hij wil zn fles niet meer... 5 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mams136, 16 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    mijn zoontje is 5 maanden, en sinds gisteren begint hij moeilijk te doen met de fles.
    drinkt er hooguit 60cc uit.
    Ik kan er alles mee doen, roosvicee erdoor, rijstebloem, ligapap van maken,hij vertikt het om uit de fles te drinken!
    Maar bied ik het op de lepel aan dan wil hij wel!
    Is dit normaal of moet ik hier wat aan doen?

(ik heb trouwens wel 2 witte puntjes in zn tandvlees ontdekt, zou het dan zeer kunnen doen om uit de fles te drinken?)

2. Mama007

Mama007 Niet meer actief

kan heel goed tijdelijk zijn maar hoeft niet. Mijn zoontje begon ook rond die leeftijd te weigeren en ik ben toen met een maand of 6 overgegaan op rietjesbekers.

3. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Witte puntjes duidt op spruw en spruw is pijnlijk. Het gaat uiteindelijk van zelf wel weer over, maar sneller gaat het als je hem behandelt. Even naar de huisarts dus!

Sterkte!

4. Lady C

Lady C Bekend lid

19 jan 2007
    516
    1
    18
    Zijn het echt witte puntjes, of zijn het meer twee witte streepjes? Het kunnen ook de eerste twee tandjes zijn. Misschien dat 'ie daar last van heeft.
    Wil hij wel overal op kauwen en/of veel speekselvorming? Dan denk ik aan tandjes.

Spruw komt eerder voor bij borstvoedingskindjes dan bij flesvoedingskindjes, dus zelf neig ik naar eerste tandjes. En volgens mij ook eerder de eerste drie maanden, maar zeker weten doe ik niet, want heb geen ervaring met spruw.

Als je twijfelt, gewoon even naar de huisarts.

Succes!

5. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Hoi,

Vraagje: ligapap he, hoe doe je dat? Domme vraag misschien maar tis mn eerste dus ben nog best een leek wat dat betreft :p Heb nl wel liga voor baby's vanaf 4 maanden in huis liggen maar daarop staat dat je dat kunt verkruimelen in een bv fruithapje? Kan je deze dan ook gewoon in de fles doen? En zo ja, hebben we t over een hele liga of een halve? En wat als ik normaal nutriton gebruik (snelle drinker dus vandaar) kan ik dit er gewoon in blijven doen of wordt t dan een beetje te veel van het goede?

Groetjes Jessy

6. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    het zijn beginselen van tandjes, hij kouwt overal op, heeft lichte verhoging, dunne luiers dus daar twijfel ik niet over.

jessy, ligapap heb ik van mn moeder geleerd.
    ik verkruimel een liga, en doe daar warme melk op(wel zn eigen natuurlijk en niet uit een pak)
    roer dat door elkaar, en dan een paar scheppen nutrix drdoor.
    hij vind het errug lekker!

7. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    welke bekers waren dat dan? wek merk bedoel ik dan?
    ik heb namelijk nubybekers thuis met rietjes. maar denk niet dat hij dat al kan, want een speentje 3 is hem nog teveel...

maar hij weigert alleen de flessen overdag, de 1e en de laatste neemtie wel(niet geheel van harte maar toch...)
    Misschien wil hij wel gewoon snel groot worden haha

8. Krullebol

Krullebol Actief lid

31 dec 2006
    386
    1
    0
    Heel herkenbaar! Ons mannetje wilde ook ineens niet meer uit de fles drinken...de ochtendfles ging nog wel, maar de middag- en avondfles niet. Na een week of vier wilde hij de ochtendfles ook niet meer drinken. We zijn dus maar overgestapt op pap: eerst met Nutrix, later met Bambix of smaakjes als biscuit of appel. Ik vond het erg jammer om zo abrupt te moeten stoppen et de fles, mist het warme lijfje op mijn schoot maar ja, mijn kleine jongetje wordt groot :)

9. fay26

fay26 Lid

21 mrt 2007
    26
    0
    0
    brabant
    Hoeveel flessen krijgt jouw zoontje nog 4 of 5?

Als hij last van zijn tandjes heeft heb je daar wel spul voor misschien dat het helpt je kunt het altijd proberen toch!

groetjes

10. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    hij krijgt er 4 :)
    ik smeer er al spul op, en heb spul voor door zn voeding dus dat krijgtie al...

11. fay26

fay26 Lid

21 mrt 2007
    26
    0
    0
    brabant
    dan weet ik je helaas ook niet verder te helpen, misschien is het weer zo'n fase want ze hebben steeds weer wat nieuws ;)

zie trouwens dat onze kindjes even oud zijn :D

Deel Deze Pagina