Hallo allemaal, Leuk dat jullie meelezen. Ik ben nu 33weken zwanger van ons 2e kindje, een zoon. Nu zijn we nog steeds niet uit de naam en dat begint me toch wat dwars te zitten. Voordat we wisten dat ik de 1e keer zwanger was van een meisje hadden we al een jongensnaam gekozen: Tijn. Vind het een super leuke naam! Nu kregen we een dochter, niet meer over jongensnamen nagedacht en is er Jolijn uitgerold. Nu ben ik deze keer in verwachting van een jongen, maar vind ik Tijn niet mooi bij Jolijn. Beetje dom geweest dus. Welke jongensnaam past er wel goed bij Jolijn en hoe denken jullie over rijmende kindernamen? Ik vind Steijn namelijk ook erg leuk, maar ook dat rijmt....
Hmm t zou me wel opvallen en zou t zelf niet doen. t zijn wel leuke namen maar omdat t rijmt is t idd een dilemma. Volg je gevoel. ...je twijfelt nu al...voelt niet 100% goed Dus ik zou verder zoeken.
zelf zou ik niet voor rijmende namen kiezen, maar het zou me ook niet storen als een ander dat wel zou doen. Tijn vind ik ook een super naam! Andere opties eventueel, die niet rijmen: thijs/tijs thijmen teun tijl tim teije
Teije en Tijs staan inderdaad ook in ons lijstje. Net als Noud, Daniël, Matz en Yannick, maar pfffff... Steijn of Tijn vind ik zo leuk, maar weer niet omdat het rijmt.. :S Dilemma's dilemma's
Teun vind ik ook een leuke optie! En Matthijs misschien? Thijmen inderdaad ook leuk. Op zich niet gek om allebei een ij in de naam te hebben, alleen liever niet eindigend op -ijn.
Thijmen en Teun vallen af omdat die namen al in familie/vriendenkring voorkomen... Maar anders ook leuke namen. Is natuurlijk ook heel persoonlijk allemaal. Ook omdat iedereen wel een bepaalde associatie met een naam heeft. Moeilijk hoor...
Ik zou ook niet uitgang -ijn gaan. Wel leuk bij Jolijn: Ewout, Sjoerd, Bouke, Noud, Lard, Lars, Siem, Niek, Bram
Als jullie Tijn mooi vinden zou ik het gewoon doen hoor! Ik zou in ieder geval niet voor een tweede keus gaan. Denk dat je daar spijt van zou krijgen. Overigens vind ik het allebei erg leuke namen! En ik vind ze juist heel leuk bij elkaar!
Ik zou juist de -ij klank vermijden maar dat is persoonlijk. Zijn er geen andere kanshebbers zonder de ij? Bas, Max, Koen, ik noem maar wat.
zelf zou ik niet snel rijmende namen kiezen. Ties, Teun of Siem vind ik goede opties bij Jolijn! Ik moet ook meteen aan Lucas denken, maar dat is wel weer heel anders. misschien nog: Sam Ruben Cas Sebas Mart
Bedankt voor alle leuke reacties. Grappig genoeg staan alle namen die hier worden genoemd ook op onze lijst of hebben er op gestaan. Dus allemaal leuke suggesties, maar nog steeds niet die ene waar we naar op zoek zijn :S
Als je toch voor een andere naam wil gaan vind ik Mees, Job, Jens, Luuk, Ties, Siem, Noud, Koen, Cas, Thijs, Max ook nog leuke namen.
Stijn kan wel..,Thijs Andere hele leuke opties ..vind ik Loek Boas Joas Timon Tygo Matthias Elias Joppe Joris Jonas Guus Jens Thomas Simon
Joh, ze wonen nog een jaar of 16 tegelijk bij jullie thuis en daarna gaan ze ieder hun eigen weg en leven ze hun leven los van elkaar...merken zij en jullie er niets meer van dat hun namen rijmen. Ik vind het prachtige namen en ik jullie zoon gewoon lekker Tijn of Steijn noemen (die laatste alleen als Stijn anders moet je het de rest van je leven spellen...)!