We hebben positieve verhalen nodig over bloedverlies!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tinkerbel, 31 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1987

suus1987 Fanatiek lid

9 sep 2008
    2.622
    0
    0
    Pedagogisch medewerker :D
    Cuijk
    Hoi..
    Toen ik net zwanger was (ik had nog niet getest) werd ik ongi.. het was iets minder dan normaal maar ik was wel gewoon echt ongi.. Verloor dus veel bloed..
    Na een paar dagen ongi te zijn geweest had ik zo veel zwangerschapssymptomen dat ik toch een testje gewaagd had.. en die was positief..
    En nu nog steeds zwanger.. en gaat nog steeds allemaal goed!!!
    Is dat geen positief verhaal :p ;)

2. Mallory

Mallory Lid

30 okt 2009
    96
    0
    0
    mama
    In de zevende hemel!
    Ik hoop dat alles goed is Emmamick!! Sterkte zo dadelijk bij je echo, ik duim voor je!

3. Yustin

Yustin Fanatiek lid

6 jun 2007
    1.014
    0
    0
    Emmamick erg veel sterkte, ik duim voor je
    x

4. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    heel veel sterkte Emmamick.
    we duimen voor je mee laat je wel iets van je hoen als je terug bent?

knuff silvia

5. Emmamick

Emmamick Bekend lid

24 okt 2009
    814
    0
    16
    Bedankt voor jullie lieve berichtjes :)

Ik kan nu ook een positief verhaal toe voegen aan dit topic! Ben net terug en op de echo was een krachtig embryo te zien met een goed kloppend hartje. Ze zagen ook dat er een bloeduitstorting in mijn baarmoeder zit, daar komt dus het bloed vandaan. Ik ben wel 2 weken terug geplaatst, dacht dat ik al 8 weken was maar ben pas 6 weken!

Maar ik ben nu zo blij!!! Moet over een paar weken weer terug komen omdat die bloeduistorting natuurlijk niet helemaal ideaal is, maar ik kan nu iig opgelucht adem halen :)

6. Yustin

Yustin Fanatiek lid

6 jun 2007
    1.014
    0
    0
    Jeeeeeeeeh super meid!

7. Mallory

Mallory Lid

30 okt 2009
    96
    0
    0
    mama
    In de zevende hemel!
    Wat een opluchting meid!!! Geniet er van!

8. yagmursu

yagmursu Lid

15 nov 2009
    24
    0
    0
    Hier toch een positief verhaal over bloedverlies!!
    toen ik 5 weken ver was is het begonnen en niet meer gestopt to ik 12 weken ver was.Toen ik de eerste maal naar de gyn ging aan 8 weken was het net 2 dagen gestoptmaar na het onderszoek inwendig is het weer begonnen.ik kwam in de auto en voelde het zo uit me stromen eenmaal thuis was heel mijn rokje al onder het bloed.Ik verloor toen nog een hele grote klonter bloed en was toen echt wel in paniek.Heb toen terug gebeld naar de gyn en die zei me dat als het tegen dan niet gestopt was ik om half elf in de avond kon terug komen.Maar ik bleef maar bloeden en dacht toen ook het ergste! Gelukkig was er op de tweede echo te zien dat alles nog uitstekend was met ons kleintje! Wat een opluchting.ze had toen wel gewaarschuwd dat het bloeden nog even kon doorgaan en dat was ook zo maar het ging van gelder naar bruin (oud) bloed tot ik twaalf weken was.Het maakte me ook ongerust maar zo zie je maar dat het niet altijd het ergste moet zijn! het kan ook een bloeding buiten/in de baarmoeder zijn en nog zoveel andere redens.
    Veel sterkte voor al iedereen die nog steeds wat bloed verliest!
    Groetjes yagmur

9. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    twente
    yeah !!!!! Emmamick een bloeduitstorting die had ik ook alleen zagen ze die pas met de 20 weken echo dus heb vanaf week 8 tot en met week 20 in onzekerheid gezeten waar dat bloed elke keer vandaan kwam.heeft bij mij geduurd tot de 23e week.
    aleen wel in de gaten houden dat de placenta wel goed kan hechten want waar die bloeduitstorting zit hecht de placenta niet en dat kan de bloedtoevoer naar je baby bedreigen..dus laat ze dat goed in de gaten houden

knuff silvia

10. Emmamick

Emmamick Bekend lid

24 okt 2009
    814
    0
    16
    Silvia wat klote dat het bij jou tot de 23e week heeft geduurd. Moet eerlijk zeggen dat ik hoop dat het bij mij snel ophoud, maar aan de andere kant geeft het ook rust te weten dat er niets aan de hand hoeft te zijn, ook al bloed je zo lang.

Ik ben nog zo pril zwanger, dat ik sowieso nog voorzichtig ben met teveel blijdschap.

Waren jouw bloedingen tot de 23e week constant? Dus elke dag wel bloedverlies? En hoe heftig was dat dan? Vandaag heb ik voor het eerst gevloeid. Eerst was het alleen dikke afscheiding. VK zegt dat het door het inwendig onderzoek kan komen.

11. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    twente
    Emmamick ik had niet elke dag bloed maar wel praktische om de paar dagen. ik zat zowiezo minimaal 2x per week in het zh voor echo's had er dagen bij dat het er gewoon uit stroomde net of ik vet ongesteld was.
    maar ook dagen dat het gewoon bij een beetje vloeien bleef.. maar tot de 23e week heb ik met maandverband rondgelopen omdat een inlegkruisje meestal niet afdoende was...
    hoop dat je vk verteld heeft dat je bij een bloeding geen sex mag hebben ivm infectiegevaar en niet in bad mag wel douchen hoor maar niet badderen of zwemmen bijv.
    na de geboorte van mn zoon kon je de bloeduitstorting goed zien op de placenta dat was een hele grote uitgedroogde plek die helemaal verhard was.....
    hoop ook dat het bij jou snel ophoud want je blijft toch in onzekerheid leven.

heb bij deze zwangerschap ook met 8 weken en 6 dagen een bloeding gekregen via echo was te zien dat alles goed was en na 2 dagen was het ook over.heb tot op heden niks meer gehad :D

probeer te ontspannen en te genieten van je zwangerschap voor je het weet zit je namelijk tot aan je ellebogen in de poepluiers bleeeehhh:D:D:D

12. willet

willet Fanatiek lid

2 nov 2009
    1.149
    0
    0
    fijn emmamick!
    hier geen bijzonderheden meer gehad, soms een héél licht rose veegje, maar daar maak ik me al niet meer druk om..begin dec moet ik een afspraak maken..ik wil graag bevestiging hebben dat alles goed gaat...
    groetjes!

13. Emmamick

Emmamick Bekend lid

24 okt 2009
    814
    0
    16
    Dat van geen seks, bad en zwemmen hebben ze mij idd niet verteld silvia009. Raar is dat af en toe, hoe verschillend adviezen kunnen zijn. Of beter gezegd: hoe je soms helemaal in onduidelijkheid gelaten wordt.
    Zo vertelde mijn echoscopiste dat rust houden geen zin heeft bij een bloeduitstorting in de baarmoeder, dat ik dus gewoon door kon gaan met de normale gang van zaken. En mijn verloskundige vertelde me juist dat ik wel wat rustiger aan moest doen :S
    Lekker is dat. Maar iig bedankt voor de tips. Het klinkt idd logisch dat die dingen even niet kunnen.

14. willet

willet Fanatiek lid

2 nov 2009
    1.149
    0
    0
    Hier bij week 9 ook een ontzettende plas bloed verloren, het stroomde er bij het plassen gewoon uit..(ik was nota-bene in het kannetje van Moeders voor Moeders aan het plassen!) ook nog terwijl ik de dag ervoor een goede echo had!
    Ik schrok me wild en viel bijna flauw op de wc..mocht gelukkig meteen naar de dokter en door naar het ziekenhuis voor een echo. Op de echo zagen we gelukkig het hartje nog steeds kloppen, die kleine lag er met armpjes en beentjes uitgestrekt bij..heel leuke echo-foto gekregen! Na wat rondkijken zagen ze dat de placenta zich waarschijnlijk aan het ontwikkelen is dichtbij de baarmoedermond..dat kan nog meer bloeden veroorzaken. Ik moet wel iedere keer meteen bellen, maar zo lang er geen krampen en stolsels bij komen kijken is het ok.

Maar wat een schrik hey, als dit vaker gebeurt krijg ik echt een nervous breakdown volgens mij, ik hoop dat de placenta gewoon mee omhoog groeit en ik ook natuurlijk kan bevallen, nu ben ik nog maar 9 weken dus we hebben nog plenty of time!
    Iemand anders nog ervaring hiermee?

15. Emmamick

Emmamick Bekend lid

24 okt 2009
    814
    0
    16
    Ik ben net terug van mijn 2e echo bij 11 weken! Mijn vorige was bij 6 weken vanwege veel bloedverlies en ik heb tot vorige week nog een beetje bloed verloren. Nu was het eindelijk opgehouden en op de echo was alles goed!
    De baby zag er goed uit, bewoog met zn armpjes en beentjes en het hartje kon ik heel duidelijk zien kloppen :)
    De bloeduitstorting was ook helemaal niet meer te zien op de echo. Ik ben zo blij!!
    :D

16. willet

willet Fanatiek lid

2 nov 2009
    1.149
    0
    0
    fijn emmamick!
    weten ze de oorzaak van die bloedingen dan?
    hopelijk hier ook geen bijzonderheden meer..

17. Emmamick

Emmamick Bekend lid

24 okt 2009
    814
    0
    16
    Nee, ze konden geen oorzaak bedenken. Soms gebeurd dat gewoon, zeiden ze. Oftwel: ze weten het gewoon niet.

18. ester77

ester77 Actief lid

6 sep 2009
    127
    0
    0
    Hallo allemaal. Ik dacht ik moet hier even reageren. Ik ben nu ruim 12 weken zwanger en vanaf de 7de week ben ik gan vloeien. Voornamelijk 's ochtends bij de eerste ochtendplas. Ik heb inmiddels al een stuk of 5 echo's gehad en het kindje doet het prima! Het hartje klopte gelijk en het groeit als kool. Toch heb ik behoorlijk wat bloedverlies gehad waarvan ik flink overstuur raakte en uiteindelijk door mijn bedrijfarts even thuis ben neergezet! Dat heeft me tot nu toe wel goed gedaan. Ik heb nu al twee weken bijna geen verlies meer gehad, alleen twee maal bij het poepen. Blijkbaar heb ik een megagevoelige baarmoederwand/mond. De bloedingen waren bij mij echt goed rood en af en toe met wat lichte kramp. Het blijft nu nog steeds spannend, maar toch krijg ik er steeds meer vertrouwen in. Maandag weer echo en als die goed is met 16 weken weer ter controle en dan de 20 weken echo. Ik mag ten alle tijde langskomen voor een echo als ik ongerust ben of toch weer bleodverlies heb en dat is wel een geruststellende gedachte. Ik hoop dat alles zo doorzet en ik geen bloedingen meer krijg. Hopenlijk hebben jullie wat aan mijn verhaal!

Liefs Ester

Deel Deze Pagina