Jaaa Vrolijk ik ben ook benieuwd! Hier helaas ongesteld geworden vanochtend, dus door naar ronde 5! Vind het niet zo erg als de vorige keer. Had geen symptomen en zou op 1 januari uitgerekend zijn. We gaan gewoon voor de volgende ronde!
Ah Vrolijk we hadden elkaar net gekruist! Wat balen dat ie negatief was... Maar zegt niks, misschien is het toch nog te vroeg... Blijf voor je duimen!
Haha ik herken dat hysterische helemaal dus ik kijk nergens meer van op Over een poosje ben ik misschien wel net zo hysterisch
Morning kletskoussies! Vrolijklente ff afwachten nog! Het kan nog! Bol jammer meissie. Op naar ronde 5..... Misster heerlijk om het hartje te horen!! Fijn dat alles goed gaat! Hier worden de kwaaltjes steeds minder. Ik kan mijn ogen s'avonds weer openhouden Ik ben wel blij dat ik vrijdag weer een echo krijg! Ben zo benieuwd!!! Hoop dat alles goed is. Ben wel benieuwd hoe dat in zijn werking gaat met de combinatietest. Of ze de nekplooimeting gelijk bij de echo van vrijdag doen of weer een echo maken op een later tijdstip. Kortom nog even spannende weekjes en ik sta echt te popelen om het aan mijn dochter te vertellen......geduld geduld geduld...net als de wachtbankmeisjes.... Meiden ik duim voor jullie!!!
@Bolleke, wat balen meid! Maar 1 januari is ook niet een hele fijne datum nee, hoewel de kans maar 4% is dat je precies op die dag bevalt. Ik zou 3 januari uitgerekend zijn. Als ik een geplande keizersnee zou krijgen, lijkt mij dat lastig plannen met al die feestdagen, haha. @Talvi, Gelukkig ben ik dan niet de enige. @ Suus, Ja, ik ben eigenlijk nooit gestopt. Ik gaf borstvoeding tot 7 maanden en we wilden met 9 maanden er weer voor gaan en volgens mij moet je foliumzuur 2 maanden van te voren slikken. Wel ben ik van met visolie, terug gegaan naar de normale mama vitaminen. Ik ben ook meer vis gaan eten, dus vind dat wel prima, maar als ik zwanger ben neem ik die met visolie weer. haha. Het gaf mij tijdens de borstvoedingsperiode wat meer pit. Heb het zwaar te voortduren gehad met een keizersnee die niet dicht wilde gaan en geïnfecteerd raakte. Weet ook nog goed dat de kraamverzorgende mij ijzer elixer gaf omdat ik vertelde dat ik in de avond mijn energie uit mijn spieren voelde stromen richting mijn borsten. Zo raar was dat. Kreeg echt een boost ervan en later rond maand 6 gebeurde dit weer, dus weer aan de floradix. Mijn keizersnee wond was met 4 maanden nog voor een deel open. Van het ziekenhuis vertelde de wondgeneeskundige, die er pas na 4 maanden een keer bij werd gehaald, dat ik zalm en eiwitten moest eten, elke avond moest mijn man het schoonmaken, gaasje ertussen doen (het was echt een spleet wat nog open stond) en betadine erover heen. Na 2 weken zat de wond dicht. Waarom hadden ze niet eerder de wondgeneeskundige erbij kunnen halen?! In plaats van open branden en maar wat aankloten? Ook dat kan bij mijn lijstje: Ervaringen zwangerschap/nasleep keizersnee. Was ik vergeten erbij te zetten. Kost zoveel energie/angst. Ook daar las ik op internet de meest vreselijke verhalen van mensen die maanden/jaren lang rond liepen met wonden die nooit dicht gingen. bah bah. Gelukkig ben ik ook daarvan hersteld.
Ik denk dat mijn man ook denkt dat ik zwanger ben. Ik mocht gister avond gewoon zonder protesteren warme chocolade melk. of zou dat komen omdat ik zo snotterig ben? Of omdat ik hem dit weekend zijn biertje goed vond zonder zeuren. Hahaha. Ik lig trouwens ook alsof ik zwanger ben. Werd vanacht een paar keer wakker op mijn rug met mijn handen op mijn buik. ik droom er ook o er.
