Jeetje wat een gezellig clubje al zeg! Ik had ook al Davitamon mama gekocht, maar ik vergeet t de hele tijd te nemen. Moet daar weer even routine in gaan krijgen. Wat een vies weer he. Hier ook regen regen en nog meer regen. Herfst is nu echt begonnen
@luna bah echt vies weer! Het houdt hier maar niet op met regenen! Even stomme vraag misschien: maar hoe voelt het als je je eisprong hebt? of Innesteling? Ik kan me niet herinneren dit gevoeld te hebben bij de eerste en ik ben wel benieuwd!
He, shart, wat jammer! Het was ook wel snel natuurlijk maar was toch wel erg fijn geweest! Baal je er erg van of gewoon nieuwe ronden, nieuwe kansen? Ik vind trouwens dat je een super goede lijstjesbijhouder bent! Dankjewel. Welkom weer voor alle nieuwe dames. Heel veel geluk voor deze ronde! En jenala, hoe is het bij jou? Wanneer ga je weer testen? @plannen in welke maand: ik herken het idee wel dat het soms meer of minder uitkomt en dat ik uitreken wanneer het zover is. Anderzijds denk ik ook steeds dat ik er niet zoveel over te zeggen heb of het lukt of niet. Ik moet een beetje de controle loslaten. Mijn zoontje is 1 dag na mij jarig en dat vond ik in eerste instantie ook niet fijn maar uiteindelijk maakt het ook niet veel uit. Ik zou er denk ik geen maand om laten schieten. @hier: zoals elke maand geen eisprong gevoeld ofzo. Geen idee dus of er wat gebeurt en hoe het met mijn cyclus is. We wachten de 25e maar af haha.
@Shart, ja gelukkig is het wel goed te behandelen. Jongens hebben er meer kans op dan meisjes. Dus was blij dat onze zoon helemaal gezond was. @Humava balen dat jullie nu in een huisje zitten. Hopelijk wordt het morgen beter weer! @Plukplon welkom hier! @Juudje nee het wordt niet echt gecontroleerd. De vlos zei de vorige keer als je er gewoon optijd mee begint dan is de kans nihil. Bij de eerste keer bloedprikken werd het wel aangevinkt toen. Maar neem aan dat het bij iedere zwangere vrouw zo is? Fijn dat jij nu op het ziekenhuis weer mag lopen. Ik twijfel nog. Ik zal bij de 2e in het ziekenhuis bevallen, i.v.m. teveel bloedverlies tijdens de vorige bevalling (had gelukkig plaats gevonden in het zh). Nou kan de bevalling ook gedaan worden door mn eigen vlos uit de buurt, of ik kan kiezen voor een vlos uit het ziekenhuis. Nou ja daar hoef ik nu nog even niet over na te denken.
@leolientje ik voelde voor mijn bevalling ook nooit een eisprong, maar nu voelt het als kramp/steken onderin zeg maar. Meestal aan een kant maar soms ook aan beide kanten. Het is ook dan een paar uur echt best wel pijnlijk bij mij. Innesteling heb ik nooit gevoeld dus geen idee...
@Leolientje eisprong is erg pijnlijk. Heb alweer de hele dag een zeurende pijn net boven mn lies aan de rechterkant. Meestal heb ik er wel een dag last van. Aan de linkerkant daarin tegen voel ik hem bijna niet of nauwelijks. 9 van de 10 keer voel ik hem rechts hoe dat komt weet ik ook niet. Ook ik heb nog niet ervaren hoe innestelingspijn voelt.
thnx @shart en @kiera ik zal er eens op letten pfff wat duurt het alweer lang zeg! Zo stom, pas eerste ronde maar ik kan nu al niet wachten tot NOD dag!
