oorzaak stress?

Discussion in 'Zwanger worden' started by karine26, Jan 8, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. karine26

karine26 Actief lid

Jan 7, 2009
    283
    1
    0
    onderwijzeres
    Bergen
    Ik heb al zoveel mogelijk op dit forum opgezocht, maar ik kan maar niet vinden wat er nu precies fout gaat bij mij. Ik ben nu 4 maand geleden gestopt met de pil, eerste cyclus ging alles goed, maar hierna liep het precies wat fout.
    Rond de tiende dag begin ik van dat 'vruchtbaar slijm' op te merken, maar pas tien dagen nadien voel ik mijn eisprong en stijgt ook mijn temperatuur. Na zo'n 9 dagen ben ik dan al weer ongesteld.
    Ik ben er wel veel te veel met bezig denk ik, vanaf ik dat vruchtbaar slijm opmerk, denk ik 'Oh nee, nu gaat het weer verkeerd gaan' en begin ik te stressen. Zou het kunnen dat ik door de stress mijn eisprong uitstel? pff, ik word er een beetje onnozel van :(

2. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    de algemene opinie is wel dat stress niet bepaald meewerkt. in hoeverre dat blijft natuurlijk altijd gissen. en je kan wel gaan roepen je moet er niet zo mee bezig zijn. maar ik denk dat dat een understatemend is als je nergens anders meer aan kunt denken omdat je nu eenmaal zo dolgraag een kindje zou willen hebben.

je kan dus stellen dat je moet proberen er minder mee bezig te zijn en andere dingen te gaan zoeken die je gedachte enigzinds afleiden. maar in de praktijk blijkt dat er lastig. misschien kun je iets minder met het slijm en het ei en alles bezig proberen zijn en gewoon afwachten wat er gebeurd als je regelmatig sex hebt.

sterkte in deze vervelende tijd.

3. september08

september08 Fanatiek lid

Oct 20, 2008
    3,356
    4
    38
    Ik weet niet of het zo is, maar ik merk wel dat ik na de vorige ronde dacht, zo wil ik er niet mee bezig zijn...
    Dus deze maand wat meer afleiding gezocht en anders gaan denken. Ook ben ik teunisbloemolie pillen gaan slikken omdat mijn cyclus langer werd. Wat precies geholpen heeft weet ik niet, maar nu wel een korte cyclus (33 dagen)

4. Hope1982

Hope1982 Bekend lid

Nov 13, 2008
    565
    0
    0
    Ik heb van de huisarts begrepen dat als je er psychisch heel erg mee bezig bent je onbewust je menstruatie kunt uitstellen.. Stress heeft dus invoel op je cyclus. Maar ja, probeer er maar eens niet aan te denken..

5. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,961
    0
    36
    je kan inderdaad door stress je eisprong uitstellen en het kan ook invloed hebben op je lf. Maar je moet niet jezelf de schuld geven hoor! Probeer gewoon lekker te ontspannen en als het over een poosje nog zo is ga je even langs de ha ivm korte fase tussen ei en ongie

6. karine26

karine26 Actief lid

Jan 7, 2009
    283
    1
    0
    onderwijzeres
    Bergen
    bedankt voor de reacties :D! Het is ook zo moeilijk he, er niet aan denken. . Ik weet dat stress niet echt goed is, maar ik blijf mij maar afvragen 'wat als het niet aan de stress gelegen is, hoe ga ik dat dan merken?'
    Vorige maand bij routinecontrole bij gyn follikel gezien. Hij zei nog dat het ongeveer over 4 dagen zou springen. ze zijn er dus wel, maar het zet niet echt door, of toch pas later. Misschien dat ik inderdaad maar gewoon eens een paar maand mijn gedachten op iets anders moet zetten. Als het dan nog niet goed loopt, kan ik altijd nog eens teruggaan. Nu nog hopen dat dat mij lukt :D (en ik die altijd zei dat ik weinig last van stress had :D )

Share This Page