We gaan voor een tweede kindje 2015

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door kimmie1987, 21 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Reeva

Reeva Actief lid

13 jan 2015
    289
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mee eens. Ik zie het suffe er ook niet van in vrolijk. Ieder zijn ding.

2. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.409
    1.205
    113
    Amen! Je hebt een primeur reeva :D 4800e bericht. Nog 200 te gaan en dan moet er een nieuw topic geopend worden want max 5000 berichten.

Boef Hoe is het met jou nou? Al last van kwaaltjes? Ben zo blij voor jou!! :D super dat die mvm test mooi knalde! Nu word het echt echt!

@ flientje pfff wat werk jij veel! Rust vandaag maar lkkr uit!

3. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    Goedemorgen,

Hier lekker op het wachtbankje. Geen symptomen, dus ik ga uit van niets. Nu aan het voorbereiden op het eerste echte hete weekend, temperaturen van over de 40 graden gaan we krijgen! :$ :cool:

Wauw! Over de @4800 posts! We gaan lekker dames! :D

Gefeliciteerd @vrolijk! Eindelijk had je gevoel het dus wel goed.

Ik vind het juist mooi om tenminste tot week 12 te wachten. Ten eerste vanwege de mogelijkheid van een miskraam, maar vooral eigenlijk ook om het nog even van ons te houden. Zo blijft het nog even speciaal, voor zowel ons als ook voor degene die het wel al mogen weten en dat zijn alleen de echte intimi (ouders, zus, peetouders).

Ik heb eerlijk gezegd een beetje een hekel aan van die kletsgeile mensen die alles wat ze meemaken aan Jan en alleman vertellen. No offence. Maar dan blijft er toch niets meer speciaals over?

4. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Poeh flieentje pas goed op jezelf...

Caatje ik duim voor je hoor! Ik hoop dat het raak is, geen symptomen zegt niks. Enne... succes met de hitte! Ik hou van warmte maar ruim 40 graden :$. Hebben jullie airco in huis? Dat scheelt een hoop lijkt me...

Ik sluit me verder aan bij de vorige reacties, vind het ook helemaal niet suf om het nog even voor jezelf te houden. Wij vonden het juist bijzonder om het alleen met zijn tweetjes te weten. Alleen mijn zus wist het meteen omdat ze wist dat we bezig waren. Maar die ziet toch alles aan me. Verder hebben we het allebei de ouders verteld na de eerste goede echo. En alle anderen echt pas later. Op mijn werk gaat het buiten mijn team meteen om ruim 200 mensen waarvan ik er veel ken, die hoeven het echt niet allemaal al zo snel te weten. Zo zou ik het een eventuele volgende keer weer willen doen als het lukt om het stil te houden... Als je heel ziek bent of zo wordt het natuurlijk lastig.

5. MissSter

MissSter Bekend lid

3 feb 2015
    687
    0
    0
    Ach ja en zo heeft ieder zijn ding zeggen we maar! 😁
    Ik had het anders misschien ook later verteld maar zat met mijn werk. Mijn smoesjes raakte op 😂

@reeva Mijn buik is niet meer zo bescheiden haha. Deze week volgens mij echt een groeispurt gemaakt! Had ook last van mijn banden en rug. Lijkt nu weer wat beter te gaan!
    En bij jou? Heerlijk zeg zo'n zelfstandige dochter! En een trotse zus! Mijn zoontje begrijpt het dus nog niet haha. Die vind mijn dikke buik een beetje raar geloof ik. Zal wel denken mn moeder eet re veel 😂 Heb van nu nog geen buikfoto. Zal vant weekend even een 23 weken foto maken 😁

Jeejtje caatje 40 graden! Ik bereid me hier al flink voor op de hittegolf die gaat komen haha. Moet dan heel veel werken en zie er best tegen op met die hitte 😊 al die terrasgangers.

Hoe is het verder met iedereen?? Sorry als ik iets of iemand vergeet!

6. Reeva

Reeva Actief lid

13 jan 2015
    289
    0
    16
    NULL
    NULL
    Haha misster grappig jou zoontje 😂 ja mama eet teveel 😜 Ja kan me voorstellen dat je daar tegen op ziet om te werken met die tempraturen.

Oooo Ca 40 graden! Zou niets voor mij zijn!! Graadje of 25 vind ik hoog genoeg!

