We klimmen weer op de roze wolk.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door liedjepiedje, 6 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Shaida, je darmen gaan ook steeds meer omhoog, dus je darmenbuikje word dan ook anders:)
    En idd met het eten heeft er ook mee te maken.
    Maar geweldig je bent 12 weken nu op naar een heeeeeeele goede echo:D
    xxx

2. luca84

luca84 Niet meer actief

Hey meiden!

Tis rustig hierzo. Wij hebben n drukke dag gehad en ik ga zo lekker al naar bed als mn vriend thuis is. Y is gedoucht hoeft alleen nog maar wat te eten. Heb zelfs geen puf meer om te koken.. moeten ze maar brintapap eten (zijn ze gek op!) lekker makkelijk n keertje.

Y's kamer is gesaust in gebroken wit nu. We willen dan nog 1 grote muur in lime groen doen en 1 kleine muur in aquablauw.

En heel misschien dat we dan daarna toch de babykamer nog gaan doen.. anders krijgen we denk ik spijt.. bah ben blij dat ik deze kamer bijna af heb... dan de babykamer nog behang aftrekken, glasvlies erop en alles sausen. Denk dat we die kamer dan gewoon ook helemaal gebroken wit sausen want we hebben nog saus over. En dan met accesoires alles n beetje opleuken voor de baby. Zo blijft het lekker neutraal. We vinden het zo'n pokkewerk!!! BAH zie er zo tegenop.. maar beter nu dan later spijt. Wil ook graag alles op tijd af hebben.. lekker rustig idee vind ik dat.

lfs

3. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Shaida. We hebben inderdaad afgesproken tot wanneer we kunnen verhuizen. Ik heb gezegd dat november het laatst is en dan pas weer een paar maanden na de bevalling. Dus we zien wel.
    Alvast een fijne vakantie! Geniet ervan! En op naar de echo! Wanneer moet je ook alweer?
    Aggy. Heerlijk he als je man er ook mee bezig gaat zijn! Ik vind dat zo gaaf om te zien. Mijn man is er nu ook echt mee bezig. We hebben het bedje nu ook in elkaar gezet. En alle kadootjes die we al hebben gekregen erin gezet. Het bedje is opgemaakt. Zo gezellig! Het ruikt ook zo lekker!
    Luca. Wat zijn jullie goed bezig met verven enzo. Wel leuk inderdaad dat je de babykamer toch doet! Wij laten mn broertje tegen betaling sausen want wij hebben er allebei een hekel aan.

4. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Hee Meiden,

Sorry, door alle verjaardagen een tijdje niet gereageerd...

@ Liedje: Wat een supergaaf kamertje!! Echt leuk hoor:D Dat vind ik ook een erg mooie stijl:D En leuk dat jullie het al in het kamertje hebben gezet allemaal!

@ Lolieken: Uuhm, met die medicijnen: even je ha bellen. Dan kan hij het nakijken in de syllabus en eventueel wat anders voorschrijven. Hij heeft een iets groter overzicht. MAar ik zou ook je gyn niet onderschatten hoor! Ze hebben er vaak toch goed zicht op! Ik zit nu ook met een middel waarbij ze het per "geval" moeten bekijken omdat ze niet echt weten wat de gevolgen, en ik moet het middel wel blijven gebruiken zoals eerder al gezegd;) Omdat ze eigenlijk geen alternatief hebben. Dus ik zou even bij je gyn en ha allebei navragen!

@ Shaida: @Buik: toen ik net zover als jou was had ik dat ook 2x een dag dat ik echt dacht dat mijn buik kleiner was geworden. Dat heeft echt met verplaatsing van de darmen te maken volgens mij. Tenminste dat voelde bij mij zo. Daarna kreeg ik een mega groeispurt en kwam het buikje heel hard;)
    Wat fijn dat jullie bijna op vakantie gaan! Echt lekker:D En dat heb ik ook hoor, is echt fijn om dat ook weer in een net en opgeruimd huis thuis te komen!

@ Liedje: Hoe was de bezichtiging gegaan? Waren de kijkers een beetje enthousiast? Spannend hoor, huis verkopen!!

Volgens mij heb ik nu op iedereen gereageerd:) Ik hoop het tenminste!

