Helaas slaapt de oudste niet meer tussen de middag, dus we kunnen niet allemaal gaan slapen. Ik heb ook niet vaak behoefte aan een dutje, maar was vandaag gewoon erg LUI!!
en waarom doe je dat niet. als ik een dutje doe dan ben ik de rest van de dag weer veel beter te genieten. vindt het een beetje kort door de bocht om te zeggen dat gezonde mensen niet een dutje mogen doen. Als je de hele week druk bent geweest met allebei werken, huishouden , kinderen enz enz dan is het fijn om in het weekend eens even aan je moeheid toe te geven. Ik heb neurologische problemen en moet op tijd rust nemen anders ga ik steeds slechter lopen . Mijn man is gezond maar staat door de week om 6 uur op en suft op zondagmiddag regelmatig even weg op de bank. Deed mijn vader vroeger ook altijd.
Middagslaapjes hier alleen als er 1 van ons ziek is Ik ben ook wel moe, wij hebben het ook razend druk, maar ik ga gewoon heel vroeg naar bed, tv aan laptop mee. Heb ik toch wat rust in mijn lijf Moet ik wel zeggen dat dit vooral is, omdat ik BV geef, maar toch teveel gewicht verlies en de jongste pas sinds 1 week een beetje doorslaapt
Ik viel toevallig gisteravond na het avondeten pardoes in slaap op de bank, en vervolgens schrok ik een kwartier later uit mezelf weer wakker, helemaal in de war! Ook hier een huis waar nog heeeeeeeeeeel veel aan gedaan moet worden. En ik werd helemaal depri van alles dat door mijn hoofd spookte, dat allemaal nog gedaan moet worden. Dus heb ik vorige week een waslijst gemaakt, en die pronkt nu in de keuken, aan de zijkant van onze buffetkast. Elke week doe ik 1 of twee klussen van die lijst, naast alles dat ik in het huishouden nog doe. Dat is genoeg hoor! Je moet niet vergeten dat het opvoeden van kinderen, en daar tussendoor het draaien van een huishouden, geen kattenpis is! Leg jezelf nou niet teveel druk op je schouders... Maak ook een lijst, dat maakt het overzichtelijk voor jezelf. Doe elke week 1 of 2 dingen van die lijst. Streep ze af van de lijst. Dat geeft je een voldaan gevoel, geloof me! En tot die tijd: dikke knuffel voor jou!
nou klusjes of niet wij slapen gewoon als we moe zijn hoor ik HAAT een druk leven en zorg dus ook dat ik dat niet heb En vriendlief werk 6 soms 7 dagen per week en maakt lange dagen dus vaak op de dagen of uren dat hij thuis is slaapt hij wat meer. Alleen zondag ochtend slaap ik uit en is het zijn beurt voor het ontbijt voor Zoey En vandaag ook heerlijk een keertje bijgeslapen met Zoey . En als ik heeeeeeel moe ben wat bijna nooit gebeurt maar meestal slaap ik overdag niet maar ben wel elke dag om half 5 smorgens wakker dan laat ik ZOey een nachtje logeren gaan want ik ben van mening dat een fitte uitgeruste mama en leukere mama is dan eentje die altijd maar moe is.
Jeetje wat raar dat hij je daarvoor wakker maakt.. Mijn man zou de tv zachter hebben gezet (die klust op zondag nagenoeg niet) en met Lenn de eendjes gaan voeren of stuurt me naar bed.. Idd tijd voor een gesprek als ik dat zo lees.. Neem allebei om de beurt je rust op zondag (of welke dag dan ook). Pcootje Ben kerngezond maar ik zweer bij mijn middagslaapje in het weekend hoor.. Ook voor deze zwangerschap.. Lenn is nu bijna 1.5 jaar, maar slaapt sinds een week pas door.. Doordeweeks is mijn man er niet dus ik kan er elke nacht uit.. Met wat mazzel lag ik er om 2 uur pas weer in om vervolgens om half 7 eruit te kunnen omdat Lenn uitgeslapen was.. Breekt uiteindelijk flink op kan ik je vertellen.. Ben heel blij met mijn slaapjes
Ik herken idd wel het gevoel wat hij waarschijnlijk heeft gehad. Ik weet wel dat hele erge vermoeidheid van mij ook niet de allerliefste persoon maakt en dat ik ook weleens mijn man heb vervloekt omdat hij op de bank in slaap viel en ik de kleine weer bezig moest houden. Gelukkig slaapt Nick nog 2 keer per dag en als ik moe ben, slaap ik dus mee.
Ik vind het ook wel raar eerlijk gezegd. ene kant ook erg flauw. me vriend wil soms ook welis in het weekend een paar uurtjes slapen, omdat ie heel de week er om half 6 uit moet. ga maar lekker slapen hoor. Lijkt wel of tie het niet kan hebben dat je eventjes uitrust, dat gun je elkaar toch gewoon? ......
Hmm, kan me er eerlijk gezegd ook niet zoveel bij voorstellen dat je overdag wilt slapen. Hebben 3 kids, 4e op komst, allebei een baan en waanzinnig drukke weekenden maar nee, ik hoef niet te slapen overdag, zou ik echt raar vinden. Maar ja, niet iedereen heeft zoveel energie denk ik.
+1 Maar hij doet het niet expres. En zo afentoe moet ik hem er aan herinderen dat ik echt niet de hele dag op de bank hang tv te loeren. En kilo`s bonbons lig te eten. En dat het eten zich zelf ook niet kookt. Laat staan wat er van het huis overbleef als ik mijn kids echt van de lijn los laat. Helpt wel voor ongeveer ehhh 10 minuten
Hier wordt er ook wel eens gesnakt naar een middagdutje... Met een dramaslapertje hier wil je wel hoor. Of je nou gezond bent of niet. Vanmiddag kwam ik uit m'n werk en heb ook eventjes m'n ogen dicht gehad, mijn man liet dat gelukkig zo, zou wat zijn anders. Als we zo'n dag hebben dat we allebei erg moe zijn, maken we een afspraak, eerst hij even slapen en dan ik ofzo.. (komt er meestal niet van maar goed) Ik zou dat ook doen als ik jullie was.. communiceer er iig over. Dat scheelt voor beide partijen veel frustratie.
wij slapen overdag eigenlijk nooit... maar we doen het in het weekend wel om en om met uitslapen... heerlijk is dat! dan maken mijn dochters me rond 12.30 wakker en dan gaan ze in bad..... ik ga dan even koffie drinken en daarna help ik mijn man mee onze dochters aankleden en dan doen ze een middagdutje en hebben wij even 2 uurtjes samen.... vind dat je dat elkaar wel hoort te gunnen hoor... dat je man jou wakker maakt vind ik echt egoistisch!
Hahahaha.. Ik heb dat ook met myn man.. Maar hy slaapt heel snel inslaap Ik noem hem bejaarde.. Want die slapen ieder moment we'll En hy zelf als hij uitgeslapen heeft is ie ook nog moe in de middag Terwijl ik al van 7uur ochtend wakker ben .. Ik kan dt eht niet tegen
met 2 kleintjes is het gewoon druk. ik zou zo graag eens een dag lekker lui op de bank liggen,geen ge-emmer aan mn hoofd maar een pizza in de oven en lekker zappen. maar dat gaat nou eenmaal niet,dus ik zorg dat ik in de nacht genoeg slaap en verder op mn tanden bijten. mijn man slaapt vaak uit tot 11.30 terwijl ik om 09.00 uur al beneden ben. so be it. dus komop even geen dutjes meer,als de kids straks naar school zijn is er nog genoeg tijd om te chillen