Geen ongi ondanks provera, wel clomid gekregen. Iemand ervaring?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door saartje1989, 17 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saartje1989

saartje1989 Nieuw lid

17 aug 2016
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben nieuw hier dus zal even toelichten waarom ik me heb aangemeld.

Ik ben 27 en in december 2015 gestopt met de pil omdat mijn vriend en ik graag een kindje willen. Alle omstandigheden zijn perfect (leuk huis, goede banen, leeftijd goed, helemaal gesetteld) en we willen het gewoon graag.

Na 6 maanden (juni) was ik nog steeds niet ongesteld, dus doorgestuurd naar de gyn en een Provera kuur gehad. Op dag 9/10 na de 10daagse kuur werd ik ongesteld (eind juni, weliswaar zonder de krampen en pijn die ik gewend was van tijdens stopweken pil).

Daarna heeft mijn lichaam het helaas niet zelf opgepakt en het is alweer 7,5 week verder sinds die ongi. Dus nog steeds geen eigen 'echte' menstruatie.

Nu heb ik Clomid voorgeschreven gekregen (moet ik nog binnen krijgen), een 5 daagse kuur. Start daar in september pas mee want moet de week erop wel naar de gyn kunnen voor de echo.

Heeft iemand anders nog ervaring met het gebruik van Clomid zonder menstruatie vooraf?

De gyn zei dat we het nu maar 'op de gok' (omdat starten met de kuur normaal op dag 3 na ongi moet) gaan proberen en na een week met een echo kijken hoe mijn lichaam er op reageert...

Ik begon in december 2015 heel enthousiast, maar nu 8 maanden later maak ik me toch wel zorgen.. ik ben 27 en voor zover ik weet gezond.. hoe lang zal het nog duren? Had eind vorig jaar nooit gedacht dat ik na 8 maanden bij een gyn zou lopen omdat mijn lichaam stil lijkt te liggen..

O ja op de echo was niets bijzonders te zien (geen cystes oid) en uit bloed kwam ook niets.. ze zag ook dat ik geen eitjes heb die op springen staan dus er gebeurt gewoon niet zo veel van binnen.

Liefs.

2. Rian86

Rian86 Lid

8 apr 2016
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom krijg je niet nog een provera kuur dan? ik wordt ook niet uit m'n zelf ongesteld en dat moet ik opwekken. Daarna begonnen aan clomid, heeft niet geholpen. heb dat 3x gedaan en elke keer moest ik ongesteldheid opwekken. Zelfs nu met spuiten, eerst opwekken en dan pas hormonen toevoegen.

Ik zou het nog even navragen waarom het niet opgewekt wordt.

Deel Deze Pagina