Zou dit kunnen bij namen van zusjes?

Discussie in 'Babynamen' gestart door MamaEsther, 1 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Zonder De Naam die wij in gedachten hebben echt neer te typen :p wil ik toch een poging wagen jullie mening te polsen.. Wij zijn groot fan van unieke namen met 'exotische schrijfwijze'. Vast wel te zien aan de namen van onze dochters. ;) Nu is het zo dat wij hun namen vaak afkorten, deels voor het gemak in uitspraak deels om verwarring in de omgeving te voorkomen. Beetje het idee van naam-roepnaam zeg maar, zoals Elizabeth "Elly" wordt, wordt Dariënne "Dari", Yashyra wordt "Shyra" en Naeyyssa wordt "Nyssa".

Dit gezegd hebbende :p het 'dilemma' bij de naam voor kindje nummer vier. De naam die we (nou, meer IK zelfs, manlief denkt er nog niet gericht over na tot week 20 al vindt hij het wel mooi gevonden) in gedachten hebben, lijkt een soort verbastering op een naam die op dit moment echt gruwelijk populair is........... En populaire namen komen er bij ons dus niet in, hoe mooi ze ook zijn..! :) En daarnaast heeft de naam, als wij deze afkorten, een totaal andere klank dan de namen van de drie zussen..

Voor degenen die wijs kunnen uit dit ingewikkelde verhaal: Past een verbasterd "populaire" naam bij de unieke namen van de drie zussen? En maakt het uit dat de naam afgekort een beetje buiten de boot lijkt te vallen?

Ik ben toch eigenlijk wel aardig weg van deze naam :oops: en ik zou het jammer vinden om 'm van het lijstje weg te strepen........... :p

Liefs
    Esther en kids

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Mwah ik denk dat het op zich wel kan, want iedereen vindt wat anders anders klinken (als je snapt wat ik bedoel). Persoonlijk vind ik Dariënne namelijk ook héééél anders klinken dan de andere twee namen. Dus dan zou nog een andere naam er ook wel bijkunnen lijkt mij.

3. Aura

Aura Niet meer actief

Jullie houden zo te zien idd van unieke namen.....als jullie weg zijn van de naam, vooral doen! Maar een ding vind ik vaak storend bij populaire namen die een eigen draai krijgen...het lijkt vaak erg geknutseld om uniek te zijn...snappie?
    Maar dat kan ik natuurlijk niet beoordelen van jullie naam.....Maar gelukkig heb je nog ff om na te denken :D...

4. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Ja, het is geknutseld..........En? Smaken verschillen, ik slaak toch ook geen diepe zucht als ik de zoveelste Daan/Tim/Fleur/Sophie voorbij zie komen? En het gaat hier niet om een populaire naam die veranderd is, maar een naam die uit onze eigen creatieve geest is ontstaan, die toevallig lijkt op een naam die heel populair is....... Precies andersom dus.. En dáár gaat mijn vraag over en niet over jouw mening over zelfbedachte namen...... Maar in ieder geval bedankt.

Linda86, ja klopt, Dariënne klinkt ook heel anders dan de namen van haar zusjes he.. ;) Wat dat betreft geef ik je ook gelijk, maar het gaat me meer om de populaire klank van de naam die wij nu in gedachten hebben en daarbij de afwijkende klank van de afgekorte naam.. Maar misschien heb je gelijk, het hoeft niet allemaal hetzelfde slag naam te zijn..!

Meer meningen blijven uiteraard welkom..! ;)

Liefs
    Esther

5. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Kun je niet een heeeeel kleine hint geven van de naam die jullie in gedachten hebben? ;) Op zich denk ik niet dat het uitmaakt dat de naam anders zou klinken als jullie andere namen. Tenzij dat iets is wat je perse wel wil - dan moet je misschien toch nog iets anders verzinnen.

6. Germpie85

Germpie85 Niet meer actief

Ik vind dat je een beetje overdreven reageert naar Aura. Je hoeft je niet meteen te verdedigen, toch? Als je haar stukje nog eens leest, snap je misschien wat ik bedoel.
    Zij heeft geen kwaad in de zin als ik het zo lees.. Want ze zegt toch ook: vooral doen!

Haha! Nou ja..
    Ik vind ook dat als JULLIE een naam mooi vinden, het gewoon moeten doen! Joh, of het er nou bij past of niet..
    En inderdaad, Darienne klinkt ook anders dan de namen van d'r zusjes.

Hé, succes met kiezen! Gelukkig heb je nog even... :D

7. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Als jullie het mooi vinden gewoon doen. Maar ben het eens met Aura, ik hou ook niet van die gekunstelde zelfbedachte namen. Maar Daan, Sem en Sophie zijn wel weer het andere uiterste idd.

