We hebben positieve verhalen nodig over bloedverlies!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tinkerbel, 31 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liertjuh

Liertjuh Lid

6 mei 2008
    87
    0
    0
    Drenthe
    Ik had vandaag voor het eerst bruine bloedverlies. Van de eerste heb ik dat helemaal niet gehad, en begin me dus ook een beetje zorgen te maken.
    Heb toch maar even de verloskundige gebeld en het schijnt dat dit wel vaker voorkomt. Wat een opluchting zeg.

2. willet

willet Fanatiek lid

2 nov 2009
    1.149
    0
    0
    waw wat fijn om dit te lezen!
    hier ook al een paar dagen wat bruinige afscheiding..ben pas net 4 weken en 5 daagjes zwanger van de eerste dus ik zat na 1 dag al bij de ha...die zei dat het nog zo pril was..afwachten, maarja nu ben ik wel weer redelijk gerustgesteld..zo lang het geen helderrood met proppen is zal ik maar gewoon afwachten!
    fijn om al die positieve verhalen te lezen..
    ik maakte mezelf helemaal gek joh
    mijn man zegt als dat zo nog 34 weken door gaat hij me naar het gesticht brengt ;)

3. mammavannoa

9 nov 2009
    5
    0
    0
    Bij de eerste (nu bijna 2) heb ik regelmatig bloedverlies gehad. Het ziekenhuis hield het erop dat ik een zeer gevoelige baarmoedermond heb. Nu ben ik 18 wkn zwanger van de 2e en heb ik al tig keren bij de vk en ziekenhuis gezeten voor een spoedecho na bloedverlies. Ieder keer niks te vinden. En het zijn geen druppeltjes, ik voel ht echt lopen. Ik maak me er nu geen zorgen meer om

gr mammavannoa

4. Yustin

Yustin Fanatiek lid

6 jun 2007
    1.014
    0
    0
    Het blijft toch onzeker he als je het hebt..Vind ik wel tenminste..

5. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Inderdaad Yustin vind ik ook .
    Je schrikt je eigen helemaal het apezuur als je weer een bloeding hebt...maar goed dat sommige ziekenhuizen met je meeleven en je langs laten komen voor een echo.

6. Vinkje

Vinkje Bekend lid

31 jan 2009
    526
    0
    0
    sociaal werker
    ergens in zuidholland
    Hallo Dames,

Ik heb een tot nu toe een positief verhaal over bloedverlies tijdens zwangerschap. Ten eerste wist ik geen eens dat ik zwanger was, want ik had in week 4, 5 gewoon bloedverlies. Een bij 8 weken weer een bloeding, en ook bij 12 weken. Elke keer in paniek, ik kreeg gelijk een echo in het ziekenhuis en telkens was er niks aan de hand. De laatste bloeding was ongeveer 4 weken geleden. En wederom een beweegelijk kindje. Bij sommige vrouwen hoort het, het is wel erg vervelend. En je wordt er erg onzeker van. Mijn gyn zei dat ik er rekening mee moet houden dat het mijn gehele zwangerschap terug kan komen. Gelukkig mag ik dan wel gelijk effe langskomen. Je baarmoeder is zo gevoelig en er kan maar iets gebeuren en je hebt bloedverlies. En het lijkt vaak erger dan het is!! MAAR IK RAAD IEDEREEN AAN ALS JE BLOEDVERLIES HEBT, GELIJK TE BELLEN NAAR JE VERLOSKUNDIGE OF GYN. WANT BLIJVEN STRESSEN IS ERGER!!!

7. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    Ik heb het zelf niet mee gemaakt, maar weet wel 2 mensen in mijn omgeving die bloedverlies hebben gehad.
    Een vriendin van mij heeft tot de 20ste week gevloeit, bleek dat ze gewoon door menstrueerde, niks aan de hand.
    En mijn schoonzusje heeft tot de 6e maand van de zwangerschap gevloeit...daarna kwam ze er ook pas achter dat ze zwanger was ;)

beide hebben gezonde kindjes gekregen.

8. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Ik heb 3 keer bloedverlies gehad in de eerste 11 weken, en tada... beebje zit nog heerlijk hoor!

9. willet

willet Fanatiek lid

2 nov 2009
    1.149
    0
    0
    hoe lang heeft het bij iedereen geduurd?!
    Bij mij nu al 4 dagen, wanneer houdt het op, en kan ik weer gerust ademhalen?

10. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    ik heb bij beide bloedverlies gehad

bij mijn eerste 1x heel heftig en 1x een beetje
    bij mijn tweede 2 weken lang elke dag meerdere malen een beetje bloed

en beide kindjes zijn er gezond uitgekomen

11. willet

willet Fanatiek lid

2 nov 2009
    1.149
    0
    0
    verdorie nu ben ik echt doodsbang,na 4 dagen een beetje bruinverlies nu vanmorgen ineens helderrood op de veeg...ik ben heel bang dat het misgaat!help!ik loop door het huis te ijsberen, zal ik mijn werk afbellen?naar de dokter gaan,maar die zegt dat ik af moet wachten.....dit is niet leuk! :(

12. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    twente
    @Willet dat is voor iedereen verschillend..ligt er ook aan wat voor soort bloedverlies je hebt... als je twijfelt zou ik je vk even bellen mischien dat ze je een duidelijker antwoord kunnen geven.

veel succes ermee

liefs silvia

13. Yustin

Yustin Fanatiek lid

6 jun 2007
    1.014
    0
    0
    Willet, het is inderdaad voor iedereen verschillend.
    Ik heb het ook gehad een paar weken geleden en bij mij was er een ader geraakt.

Als ik jou was zou ik lekker kijken of je eenecho kan krijgen, dat stelt je misschien wat meer gerust..
    Sterkte meid xxx

14. Yustin

Yustin Fanatiek lid

6 jun 2007
    1.014
    0
    0
    Ik heb er 2 weken last van gehad

15. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    twente
    ik deze zwangerschap 2 dagen maar mijn eerste zwangerschap poeh 8 tot en met de 23e week elke dag bloedverlies.dat was echt serieus zwaar *&%#$$#@ als je snapt wat ik bedoel..maar heb er wel een heerlijk manneke om rond lopen in huis ....bloedverlies is niet altijd negatief ;)

16. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    ik heb dit ook gehad rond de 15 weken, bij mij hebben ze toen wel een echo gemaakt omdat ik zo ongerust was. ze konden niks vinden, later is op een echo wel een bloeduitstorting gezien ergens in mijn baarmoeder maar niet bij de kindjes. het kon geen kwaad volgens de arts. maar fijn is het niet! heb er drie dagen een beetje last van gehad daarna nooit meer.

17. Chantico

Chantico Niet meer actief

#137 Chantico, 11 nov 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 nov 2009
    Hier nog een positief verhaal over bloedverlies. Ik verloor met ongeveer 6 weken bloed, het leek zelfs wel een stolseltje :( Ikzelf en de vk vreesden voor een mk. Maar in de dagen en weken die volgenden geen krampen of meer bloed. Pas 2,5 week na het verlies van het 'stolseltje' kon ik voor een echo terecht (ivm kerst en oud&nieuw), al die tijd hadden we tussen hoop en vrees geleefd. En toen bleek ik 8,5 weken zwanger :)

Het hele eerste trimester eigenlijk wel regelmatig licht bloedverlies na vrijen of als ik me erg lichamelijk had ingespannen (iets zwaars versleept bijvoorbeeld), maar niets waar de vk of ik me echt zorgen om maakte.
    Het tweede trimester was ik 'clean'.
    Maar ergens rond de 26 weken denk ik begon het weer. Af en toe wat bloedverlies, vooral na vrijen, maar de vk wilde het uitgezocht hebben. Dus in het laatste trimester meerdere keren naar het ziekenhuis voor echo's en onderzoeken. Uiteindelijke conclusie: niets aan de hand, kindje zat veilig, onverklaarbaar waarom ik soms een beetje bloed had. Dat komt wel vaker voor, zeiden ze.

Bij de bevalling verloor ik ook iets meer bloed dan normaal, het zal wel bij me horen dat ik makkelijk bloed... Anyway: had ik toen na die eerste bloeding+'stolsel' met 6 weken zwangerschap maar geweten dat ik vandaag de dag een prachtige, gezonde meid zou hebben!

18. Emmamick

Emmamick Bekend lid

24 okt 2009
    814
    0
    16
    Ook ik heb nu sinds een paar dagen bloedverlies. Gisteravond was het best veel en meer tegen rood aan ipv het bruin van de dagen ervoor.
    Ik zit nu met mijn vriend in Spanje en heb dus geen zin te stressen en ben er ook vrij rustig onder gelukkig. Toch maak ik me zorgen, maar het zal afwachten worden. Ik voel me verder goed (afgezien van de misselijkheid :p) dus ik probeer de vakantie nog zoveel mogelijk te genieten. Dit topic helpt daar goed bij!

Ik zal jullie ook op de hoogte houden!

19. willet

willet Fanatiek lid

2 nov 2009
    1.149
    0
    0
    ik ben inmiddels ook weer gekalmeerd,verder ook geen bijzonderheden meer gehad..succes emmamick..hoop dat het allemaal goedkomt maar dat zal ook wel!we houden elkaar op de hoogte

20. Emmamick

Emmamick Bekend lid

24 okt 2009
    814
    0
    16
    Ik heb nog steeds (nu al een dag of 9) bloedverlies met sinds gisternacht erge buikpijn (alsof ik diarree heb) en heb zometeen om 12:00 mijn eerste vervroegde echo. Heb even dit hele topic weer door zitten lezen voor de positieve vibes, maar ik ben echt doodsbang. :(

Deel Deze Pagina