flat en een dreumes (geluid)

Discussie in 'De lounge' gestart door snoet, 27 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snoet

snoet Bekend lid

3 feb 2009
    901
    0
    0
    Hoofddorp
    Wij wonen al een paar jaar op een flat en wonen er erg prettig, al horen we de beneden buren wel eens. (ruzie maken, tv, visite) Maar daar stoor ik me niet aan zolang het niet midden in de nacht is. En het is echt een zeikw. want als je haar op straat afentoe hoort naar haar hond toe. Ramen duren dicht en nog hoor ik haar!

Nu stond de beneden buurvrouw van de week voor mijn deur of Dilano niet zo met blokken wil gooien, voor 8.00 uur s'ochtends. Omdat ze dan nog sliepen, nou daar wil ik best rekening mee houden en dat doe ik ook.

Maar nou begon ze tegen een ander te klagen over dat het alleen maar erger is geworden, overdag!

Nou voel ik me iedere x schuldig en probeer ik dus dat Dilano zachtjes doet, maar daar is niet echt een beginnen aan.

Nou vraag ik me af, of er hier regels over zijn of dat we er uitgezet kunnen worden ivm geluidsoverlast dreumes..

Ik weet wel dat je na 22.00 s'avonds en voor 8.00 uur s'ochtens geen herrie mag maken. Maar dit gaat natuurlijk de hele dag door!!

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar smijt hij de hele dag met spullen dan? lijkt me niet toch

3. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Gaat het dan echt zo hard met vblokken gooien?
    Overdag moet ze zich niet zo aanstellen.. Je hebt nou eenmaal leefgeluiden in een flat..

Volgens mij kunnen ze je er niet om uitzetten hoor. Uitzetten doen ze voornamelijk als je zoveel overlast veroorzaakt dat ook meerdere mensen gaan klagen (en dan vooral de overlast van harde muziek enzo dat soort dingen)

(ik heb ook zo'm zeikwijf onder me wonen.. Die liep al te drammen wanneer t klaar was met klussen toen we dit appartement net hadden (1,5e maand geklust, netjes bij der gemeld. En ook nog eens na 9 uur 's ochtends steeds pas begonnen en voor 9 uur 'savonds weer gestopt.)

4. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    TS ik denk niet dat ze je eruit kunnen zetten hoor..overdag mag je gewoon burengerucht hebben/maken... en je kan een kind niet vastplakken aan zijn stoel he ;)
    geen zorgen over maken je kind lekker zijn gang laten gaan vanaf 08.00 uur en dat mag idd tot 22.00 uur

speel ze met je zoontje :D

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja die van 08.00 tot 22.00 is wel officieel, maar je wilt je buren natuurlijk ook te vriend houden he.

Wanneer mijn buren iedere dag van 08.00 tot 22.00 een rotherrie zouden maken zou ik er op een gegeven moment ook wel gestoord van worden (heb het dus niet over ts he). Mijn buurkinderen hebben bijv een stuiterbal waar ze soms een uur mee gaan lopen stuiteren op de laminaatvloer, nou daar ben je ook snel klaar mee hoor.

Anders misschien een grote speelmat kopen ofzo, ik weet het niet.

6. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Watvoor een vloer heb je in de flat liggen?
    Vloerbedekking of laminaat?

Blij laminaat zou ik een groot speelkleed/mat of kleed kopen. Dat zal een hoop herrie dempen. En verder maken kleine kinderen nu eenmaal een hoop geluid. Zolang het niet op rare tijdstippen gebeurd en het niet de hele dag door is, moeten de buren ook een beetje schikken!

7. Moon28

Moon28 Niet meer actief

#7 Moon28, 27 feb 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 feb 2011
    Dat van je dreumes zijn leefgeluiden. Heb zelf ontzettende last ondervonden met een klaagbuurman al vanaf dat onze dochter is geboren. Een maand terug heb ik zelfs aan tafel gezeten met buurtbemiddelaars en achteraf gezien ook niet erg geweest want was eert boos en verbaasd dat mijn buurman dit achter mijn rug om geflikt had maar er is heel wat uit de wereld gepraat nu. Op den duur gaf meneer ook echt werkelijk waar alles ons de schuld terwijl er genoeg andere kinderen in de flat wonen en niet alleen dat maar ik heb werkelijk overlast van hem dus dat ook mooi even meteen doorgegeven aan hem maar ook met de mededeling, flat is ongelooflijk gehorig, het zijn meerdere verdiepingen dus veel mensen en allemaal anders dus had ik maar in een hutje op de hei moeten gaan wonen als me dit zou hinderen, daar had hij niet van terug. En mijn buurman heeft ook eerlijk aangegeven dat hij op elk geluidje ging letten omdat er irritatie zat dus misschien kun jijzelf een buurtbemiddelaar inschakelen voor het van kwaad naar erger word? Kan via de woningbouw.

8. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Oh trouwens, ik heb wel aangegeven dat mijn kind mag spelen en leven en als hij daar verder last van ondervind hij maar ergens anders moet gaan wonen want ik kan dochter niet gaan beperken in haar spelen etc. Speelgedrag van onze dochter is normaal dus niets niet te hard of overdreven en schreeuwen ook niet. Buurtbemiddelaars waren het hier mee eens na uitleg want vanaf 9 uur mag de kleine gekkies doen (komt 7 uur uit bed) en bij het warm eten stopt dat want dan is het eten, bad, even rusten, boekje lezen en half 8 naar bed. En intussen zijn we ook nog weleens weg uiteraard.

9. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    herkenbaar, ik woon ook in een flat, en heb regelmatig last van buren, in het portiek, of het zoontje van de boven buren, of de harde muziek van de buren hiernaast.. Tis altijd wel wat...

Gelukkig klagen ze niet (iig niet tegen mij) over mijn zoontje die regelmatig huilt snachts, of om 6 uur smorgens al met zijn auto door huis crosst!
    Nou woon ik beneden en hebben mensen boven mij dus weinig last van gegooi en gebonk (denk ik)
    Daarentegen hoor ik alweer van af 6.30 mijn boven buurjongen springen en rennen :(

10. snoet

snoet Bekend lid

3 feb 2009
    901
    0
    0
    Hoofddorp
    nee het is niet de hele dag, het zijn momenten en die duren nooit langer dan 5 min maar wel een paar x op een dag. En een kleed is geen optie ivm honden en katten. Wij hebben laminaat met een goede ondervloer.

Het is gewoon een zeikw. ze klaagt tegen iedereen over iedereen en het meest tegen haar man wat wij dus regelmatig horen en ook na 22.00.

Tuurlijk wil ik geen hommels met mijn buren maar zei zijn de enige die klagen. Ik laat hetm gewoon lekker spelen, en als ze nog een keer voor de deur staat dan heeft ze pech.

11. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.897
    9.417
    113
    Gelderland
    Ik heb in een flat gewoond maar daar kon je de muziek keihard aanzetten en niemand die er last van had. Nu woon ik in een rijtjeshuis en je moest is weten hoe vaak onze buren aan de deur staan (rechts) en hoevaak ik de buren aan de linkerkant hoor...
    Mijn zoontje 1 jaar gooit wel nog veel met spullen maar als ik daar wat van zeg wordt het alleen maar interessant voor hem. En een speelmat ligt in de kamer maar hij loopt de hele kamer door en alles wordt als bal gebruikt ;)

Ts, Gewoon lekker verder spelen met je kleine man hoor!! Je kan ze nou eenmaal niet de hele dag stil houden..

12. Only me

Only me Niet meer actief

Gewoon je kind een kind laten zijn hoor! Dat mens moet zich niet aanstellen!
    En anders ga jij toch lekker je beklag over haar ruzie en TV doen? Tja in een flat dien je rekening met elkaar te houden en ook geduld te hebben hoor! Je kan onmogelijk met sloffen aan de hele dag op je tenen gaan lopen om maar geen lawaai te maken!

Leven en laten leven denk ik altijd :)

13. noukie89

noukie89 Niet meer actief

ik zou een kleed voor het spelen op de grond leggen dan hoor je het een stuk minder en verder ja denk niet dat jij je druk hoefd te maken hoor

14. Fransa

Fransa Niet meer actief

Tsja, als je in een flat woont weet je in principe dat je wel eens wat van je buren zult horen. En inderdaad, een kind kun je niet aan z'n stoel vastbinden.

Misschien dat je een vloerkleed of speelkleed neer kunt leggen daar waar je kindje het meeste speelt? Toon je ook wat goede wil richting de buurvrouw. Voor de rest moet ze niet al te hard klagen hoor...

Wij hebben ook jaren op een flat gewoond en trokken ons niet teveel aan van onze buren. Ben 1x bij onze bovenburen langs geweest toen hun zoontje blijkbaar het lopen oefende en ruim een half uur lang met een stoel het hele appartement doorwandelde. Dat geluid was echt om horensdol van te worden. Maar verder kon het me eerlijk gezegd weinig boeien als ik hem hoorde. Zo'n kindje moet toch ook gewoon lekker kunnen spelen.....??

Succes, hopelijk kom je er zonder al teveel gedoe uit!

15. mijnwondertje

mijnwondertje Actief lid

20 okt 2009
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik woon ook in de flat, op 8 hoog. Eigenlijk nooit een klacht gehad en mijn zoon is best luidructig, dus misschien horen ze weleens wat (heb wel vloerbedekking). Daarentegen hoor ik ze vaak onder me ruzie maken, schreeuwen, deuren gooien, etc. Maar in een flat is het best lastig om te zien waar het geluid vandaan komt.