@ leolientje, ik voel m'n eisprong ook. Steekjes links of rechts onder in m'n buik. Hier ook meestal rechts. Ook de innesteling heb ik gevoeld toen ik zwanger was van m'n zoontje. Pijn dat t deed! echt een heel felle steek bij m'n bm. Ik dacht eerst dat ik buikkramp had. Toen ik een week later niet ongi werd, ging het mij dagen dat die pijn de innesteling moest zijn geweest.
@luna lijkt me toch wel handig als je het voelt! Ben zeer benieuwd of dat bij mij ook zo is.. en zo niet maar hopen op weer zo'n regelmatige cyclus.. Geduld is alleen nooit mijn sterkste kant geweest :-S
@Leolientje heb je wel een beetje een regelmatige cyclus of niet? Hier schommelt hij af en toe. Denk dat de meeste vrouwen ongeduldig zijn als ze zwanger willen worden hihihi. Vooral op het punt dat we mogen testen. Ach ja ook ik zal weer mn geduld moeten proberen op te brengen.
@kiera: nou he? echt zo lastig dat wachten! had een zeer regelmatige cyclus toen we bezig waren voor ons eerste kindje. 29 dagen kon de klok erop gelijk zetten. Nu is het even afwachten net gestopt met de pil dus we shall see... Waar schommelt die van jou tussen? Als het verschil niet al te groot is, is het nog te doen toch?
Nou heb mn cyclus bijgehouden vanaf oktober. Deze is nu als volgt: 28-29-27-27-26-26-28-28-30-27-28-25 Gemiddeld zit ik op 28 dagen. Voordeel is wel dat ik mn lichaam steeds beter ben gaan leren herkennen in de vruchtbare periode. Omdat ik nog niet zwanger wilde worden en niet telkens die rubbers wilde gebruiken. Pil gebruik doe ik al een paar jaar niet meer aan. Kan gewoon niet tegen die nep hormonen. Met de pil kon ik de klok ook altijd gelijk zetten ook. Voor je vruchtbare periode kun op eventueel ook op slijm letten. Je slijm is anders in je vruchtbare periode. Ik verlies meer, dat vinden mn onderbroeken denk alleen niet zo leuk hahaha. En wat achterblijft op wcpapier is glibberig. Dit duurt tot 2 a 3 dagen na ei. Dan veranderd dat weer.
@leolientje ja we zitten op Marveld haha. Ben jij daar ook geweest? @kiera Hoef jij niet onder begeleiding van een gynaecoloog nadat je zoveel bloed bent verloren? Ik ben nl ruim 2 liter na mijn bevalling verloren, was toen al weer thuis (heb wel zh bevalling gehad) en op mijn controle zeiden ze dat ik bij een volgende zwangerschap vanaf week 36 bij een gynaecoloog kom. Dat vind ik echt heel jammer.
@Humave ze zeiden dat het normaal kon via de vlos als ik maar wel in het zh beval. Maar ik heb wel minder dan jou verloren ik had 1,6 liter verloren. Jij hebt zeker een bloedtransfusie gekregen? Ik zat net op het randje. Heb 2 prikken gekregen voor het bloeden. Ook een nachtje in het ziekenhuis moeten blijven. Kreeg wel een infuus met medicatie welke weet ik niet meer. Heb me wel in mn kraamweek me ontzettend slap gevoelt.
