We klimmen weer op de roze wolk.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door liedjepiedje, 6 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Veel beterschap meid. Hopelijk is het snel beter!!!

Ik denk een dutje te doen als ons dochtertje in bed ligt. Ben weer gigantisch moe. Net begonnen in het huishouden en ben gewoon bekaf. Raar allemaal hoor. :(

2. aggy

aggy Bekend lid

15 jan 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    Ananas, sterkte meid, weet het helaas maar al te goed hoe het is om met rugpijn te lopen. Heb er nu ook dagelijks veel last van.

Ben met school bezig maar heb maar weinig energie om me er echt toe te zetten. En als het nou interessant was......
    Ga zo ook maar even een dutje doen denk.

3. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Hoi meiden,

Daar ben ik ook weer eens.
    Het gaat goed hoor. Ik voel me goed maar ben ontzettend moe nu ik weer ben begonnen met werken. Dus kan niet op alles reageren op het moment.
    Het is heerlijk om weer te werken. Ik begeleid voor het eerst een jongentje in groep 1 met syndroom van down en een ander ventje uit groep 1 met autisme. Ik heb vooral kinderen uit de bovenbouw en nu dus kleuters! Erg leuk maar ook wennen.
    Tot snel!

Liefs Lie

4. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Hee,
    goedemorgen meiden!!

De rugpijn is gelukkig al voor een groot gedeelte weg getrokken, maar voel het toch wel. Het heeft er volgens mij mee te maken dat ik merk dat er veel meer gewicht aan de voorkant komt. Hierdoor ga ik anders met mijn rug staan. Als ik nu op een stoel of op de bank met een kussen in mijn rug zit gaat het een stuk beter:)
    Dat van het eten herken ik ook erg. Ik eet 's ochtends altijd wel goed, anders val ik om hihi, maar tussen de middag vergeet ik het heel vaak of ik heb geen zin en dan wordt ik aan het eind van de middag beroerd. Dus probeer het nu ook beter in de gaten te houden!
    's avonds eet ik wel weer gewoon en voldoende. Verder ook genoeg groente en fruit en porbeer 1 glas zuivel te drinken en 1 bak met yoghurt of kwark te eten per dag:)

@ Liedjepiedje: Kan me voorstellen dat het wennen is om nu ook kleuters te begeleiden! Is toch weer een heel andere groep kinderen! Wel leuk:D Werk jij in het speciaal onderwijs? Of op een gewone basisschool?

@ Aggy: Alweer met school bezig? Ben jij lerares? Of studeer jij ook nog?

@ Huis: Wij hebben beneden ook niet veel ruimte. Dat is wel een minpunt, maar nu nog supergoed te doen. Op de 1e verdieping 1 heel grote slaapkamer, badkamer (gelukkig met ligbad;):D) en een waskamer dan op de 2e verdieping een kantoor, dakterras en nog een grote slaapkamer. En daar een vlizozolder nog boven. Dus wij hebben straks met zijn 3tjes precies genoeg ruimte. Maar als we nog weer een keer gezinsuitbreiding krijgen moeten wij écht aan een ander huis;) Maar hierna willen wij graag buitenuit wonen:) Nu wonen we midden in het centrum:) Wij houden de kleine ook in de wieg op onze slaapkamer eerst. Ik zie het niet zitten om elke nacht naar boven te moeten. En ik vind het ook wel een fijn en veilig idee:D

@ Lolieken: Ik denk dat het bij jullie in huis ook goedkomt. Ook al zitten jullie straks met 2 kleine kindjes in het huis waar jullie nu wonen dan komt dat wel goed. Dat vind zijn weg wel!

@ Shaida: Ik snap dat ook heel goed. Je hebt vertrouwen tot je weer een minder bericht van iemand hoort of er komt weer een belangrijke afspraak aan! Ik denk nu soms ook wel eens: Straks hebben we de 20-weken echo en dan is er straks iets ergs aan de hand??... Kan ik helemaal in de stress schieten. Maarja, we kunnen er niets aan veranderen helaas.
    Moeder natuur moet haar werk goed doen, en wij doen er als zwangeren alles aan om moeder natuur haar werk goed te laten doen. Door goed om onszelf te denken, goed rust te nemen, gezond te leven en eten. Meer kunnen we niet doen. Maar het komt echt goed!! Probeer vertrouwen te hebben meis!

