Ik was 8 kg bijgekomen en na de bevalling 10 kg lichter. Door de stress en het fulltime kolven nog eens 3 kg eraf. Afgelopen jaar weer alles terug. Deze keer was ik 1 kg zwaarder als ik de vorige keer toen ik zwanger werd. Nu 1 kg bijgekomen met 10+4. Mijn litteken zit gelukkig ook net achter mijn broekje. Ik sportte voorheen ook 2 tot 3 keer per week en en bijna niks meer. Mijn buikspieren zijn dus niet veel waard nu, haha.
Jeeeeejtje mina klets klets kletserde klets kousen! 😜 Wat een mooi buikje zeg! Ik vandaag ook maar los shirtje gepakt. Merk dat ik me beetje onzeker voel met strak shirtje omdat het meer lijkt als of ik gewoon ben aangekomen dan dat ik zwanger ben 😊 Even een fase 😜 En lievekind las iets over borstverkleining?? Heb ik ook gehad! Maar ik voel mn borsten heeeel erg! Haha😂 Had je dat bij je eerste ook al wel dan? En ik werk niet in de zorg maar in de horeca. Dus klopt dat ik vaak ooo smiddags ga werken 😁 Anouk sterkte! Logisch dat je het moet verwerken meid! Denk aan je!!
Wat kl*te voor je Boef! Echt niet leuk! Ik snap wat je bedoelt dat je nooit gedacht had 6 rondes bezig te zijn... Ik dacht zelf ook: de vorige keer was ik ruim 15 jaar aan de pil geweest, geen wonder dat het langer duurde. Maar nu is het ook alweer ronde 4... Objectief gezien niet heel lang hoor en mag echt niet klagen, het kan veeeeel erger, maar het lijkt zo lang... Hopelijk voor ons beiden snel geluk! Dikke knuffel! Ik had dus geen mega buik, was 12 kilo aangekomen. Mede door de zwangerschapssuiker, moest echt extreem op mijn eten letten. Ben nu nog een kleine 10 kilo lichter dan voor de vorige zwangerschap. Toch hormonaal denk ik, en een beetje een ander eetpatroon. Maar kan niet wachten om weer flink wat kilo's aan te komen!
Hier wel het gevoel dat mijn menstruatie er aan zit te komen, maar nog geen bloed😉 sta er vrij nuchter in hoor. Verwacht menstruatie deze week gewoon. Bij mijn dochter was ik 15 kilo aangekomen. De laatste weken ging het ineens heel hard! Heb gedanst en gesport tot 25 weken zwangerschap, daarna werd het ongemakkelijk. De kilo's waren ee redelijk vlot weer af, maar helaas nu ook niet een lijf waar ik echt blij mee kan zijn. weinig motivatie en energie om weer regelmatig het sporten op te pakken😔 dus wat dat betreft niet zo happy met mezelf. Maar goed dat heb ik ook weer zelf in de hand😉
Hahahah jaaa wowww superdruk hier! Kan t allemaal niet bijhouden hoor! Jaa klopt! Hen heb ongeveer 6 maanden voor m'n zws gehad.. Had cup E75.. Helaas is het gevoel niet meer helemaal terug gekomen in mn birsten/tepels.. Heel jammer! Maar er is ook zoveel afgegaan.. Heb jij t voor je zwangerschap gedaan? Heb je nog geprobeerd borstvoeding te geven?
