rontgenfoto ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door minipi, 20 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Even een vraag, misschien kunnen jullie me helpen. Ik zit nl met een dilemma.
    Ik ben 8 weken zwanger, en heb mijn pols een week geleden geblesseerd met sporten (heb ik anders nooit, zal je net zien). De huisartsenpost stuurde me door voor foto's, en vond het geen bezwaar dat ik zwanger was, want "daar hebben ze wel bescherming voor". Zat me toch niet helemaal lekker, dus bij rontgen weer gevraagd hoe het zat en daar wilden ze helemaal geen foto maken, tenzij er echt een hele goede indicatie voor was. Dus eerste hulparts erbij geroepen en die vond dat het niet nodig was, zeker niet bij zo'n prille zwangerschap (was ik blij mee, ik wil mijn kindje niet onnodig aan risico's blootstellen).
    Probleem is dat het met mijn pols niet echt beter gaat. Ik ben bang dat er misschien toch een breukje in een botje in mijn hand zit. En daar moet ik natuurlijk ook niet te lang mee blijven doorlopen. Maar ik wil de ontwikkeling van het kindje onder geen beding in gevaar brengen. Is er een bepaalde periode waarna de rontgenstraling wat minder kwaad kan? Bijv als zenuwstelsel is uitontwikkeld? Dan kan ik het misschien nog even uitstellen...
    Als iemand een site weet waar duidelijke info hierover staat... graag!
    Alvast hartstikke bedankt!

2. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Er is vanmiddag ook een topic geopend over röntgen fotos maken, misschien heb je daar je antwoord!

3. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Ik had al even gezocht, maar als ik via de zoekfunctie zoek op rontgen kom ik het antwoord op mijn vraag nog niet tegen... Misschien moet ik ergens anders op zoeken? Anders open ik morgen wel een vraag aan de verloskundige...

4. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
  5. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Hihi, nou snap ik waarom ik het niet vond :) Dankjewel, aan het antwoord van Safian heb ik wel wat. Het is vooral geruststellend om te horen dat ze bij een duim (en dus waarschijnlijk ook bij pols/hand) maar weinig straling gebruiken. Als het niet beter wordt, ga ik miscchien vrijdag toch nog maar eens langs.

6. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    sterkte ermee :D

Deel Deze Pagina