Dag dames Even dit berichtje omdat ik de kluts wat kwijt ben. Mijn laatste menstruatie startte op 15/11/2014. De hele cyclus is al heel vreemd geweest (veel buikpijn gehad...) en intussen zit ik op dag 43 en nog steeds geen ms te bespeuren. Op 17/12 eerste testje gedaan, negatief. Dit zou mijn nod geweest zijn, mocht ik mijn min of meer normale cyclus gehad hebben. Ik vermoedde wel al dat mijn eisprong later was, dus 20/12 een nieuw testje. Opnieuw negatief. Ik ga er dus van uit niet zwanger te zijn, maar mijn ms blijven nu toch wel heel lang uit. Mijn cyclussen hiervoor schommelden rond de 31 dagen, met eenmalige uitschieter van 37 dagen. Ik heb dus geen idee wanneer mijn eisprong juist geweest is. Mijn vruchtbare periode duurde wel wat langer dan normaal (hoge baarmoeder, open baarmoedermond en vruchtbaar slijm), intussen in mijn baarmoeder al een hele tijd gesloten. Kan het zijn dat ik toch geen eisprong heb gehad? Of kan ik toch zwanger zijn? Ik heb ondertussen wel gevoelige/pijnlijkere borsten, last van constipatie. Maar dat zijn tekenen die evengoed voor de menstruatie kunnen voorkomen, dus daarop dus ik me niet te baseren. Een testje is natuurlijk de enige oplossing, maar ik durf nog niet zo goed. Ik ben bang om opnieuw teleurgesteld te worden, wat ik wel verwacht. Heeft iemand dit ook al meegemaakt? En wat was dan het uiteindelijke resultaat? Bedankt voor jullie reactie!
Je zegt dat je meestal rond de 31 dagen zit, het kan gebeuren dat je lichaam een keer een cyclus overslaat. ik zou zeggen, wat nog even wat langer, of doe bij ongeduld/twijfel 1x per week een test. mocht je meerdere keren dit gaan krijgen in de komende maanden, dan is het misschien slim om huisarts te bellen erover
Dankje voor je reactie. Niet zo geruststellend dat mijn lichaam misschien een ronde heeft overgeslagen... Ik wacht nog even af tot na het weekend en dan toch nog maar eens een poging wagen. Niet teveel hopen dus!
ik denk dat je eisprong al is geweest omdat je zegt dat je last van je borsten hebt. Die klachten komen door het hormoon progesteron en die begint na je eisprong. Het kan natuurlijk ook dat je zwanger bent want dan kun je er ook last van krijgen. Ik zou met een paar dagen nog eens testen
Newdawn, ik denk idd dat mijn eisprong wel geweest is. Alleen moet hij later zijn geweest, want op de 2 dagen dat ik al getest heb was het dus negatief. Ik heb duidelijk vruchtbaar slijm gehad, maar weet wel niet of dat een garantie is... Nu ja goed, ik zal volgende week wel nog eens testen als er tegen dan nog ms te bespeuren is. Bedankt!