Welkom suus! En kimmie dat heb je mooi verwoord 😆 En wat een mooie zwangere buiken allemaal!! Wow!! Ik was met de zws van zoontje 29 kilo aangekomen! Daarvan zijn er 12 blijven hangen! Ook hier minder gaan paardrijden! Weeg nu 80 kilo en ben 1.65 lang dus btje bol 😂 maar ach ben onder de pannen 😉 @ boef en Bol hier ook al begonnen aan ronde 5. Had ook niet gedacht hoor, zoon was ronde 3 raak, mola was ronde 4 dus misschien ronde 5 wel raak? Heb het nu ff helemaal opzij gezet, kwam gister tijdens de boodschappen doen mijn gynea tegen, vroeg hoe het ging, ik zeg het wil niet lukken, ach zegt hij als het in december nog niet gelukt is, mag je komen gaan we kijken of we je kunnen helpen, oef klinkt zo ver weg, maar op 1 of andere manier gaf me dat wel een goed gevoel, gaan er komende maand ook niet bewust proberen, we zien het wel! Ff geen zin in "moeten"
Nee dat heb ik ook hoor! Ook niet meer het gevoel terug zo als het hoort. Maar ben er wel erg happy mee. Ik had op gegeven moment 80G 🙈 Paste totaal niet bij mn lichaam. Leek daana meteen 10 kg lichter haha. Ja wel geprobeerd maar kwam niet goed op gang. De kleine man viel zo veel af dat ie bijna moest worden opgenomen. En het deed me verschrikkelijk veel pijn dus per direct mee gestopt. Zaten ze nog te zeuren over kolven maar was er behoorlijk klaar mee 😁 Afgelopen keer zat de vk ook al te zeggen dat ik het weer kan proberen en kan zo anders zijn, maar ga ik niet doen. Met fles worden ze ook groot 😊
Morning meiden! Suusd welkom! En idd Kimmie mooi gezegd! Boefje jammer meissie. Is weer ff slikken he... Wat waren jullie allemaal bescheiden aangekomen! Poeh ik denk ik wel het meeste. Was echt een walvis. Ik lag met week 35 in het ziekenhuis omdat mijn onderdruk torenhoog was en ik plaste na mijn bevalling in 2 weken tijd ook bijna 18 kilo aan vocht uit. Ik had gewoon klompvoetjes Maar goed ik probeer er iig heel goed op te letten ook al doe je niet veel aan hoge bloeddruk en vocht vast houden. Behalve genoeg drinken en niet te zout eten...Hoop iig dat het met nummer 2 niet zo gaat... Ik moet het even kort houden want ik moet zo werken! Even een knuf voor jullie!
Ik ben denk ik ook rond de 20 aangekomen. Weet het niet eens precies want op laatst wou ik het niet meer aanzien 🙈 en bij mijn vk hoefde ik nooit op de weegschaal (heel apart). Nu achter af wel spijt want ben toch wel benieuwd hoeveel ik toen was aangekomen 😁 En ik zat ook vol vocht hoor! Op gegeven moment echt olifanten voeten haha. En lag wel eens op de bank dat ik telefoon op mn borst had liggen. En gewoon mn hele telefoon er in staan 😳😳 toen dacht ik echt wooow ik zit vol vocht! Maar na de zwangerschap wel 10 kg lichter als dat ik er voor altijd was. Ben benieuwd hoe het deze zwangerschap gaat! 😊
Dit zijn mijn horror foto's van het einde. Ik had over de striae een uitslag die uiteindelijk over mijn hele lichaam zat, vreselijk pijn deed en erg jeukte en warm was. Na mijn KS in het ziekenhuis deed mijn buik verschrikkelijk veel pijn toen ik van de pijnstilling werd afgehaald. Heb echt krom gelegen, ze hadden van alles geprobeerd en uiteindelijk langer pijnstilling gegeven. Eenmaal thuis werd ik verder gecontroleerd en was het niet de keizersnee die zo een pijn deed, maar de huid tussen mijn keizersnee en mijn navel. Toen heb ik een zalfje gekregen, pijnstilling voor de huid, paracetamol helpt namelijk niet voor huidpijn. En had helemaal niet zoveel last van de keizersnee, dus kon snel van de paracetamol af. haha. Over een paar dagen haal ik ook de foto's weg hoor. Ik was 21 kilo aangekomen en toen ik uit het ziekenhuis kwam (4 dagen) was ik al 10 kilo kwijt. Herinner mij nog goed dat die urine zak continue bom vol zat van het vocht dat eruit moest. Ik ben ook 1.65. Nu weeg ik 60 kilo, voor de zwangerschap woog ik 57. Dus het valt mee vind ik. De verhoudingen zijn een beetje veranderd, meer buik, minder borst, maar pas mijn oude broeken wel weer, dus dat is wel fijn. Ik sport 2 keer in de week en ben sinds dien 1 kilo extra kwijt. Elke kilo is mooi meegenomen vind ik, maar hoef ook niet super slank te worden. Gelukkig zijn mijn tijger strepen nu wit ipv rood, alleen mijn keizersnee is nog rood, maar die zie je toch niet als ik een bikini aan heb. Dus uiteindelijk vind ik het steeds beter eruit gaan zien. Maar trots ben ik er niet op. haha.
