We hebben positieve verhalen nodig over bloedverlies!

Discussion in 'Zwangerschap' started by tinkerbel, Aug 31, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Djoels

Djoels Actief lid

Apr 13, 2009
    177
    0
    0
    Ik ben af en toe een bloedend rund!!!

Maar nog steeds zwanger, hartje klopt, baby zwemt en het gaat goed. Overgevoelige baarmoedermond is de veroorzaker blijkt na diverse onderzoeken...... ik verlies af en toe heel veel bloed, helder rood, niet te houden... en toch doet hij/zij het nog.... positief of niet! :D

2. shenoby

shenoby Niet meer actief

hier na de eerste echo met 5 wkn en 3 dagen bloedverlies begonnen, heeel veel rood bloed stolsel enz.. ik dacht zelfs 2 dagen na de echo mijn kindje te zijn kwijt geraakt.
    echo gekregen en ze zat er nog! zelfs al iets gegroeid,
    weet 4 dagen later een kloppend hartje! bleek een stolsel aan de vruchtzak te zitten.
    maar zie mijn banner!!!! alles is helemaal goed gekomen.

3. Aecatz

Aecatz Actief lid

Apr 2, 2009
    276
    1
    0
    Bij mij met 5 weken ineens bloedverlies en krampen. Na echo was er wel een vruchtzakje te zien maar verder was het te vroeg om er iets van te zeggen. Met 6 weken had ik weer helderrood bloedverlies na het vrijen maar duurde wel een paar dagen. Met 7,5 week zoveel bloedverlies gehad dat we dachten dat het er niet meer kon zitten. Op de echo een kloppend hartje gezien :)

Ik ben inmiddels 15 weken zwanger en heb geen last meer van bloedingen gehad.

4. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    3,029
    1
    0
    Ik heb in 't begin van m'n zwangerschap een week, anderhalve week behoorlijk (en rood) bloedverlies gehad. Ik kon niet gelijk naar de Vk, want er zou toch niets te zien zijn... Maar god, wát een stress!!

Uiteindelijk heb ik 'n echo gehad met zo'n zes weken en daar was 'n mooi kloppend hartje te zien.

Later heb ik nog een keer een bloedinkje gehad, maar dat was nauweljiks wat...

Ondertussen ben ik ruim 24 weken zwanger en alles gaat voorspoedig.

Bij m'n oudste heb ik met 7, 8 weken ook bloedverlies gehad en zij is nu een pittige tante van 6 jaar... :)

5. Jessy25

Jessy25 Actief lid

Nov 1, 2006
    310
    2
    0
    Receptioniste
    Katwijk
    Ik heb bij mijn zoontje met 3 maanden echt 3 weken bloedverlies gehad en steeds ontzettend veel buikpijn... in het ziekenhuis werd gezegd dat ze niets konden doen, ik rust moest nemen en wachten tot alles naar buiten zou komen :(

Ik ben weken bang geweest om naar de wc te gaan en ik moest gewoon werken dus ja kon ook niet hele dagen op bed liggen...

Op een gegeven moment is het overgegaan en zie hier! Brandon is nu bijna 2 jaar oud en supergezond!

laat je niet van de wijs brengen maar neem genoeg rust!

6. Marisha

Marisha Fanatiek lid

Jul 15, 2006
    2,728
    0
    0
    Bediende
    België
    Hier ook 1 keer oudbloed en 2 keer helderrood bloed verloren. Ook helemaal in paniek geweest (zeker toen de 2e keer helderrood bloed een paar dagen aanhield). Toch had ik op 6,5 weken een goede echo dus hopelijk blijft het goed gaan (volgende week weer op echo)!

Achteraf gezien werd de twee keer helderrood bloedverlies trouwens veroorzaakt door de inwendige echo!

7. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Hier ook een bloeding gehad tijdens mn zwangerschap, was toen 7 weken zwanger, gelijk echo gehad,maar deze was helemaal goed, was al een hartje kloppend op te zien!
    Hele zwangerschap is alles goed gegaan, en ben 6 weken geleden bevallen van een mooie en gezonde zoon van 8 pond!

