Mijn 4 kinderen hun voornamen beginnen allemaal met een C. hun 2e namen beginnen allemaal met een andere letter. Hier nog nooit problemen met de post gehad. Enige probleem hier... de 5e is op komst, wel of niet alweer een naam met een C...
Gewoon doen joh! Ik, mijn moeder, en m'n zusje hebben alledrie dezelfde voorletter en achternaam. Toen ik de naam van mijn partner nam had ik nog steeds t zelfde probleem hahaha want ook wij hebben dezelfde voorletter en achternaam haha. Maar is niet erg hoor!
Ik zou wel een tweede naam doen, zodat hij/zij toch 2 initialen heeft met post enzo. Mijn vader en zusje hebben dezelfde initialen, vonden ze destijds grappig, maar mijn zusje heeft het altijd super irritant gevonden dat mijn vader best vaak per ongeluk haar post al open maakte. Want er staat dus lang niet altijd dhr, of mevr, voor hoor.
Hej, Als je een tweede naam kiest, zou ik wel de roepnaam als eerste naam doen! Mijn vader heet Johannes Campo, en hij Campo is dus zijn roepnaam. Nou is het erg vervelend dat hij dus heel vaak post krijgt met J. en dan de achternaam, of Johannes Achternaam. Dus dat is iets wat wij in ieder geval wel gaan doen, de roepnaam als eerst om zulke stomme misverstanden te voorkomen Oja, ik heb ook de zelfde letter als mijn moeder, en ja soms dan weet je niet voor wie de post is. Maar vaker staat bij haar ook haar meisjesnaam op de brief. Dus dat zou geen reden zijn om de naam niet te kiezen.
Mijn zoontjes beginnen alle 2 met een D. De oudste dsj en de jongste djc. Ze hebben niet om deze reden meer namen gekregen, maar het lijkt me wel handiger dan dat ze alle 2 alleen een D als voorletter zouden hebben. Dus om verwarring te verkomen zou ik wel voor een 2de naam gaan.