Ik weet natuurlijk niet wat je naam is, maar als het echt erg lijkt op de bekende naam zeg maar, krijg je wellicht dat mensen denken dat je het verkeerd hebt gespeld?

8. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Wat een vaag verhaal.... kan je niet een tipje van de sluier oplichten wat betreft de naam? Dat praat wat makkelijker ;)

9. Aura

Aura Niet meer actief

Poeeehfff....Ik zal de volgende keer me wel bedenken als ik op een topic van jou reageer....Ik bedoelde het gewoon goed....Jij vraagt hier meningen dan krijg je die (het is niet eens een vervelende mening mijn inziens) en dan krijg ik zo'n reactie...Beetje vreemd.
    Ik zal mezelf dan nog even duidelijker maken...
    Ik had het niet over de namen die jouw kinderen nu al hebben...die kan ik niet linken aan een populaire naam, het zijn gewoon aparte en unieke namen. Wat ik bedoelde was soms zie je dat mensen een verbastering zoeken op een populaire naam bij voorbeeld Fleur wordt Fleurrinha (fleurinja) of of Jesse word Dijessy dat was het gene wat ik er geknutseld uit vind zien...maar enfin veel succes met de naam van je kindje.

10. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    @TS, Het is erg moeilijk om hier een mening over te geven. Heb namelijk geen idee wat voor naam jullie in gedachten hebben en ik weet dus ook niet of dat bij de andere namen past.

11. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Nounou, ik bedoelde er ook niks mee hoor! Ik legde alleen even iets duidelijker uit wat ik bedoelde, omdat ik JOUW reactie als een aanval op mijn naamskeuze zag! Ik zat ernaast, sorry daarvoor, maar nogmaals, ik probeerde dat enkel duidelijk te maken en mijns inziens deed ik dat erg netjes. Als jij dat anders ziet kan ik daar niks aan doen.

Maar ik snap wat je bedoelde en daarom legde ik ook uit dat het in ons geval niet gaat om een populaire naam die wij verbasteren, maar het gaat juist om een unieke naam die ("per ongeluk") qua uitspraak wat is gaan lijken op een populaire naam. Beter dan dit kan ik het niet uitleggen.

Dat is inderdaad mijn 'zorg' en daarbij ben ik 'bang' dat de naam niet passend wordt gevonden vanwege de populaire klank tegenover de juist verre van populaire klank van de namen van de zusjes.. (Ingewikkelde zin, klopt-ie überhaupt nog? :) ) Ik weet het niet, ben zelf echt weg van die naam maar bij de zusjes wist ik steeds zonder twijfel dat dat DE naam moest worden.. Ik baal dat dat nu anders is haha! :)

@ de mensen die proberen een hint te krijgen: gaat niet gebeuren hoor hihi! ;) De naam is echt een staatsgeheim bij ons, sorry! :p

Liefs
    Esther

12. 4days

4days Niet meer actief

Anders misschien net nog iets aan de naam veranderen waardoor hij iets meer afwijkt van de populaire naam? Met een andere beginletter klinkt een naam vaak nog hetzelfde maar het wordt toch een heel andere naam (dus ook heel anders dan de populaire). Of als dat te heftig is, een a of e erachter zetten als het... In ieder geval gewoon net even iets veranderen. (maar jullie kunnen zelf natuurlijk beter beoordelen of dit mogelijk is)

13. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Joh, als jullie een naam mooi vinden, lekker boeiend wat anderen er van zouden vinden ;) Ik vind jullie huidige namen leuk bedacht overigens! Ik ben zelf ook niet zo van de populaire namen, hoewel er wel leuke tussen zitten. Maar inderdaad, bij de zoveelse 'noah' (bij wijze van, voordat er iedereen over me heenvalt :p) heb ik het ook wel gezien.

Groetjes Danielle

14. Momae

Momae Actief lid

26 sep 2008
    411
    0
    0
    Wijchen
    Als jullie eigenlijk allebei weg zijn van de naam, waarom hou je de optie dan niet open? Bij het bedenken van namen hadden wij opeens ook DE naam, maar zaten wij met het dilemma dat het (onbedoeld) afgeleid is van mijn schoonvader. En moet die nou net een enorme hekel hebben aan vernoemen.
    Hij weet de oorsprong van Modue's naam wel (zo heet mn zoontje), maar hij weet ook dat het niet is óm hem te vernoemen. Het ligt misschien iets anders omdat de naam niet echt op een populaire naam lijkt, maar toch :)

PS leuk he, namen heel vaak herhalen en spellen ;)

Deel Deze Pagina