Hier heb ik vrijdag onwijze last van steken in mijn buik gehad, ter hoogte van mijn schaambeen. Ik was toen aan het werk (constant staan), was ontzettend moe en beroerd, en wat ik het liefste wilde was liggen, wat dus niet kon... Wat deed dat zeer zeg! Heb er de hele tijd last van gehad... Daarna veel geslapen, en zaterdag toen ik een rondje door de stad was geweest kreeg ik er weer last van... Vandaag idem dito...Na een tijdje lopen, staan, etc.
    Heb een hele tijd zitten lezen enne... Vond dat mijn steken wel overeenkomen met bandenpijn. En zo voelt het ook. Ik voel me er niet erg bij ofzo, en het voelt ook niet verkeerd maar erg pijnlijk. Ook groeit mijn buik ook als een razende, dus "hangt" het best wel aangezien ik erg vooruit draag tot nu toe...
    Zijn jullie het, nu ik het zo vertel met me eens als ik denk aan bandenpijn?? Of moet ik aan iets anders denken?
    Liefs!!!

5. luca84

luca84 Niet meer actief

@ ananas: volgens mij heeft dat met de groei van de baarmoeder te maken! heb ik soms ook.

6. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Ananas, wat gék meid. We lopen gelijk en hebben blijkbaar dezelfde pijnen!!! :D Ik had nét hetzelfde als jij en in dezelfde streek. Eerst was ik wat ongerust in die zin ik heb al een tijdje bandenpijn maar niet zo'n steken. Maar gisteren bijna héél de namiddag steken zelfs als ik neerlag. Nu is het weer wat over denk ik. Maar ik denk ook gewoon dat het mijn buik is. Die is hard aan het groeien net als die van jou. :) Dus ik denk idd gewoon bandenpijn. Vervelend maar kan geen kwaad. :)

Ik zal blij zijn als ik mijn beebje weer eens kan zien. :p Heb weer nood aan zo'n goeie weken na de echo. ;)

Heb namelijk al heel mijn leven lang last van angst. Vroeger toen ik zo'n 16 jaar was, was het op een gegeven onthoudbaar. Heb toen héél héél héél hard aan mezelf moeten werken maar dat lukte. Het zit in de familie dus ik moest er wel mee leren leven. Maar sinds een tijdje steekt het terug de kop op. Ik denk dat mijn twee miskramen het wat "geactiveerd" hebben. Ik schaam me er ongeloofelijk over maar ik besef dat ik er weer aan zal moeten werken. De angst gaat vooral over lichamelijke aandoeningen. Ik maak van iets kleins iets levensbedreigend. Zo kan ik geen verschil meer uitmaken tussen wat nu echt is en wat ik me zelf aandoe zeg maar (hyperventilatie en al de gevolgen van dien) ... Zo heb ik al enkele dagen schrik van mijn hart. Ik heb namelijk steken en soms een zwaarder gevoel aan de linkerkant van mijn borstkast. Moet wel zeggen die slokdarmontsteking loopt ook net daar en geeft soms wel dezelfde klachten zeg maar. Ik besef dat allemaal goed maar het is heel moeilijk om mezelf niet te verliezen in de schrik dat ik hartproblemen zou hebben... *zucht*

Zoals ik al zei ik schaam me er ontzettend over. Maar ik denk dat ik het eens moest vertellen dat lucht een beetje op.

Niet dat ik een somber persoon ben. Maar ja blijkbaar is het allemaal niet in mijn koude kleren gaan zitten. :x

Bedankt om te luisteren dames!!!

7. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    @ Luca en Lolieken: Thanks:)

@ Lolieken: Wat vervelend zeg! Ik kan je ook vertellen dat het "zware" gevoel bij je hart dat ik dat ook heb sinds het weekend. Maar ik voel gewoon dat dat te maken heeft dat het hart nu meer bloed moet rondpompen! Moet veel zwaarder werk doen:)
    Wat grappig hea, dat onze "klachtjes" zo overeen komen!
    En ik heb ook onwijze zin in over 3 weken! Dan gaan wij onze kleine ook weer zien:D Heb er zooo zin in!!! En dan weten wij ook wat het wordt als het goed is:D Als de gyn het wil zeggen tenminste;)

8. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Ik hoop dat dat het gewoon is dat mijn hart meer werk heeft ofzo. Ofwel is het gewoon mijn slokdarm. Allez stom dat het zo langs de linker kant is ga je je nog meer zorgen maken. :x Maar goed heb het al enkele dagen dus moest het echt ernstig zijn... Ik maak mezelf ook zo ongerust stom, stom, stom. Nu ja we zien wel zeker... Mss moet ik maar even mijn gedachten verzetten.

