Krabekke, super van de mooie echo! Je bent nu 12 weken dan? Riv, wauw mooie foto. Daar wordt je spontaan vrolijk van. Hier is het speelgoed bij uitstek het fietske. Vingerverven ga ik ook wel eens proberen. Had het is huis gehaald voor zwangerschapaankondiging te maken maar nog niet kunnen gebruiken.
Wat fijn is toch zo mooi en bijzonder he zo klein, en toch al een echt mensje. Toch bijzonder dat we in deze tijd zo'n kijkje in onze buik kunnen krijgen Vroeger toen mijn moeder zwanger was van mij is er nooit een echo gemaakt. Dan lijkt een zwangerschap me ook abstracter in het begin.
Krabbeke wat fijn van de echo, en het is zeker enorm bijzonder zo'n klein mensje te zien, hartje te horen. Zoals Pleak zegt vroeger was het heelwat anders, je voelde je waarschijnlijk pas zwanger en was er waarschijnlijk pas echt mee bezig toen je een buikje kreeg.
Ook hier een echo gehad vanmorgen! Oeff wat spannend! Uitwendig kon ze het niet zo goed zien. Je zag een vruchtzak en in het hoekje kon je iets zien maar niet goed. Mijn man en ik direct in de stress, al eerder een leeg vruchtzakje gehad dus zag de bui al hangen. Toen inwendig en ja hoor ik zag direct wat knipperen, het was nog erg klein. Een week terug gezet, wel jammer maar goed het geeft niet. Er zit een kindje en het leeft. Wat een opluchting. Over 4,5 week krijg ik weer een echo, spannende tijd! @krabbeke, fijn dat jou echo ook weer goed was!
Wat fijn al die mooie echo's! Ik moet nog 10 dagen wachten... Lijkt een eeuwigheid! Vonden jullie het ook spannender dan de eerste keer? Hier erg veel last van vermoeidheid en zit me zelf erg in de weg... Hopelijk na de twaalfde week over, was vorige keer wel zo. B innenkort nog testers?
Ik mag volgende maand weer helaas.... was zo zeker dat t raak was dus ben ook wel erg teleurgesteld geweest. Wat kan je lichaam je voor de gek houden zeg... Hou me grote mond wel even de volgende keer. Leuk al die echo's joh... blij dat alles goed is.
@ krabbeke en Aggy: super daf jullie een goede echo hadden! Lekker genieten! @ blauwespeen: heb je over 10 dagen je eerste echo? Termijnecho? Hoe voel je je? @ jeniyah: balen, kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent. Je lichaam kan je behoorlijk voor de gek houden helaas . Hopelijk is het volgende ronde raak!
@Echo's: Wat goed dat jullie mooie echo's hebben gehad! @Jeninah: He wat balen zeg @Testen: Ik mag over 4 dagen testen, mits ik niet eerder ongi word natuurlijk. De afgelopen twee rondes was ik ongi voor mn NOD, dus ik had niets te testen. En deze ronde zal het helaas ook wel niet raak zijn. Ik voel me althans niet anders dan anders (en ik let echt wel goed op symptomen!) Net na de eisprong had ik er wel een goed gevoel over, maar zo kort voor NOD geloof ik er niet meer in. We wachten af. Ik zal in ieder geval flink teleurgesteld zijn, en weer even moed moeten verzamelen om een nieuwe ronde te beginnen.
He meiden, @krabbeke: fijn zeg, een goede echo! Geniet ervan meid! @aggy: fijn dat er al wat knipperde! Blijft spannend natuurlijk. Hopelijk gaan die 4,5 week snel voorbij! @blauwespeen: gelukkig heb je wel sympotomen dus het zit vast goed! @jeniyah: balen zeg! Altijd toch een domper hé @miniMe: spannende dagen dus! Hoop dat je over een paar dagen een knaltest komt posten! @hier: druk aan het "voor"klussen met manlief. Eisprong volgende week pas maar er moet natuurlijk ook geoefend worden
Niet overklussen he mamsie, straks heb je geen zin meer als je eisprong er eindelijk is! Ik zit nog te wachten op mijn menstruatie, test was vandasag op NOD nog steeds even negatief (als verwacht), zoals minime zegt je voelt het gewoon als er IETS anders is omdat we er zo op letten. Aggy, fijn van die echo, spannend allemaal hoor!!