16. Vagans

Vagans Niet meer actief

Hier horen we het bovenbuurmeisje (1 1/2) ook goed, we denken wel is dat ze de hele dag haar schoenen aan heeft! Gelukkig gaat het niet de hele dag door. En tsja zo zijn kinderen denk ik dan. Vervelender vind ik dat de bovenbuuvrouw om 07:15 nog wel wil stofzuigen... daar wordt ik wel wakker van en dit vind ik minder leuk.

ik geloof trouwens dat je tussen 10 uur savonds en 7 uur sochtends geen herrie mag maken. Maar in hoeveree een dreumes tot herrie wordt gerekend weet ik niet, als de kleine hier straks geboren is zal ze ook wel is huilen, en ook heus wel is snachts...

17. snoet

snoet Bekend lid

3 feb 2009
    901
    0
    0
    Hoofddorp
    Volgens mij valt een dreumes ook niet onder herrie maken maar zeker weten doe ik het niet. En ik hou er echt wel rekening mee, maar ja het is een dreumes.

Mijn man kwam vanochtend de buurman tegen en we moesten maar zacht speelgoed kopen etc etc. En op het antwooord van mijn man dat ze zelf ook kinderen hebben gehad ging hij niet in.

Ze willen ons hier al een tijd weg hebben en beginnen nu met dit en ik vind het echt niet prettig en heb ook helemaal geen zin om met de lift te gaan omdat ik ze niet tegen wil komen.

En waarom ze ons weg willen hebben tja dat is wel grappig toen mijn man hier kwam wonen was het een flat voor alle leeftijden, 2 jaar later 45+ en nu na de renovatie 55+ En tja wij vallen met nog meer buurtjes niet in die catagorie maar dat komt wel

18. shenoby

shenoby Niet meer actief

pff ik weet hoe het is.
    hier ook exact hetzelfde verhaal.
    ook wat leeftijd betreft.
    al vanaf dat onze dochter een jaar is lopen onze onderburen om de haverklap te zeiken en te zeuren.
    ik heb wel een mat neergelegd maar ze hebben nog steeds last.
    wij zitten met smart te wachten op de een andere woning.
    ik weet trouwens wel dat ze je er niet zomaar uit kunnen zetten vanwege het geluid van de kleine.
    voor de rest zoveel mogelijk proberen je eigen leven te leiden en niet te veel op je tenen gaan lopen.
    want dat gaat van kwaad tot erger op den duur.
    zoals wij hier helaas hebben ondervonden.
    succes met de situatie.
    tis zeer zeker niet makkelijk

19. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    tsja als je kind met opzet herrie zou maken is het een ander verhaal,
    maar ik vind dat een kind kind moet kunnen zijn.

Wij wonen ook op een gehorige flat, en boven en onder buren.
    we hebben laminaat (wel met een goedgekeurde dikke ondervloer) maargoed je hoort natuurlijk alles. Maar ik vind dat de kids gewoon moeten kunnen spelen.
    Wij hebben overigens meer last van onze bovenbuurman die geen kinderen heeft en nergens rekening mee houd :x harde muziek, om 23 uur savonds nog gaan lopen klussen..
    En de onderbuurvrouw zonder kinderen.. haar blaffende jankende hond die we heeel de dag en avond horen..

Maar ach.. ik ben geen klager, want ik weet dat ze beide ook regelmatig iets van ons zullen horen. Al weten ze het wel hoor allebei, de bovenbuurman stopt nu netjes voor 22.00 en de muziek staat zachter.
    Ik vind dat je beide rekening met elkaar moet houden maar mijn beneden buurvrouw zegt ook zelf : een kind moet kind kunnen zijn !

20. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Wij wonen in een flat en hebben zelf juist ontzettend veel last van de onderbuurvrouw.
    Je zou denken, hoe kan dat nou als zij onder woont dan zul je weinig horen.. Nou niets is minder waar!
    Zij woont onder, dus hoeft niet perse iets geluidsdempend onder haar vloer te hebben. Zij heeft dus een hardhoutenvloer en werkelijk waar ALLES hoor je op die vloer en door de betonnen muren galmt alles lekker door.
    En dan heeft ze ook nog es een hond die zij niet onder controle heeft en die dus het hele huis door raced met van alles en nog wat en hapt naar iedereen die langsloopt en gewoon 2 uur lang blaft als zij van huis weg is.

En dan nog... durft zij vaak genoeg op straat naar ons een opmerking te maken dat onze zoon wel vaak met zijn treintjes speelt he en dat zij alles kan horen wat hij doet.
    Nou DAAGGGG!! Heb een speelkleed vd Ikea en daar speelt hij vaak op, maar zodra hij na 08.30 uur ook door de kamer rijd met zijn fietsje of de auto's dan heeft zij lekker pech.
    Hij slaapt tussen de middag nog minimaal 2 uur en ligt er dan na 19.30 uur weer in.

Duss.. mijn conclusie! Ze moeten niet zo zeuren. En ze kunnen je er ook niet voor uitzetten. Want bij ons is t al gekomen tot Portes (woonoverlast) en die zegt ook: wat jou zoontje doet zijn woon en leefgeluiden en dat mag gewoon.

Deel Deze Pagina