Ons dochtertje heeft mijn autosleutels weer eens ergens gelegd waar ik ze niet kan vinden. Mijn eigen schuld maar ik heb de gewoonte om ze steeds op hetzelfde tafeltje leggen maar zij kan er dus bij. Vind het moeilijk om die gewoonte te veranderen als resultaat = heel vaak de autosleutels kwijt. :p

Maak van de gelegenheid gebruik dat overal waar ik nu zoek te poetsen. Zo is dat ook al klaar. :D Als laatste zal het zelfs de vuilnisbakworden als ik ze dan nog niet terug heb. Ze weet dat die er is en meestal gooit ze de juiste ingen erin maar soms gaat het mis. :) Maar kom zo ver ben ik nog niet. 8)

Wij hebben over 2 weken weer een echo. Ik zal écht blij zijn om ons kleintje weer te zien.

Mss moet ik maar eens even langs de huisarts voor mijn angst. Twee vliegen in één klap kan hij me even onderzoeken én mss kan hij me doorverwijzen om er een "praatje" over te gaan maken want zo wil ik wel niet heel de zwangerschap door...

9. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    @ Lolieken: goed idee van de dokter. Kaart je dan ook je medicijnen van je slokdarm aan? Want die ontsteking is ook helemaal niet goed voor je beebje lijkt mij... Wat een boefje heb jij in huis! ;) Lekkere dondersteen;) Hoop dat je je sleutels snel terug hebt gevonden!
    Enne, niet over je hart in zitten hoor! Want als het echt foute boel is dan doet het zo zeer dat je er niet meer van rechtop kan zitten. En word je ook heel benauwd dat je bijna geen adem meer kan halen. Dus take it easy;) (voor zover mogelijk natuurlijk:))

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ananas wat spannend zeg!!

Dat van jullie hart, herken ik hier ook wel hoor.
    Je merkt dat het veel harder werk moet verrichten.
    Probeer dan beetje rustig te gaan liggen Lolieken ff te kalmeren.
    :)
    xxxx

11. Shaida

Shaida Bekend lid

23 dec 2009
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    hi meiden,

Heb een hectische weekend achter de rug.. Om 14.40 hebben we de echo vandaag. En ik zit nu al in angst , ben aan het hopen, duimen bidden op een mooie, gezonde en goede echo met kloppend hartje en een kindje dat goed is gegroeid.. ben zooo bang.

Voor mijn gevoel zijn we zo gefocused geweest op wat te doen na goed nieuws.. dat we geen rekening houden met eventueel slecht nieuws. Heb tot nu toe geen bloeverlies gehad.ohwww ben zo bang... en het is zoooo slecht weer wordt er nog meer depri van.

Ga nu de koffers inpakken...worden weer een paar spannende uren.

duimen, hopen en bidden jullie weer met ons mee op een gezond, goede en mooie echo! het moet goed gekomen. Dit beebje is een vechtertje. het moet gewoon.

12. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Shaida, natuurlijk duim ik voor jou!!! Ik weet nog hoe het was met mijn echo dus ik weet hoe het is... Het komt ook goed voor jou. Moet gewoon. Blijven we met zijn alle lekker op die roze wolk hangen... Laat je snel iets weten? Tenminste als je kunt... Ik heb nood aan een portie héél goed nieuws en dat van jou gaat kunnen tellen. Ik ga mee een vreugdedansje maken. :D

Sleutels teruggevonden!!! En mezelf weer even met beide voetjes op de grond gezet. De angst gaat niet zomaar weg. Maar ik probeer zoveel mogelijk mijn gedachten te verzetten en vermits jullie het wat herkennen zal het bij mij ook wel zoiets zijn. Nooit hartproblemen gehad... Laatste hartfilmpje helemaal inorde en enkele weken heeft de huisarts nog naar mijn hart en longen geluisterd dus zo erg zal het allemaal wel niet zijn zeker. Ben best kalm hoor. Al heb ik idd stressie momenten dat zijn de ergste. Vanaf ik mezelf weer met beide voetjes op de grond krijg gaat het wel weer. Iedereen heeft wel iets zeker... ;)

13. aggy

aggy Bekend lid

15 jan 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    Lolieken, ik herken het wel die angsten, zit bij ons ook in de familie en heb er ook een beetje last van. Niet fijn, ben snel gespannen en zenuwachtig en dat baart me soms wel zorgen tov mn kindje. Stress is natuurlijk niet heel goed!

Shaida, spannend, duim voor je!

