Ik hoop dat een van jullie mij kan helpen. Ik heb een oud spijlenbedje gekocht. de spijlen zitten nogal ver uit elkaar. Nou leek het mij veiliger om aan de binnenkant van het ledikantje een bekleding te maken, zodat de baby niet met zijn hoofdje vast kan komen te zitten. Maar nu heb ik weer gelezen dat bekleding gevaarlijk kan zijn omdat de baby er in kan stikken. Wie o wie weet hier meer van?
Ik weet idd dat bekleding aan de binnenkant gevaarlijk kan zijn ( stikkingsgevaar) maar als de spijlen echt ver uit elkaar staan heb je grote kans dat je bedje wordt afgekeurd door de kraamzorg. Geloof dat spijlen niet meer dan 4 tot 6 cm uit elkaar mogen zitten.
Kan best wel hoor. Als je een licht katoenen stofje koopt en dat langs de spijltjes drapeert kan er niet zoveel kwaad. Het moet wel van ademend katoen zijn. Wij hebben het zelf ook. Hierdoor sliep ze veel beter en voelde zich veel veiliger. Ik heb dus van boven tot onder en van links tot rechts een heel dun stofje gemaakt wat ik met strikjes en een dubbele knoop heb vastgezet. En ik vind het persoonlijk altijd zo'n flauwekul wat allemaal niet mag. Babytjes slapen toch ook in de kinderwagen bak? Zit immers ook bekleding op. En vaak slapen babytjes ook in een ouderwets (of modern) wiegje wat bekleed is. Volgens mijn kraamhulp kon het ook niet zoveel kwaad. Ze kunnen eerst toch nog niet omdraaien en erin stikken.
Bedankt voor jullie reacties. Ik denk zelf ook dat bekleding niet zoveel kwaad kan. De spijlen te ver uit elkaar lijkt mij gevaarlijker. Maar als ik het goed begrijp heb jij twee lagen katoen op elkaar gestikt (in totaal vier lappen) en die op de hoeken aan elkaar geknoopt? Ik had zelf het idee er fiberfill in te doen, maar dat ademt misschien niet genoeg.