@Lica: ik ben nu 10 weken en 2 dagen. @aggy: dat was wel even spannend dan. Toch een latere eisprong dan dat je dacht, omdat je terug gezet bent? Maar gelukkig heb je een mooi hartje gezien, super @pleak en minnieJ: Ik hoorde bij de eerste de hele tijd van opa's en oma's hoe bijzonder het toch was, die echo's. Dat hadden ze toen idd niet. Zo natuurlijk ook geen 20 weken echo. Toch fijn dat dat tegenwoordig gewoon allemaal kan! @blauwespeen: Nog 10 dagen wachten....dat duurt voor je gevoel zooo lang Vervelend die vermoeidheid. Hier gaat het iets beter maar ik lig wel rond half 10 op bed. Ik vindt het wel anders als de eerste keer, spannender idd. Ik was bij de eerste wat onbezorgder (is dat een woord?...haha). Alles is nieuw en je bent nog helemaal blanco. Ik ben me nu meer bewust van wat er allemaal mis kan gaan. Nu en later in de zwangerschap en straks bij de geboorte...pff. Niet teveel aan denken, maar genieten. @minime: Ik zal voor je duimen, geen symptomen hoeft niks te zeggen hoor. ik hoop het voor je!
Je hoeft inderdaad niet perse kwaaltjes te hebben. Ik weet dat ik bij mn zoontje ook niks voelde, maar een dag voor mn NOD had ik sterk het gevoel dat het wel eens raak zou kunnen zijn. Toen ik de volgende dag positief testte, was ik helemaal niet echt verbaasd...maar wel superblij!!! Op de een of andere manier vind ik het nu misschien nog wel spannender dan de eerste keer. Of ik ben vergeten hoe ik me 2 jaar geleden voelde in de dagen voor NOD. Mocht ik weer zwanger worden, dan zal het ook een veel minder onbezorgde zwangerschap zijn. Ik had een hele fijne zwangerschap, alles ging supergoed, tot 38 weken toen mn bloeddruk ineens te hoog was. Uiteindelijk een spoedkeizersnee gehad omdat mn placenta losliet...mn zoontje is net op tijd geboren (had APGAR score 1!) De kans op herhaling van placenta loslating is 10% (bij een eerste zwangerschap 2 op 1000). Best veel dus, en daardoor dus minder onbezorgd.
Goedemorgen dames, Kleine zit in bad dus heb even bijgelezen. Mooie echo verhalen, altijd fijn! we gaan straks naar een onderzoek voor baby's van 9 mnd, ben benieuwd. Zal vanmiddag uitgebreider reageren!
Heftig zeg! Inderdaad best een groot percentage. Dat zal inderdaad een lastige zwangerschap worden, zeker tegen het einde.
Even bijlezen! Spelen met peuter...eh veel is al genoemd, hier vindt hij ook helpen met huishouden leuk, als hij ook echt iets zelf mag doen, dus poetsen met een doekje of zelf stofzuigen. En als het regent, gewoon regenpak en laarzen aan en lekker in de plassen stampen @Krabbeke gefeliciteerd met je goede echo! @aggy dat was spannend zeg! Maar gelukkig een knipperlichtje, gefeliciteerd! Op naar nog een goede echo! @Jeniyah jammer! Balen als je lijf je zo voor de gek houdt he! @MiniMe, heftig verhaal zeg van je bevalling! Kan me voorstellen dat je nu niet meer zo onbezorgd er in gaat. Hier weer eens misselijk Eigenlijk ben ik dat altijd in de week voor NOD, dus zegt niks. Dat weet ik, maar toch...krijg ik er altijd hoop van. Stom he! Denk niet dat het raak is deze ronde, maar we wachten af. Soort van geduldig
@Minime, dan ga je inderdaad niet onbezorgd de zwangerschap in..kan iemand daar op tijd achter komen dat de placenta loslaat? Wat voor extra controles worden er gedaan?
Zwanger!!! Leeuwtje83----------25 Maart 2013 mamamooimeisje------16 april 2013 grietje 77----------13 april 2013 krabbeke------------22 april 2013 ? blauwespeen---------26 april 2013 FEE88---------------27 april 2013 Sleepy84------------30 april 2013 naad24--------------? aggy----------------8 mei 2013 Tinkerbell1987------? mei 2013 Kimmy---------------? mei Bezig voor een tweede NOD Mammamia-------------25 aug Sanjor---------------10 sept Froggieh-------------11 sept Valley82-------------19 sept SonjavT--------------21 sept Jeniyah--------------23 sept MinnieJ--------------25 sept MiniMe81-------------01 okt LianneB -------------04 okt Lica-----------------04 okt Pleak----------------14 okt MamsieM--------------15 okt ricmar94-------------16 okt Groen29-------------- ? Gezellige meekletsers Guusje27 2g4e-----------------(wachten op huisje) Elfje82 Riv
Vroeg me af of iemand nog NOD had binnenkort dus maar even het lijstje opgezocht Hoe is het met iedereen? Hier lekker een dagje thuis met m'n kleine man. Net nog even een rondje hardgelopen. Zou mooi zijn als er nog wat kilo's verdwijnen voordat ik zwanger raak