8. paprika

paprika Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    1,164
    0
    0
    Rotterdam
    Ik dacht dat ik ongesteld was geworden, maar vloeide na bijna 3 weken nog steeds. Omdat ik nog borstvoeding gaf en dit ineens terug was gelopen deed ik op aanraden van een lactatiekundige een zwangerschapstest: positief! Ik heb nog weken daarna af en aan gevloeid, en ben morgen uitgerekend dus het mag duidelijk zijn dat dit een positief verhaal is. Als ik geen borstvoeding had gegeven had ik misschien niet eens geweten dat ik zwanger was haha. We waren alweer een hele tijd bezig om zwanger te worden, maar ja, als je bloed gezien heb denk je toch dat je ongesteld bent geworden toch? Dat zal ik niet snel meer zomaar aannemen nu ;)

9. Belletje

Belletje Lid

Mar 23, 2009
    76
    0
    6
    Hoi meiden!

Ik ben met 7 weken zwangerschap ineens een hele plas bloed verloren. Ik was heel erg bang dat ik een miskraam had. Ik heb ook meteen de vk gebeld en zij verwees mij door naar het ziekenhuis. Ik heb geen pijn gehad, dus dat was een goed teken. In het ziekenhuis kon de gynaecoloog via een inwendige echo het vruchtje zien zitten met een kloppend hartje. Ook konden we de boosdoener zien. Er zat een bloedstolsol in mijn buik wat ineens flink ging bloeden. Een aantal dagen voor de bloeding verloor ik rozig slijm. Ik heb dus meerdere dagen wat bloed verloren. Ik moest van de gynaecoloog een week rust houden en er rekening mee houden dat ik nog wat bloed kon verliezen. Ik heb nog een paar dagen wat bloed verloren en daarna is het over gegaan. Ik heb mijn verdere zwangerschap geen bloed meer verloren en het stolsel is helemaal verdwenen. Waardoor het kwam weet niemand. IK had mijn verhaal hier op het forum gezet en heb heel gemengde reacties gehad. Het kwam erop neer dat ik net zoveel nare ervaringen als goed aflopende ervaringen. Hoe je het ook wend of keert, je weet maar nooit wat er aan de hand is, tot er een kijkje is genomen in de buik. En daarna is het jammer genoeg nog steeds.... afwachten..

Groetjes Belletje

10. redone

redone Fanatiek lid

Jul 2, 2007
    2,864
    0
    0
    Hoi

Ik heb met 6 weken ook een hele erge bloeding gehad.Ik had geen stolsels en ook geen buikpijn.Mocht de dag erna naar het ziekenhuis voor een echo en toen bleek dat er een kloppend hartje was maar ook een stolsel van 5cm bij 4 cm.Dit kon er nog uitkomen zei de gyn en ik heb nog af en toe een dag er tussen gehad dat ik oud bloed verloor.Inmiddels is hij alweer 16 maanden.Maar je schrikt wel behoorlijk want bij de andere 3 kinderen heb ik totaal geen bloedverlies gehad.

11. Mama van Isabella

Mama van Isabella Bekend lid

Jul 8, 2009
    599
    0
    16
    Ik heb bij Isabella tot ongeveer week 13 regelmatig een bloeding gehad. Iedere keer was ik vreselijk in paniek en mocht geluk iedere keer langskomen voor een echo. Inmiddels een gezonde meid van bijna 2 :D
    Heb (tot nu toe) geen last van bloedverlies en hoop ook niet dat dat gaat gebeuren. Het maakt je vreselijk onzeker.

12. marciaatje

marciaatje Actief lid

Feb 6, 2009
    145
    0
    16
    Omg. R'dam
    Hoi,

Ik heb een bloeding gehad bij week 8. Het begon met roze afscheiding. Toen werd het vuurrood. Dacht meteen aan een miskraam. Heb die middag nog een echo gehad en het hartje klopte! Het bloed kwam van buiten de baarmoeder. De baarmoedermond is tijdens de zwangerschap extra doorbloed en blijkbaar was er een adertje gesprongen ofzo. Heb toen wel tot 21:00 's avonds veel bloed verloren. Daarna was het over. Ben nu bijna 37 weken.

13. Toke

Toke Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    1,000
    2
    36
    Tinkerbel,

Heel erg bedankt voor het openen van dit topic.
    Ik was net zwanger, 4 weken en 3 dagen en toen begonnen bij mij bloedingen, nu twee dagen geleden: rood en ook niet weinig + menstruatiepijn. Ik ging er helemaal vanuit dat de zwangerschap geen stand heeft gehouden en ben er twee dagen vreselijk verdrietig om geweest.
    Maar nu begin ik te twijfelen, want normaal deed het veel meer pijn en houden de bloedingen langer aan.
    De reacties van alle meiden stellen me ook gerust, maar zekerheid heb ik nog niet. Ik wacht het nog even af.
    Bedankt!

14. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    1,932
    0
    0
    Almere
    Sterkte Toke!

