Hallo, Maanden zie ik het al voorbijkomen.....DHEA gebruik door dames met een laag AMH. Voordat ik mijn vragen afvuur, zal ik eerst wat over mezelf vertellen: Ik ben trotse moeder (28jr) van een zoon ontstaan uit de 3e ICSI poging. Hij is vorig jaar geboren. Wij hadden sinds Jan 2007 een kinderwens. Mijn AMH is <0,1 (toen ik 25jr was) manlief heeft zwemmers van ongeveer 1 miljoen (overigens voor het laatst gemeten in 2010,) Afgelopen voorjaar raakte ik ineens zwanger, helaas moesten wij afscheid nemen van dit wondertje waarvan het hartje was gestopt met kloppen,heel erg verdrietig. Nu kan ik het niet meer zo goed loslaten, we hebben een wens voor een tweede. Waarvan ik eerst dacht dat onmogelijk was, blijkt dus toch mogelijk te zijn. Nu lees ik over dhea, en heb alle topics goed doorgelezen. Ik hoop dat jullie m'n vragen kunnen beantwoorden. Het gaat om het gebruik op eigen initiatief. 1. Hoelang kun je dhea gebruiken maximaal? En welke dosering slikken jullie? 2. Laten jullie de bloedwaardes controleren via de ha en wil deze ook meewerken? 3. Heeft dhea zin als partner ook verminderd vruchtbaar is? 4. Hebben jullie bijwerkingen van dhea? Ik hoop dat jullie antwoorden voor mij hebben, ben wat huiverig vanwege de bijwerkingen. MMM zien wij niet meer zitten, dus via de fa is geen optie. (Voorlopig niet iig) Alvast heel erg bedankt! J
Ik zou ook graag meer weten. Ik ben ook benieuwd hoe lang het al gebruikt wordt en of er iets bekend is over het lange termijn effect voor de kinderen die erdoor geboren worden. Ik moet steeds maar denken aan DES uit de jaren 70 geloof ik. Vrouwen werden er zwanger van, maar de meisjes die geboren werden vaak verminderd of niet vruchtbaar. Verder vind ik de bijwerkingen die ik lees nogal heftig.
Ik neig toch wel naar gebruik van dhea. Ik denk niet dat ik nog jaren heb, waarin ik nog goede eisprongen heb, en bovendien ben ik erg bang dat mijn laatste mk is veroorzaakt door de kwaliteit van mijn eicellen. Ik ben erg bang voor de bijwerkingen van dhea. Ik hoop dat er iemand reageert die wat kan vertellen uit eigen ervaring wat de bijwerkingen zijn. Groet! J