@ Hier: Happy birthday to me!!!:D En mijn verjaardag is al helemaal top door de cadeaus die ik van mijn vriend heb gekregen, mijn dag kan niet meer stuk:D Ik heb het volgende gekregen:
    - Een boek wat ik graag wilde lezen, - een "Lief" Mama-verwenpakket, een rompertje met daarop: I love mama!, Een rammelaar van Woezel en Pip:D en last but nog least: Een waardebon om een 3D4D echo te laten maken!!!:D:D:D Ik ben echt helemaal in de wolken:D elk cadeautje op zich was al helemaal goed geweest! Maar waauw, op die 3D4D echo had ik echt niet meer gerekend!!

@ Minder hier: Een vriendin van mij had tegelijkertijd met mij een miskraam gehad (zij met 11 weken ik met 5-6 weken) en nu heeft zij gisteren weer een miskraam gehad:( Nu met 5 weken... Maarja, maakt het verdriet er opnieuw niet minder om... Vind het echt zoo rot voor haar!! En voor haar vriend ook natuurlijk... Echt zonde. Nu maar hopen dat het geluk snel aan hun zijde staat!

5. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Proficiat Ananas met je verjaardag.
    Mmmm ben ik eens benieuwd wat ik dan de 28e krijg hahhaha, wij doen normaal niet aan verjaardagen.
    Mijn man wil al helemaal niks hebben ( ook niet gewend in turkije doen ze het enkel voor kinderen)
    Hij heeft zoiets als je iets graag wilt kun je het altijd kopen bv.
    Maar ben wel eens benieuwd haha

Gisteren net boven mijn bips bij die botjes last van mijn bekken.
    Is toch wel erg vroeg niet??
    Ach komt zeker goed haha.

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Shaida nog 2 dagen en je bent 12 weken!!!

7. aggy

aggy Bekend lid

15 jan 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    Gefeliciteerd Ananas! Fijne dag vandaag!
    Ben overigens beide aan het doen. Studeer nog deeltijd en werk op een MBO. Maar moet daar volgende week nog melden dat ik zwanger ben en heb nog geen nieuw contract getekend. Hoop maar dat ik tot de kerst ofzo nog door mag, ze hebben flink tekort en zou toch graag iig mn stage willen doen voor mn verlof! Ben nu met verslagen bezig, nog inhaal van afgelopen jaar :( Tis wel een beetje veel zeg maar.

Hier ook niet zo best met mn rug. Baal er zo van en maak me ook wel erg veel zorgen. Hoop echt niet dat het steeds erger wordt want dan kan ik dus niks meer.....
    Ga me binnenkort ook maar even opgeven voor een yogacursus. Gaan jullie ook zoiets doen?

8. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Gefeliciteerd Ananas! Fijne verjaardag en laat je lekker verwennen.

We gaan een heel gaaf kamertje kopen via marktplaats. Hij staat gereserveerd maar het past niet in de auto dus we gaan nog bedenken hoe we die hier gaan krijgen.

Die rugpijn van jullie herken ik wel. Maar ik heb al sinds mijn 12e last van rugpijn. Vlak voor zwangerschap nog fysio gehad. Maar nu niet meer.

Wat betreft huis. Ons huis staat te koop omdat we gaan verhuizen naar de geboorteplaats van mijn man. We hebben nu een maisonetteflat. Een flat met twee verdiepingen. Op de benedenverdieping een mooie woonkamer met keuken, en daar is ook de toilet. Op de bovenverdieping onze slaapkamer met balkon en nog twee kleine slaapkamers maar groot genoeg voor kinderkamers.
    Het liefst verhuizen we naar een huis met tuin maar we weten niet of dat kan aangezien de huizenprijzen daar veel hoger zijn. Dus we moeten dat tegen die tijd gaan bekijken.

Even een knuffel voor Shaida. Ik snap je onzekerheid zo goed! Ik duim voor een prachtige echo volgende week!

9. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Gelukkige verjaardag Ananas!! Maak er een fijne dag van...

Ik voel me vandaag een beetje minder. Dus deze keer geen uitgebreide berichtjes van mijn kant. Voel me zo futloos. Hoop snel meer energie te krijgen. 8)

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Mmmm hier is het niet mijn rug, maar echt mijn bekken.
    Ach ja :) manlief maakte gisteren al een grapje.
    Kijk jij zei altijd ik moet zwanger zijn ;)

11. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    We gaan trouwens een kamertje van mp kopen! Hij is zoooo leuk! Ben er helemaal verliefd op! En manlief vind hem ook mooi! Dus we proberen dit weekend een auto te regelen waar alles in kan.

12. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Wat leuk liedjepiedje!!!:D

13. luca84

luca84 Niet meer actief

@ ananas: happy birthday 2 you!!! wat n superleuke kado's!!!!! wat ontzettend lief van je man/vriend!

leuk dat jullie een leuk kamertje via marktplaats gevonden hebben! wil eigenlijk ook.. maar deze moet nog n ronde mee kunnen aldus mn vriend..

@ shaida: komt goed meid! niet teveel zorgen maken, probeer jezelf af te leiden met andere dingen dat scheelt altijd!

@ lolieken: ik voel me ook zo... heb vanmiddag 2 uurtjes op bed gelegen maar het lijkt wel of ik maar moe blijf.. echt niet grappig.

Mn vriend had vandaag vrij gevraagd om mn vader te helpen op de boerderij. Beetje grasmaaien en zaterdag harken en schudden. Helaas voor mij wordt het laat en wordt het sausen denk ik vanavond niet meer wat. Dus dan wordt het zondag of volgende week n keer.. jammer, want volgende week heb ik ook nog veel vrij en het leek me leuk om de laatste vrije dagen te besteden aan het inrichten van Y's kamer. Vind ik gewoon leuk om te doen. Maar als we zondag de 2e laag kunnen sausen en vlg week de 2 muren groen en blauw verven dan red ik eind vd week vlg week nog.. Als ik strax weer veel moet werken heb ik er denk ik weinig puf voor. Is het trouwens zo dat verven slecht is voor je zwangerschap? iemand zei me dat.. ik dacht dat dat tegenwoordig niet zo veel meer uitmaakte? meeste is toch op waterbasis?

14. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Seg een lostaande vraag. Hebben jullie ooit al eens last gehad van een "brokgevoel" in de keel? Heb ik sinds twee dagen last van en vraag me af of het van stress komt... Kan me niet voorstellen wat het anders is maar zou er wel graag van afkomen... Heb er stiekem al over gelezen natuurlijk en kan niet echt ernstige oorzaken vinden. Ja ok, keelkanker maar ik denk niet dat ik dat heb vermits ik geen andere symptomen heb. Ik denk ook niet dat er echt iets zit vermits als ik eet er net geen last van heb. Anders zou het toch blijven hangen denk ik dan. Blah vervelende kwaal!! Hopelijk is het snel over...

Verder voel ik me vandaag best goed. Zou wel heel het huis moeten poetsen en heb niet veel zin. :) Moet ook naar de winkel en ook dat steekt een beetje tegen. Ik kom dan altijd doodmoe thuis en heb dan geen zin meer in andere dingen. Vriend is thuis en ik zou hem kunnen meenemen maar de keren dat hij gaat winkelen lijkt het wel een daguitstap voor hem. :D Daar heb ik nu net geen zin in wil er snel doorgaan. hihi.

Hoe ist met mijn lieve zwangeregenootjes? :)

15. aggy

aggy Bekend lid

15 jan 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    Luca, verf is op zich niet heel slecht als je er maar niet hele dagen inzit. Wij hebben wel verf op waterbasis gekocht omdat we de hele bovenverdieping verven en ik niet in de nacht ook die lucht in wil ademen want ja dan is het wel slecht.

Lolieken, fijn dat je je weer wat beter voelt. Ik herken het wel dat als je ergens geweest bent je nergens geen zin meer in hebt. Moeten vanavond op feestje en heb nog geen kadootje, helemaal geen zin om de stad in te gaan....
    Ik heb trouwens afgelopen weekend ook een dag die brok gehad maar was daarna weer over.

16. Shaida

Shaida Bekend lid

23 dec 2009
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

bedankt voor alle lieve reacties
    Vandaag is mijn vakantie begonnen:D straks gaan we naar SAIL 2010, over paar dagen op vakantie. Morgen naar de kapper en dingen voorbereiden om te gaan. Dus denk dat ik de laatste dagen voor de echo wel doorkom. Heb genoeg afleiding.
    blijft raar he?

