talvi Niet meer actief

Rataplan helpt het niet om iets te eten voor je opstaat? Dus echt wanneer je nog in bed ligt. Al is het maar een klein stukje banaan of cracker oid. Balen hoor dat je zo misselijk bent 😔

9. Talvi

Talvi Niet meer actief

MissSter en Googelplex heel veel succes met de laatste loodjes! Nog even.. Spannend 😆

Azucena niet iedere vrouw test positief voor nod idd. Ik ga hard voor je duimen meis!

Lievekind wat fijn dat je je wat ontspannender voelt 😊

Hier gisteren weer gezellig gemaakt. Gister was mijn eisprong als het goed is dus ben benieuwd 😊

10. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Oh nee rataplan! Maar misschien blijft het nu bij het eerste trimester! Qua medicatie is er niks wat helpt?

Ik heb nog een ideetje over het vertellen. Als jullie tijdens 5 december een extra cadeautje inpakken, voor de baby/brusje/? En dochter die uit laten pakken. Dan een shirtje erin oid dat ze zelf een beetje de link moet leggen :).

Of juist een shirt met 'grote zus' erop voor haar.

En anders een grote zus pakket? Een luier, doekjes, potje voeding, lepeltje, slabber, voorleesboekje.. En dan de vraag of ze jullie straks wil helpen met haar taken als grote zus.

(Ik denk aan de dingen die mijn nichtje van 7 wel zou kunnen snappen ;) en leuk zou vinden.)

Talvi, dankje! Ik duim ook voor jou!

Waar ik nog wel over zit te denken.. Op dag 15 had ik een positieve ovulatietest. Dus zeg dat ik de 16de mijn ei had. Dan zou dat een cyclus lengte van 30 betekenen en donderdag dus pas mijn nod zijn:). Klopt dat technisch gezien?

(Vorige ronde dag 14 positief, en einde van dag 28 ongi)

11. Talvi

Talvi Niet meer actief

Dat kan zeker Azucena! Nog maar even afwachten dus 😄

12. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    @rataplan, ooh dat is niet leuk. Bij mijn dochter had ik 0,0 % last van misselijkheid of spugen gelukkig. Nu weet ik het nog niet echt, ben gisteren wel paar keer misselijk geweest. Ik wilde eigenlijk afvallen. Weetje wat ik zei voordat ik zwanger was. Het was niet echt hopen maar ik zei: als ik zwanger ben zou ik wel misselijk willen zijn en spugen haha, dom ben ik, om niet aan te komen.. :D

@tallvi, sexytime voorbij hihi. Spannend hooor.

@azucena, als je test negatief was kan je indd even wachten tot donderdag.. Wie weet. :D

13. Reeva

Reeva Actief lid

13 jan 2015
    289
    0
    16
    NULL
    NULL
    Morning meiden,

Zo meiden heb een groot deel terug gelezen....

MamavanLois wat vreselijk heftig nieuws! Wat een klap zeg. Ik hoop dat je de kracht kan vinden om positief te zijn en te vechten tegen die KUT ziekte. Al het andere is nu even niet belangrijk....alleen jij, je gezondheid en je gezin. Ik hoop dat er geen uitzaaiingen zijn meis...heel heel veel sterkte en kracht toegewenst....

Voor Muts, Caatje en Bolleke een dikke knuffel...het is jullie tijd meisjes. Het is jullie zo gegund. Mijn duimen draaien extra voor jullie...

Misster en Googel meiden het wordt nu echt spannend!!! Ben heel benieuwd naar jullie mannetjes!

Hier 34 weken dansje gedaan gister ;) Gister weer een groeiecho gehad en kleine meid heeft een behoorlijke groeispurt gemaakt en ze schatten haar nu op bijna 3000 gram. Flink meisje dus :$ Dus er zal deze week wel een plan gemaakt worden bij de vk en ik denk eerlijk gezegd dat ik nu wel overgedragen ga worden aan de gyn want insuline is een reële optie nu. Maar we wachten het af....

Succes meiden met alles!

14. Talvi

Talvi Niet meer actief

Wauw Reeva 34 weken alweer!

15. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.413
    1.206
    113
    @ lievekind mmm betekend medische malle molen! Oftewel dan kunnen we naar de gynae en kijken wat er verder gedaan kan worden ;)

@ roosje gefeliciteerd!

@ caatjeM, bolleke en reeva en nog iemand maar weet niet meer wie :D thxxx! Vind het nu ook wel eens tijd dat wij zwanger worden. Soms best confronterend als iemand hier nieuw binnen wipt en gelijk zwanger is! En dat is niet lullig bedoeld en ben echt wel.blij voor hun, maar ja pijn doet het soms wel... Na 10 rondes is het ons ook wel gegund toch?!

16. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    #1356 Rataplan, 6 okt 2015
    Laatst bewerkt: 6 okt 2015
    Mutskuh, knuffel vanaf hier. Snap je frustratie. Maar helaas helpt dat niks. Duim voor jou dat je gewoon heel snel zwanger bent en niet lang meer hoeft te wachten.

Roosje, ja dat zei ik voor mijn zwangerschap ook hoor. Laat mij maar weer misselijk zijn om te zorgen dat ik eind van mijn zwangerschap weer niks ben aangekomen. (Bij dochter was ik na de bevalling gelijk -8kg). Beter dan overal trek in hebben en heel veel aankomen. Maar op dit moment wil ik ff niet meer misselijk zijn. Is zo rot.

Reeva, jij gaat ook al rap zeg. 34 weken al. Worden spannende weken hier.

Azucena: 5 december is te laat. Waarschijnlijk hebben we de echo ergens half november en dan willen we het uiteraard gelijk vertellen aan familie en vrienden. Onze dochter willen we het echt als eerste vertellen. Lijkt me zo rot dat zij het nog niet weet en dan opeens het van iemand anders hoort ofzo. Maar iets met een boekje ofzo vind ik wel leuk. T-shirt vond ik een jaar geleden nog wel leuk. Nu een beetje te afgezaagd. Ik ga nog even denken

17. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Afwachten hoeft niet meer ;). Helaas.. Hopelijk deze ronde meer geluk.

Zou wel leuk zijn.. Rond mijn ei zijn we 5 jaar samen en gaan we een nachtje weg met zijn tweeën. Goede timing toch..

Rataplan, een schoenkadootje dan :p. Je hebt ook boeken die je kunt personaliseren.. Misschien dat je zo nog een leuk persoonlijk verhaal kan maken.

18. Talvi

Talvi Niet meer actief

Ahh Mutskuh ik snap je frustratie.. Een hele dikke knuffel voor jou meis 😙🌹🌸

Ahh wat jammer Azucena...

19. NKD

NKD Actief lid

28 jan 2015
    103
    0
    0
    Hee allemaal!
    Ben echt een hele tijd niet op t forum geweest, had er geen behoefte aan ofzo?!
    Leuk om te zien dat er wel lekker verder gekletst is en toch weer een aantal zwangeren erbij :D
    Inmiddels ben ik 36.5 weken zwanger , alles staat gereed dus afwachten nu maar!
    Degene die net voor mij zijn uitgerekend: ook zo'n zin om de kleine te kunnen zien/vast houden? :D spannend eh!

20. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    He balen azucena. Hopelijk meer geluk de volgende ronde.

Das een tijd geleden NKD. Gaat bij jou ook al hard zeg. Gek idee dat er met een week of 4 al een hoop topicbaby's geboren zijn. Spannend hoor

Deel Deze Pagina