Maar idd ieder zijn ding! Of je het nou wel of niet verteld voor de 12 weken dat is ieder zijn eigen keuze. Ook als het pas verteld als je uiteindelijk een miskraam hebt. Uitspraken als 'dat is nogal suf' wil ik hier gewoon niet lezen want het stuit uiteindelijk altijd wel iemand tegen de borst en dat vind ik niet respectvol en dat was de bedoeling van dit topic toch? Maar goed ik denk dat we het daar over eens zijn....

Ja nieuw deeltje openen straks! Kimmie aan jou de eer tegen die tijd! Je bent toch de TP 😉

7. kimmie1987

kimmie1987 Actief lid

21 jan 2015
    426
    0
    0
    Ja klopt idd ik heb hem geopend in januari.
    En wat is er veel gebeurd he dames.

Ik heb bij alle 3 mijn zwangerschappen de opa's en oma's en oom en tante het vrij snel verteld. Verder stil gehouden.
    Ja toen ik een miskraam kreeg op mijn werk kwamen mensen er natuurlijk achter en heb daar openlijk over gesproken.
    Ik voel het dan ook zeker niet als "suf".
    Het liep zo en mensen kregen vragen, dan vertel ik het liever eerlijk als dat het langzaam een spook verhaal word.
    Inmiddels ongeveer 13 weken en iedereen weet het, we zijn onwijs blij en ook blij dat intimi het al vanaf 6 weken wisten.
    Ze konden ons steunen bij de miskraam, en bij de andere 2 zwangerschappen mee genieten met ons geluk.
    Maar voor de hele wereld even voor onszelf gehouden tot 12 weken.
    En idd ieder zijn eigen mening maar vooral manier.
    Maar laten we met respect praten over elkaars manier en mening.
    Want zoals reeva zegt er zijn er een aantal geweest met een miskraam, en dan kan zo'n opmerking wel wat aanstootgevend werken.

8. Lievekind

Lievekind Bekend lid

15 mrt 2015
    933
    128
    43
    Vrouw
    Hai allemaal, t is hier weer gezellig druk!

zo vind ik ook, ieder z'n ding.. wij hadden het de dag van de positieve test al meteen aan alle familie verteld! haha! wel waren zó enthousiast! maar ik voelde me wel een beetje suf daarna, want sommigen vonden het een beetje raar dat we t al zo snel hadden verteld.. bij de volgende zwangerschap, ervanuit gaande dat die vast ooit komt, gaan we t maar wel wat langer stil houden.. proberen.. wij houden beiden van een rokertje en een biertje/wijntje, dus als dat ineens ophoud voor mij valt dat natuurlijk wel op! 😅 joh! we zien wel hoe het loopt!!

er zijn inmiddels meer zwangeren dan niet zwangeren.. het zou wel leuk zijn als alle dames zwanger zijn voor de 1e bevalt!! ik denk dat ik daar best van zou balen, als mij dat niet lukt.. hmm.. wat jullie?

over een week pas weer beginnen met de ovutesten.. dit zijn zulke saaie weken wat dat betreft! hihi..

vanmiddag gaan zl en ik even genieten wat dit heerlijke weertje!! tot gauw!

9. Boefje2012

Boefje2012 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.006
    0
    36
    NULL
    NULL
    @mutskuh. Tnx. Lief! Begin nu wel moe te worden. Zo even middagtukkie doen :) gisteren ook al! Gelukkig slaapt m'n dochter nog!!
    Hoe issie bij jou?

@caatje. Pfff rustig aan dus met die temperaturen :)
    Spannend voor jou nu!

10. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    @Vrolijk: Ik heb ook wel eens gedacht......waarom je mond houden tot 12 weken, terwijl (mocht het mis gaan) je het toch wel verteld als je een miskraam hebt gehad.
    Maar ik denk dat het heel rot en vervelend is als je het iedereen al hebt verteld, en het gaat mis, dat je dan niet na een week of 2 de vraag wilt krijgen "goh, hoe is het met je zwangerschap" of 'goh, je begint het wel te zien al he'. Omdat precies deze mensen nog niet weten dat het mis is gegaan.

Dus ik snap een beetje je reactie van dat je het suf vindt maar om bovenstaande reden zou ik het dus ook niet vertellen voor de 12 weken.

11. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    @MissSter: Vervelend die bandenpijn. En ook nog je rug. Sterkte, hoop dat het snel zakt.