Ik heb soms dat als ik ga liggen ik het ineens heel benauwd krijg en mn luchtpijp dan aanvoelt alsof ie even minder doorgang heeft. En zoals nu ook voelt het alsof mn baarmoeder er zo uitkomt, steken en krampen, alsof je lucht kwijt moet ofzo heel vreemd! Zal er toch wel bijhoren.

Ben vanmorgen bij mn leidinggevende geweest om te vertellen van mijn zwangerschap. Goh wat vond ik dat spannend! Ze reageerde eigenlijk best positief en gaat toch proberen om een jaarcontract voor me te regelen. We hebben een mondelinge afspraak gemaakt zei ze. Dus ben helemaal blij en opgelucht! Vind het in ieder geval al fijn als ik tot de kerstvakantie kan werken. Scheelt toch een hoop centjes!

14. Shaida

Shaida Bekend lid

23 dec 2009
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    thanx meiden, over een half uurtje weten we het.
    net klaar met inpakken, strkas na de echo gaan we nog wat inkopen doen. Mijn reactie kan wat later zijn. ook beetje afhankelijk van de uitkomst moeten we onze volgende stappen bespreken/nemen. Hoop natuurlijk dat ik straks eindelijk van de daken mag gaan schreeuwen :D

PLEASE laat het goed nieuws zijn, kunnen we ook eindelijk genieten en op een roze wolk heerlijk op vakantie gaan.

laat jullie zo snel mogelijk iets weten

15. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Nou lieverd ik duim voor je.
    Ben er zeker van het is allemaal goed echt waar!!!!

Hier vandaag ook wat stress na ja stress, ik had de alecto doptone gekocht , niks te horen heh!!
    Stom ding, nu lees ik steeds meer slechte dingen erover dus hij gaat terug.
    Alleen je nog gekker maken pfff

16. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    De doptone thuis gebruik ik niet meer. Echt niet. Die was goed voor 11/12 weken. Ik begin nu meer en meer het babytje te voelen. Daarstraks al heuse stampjes!! Ik dacht kan dit nou ben rustig blijven liggen en jawel hoor zeker ons kindje. Super speciaal en zo mag het doorgaan. Ik voel dat het babytje nog veel plaats heeft en het lijkt wel alsof ie ligt rond te tollen ofzo en je hem of haar dan hier en daar kunt voelen. :D Tot hier toe voelt het héél levendig aan. Goed zo! :)

Hopelijk mag ik hem of haar stilletjesaan elke dag gaan voelen. :) Dat is op zich een échte geruststelling.

17. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Shaida. Ik hoop en bid op goed nieuws straks! Misschien ben je het goede nieuws nu al aan het rondbazuinen. Ik hoop het!
    Elif. Wat een stress he? Ik heb de angelsound van jumper en die werkt heel goed maar ik merk dat ik nu wel op een hogere plek moet zoeken dan een paar weken geleden. Eerst was het vooral rechts en nu links. Maar als het lukt geeft het zoveel geruststelling. Ik doe het nu 1 a 2 keer in de week en zet hem uit zodra ik het 10 seconden heb horen kloppen. Wanneer mag je weer naar de vk/gyn?
    Lolieken. Het babytje voelen lijkt me echt het allermooiste wat er is!

Moeten jullie ook zo vaak naar de wc? Ik voel me echt ontzettend goed maar daar wordt ik wel een beetje gek van...haha!

18. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    7 sept weer naar de gyn ;)
    Nou het blijkt echt dat merk te zijn wat slecht is maar je schrikt wel.
    De kleine had er wel echt genoeg van stampte me van genoeg!!

19. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Haha.. Ik zie hem al zitten: STOPPEN MAMA! Voel jij je kindje dus ook al? Wat heerlijk!

20. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Ik zet m weer even neer:

-Elif82: 27 jaar, 1e kindje, 25 januari 2011, 8 sept 20 weken echo. Jongetje
    -Ananas89: 20 jaar, 1e kindje, 3 februari 2011, 13 sept. GUO-echo, 14 en 16 september onderzoeken in het UMCG
    -Luca84: 26 jaar, 2e kindje, 10 februari 2011, 12 aug. vk.
    -Liedjepiedje: 23 jaar. 1e kindje, 15 februari 2011, 2 september vk.
    -Aggy: 29 jaar, 1e kindje, 16 februari 2011, 10 aug. vk.
    -Shaida: 29 jaar, 1e kindje, 5 maart 2011, 23 augustus 12wk-echo
    -Lolieken, 27, 2e kindje, 6 februari 2010, 6 september gyn

Deel Deze Pagina