@Ananas gefeliciteerd !!

brokgevoel ken ik niet. Wel lage rugpijn. Probeer nu steeds meer wat te doen in huis. Je merkt bij het stofzuigen gelijk.
    Laatst weer naar yoga geweest, had er toen ook last van. Ik zit al op yoga dus dat blijf ik doen zolang dat gaat. Ik ga niet op zwangerschapsyoga. Ik denk dat ik voor de gym ga. Daarnaast wil ik toch proberen meer beweging te zorgen voor mijzelf. Ze zeggen als je fysiek goed fit bent dat straks het herstel ook beter gaat.

17. Shaida

Shaida Bekend lid

23 dec 2009
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ohw wat leuk!!! lijkt me heerlijk om eindelijk te kunnen shoppen. Kreeg die vraag gister ook van manlief, wat we als eerste gaan doen na maandag. geeft wel een goed gevoel als je merkt dat hij toch op z'n eigen manier ook er mee bezig is hihi

18. Shaida

Shaida Bekend lid

23 dec 2009
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    ja idd. vreemde is dat wij zo gefocues waren op de 12 wk grens. Maar nu we bijna zover zijn, voelt het nog niet zo aan. Het lijkt of de magische grens zich gewoon aan het verplaatsen/uitstellen is.
    Positieve is wel dat we nog nooit zover zijn gekomen. Dat geeft weer hoop

19. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Lolieken. Dat brokgevoel ken ik niet. Wel heb ik tegenwoordig veel sneller last van kokhalzen als ik brood eet bijvoorbeeld. Dit had ik als klein kind ook bij brood. Echt vreemd.

Shaida. Heerlijk he als je merkt dat het voor je man ook gaat leven. Ik vind dat zo bijzonder. Hij ging opeens allemaal namen zoeken en meedenken wat we moeten kopen! Zo leuk!
    Heb echt zin om het kamertje te halen.
    Geniet van alle leuke dingen die je de komende dagen gaat doen!

20. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Hee meiden!!

Bedankt voor alle felicitaties:D
    Ik heb gisteren een superleuke dag gehad, maar wat was het zwaar zeg! Maar ik ga er niet over "zeuren" want ik voelde me echt onwijs jarig! Heb ook supercadeaus gekregen dus ik ben gewoon TE erg verwend!

@ Shaida: Ooh, lekker veel afleiding! Dan gaat de tijd lekker hard;)
    Wat leuk dat jullie naar sail gaan! Veel plezier daar! en inderdaad, dat herken ik ook: zo liet mijn vriend het ook steeds merken. Van die vraagjes: wil je dat ook gaan kopen? Hoeveel weken ben je nu? en dan gaan surfen naar informatie over die weken echt leuk dat ze er zelf ook mee bezig zijn! Voor mijn vriend gaat het nu echt leven! Nu ik een buikje krijg:) Krijg ik elke dag een kusje op mijn buik voor de baby, echt zo lief:D

@ Liedjepiedje: Wat fijn!! Wat leuk dat jullie een kamertje hebben gevonden! En al een auto gevonden waar alles in past?? Is zooo leuk om al die spulletjes op te halen:D Waauw, wat leuk! Dan wordt het steeds echter hea?! En dan heb je op een gegeven moment alles compleet:)

@Lolieken: Nee, dat brok gevoel ken ik niet,.. Sorry... Voor de rest lekker rustig aan doen hoor meis! Laat het lekker op je af komen en neem je rust voor jou en je kindje!!

@ Aggy: Knap hoor! dat je alles nog zo combineert! En dat je nog zo actief wil werken voor je stage is ook echt knap;) En ja, die projecten en verslagen... Ik zie er nu alweer tegenop:S
    Ik heb volgende week maandag een gesprek op school over hoe ik het ga aanpakken enzo komend jaar. Dus daarover volgende week meer;)

@ Luca: Top dat je vriend je vader helpt! Maar snap dat je het jammer vind dat de kamer van Y nu niet zo opschiet als je zou willen. Komt allemaal goed:D

@ Pijn in rug/heupen: yes... Niet echt fijn. Maar als ik met een goede steun in mijn rug zit gaat het wel goed:) Het zijn echt die onderste wervels van mijn rug en de bovenste botjes van mijn heupen. achja, het gewicht moet nu heel anders gedragen en verdeeld worden enzo:)

@ Hier, ik ga zo lekker slapen want vanmiddag om 4 uur moet ik weer aan het werk en ik ben kapot... Dus moet echt rusten nu,.. zie er ook niet uit met die paarse wallen onder mijn ogen whahaha
    Ik hoop dat ik op iedereen gereageerd heb!!

Fijne dag allemaal!

Deel Deze Pagina