Oh dat wil ik ooook in mijn tuin! Alleen nergens eenden te bekennen hier.. Heb wel een vogelnestje maar daar komt ook nooit iets in
Leuk haar zo te zien zitten! Ik ga dit topic volgen . Nog leuker dan Vogelbescherming Nederland - Beleef de Lente
Aaah gossie, wat een dotje! Wat fijn dat ze bij jou een plekje heeft Ga het topic zeker in de gaten houden!
Ohh sorry dames! Heb er helemaal niet meer aan gedacht.. Heel veel gebeurt prive de laatste week sorry!!! De eend zit er nog, nu een stuk of 8,9 eieren gelegd schat ik (tel kwijt geraakt) Zal zo ff een foto'tje maken! Eind deze maand gaat de konijnenren om de pot heen.. weet ik zeker dat ie er staat als ze uitkomen
De eend zat me maar boos aan te kijken toen ik erbij kwam staan Heb r net een paar stukjes brood bij gegooid, die begon ze gelijk te eten Als ze van t nest af is zie je trouwens alleen maar veertjes liggen.. en wil er niet aanzitten dus de eieren zie je niet meer
Wat lief zeg! De eieren zijn goed bedekt dat deed onze eend ook altijd. Vroeger heeft onze kat een jong eendje gepakt en deze hebben we kunnen redden. We hebben haar samen met en bij de buren groot gebracht. De jaren erna kwam ze altijd brood halen elke dag en was ze de baas over de kat hahaha die joeg ze weg als ze in de achtertuin was en brood wilde. Ze zwom altijd in de sloot achter ons huis en broede op het eilandje er tegenover. Thanks voor de foto erg leuk om dit te volgen.
Ja ik moest er laatst ook aan denken! Ben heel benieuwd of ze al uit zijn....ik heb al wel her en der baby eendjes en meerkoetjes gezien.
Oh, dit topic zie ik nu pas!!!! Wij hebben dit jaar ook weer een broedende eend op het dakterras gehad, met 9 pulletjes!!! Die hebben we naar het water gebracht samen met moedereend... Als ik later deze dag op de laptop zit, zal ik wel even foto's plaatsen. Wij kijken er tegenwoordig ook elk jaar naar uit!
Hier wat fotootjes toen wij de pullen van het dak gevangen hebben. We hebben de pullen en moeders bij het water afgeleverd alleen kwam 1 pulletje niet helemaal mee met de groep. Die hebben we dus bij de vogelopvang afgeleverd.