Tja, blijven rare dingen gebeuren als je zwanger bent! Ik had vandaag ook weer zoiets. Ik sta op het parkeerterein naast onze auto, we waren even naar de Ikea geweest. En ik sta de spullen uit de auto te pakken en ik voel zo net alsof ik sta te plassen zooo dun, zo stromend bloed in mijn broekje lopen mijn spijkerbroek ook helemaal vol met bloed. Ik kon wel janken op straat! In het toilet niks gezien, geen vruchtje gelukkig. Ook geen krampen. Dus ik hoop dat het gewoon een adertje was. Moet dinsdag weer voor een echo, dus geloof me. Ik snap hoe je je voelt!

15. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

Jul 19, 2008
    3,660
    0
    0
    Hier ook een positief verhaal...

Met week 5 begon ik roze/bruin te verliezen. Dat heeft geduurd tot week 8,9. Heb ook 1 keer best veel rood/bruin bloed verloren. Met de kleine was niks aan de hand. Kijk naar mijn banner ben bijna uitgerekend.

16. jongmam

jongmam Bekend lid

Jul 17, 2009
    816
    177
    43
    Female
    Verzorgende-IG
    Ik heb een vraagje meiden want ik heb een moeilijke stoelgang en vrijdag en de dag daarvoor heb ik wel hard geperst wat ik niet handig was en ik denk dat er nu een adertje gesprongen is want ik had gisteren bij het afvegen wat bloed gwn een druppeltje zeg mar en vandaag weer maar nu lijkt het oud bloed
    wie heeft het nog meer meegemaakt? en ik denk echt dat het een adertje is die gesprongen is

17. jongmam

jongmam Bekend lid

Jul 17, 2009
    816
    177
    43
    Female
    Verzorgende-IG
    en oh ja zwangerschaps kwaaltjes die zijn er volop en ik heb vdnaag ook nog de hele dag geslapen zo moe was ik en morgen word ik zeker weten dood moe wakker hihi

18. SaschaH

SaschaH Actief lid

Aug 13, 2009
    461
    0
    0
    Wat fijn dat dit topic geopend is!
    Ook ik zit in onzekerheid, 5 weken zwanger en sinds gisterenavond rood bloedverlies. Niet veel, alleen (excuus) bij het afvegen. Zo ook vanochtend.
    Ik lees hier (gelukkig) dat het verschillende redenen kan hebben en dat stelt me wel gerust. Helaas is het zo ik hier lees nog te vroeg voor een echo, dus afwachten en stressen maar:(

19. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    1,932
    0
    0
    Almere
    Ja hoor, dat is heel gewoon bij een harde ontlasting. Had ik bij mijn eerste zwangerschap ook wel eens. Tip:
    Drink elke dag lauw warm water en een kiwi.

20. miepke

miepke Actief lid

Jun 6, 2008
    266
    0
    0
    #60 miepke, Sep 21, 2009
    Last edited: Sep 21, 2009
    Ik heb met allebei mijn zwangerschappen rond de 7 weken flinke bloedingen gehad. De laatste zelfs met flinke stolsels. Mocht meteen n echo laten makene en daarop was alles helemaal goed. Ik heb nu 2 gezonde kinderen van 8 en 6 en nu bezig voor n 3e. Ben 2 weken terug "gewoon" ongesteld geworden maar heb nu twijfels of het wel gewone menstruatie was. Normaal zijn mijn borsten mijn graadmeter en als de spanning eraf is, word ik ongesteld maar nu zijn ze tijdens de hele menstruatie en nu nog helemaal gespannen gebleven. Had veel minder bloedverlies (vooral oud bloed) en bijna helemaal geen ongi pijnen. Normaal lig ik de eerste dag helemaal geveld op de bank van pijn in mijn buik, rug en benen, nu dus helemaal niets. Ik ben ontzettend moe, moet vaak (een beetje) plassen, lichte buikkrampen, afscheiding, druk op onderkant, vlagen van misselijkheid,snel geirriteerd, vergeetachtig, sterke geur en ontzettend gevoelige (.)(.).
    Ik heb in april dit jaar curretage gehad vanwege vmk dus durf eigenlijk niet te testen omdat ik bang ben dat het negatief is maar ik word ook weer gek van de onzekerheid. Pffffffffff.
    Mijn vriend is ook zeer nieuwsgierig en heeft eigenlijk ook n beetje het gevoel dat het raak is (heeft ie nog nooit gehad) dus moet er denk toch maar aan geloven. Vind het zoooooooo eng.

Share This Page