Ooooh bolleke jammer zeg! Wel fijn dat je er dit keer minder moeite mee hebt! Hopelijk de volgende ronde jou ronde!! Spannend Reeva! En natuurlijk altijd leuk zo'n echo! Ben benieuwd hoe je dochter reageerd! Wat een verassing zal dat zijn zeg! Haha vrolijklente ik moet stiekem echt om je lachen haha! Maar hoop het zoooo voor je dat het allemaal klopt! Anders houd het vrouwelijke lichaam je weer goed voor de gek! Duim duim duim!
oooh vrolijklente!!! jammer dat je test (nog!) negentien was! ik hoop het nu wel heeeel erg voor je hoor! hahah! zou wel vreselijk zijn als je nu niet zwanger blijkt na al je symptomen en hysterie whahah! wat erg hoe ze zijn omgegaan met je wond!! wat als het was gaan ontsteken? wow! daar wil je toch niet aan denken! erg slecht! Is je man zo'n terrorman dat je nooit savonds lekker een beker warme chocolademelk mag? 😦
Haha! Het was helaas ook gaan ontsteken, gelukkig niet heel erg en we zijn optijd met de betadine begonnen, dus geen AB nodig gehad. Dat had er nog bij moeten komen. Was ik echt woest geweest. :x Terrorman, haha! Ik denk dat we elkaar een beetje "op het juiste pad?" houden. haha. Wordt er bij jullie nooit iets van gezegd dan als de een een zak chips in 1 avond in haar eentje leeg eet? Eigenlijk helpt het me wel een beetje slank te blijven. Ik was vroeger namelijk wat dikker, mijn hele familie is dikker. Momenteel ben ik de enige die slank is, dus ben best trots op mezelf. En gelukkig helpt mijn man er een beetje bij. Hoewel als ik echt MOET eten ik er ook wel boos om kan worden.
hihi! je hebt gelijk! We moeten een beetje op elkaar letten he! soms is mijn man wel een terrorman hoor whahah! pasgeleden nog.. hij vond dat ik ook een hobby moest vinden zodat ik ook lekker eens een avondje eruit kon.. heel lief denk je dan.. dus ik kom met schilderen.. lijkt me echt leuk.. zegt ie.. neee, dat is geen ontspanning! Sporten geeft ontspanning! dus eigenlijk wilt ie gewoon dat ik een avondje meer sport! en bedankt. 😡
Hahaha! Schilderen geeft heel veel ontspanning hoor! Ze hebben niet voor niets die "zen kleuren voor volwassenen" kleurboeken. Mijn man wilde mij ook de deur uit hebben, een avondje mannenavond (hij met de kleine). Maar puur zodat ik even tijd voor mezelf had en even onder de mensen ben ipv thuis bij de kleine. Misschien houd hij zelf niet zo van schilderen. ik sport nu 1 x in de week en ga naar breicafe en quilt cursussen. Ook niet zo zijn ding, hij vind het een mutsen avond, maar ik vind het heel gezellig en leuk. En je maakt er leuke dingentjes, tasjes en zo.
jaa! lijkt mij ook erg leuk! Maar hij vind me echt gewoon veel te dik! dus wilt ie graag dat sport een hobby van me word! ik sport nu 1x per week.. oké, 2x zou mooi zijn maar ja.. pff
Ik zweer bij yoga sinds een aantal maanden. Vind het heerlijk! Ben niet zo'n creabea als het om naaien, breien of haken of zo gaat. Soms wel eens jammer want je kunt best leuke dingen maken, maarja. Ik heb dan weer andere kwaliteiten .
hmm nouja.. een kilootje of 10 lichten kan geen kwaad zegmaar.. ben 168 en weeg 80kg..sinds mn bevalling bijna 7 maanden terug zijn er nog maar weinig kilo's af..
Nou lievekind ik ben zwaarder hoor 1,65 84kilo ik wil er ook 10 af ben gisteren begonnen en heb 3mnd ervoor
Ja nou ja Lievekind de bevalling is nog maar 7 maanden geleden... Je bent nog aan het ontzwangeren. Tuurlijk is het goed als je gestimuleerd wordt, maar als je man je laat merken dat ie je veel te dik vindt, vind ik dat niet echt stimulerend. Het zou bij mij averechts werken in ieder geval! Hoezo heb je 3 maanden Suus? Je eigen doel? Het kan beter wat langzamer gaan met een echt veranderd eetpatroon dan veel te snel, waardoor je het op lange termijn niet volhoudt. Wil geen wijsneus zijn hoor maar heb wel wat ervaring ermee. Drie diëtistes gehad en met de zwangerschapsdiabetes moest ik ook extreem op mijn eten letten. Sindsdien geloof ik vooral dat bij mij minder koolhydraten eten goed werkt. Eet veel minder brood nu, ontbijt vaak met yoghurt en neem als lunch soms een salade of zo. Ben 10 kilo lichter dan toen ik zwanger werd, en mijn energieniveau is door de dag heen veel stabieler. Geen hongerklop of snoepzin meer. Ben 1.74m en weeg nu rond de 74 kilo. Succes met afvallen meiden!