@Caatje, duim voor je dat het raak is. Hier ook nog geen echte symptomen, behalve de symptomen die ik me volgens mij gewoon zelf aanpraat.
    En pffff 40 graden. Ik hou van warmte en de zon, maar zelfs 40 graden is voor mij te gek.

@Hier: Nou ja, zoals ik al zei. Gister dacht ik echt wel last van mijn tepels te hebben, nu niet echt meer eigenlijk. Dus ik ga er stiekem al een beetje vanuit dat we gewoon ronde 4 in gaan.
    Morgen om 7 uur 's morgens vertrekken richting Frankrijk. Daar hebben we een 2-daags optreden met de drumfanfare waar ik in speel. Super gezellig altijd. En nog steeds geen posi test in handen, dus goede reden om daar nog ff lekker drankje te doen. Dochterlief gaat dus 3 dagen uit logeren. Ben blij als ik haar maandag weer zie

12. Talvi

Talvi Niet meer actief

Rataplan lekker gaan genieten in Frankrijk! Die dagen zjjn zo om haha.

Boefje je voelt je goed? Niet misselijk? Goed om je rust denken idd 😊

Lievekind het zou zeker mooi zijn als iedereen zwanger is als de 1e bevalt. Ik hoop het ook zo.. Ik gun het jullie allemaal!

Caatje pff 40 graden.. Dat je dat volhoudt.. Al zou het daar wel andere warmte zijn dan hier.

Ik heb vanochtend een buikfoto gemaakt en het is nu toch al iets te zien 😄Al zal het van m'n darmen komen haha 😂 Kan niet wachten tot ik ook zo'n mooi bol buikje heb!

13. Googelplex

Googelplex Actief lid

18 jan 2013
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat moet vast goed komen dames, dat iedereen zwanger is voordat er iemand bevalt. Ik ben volgens mij de eerst uitgerekende, 24 oktober. Ik gun het jullie allemaal!!

14. kimmie1987

kimmie1987 Actief lid

21 jan 2015
    426
    0
    0
    Alweer 13 weekjes zwanger.
    Zoals ik eerder vertelde heb ik erg veel last van vermoeidheid en duizeligheid en voel ik me daar echt niet goed bij.
    Ik heb me toch even ziek gemeld, zondag ga ik weer werken.
    Maar wat blijkt ik heb een extreem lage bloeddruk, 48/86.
    Dus heel verklaarbaar ik me zo voel.
    Helaas is er niet veel aan te doen, maar moet ik wel op mezelf letten ivm kans op flauwvallen.
    Ik hang nog regelmatig boven het toilet en avondeten is nog steeds geen succes, hopen dat snel beter gaat.

Zijn er nog andere die bekend zijn met erg lage bloeddruk, en misschien tips hebben?

15. Talvi

Talvi Niet meer actief

Zoute drop eten weet ik alleen..

16. Lievekind

Lievekind Bekend lid

15 mrt 2015
    933
    128
    43
    Vrouw
    Ahh kimmie! dat is lastig en vervelend! ik weet hoe t is, had ook zo'n lage bloeddruk tijdens mn zwangerschap! maar heb er eigenlijk aleen de eerste 3/4 maanden echt last van gehad! (moeheid, duizelig, zwart voor ogen) later nog steeds wel laga, maar geen extreme kwaaltjes ervan.. dus hoop voor je dat t gauw beter gaat!!

17. Lievekind

Lievekind Bekend lid

15 mrt 2015
    933
    128
    43
    Vrouw
    ik heb toen wel eens gelezen dat idd zoute drop eten kan werken, maar te veel zou is natuurlijk ook weer niet goed tijdens zwangerschap.. gewoon toegeven aan je vermoeidheid meid! en veel water drinken! sterkte!!

18. Talvi

Talvi Niet meer actief

Nee ik heb het ook niet over een hele zak he 😂😂

19. Lievekind

Lievekind Bekend lid

15 mrt 2015
    933
    128
    43
    Vrouw
    haha! nee daar ging ik ook niet vanuit!! :D:D

20. Boefje2012

Boefje2012 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.006
    0
    36
    NULL
    NULL
    @talvi. Ja voel me verder goed. Gewoon op tijd eten dan gaat het prima. Alleen wel wat moe aan het worden.
    Jij kwaaltjes?

@kimmie. Lastig hoor! Goed regelmatig eten en verder geen tips helaas. Sterkte!!

Deel Deze Pagina