Handschoenen/wanten voor baby 3.5 maand?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Koraal82, 2 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Gebruiken jullie eigen wanten/sjaal/muts/slofjes voor jullie baby? Ik probeer meestal wel een muts op te zetten maar op een of andere manier valt die altijd na een paar minuutjes weer af. Hij ligt nog gewoon in de wagen onder dekens dus koude voetjes zal hij niet snel krijgen maar hij ligt altijd met zijn armpjes naar boven dus zijn handjes voelen wel koud aan. Ik zag wel dat er wanten zijn voor zulke kleintjes maar ik vraag me sterk af of hij die wel aan houdt... Ervaringen?
    Ik heb overigens ook zo een soort berenpak gekocht maar doen jullie dat gewoon over zijn normale kleren? En zou dat in de wagen te warm zijn met lakens erover?

2. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    mijn zoontje heeft nooit handschoentjes gehad vroeger. ik had een warme zak in de wandelwagen en daar had ie dan zn kleren, jas en muts bij aan.
    ik vond een goede muts wel belangrijk, die goed blijft zitten, niet te groot dus. zn hoofd is in vergelijking met de rest toch een groot oppervlak zeg maar haha
    en mijn ervaring is dat als ze koude handjes hebben ze ze wel onder de deken houden onder t wandelen.
    nu wil mijn zoontje zijn handen ook boven de wandelwagen zak en als ik ze na een paar minuten eronder doe houd ie ze daar goed ;)

zo'n beren pakje heb ik nooit gehad omdat zn benen toch al onder de zak lagen dus dat vond ik niet echt nodig...

3. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    wij hadden wantjes van prenatal gevoerd met fleece en liet hij goed zitten. hij is van september. dus ook ongeveer die leeftijd van jouw kindje ;)

4. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Mijn dochtertje heeft muts, sjaal en handschoentjes aan waar ze met het hele handje in kan. En dan in de voetenzak in de buggy. Maar ze is dan wel 10 mnd. Je kunt evt als de mouwen van de jas wat langer zijn deze over het handje doen, of sokjes over de handjes. Mutsje zou ik wel doen, sjaaltje is niet zo nodig als de baby in de bak nog ligt denk ik, dan zijn ze toch al wat beschermd tegen de koud en wind, tevens liggen ze dan toch onder een dekentje.

5. Me28

Me28 Bekend lid

4 nov 2012
    648
    181
    43
    Hier hebben we een muts en wanten voor de kleine man. Een muts is buiten wel vrij essentieel als het koud is, ons zoontje heeft ook nog niet heel veel haar.... Hij wil ook altijd errug graag zijn handjes boven de dekens houden, steeds opnieuw instoppen werkt helaas niet echt. Daarom hebben we nu wantjes van de Hema, als het echt koud is doe ik die aan. Hij is nu nog te klein om ze uit te kunnen doen, dus als ik ze goed ver over zijn handen trek gaat dat prima. Enige nadeel is dat ie zijn wanten nu soms in zijn mond stopt en erop gaat sabbelen.
    Sjaal en slofjes vind ik niet nodig, hij ligt gewoon onder zijn dekentje. Als het nodig is doe ik dan liever een extra deken of wikkeldoek erover, dat is makkelijker dan al die extra kledingstukken.

6. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Hier geen muts/sjaal of wanten. Wij doen ze altijd een dik jasje aan met een kap bij en dan een wikkeldeken erom heen. En ze heeft het nog nooit koud gehad. Meestal houd ze haar handjes als het echt koud is wel onder het deken :p.

Zo een berenpak hebben wij ook. Dit is wel met wantjes en die gebruiken we dan wel omdat we dan geen wikkeldeken gebruiken anders is dit inderdaad veel te warm in de auto. En buiten heeft ze genoeg aan haar berenpak, want wij doen dit gewoon over haar kleren aan :D.

Deel Deze Pagina