@Leolientje Ik voel bij mijn eisprong kleine steekjes en wat lichte krampjes. @humava en Kiera, dat is veel bloed! Het is toch spannend allemaal, het ergste vind ik toch wel dat wachten iedere maand. Zit nu op 10 dpo maar mijn action test van vanmorgen was helaas omo wit. Ben toch aan het twijfelen om toch de kv2v5 te gaan halen het schijnt dat deze gevoeliger is. Ik heb wel weer alle symptomen maar het kan ook mijn lichaam zijn dat me voor de gek houd
Zo wat een spannende verhalen allemaal ik heb gister een drukke dag gehad dus ik heb geen tijd gehad om te reageren...na het lezen van tips van jullie over het checken van je baarmoeder slijmvl ben ik dit gaan checken en gelijk na mijn menstruatie heb ik vruchtbaar slijm gehad is dit niet vreemd..? Ik kan er geen lange draden van trekken sinds vandaag ongeveer een halve cm en me bmm staat open ?? Kan het ook zijn dat dit te maken heeft met het ontpillen..dont know what to think anymore
@Nieckske nog ff wachten joh voordat je gaat testen. Ik snap dat het allemaal heel spannend is. Maar is zonde van de centjes. Oke ik weet dat de action testen goedkoop zijn maar toch. @Mami Ik heb mijn vruchtbare slijm begint ongeveer 2 dagen na mn menstruatie. Ik weet niet hoe jou cyclus normaal is. Aangezien jou banner staat dat je over 6 dagen je ei hebt. Misschien komt hij er eerder aan? Door het ontpillen kan je cyclus ontregeld raken.
@kiera nee heb geen transfusie gehad gelukkig. Ze vonden het nog net niet nodig. Ik heb zoveel bloed verloren omdat de gyn mij niet goed gehecht had en daarom werd ik geopereerd. Moest helemaal opnieuw gehecht. Ik ben best lang dus misschien heb ik extra veel bloed . Misschien had ik daarom geen transfusie nodig. Ik heb wel een infuus gehad zodat mijn baarmoeder sneller kromp. En ik heb bijna 3 maanden nog ijzerpillen moeten slikken. En ik voelde me ook heel slap een tijd. Ik heb trouwens nog nooit gelet op slijm ofzo. Dus kan daar (nog) niet echt over meepraten.
Hoihoi Ik wil ook graag mee kletsen. Ik ben al een half jaar van de pil af dus ontpillen hoef ik niet meer. Wij gaan voor ons 2e wonder! Ik heb maandag ochtend me eisprong heel erg goed gevoeld. En heb sinds gisteravond steeds steken in me liezen en bovenbenen. Nu kon ik me het niet meer herinnenen van me eerste zwangerschap, maar toen dacht ik laat ik eens terug kijken op ZP en wat denk je de zelfde syptomen als toen die maand!! Heeft iemand nog meer steekjes?? Had net na de eisprong het gevoel de het wel eens raak kon zijn terwijl de innesteling nog niet eens is geweest!
Meiden lijst forum voor de tweede baby's! Jenala@ dochtertje van 2,5 jaar- ronde 1 - NOD 11 sept Humava@ dochtertje 9 mnd - ronde 1- NOD 13 sept Plukplon@ dochtertje van 3 jr - ronde 1 - NOD 14 sept? Nieckske @ dochter van 7 jr - ronde 2 - NOD 16 sept? Pluisje@ dochtertje van 2 jaar - ronde 1 - NOD 17 sept juudje81@ zoontje van 2,5 jaar - ronde 1 - NOD 17 sept Plastictrees@ dochtertje van 15 mnd - ronde 3 - NOD 24 sept? vinexkindje@ zoontje van 11 mnd - ronde 1 - NOD 25 sept Luna28@ zoontje van 15 mnd - ronde 1 - NOD 25 sept leolientje@ zoontje van 4 - ronde 1 - NOD 29 sept Chans@ zoontje 13 mnd - ronde 1 - NOD 1 okt wannabemom24@ dochtertje van 2 jaar - ronde 2 na MA- NOD 6 oktober Shart@ dochtertje van 20mnd - ronde 2 - NOD 8 okt Bloemkool@ zoontje van 1,7 maanden - ronde 1 - NOD 21 okt Kiera@ zoontje van 14 maanden - ronde 1 - NOD 24 okt mami2@ zoontje van 3 - ronde 1 - NOD geen idee Mva2010@ dochtertje van 4 jr - ronde 1 - NOD ? Bibi24@ kindje van 15 mnd - ronde 1 - NOD ?