Help

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Develynn, 4 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Develynn

Develynn Lid

4 apr 2012
    5
    0
    0
    Hallo, ik ben een meid van 22 en zit in een dilemma.

Sinds een maand zijn ik en mijn vriend uit elkaar. Afgelopen week hebben we echter nog wel seks gehad.

Sinds de avond daarna ben ik ongelofelijk vermoeid en heb het steeds kouder (normaal heb ik het nooit koud). Nu ben ik op internet gaan kijken en natuurlijk staan die dingen bij de symptomen van hele vroege zwangerschap. Paranoia maximaal.

Ik ben terug gaan rekenen en kwam erachter dat die dag dat we seks hadden ik ook een ovulatie had. De seks was "onveilig" en juist deze maand heb ik lopen klungelen met de pil (4dagen telaat begonnen en volgens mij nog een ochtend vergeten).

Is de kans dat ik zwanger geworden ben aanwezig of ben ik paranoia bezig? Het is nog te vroeg voor een test namelijk, maar ik weet niet wat ik er mee moet.

Ik hoop dat iemand me kan helpen

2. Maia

Maia Niet meer actief

de kans dat je paranoia bent is aanwezig, de kans dat je zwanger bent ook. De symptomen kunnen van zwangerschap komen, maar kunnen ook prima komen omdat je deze maand raar gedaan hebt met de pil.

oftewel: nog een weekje wachten en dan een test doen, dan weet je het zeker.

3. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Jep, kan allebei de kanten opgaan.

Nog een weekje wachten, nu kan je er nog niets van zeggen. Daarbij is het eigenlijk pas na innestelling (duurt een paar dagen, dag of 7 a 10) zo dat je lichaam hcg gaat aanmaken, en dat zorgt voor je symptomen, van te voren is eigenlijk meer in je hoofd..

4. Develynn

Develynn Lid

4 apr 2012
    5
    0
    0
    Heel erg bedankt voor uw snelle reactie dames!

Ik probeer het geheel uit mijn hoofd te zetten en een test te doen als mijn menstruatie wel/niet komt.

Nu is het alleen zo dat ik gisteren begon te bloeden. Een klein beetje, vandaag bloedde ik heviger. Ook heb ik nu al 3 dagen krampachtige scheuten helemaal onder in mijn buik. Ik heb gelezen over Implantation bleeding (ik ken het nederlandse woord niet eens haha) en weet niet zeker of dit het kan zijn. Ik hoor over ruim een week namelijk pas ongesteld te worden en normaal heb ik nooit last van kramp.

Hebben jullie hier ervaring mee?

5. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    je kan geen ovulatie hebben als je de pil slikt dus rekenen wanneer je die hebt gaat helaas ook niet.
    maar ik zou toch een testje doen, voor de zekerheid.
    succes!
    maar ik vind het eerder klinken of je ongesteld bent geworden

6. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja maar als je de pil al heel rommelig hebt ingenomen kan je niet zeker weten dat je ongie ook zoals normaal volgende week komt...dan kan je cyclus ook wel in de war raken dus ik denk dat je ongie zich nu heeft aangedient maar je kan volgende week even gaan testen voor de zekerheid!
    succes!

7. karine26

karine26 Actief lid

7 jan 2009
    283
    1
    0
    onderwijzeres
    Bergen
    Als je je pil aan het begin een aantal dagen bent vergeten, kan je wel een eisprong hebben hoor, nog al gehoord... Het kan dus inderdaad alle kanten uit. Maar al kwaaltjes de avond erna, is wat vroeg. Wat niet wil zeggen dat die bloeding geen innestelingsbloeding kan zijn. Het zal dus even spannend worden....

8. Develynn

Develynn Lid

4 apr 2012
    5
    0
    0
    Spannend is het zeker, ik weet ook nog niet helemaal zeker met welke uitkomst ik het blijst zou zijn om eerlijk te zijn...

Iedereen in ieder geval bedankt voor jullie antwoord!

9. memmievan3

memmievan3 Actief lid

16 mrt 2012
    332
    0
    0
    friesland
    er zijn ook testen die je heel vroeg al kunt doen, volgens mij heeft cb er 1 van 7 dagen voor menstruatie.

misschien kan je zoiets proberen, als je denkt dat je zwanger bent kan de menstruatie ook uitblijven door stress

10. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    Alleen zou ik ermee opassen, vanwege vals negatieve uitslag... Kruidvat testte ik 10 dagen na ovulatie duidelijk positief. Maar innesteling kan ook nog op dag 12. Dan kan hij niet betrouwbaar zijn

11. Develynn

Develynn Lid

4 apr 2012
    5
    0
    0
    Dank je voor de tip! Ik denk dat ik sowieso wacht tot de dag dat mijn menstruatie zou moeten beginnen, just to be sure :)

12. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Succes! De kans dat je zwanger bent is natuurlijk aanwezig. Laat je weten hoe het afloopt?

13. Develynn

Develynn Lid

4 apr 2012
    5
    0
    0
    Ik zal hier een berichtje sturen over de uitkomst :)

Deel Deze Pagina