We gaan voor een tweede...of toch...niet....

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MaBaD, 1 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaBaD

MaBaD Niet meer actief

Dames,
    even van me afschrijven...
    Mijn man en ik zouden heel graag een tweede kindje willlen. En dan als het mag zo dat het leeftijdsverschil straks ongeveer 2 jaar is.
    Zoals te zien is ons kindje nu 10 maanden, en we wilen eigenlijk nu ervoor gaan. Ik ga stoppen met de pil.
    Maar.... ik ben zo bang voor reacties van anderen.
    Te snel, en zou je dat wel doen... je krijgt het druk en wat zal de baas ervan denken enz enz...
    Terwijl onze wens erg groot is houd dit me toch wel een beetje tegen.
    Draai ik door of zijn er dames met deze zelfde gedachten (geweest)?

2. candle85

candle85 Actief lid

19 jun 2015
    484
    67
    28
    Ik ken je gevoel niet mbt een tweede want wij zijn nog bezig voor onze eerste. Maar ik ken wel je twijfels over wat anderen hier van zullen vinden. Wij wilde ook heel graag een kindje, maar ik heb ook getwijfeld over wat ze op mijn werk en mijn omgeving er van zouden vinden. Ik ben 22 jaar, getrouwd, huisje, vast contract en een grote kinderwens. Ondanks dat ik gestopt ben met de pil heb ik er nog lang mee gezeten van stel dat ik nu zwanger raak wat dan?! Ik heb dat nu gelukkig helemaal los gelaten en geniet nu pas volop. Want uiteindelijk is het ons leven. Een ander zal er misschien wat van vinden of zeggen, maar so what?! Je laat alleen hun mening toch niet je leven en keuzes bepalen. Als een ander iets zou doen waar jij het niet helemaal mee eens bent, zou ze het dan ook laten? Ik zou zeggen ga ervoor als het goed voelt meid!

3. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik herken je gevoel eigenlijk niet. Ik vind het juist een heel goed idee dat we voor een tweede gaan (vanaf dat mijn zoontje 10 maanden is toevallig). Anders had ik die keuze ook niet gemaakt. Zijn er misschien dingen die reden geven om negatief te reageren? Of zijn er specifieke mensen die uit zichzelf negatief zijn? Ik zou gewoon in al je geluk tegen die tijd delen dat jullie in verwachting zijn en alvast je woordje klaar hebben voor die negatieve mensen. Als jullie er eigenlijk nog niet helemaal klaar voor zijn, om welke reden dan ook, dan zou ik daar wel eerst even naar kijken. Dat maak ik uit je bericht overigens niet op hoor :)

4. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    wat Nacho zegt, ik heb mijn eigen gevoel gevolgd. ik ben de enigste die met mijn mannetje samen kan beoordelen of het verstandig is of niet.

5. MaBaD

MaBaD Niet meer actief

Dank dames! Nee we zijn er zeker klaar voor, wens is groot! We zijn enorm blij met ons kereltje maar het lijkt ons geweldig 2 van die schitterende wondertjes om ons heen te hebben

Toen we zwanger waren van de eerste ook reacties om ons heen gekregen vandaar denk ik nu de twijfels....

6. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    er zijn altijd mensen die oordelen, lekker laten gaan. het is jouw leven toch? ik zou wel kijken of er een onderbouwde opmerking bij zit en even bij jezelf nagaan en iedereen lekker laten doen.

7. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Wat vervelend die negatieve reacties! Ik begrijp echt niet hoe mensen zo kunnen reageren. Zelfs als je 18 bent, onverwacht zwanger bent geraakt en je net 3 maanden samenwoont met je vriend zou je in elk geval neutraal kunnen reageren. Het feit dat je je zwangerschap aankondigt geeft al aan dat je hem wil voldragen en voor het kindje wil zorgen. Wellicht dat je van je (schoon)ouders goedbedoelde zorgen mag verwachten, maar wat mij betreft hoeft de verdere omgeving alleen maar enthousiast te reageren... Echt jammer!

Heel veel succes met het gaan voor de 2e en laat de zeurkousen lekker kletsen! Uiteindelijk hebben jullie een prachtig gezin en zitten zij te sikkeneuren.

8. Lilian2016

Lilian2016 Actief lid

15 mrt 2016
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Doe wat je hart ingeeft
    Wat anderen vinden jammer dan zou ik me weinig van aan trekken
    Moest eens weten wat ik voor reacties kreeg maar heb echt geen enkele spijt

9. MaBaD

MaBaD Niet meer actief

Dank jullie wel. Fijn dat deze pagina er is! Fijne avond!

10. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.030
    113
    Overijssel
    Wat je ook doet,mensen vinden overal wat van.
    Volg je hart!

11. Sarahhhh

Sarahhhh Niet meer actief

Je moet er niet om geven wat anderen van je vinden, zolang jullie er gelukkig van worden moeten jullie t doen!

12. didi79

didi79 Bekend lid

10 nov 2014
    552
    312
    63
    Vrouw
    West Brabant
    Hoi,

Jammer dat anderen het nodig vinden zich negatief op te stellen over zo'n groot Wonder! Maar luister echt alleen naar jullie eigen gevoel! Zijn jullie er klaar voor, dan vooral daar aan toegeven!
    Wij gaan ook voor een tweede!
    Nog even de uitslag van de gynaecoloog afwachten (na controle uitstrijkje na lisexcisie in september 2014); mag 12 mei bellen voor uitslag. Als alles goed is, dan gaan we meteen voor een tweede kindje. Ik ben 36 en mijn man 35, en willen liefst niet te veel leeftijdsverschil! Maar je weet nooit hoe lang het duurt!
    Vorige zwangerschap onverwacht snel zwanger geraakt, in ronde 2, met een nog onregelmatige cyclus (eerste natuurlijke menstruatie na stop anticonceptie liet ruim 4 maanden op zich wachten)!
    Ik heb een clubje opgericht, misschien leuk!?

Groetjes Didi

13. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Nee joh, je moet je echt niks interesseren wat anderen ervan vinden hoor. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt.

14. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.153
    113
    Tja, moeten die mensen dan het kind groot brengen? Nee toch? Je bent volwassen en mag zelf die keuze maken.

Succes!

15. Cupcake01

Cupcake01 Fanatiek lid

8 feb 2016
    2.981
    1.320
    113
    Vrouw
    Zeker doen! Jullie willen het en wat een ander er van zegt ach.. Doe wat jullie gelukkig maakt.

16. MaBaD

MaBaD Niet meer actief

Didi79; Clubje, vertel?

bedankt dames, doet me goed! Wij gaan ervoor!

17. didi79

didi79 Bekend lid

10 nov 2014
    552
    312
    63
    Vrouw
    West Brabant
    hopelijk 2e kindje in 2017

Weet niet of en hoe ik een link zou kunnen doorsturen!?
    Maar dat is de naam, en is openbaar... Verder nog geen leden, dus iedereen is nog welkom!

18. xZoe

xZoe Actief lid

9 jul 2014
    209
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helemaal waar!

Ik moet wel zeggen dat ik ook weleens dacht: nu al? Als iemand met een baby van nog geen jaar aankondigde zwanger te zijn of willen worden.
    Het is toch niet niks, 2 van die handenbindertjes ;)
    Maar vaak zeggen ze dan ook dat je er makkelijker in rolt omdat ze dicht bij elkaar zitten qua leeftijd.
    Gewoon lekker doen waar jullie je t beste bij voelen :)

Deel Deze Pagina