Ik was in de eerste 20 weken niks aangekomen, omdat ik warm eten niet weg kreeg. Daarna ging het wel hard en ben ik uiteindelijk 15 kilo aangekomen. Vooral in de laatste weken hield ik veel vocht vast, en had ik onwijs veel vruchtwater. Uiteindelijk zat er nog 6 kilo aan maar heb dat er gelukkig snel af gekregen. Ben 1,80m en weeg 71kilo. Alleen is mijn buik wel wat slap geworden, en is mijn lijf anders in verhouding. Maar ik vind het wel goed (al heb ik natuurlijk het liefst een strak lijf maar ik heb geen zin me de rambam te sporten dat te bereiken) Als ik zie hoe sommige vrouwen in mijn omgeving uit de strijd zijn gekomen, mag ik niet klagen. Ik kan niet wachten weer zo'n dikke buik te hebben, zo bijzonder. Ik heb gelukkig helemaal geen striae overgehouden ondanks mijn dikke buik. Ze zeggen je veel moet smeren, maar goed ik denk het gewoon genetisch vastligt of je daar gevoelig voor bent.
Hier bij de eerste er 12kg bij, netjes vond ik. Heb r ook gigantische print op mijn buik aan over gehouden. Erg jammer en nog steeds pijnlijk bah... Maar goed het hoort bij de strijd haha. Net nog ff gebeld naar de vk dat ze idd bij de echo kunnen zien of schoon is. Had al een lijstje vragen gemaakt hoor. Bedankt allemaal voor de lieve berichtjes
Ik kan inderdaad ook niet wachten tot ik weer zo een dikke buik heb. Alleen die laatste 2-3 weken waren voor mij erg pijnlijk en dus minder leuk. Daarvoor hadden wij gelukkig net al hele mooie foto's gemaakt. en smeren schijnt niets te helpen. Ik heb ook veel gesmeerd, zou het nog erger zijn geweest als ik niet had gesmeerd? Ik denk het niet. Maar daarna, toen het minder pijnlijk werd en ik geen zalf meer tegen de pijn hoefde te smeren, waren die smeersels een hele verlichting als het een beetje, droog en gevoelig aanvoelde.
Ik kijk in tegenstelling tot andere helemaal niet uit naar DE buik Ik kon met 20weken echt bijna niets meer
Waarom kon je met 20 weken niets meer? Ik had met 10 weken bekkenpijn en moest aangepast werk doen omdat ik nauwelijks meer kon lopen en uiteindelijk in een rolstoel zat. Toen ik stopte met werken ging het al stukken beter met behulp van fysio en oefeningen en meer rust. Dus ik zie een volgende zwangerschap nu veel beter gaan, juist omdat ik ervaring heb, weet wat er gaat komen en ik dus ook minder onzeker ben. Ik weet dat het over gaat en dat de oefeningen en genoeg rust helpen. Dat geeft hoop. Internet was voor mij toen een hele slechte raadgever omdat er veel dingen stonden over dat mensen invalide bleven de rest van hun leven. Terwijl ik na de geboorte, afgezien van mijn keizersnee bijna alles direct weer kon! Misschien heb jij ook iets waar je iets aan kunt doen. Daarbij loopt geen een zwangerschap hetzelfde, misschien heb je wel helemaal geen last van hetgeen waar je nu zo bang voor bent. Ik heb dat overigens met meer dingen waarvoor we met spoed, de verloskundige belden of naar de huisartsen post gingen of zelfs naar het ziekenhuis door verwezen werden: - krampen, niet rechtop kunnen staan van de pijn = darmen = warme douche, werkt perfect - Pijn in rechter flank, harde buiken, douche helpt niet = hyperventilatie krijsen van de pijn = nierstuwing = ziekenhuis - Uitslag over het hele lichaam, warm, pijnlijk, jeukend niet uit te houden = menthol poeder ipv k zalf van de HAP - pijn SI gewricht = bekkenpijn = rustig aan doen, fysio en oefeningen - Misselijkheid = Brood eten ipv creakers - Moe = slapen - Smeren = Nee alleen als het prettiger voelt, striae voorkomt het niet. - Vocht ophoping = niets aan te doen. - Bevalling thuis of ziekenhuis = ziekenhuis, geen keus - Pijnstilling ja of nee = doe alles maar als ik er om schreeuw Ik voel mij nu echt voorbereid en niet meer zo onzeker als bij de eerste
Ik had tijdens de zwangerschap een slecht verzekeringspakket echt weinig fysio alles deed gewoon pijn lopen ging 100meter en dan niet meer Heb ook een lichte verzakking overgehouden aan de zwangerschap van de eerste maarja nu beter opgelet met pakket dus komt goed alleen dat slapen ....