ik herken het van mn zoontje.. net of er een vlindertje tegen je buikwand aan zit. Bij mn zoontje duurde het alleen langer omdat dat de 1e was en de placenta voorlag. Vooral het echte stompen duurde toen wel heel lang. Ben benieuwd hoe dat nu gaat. Ben nu al veel dikker als toen met mn zoontje toen zag je tot week 23 bijna niks. Maar goed de rek is eruit he?
Ananas, die onzekerheid kwelt mij ook vaak hoor! Dit kan mij toch niet overkomen denk ik dan. Ook omdat ik nog niet zo dik ben als jullie maar goed dat zegt ook niet zoveel. Heb weer veel last van buikpijn en daar wordt ik ook niet blij van. Kon er gisteren bijna niet van lopen. Lijkt me toch wel weer een teken van "oei ik groei!" Volgende week donderdag weer naar de vk, kijk er erg naar uit moet ik zeggen, vooral de bevestiging dan zeg maar!
Dankjulliewel meiden, allemaal, stuk voor stuk!! Onzekerheid is alweer een stuk minder. Merk wel aan mezelf dat ik vooral onzeker ben als ik moe ben... dus daar heeft het zeker mee te maken. Maar vind het, zoals ik vanmorgen al schreef, echt een wonder! Een groot, klein, wonder dat in ons groeit! En wat allemaal zo goed gaat Luca: Gefeliciteerd! Echt leuk hoor! Ik heb soms ook wel van die "kriebels" of soort van "trillende spiertjes" gevoel, maar dan denk ik: Is dit het nou? Nee, dat kan niet... ben niet overtuigd... Zoiets Maarja, jullie hebben gelijk, over een paar weken zal ik het zeker wel gaan herkennen!! @ Lolieken: Bel nou maar gewoon. Is wel even goed voor je volgens mij. Maar als het erger wordt als je erop drukt zou ik niet aan je hart denken, maar eerder aan een spier oid... Lopen veel spieren over je borstkas heen hea!
Ananas, bedankt voor je steun lieve meid. Zo meteen mag ik gaan naar de huisarts. Die zal me al wel iets kunnen zeggen veronderstel ik. Ja, lag gelijk ook aan spieren te denken maar verdorie maar moet het dan op die plek zijn. Ik snap ook dat wanneer je duwt je niet op je hart kan liggen duwen stel je voor. Maar dat is dus hetgene dat best pijn doet en blijkbaar zou dat dezelfde klachten kunnen geven net omdat het op dezelfde plek ligt. Maar ik ben zelf geen dokter al zou het soms gemakkelijk zijn. Ik moet wel naar een andere dokter. Mijne is blijkbaar op verlof. Vraag me af of ik het hem zou zeggen dat ik ook met veel angsten zit de laatste tijd en het me een beetje gek maakt. Vind het een beetje vervelend om er tegen een wildvreemde dokter over te beginnen anderzijds ik wil hier geen dokters beginnen aflopen dus mss moet ik het hem zeggen en kan hij mij op één of ander manier helpen. Gelukkig heb ik dit plekje. Ik lees erg graag jullie verhalen en dat lucht me ook op om jullie zwangerschapsvorderingen en de rest te lezen... Duimen jullie mee dat het gewoon allemaal goed is? Een ontstoken spier daar kan ik mee leven. Het is echt dubbel op dit moment. Door de zwangerschap kan ik écht veel rustiger zijn dan dat ik anders zou zijn met deze pijn. Gewoon omdat ik weet dat stress niet goed is voor je kindje. Kan beter relativeren ook al lijkt het nu niet zo. Anderzijds dat ik nou net terug zo angstig moet worden ik was er echt jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren vanaf. Oh well... We zien wel.
@ lolieken: ik hoop dat het allemaal meevalt meid en dat het niks ergs is maar idd een ontstoken spiertje ofzo.. wat naar dat je je zo onzeker over alles kunt voelen wat je gezondheid betreft. Maar goed dat je naar je huisarts gaat en dat hij je verder kan helpen.
Volgens hem heb ik geen hartprobleem. Wel een stressprobleem en dat is zo. Het zijn idd mijn spieren volgens hem. Blijkbaar gebruik ik mijn linkerarm altijd op Lore op te nemen en enkel laat steunen op mijn linker arm. Daardoor is die kant overbelast en kan dus heel de linkerkant last hebben. Maar voor hartklachten paste ik blijkbaar niet in het plaatje. Gelukkig!!! Het gekke is het doet nog steeds pijn maar door de geruststelling kan ik wel terug lachen en voel ik het met momenten minder. Ik ga wel terug een psycholoog raadplegen. Het is best heftig hoor als je denkt dat je elk moment een hartstilstand kan krijgen. Je stuit ook snel op onbegrip maar het is niet iets dat je zelf wilt he. Het is ook niet ingebeeld. Je hebt echt pijn maar je denkt altijd het ergste. Maar kom nu terug happy! Het zal wel overgaan moet veel rusten (hoe kan dat nou?) en dan zien we wel weer. Ik hoop seffes ons kindje te voelen in mijn buik dat stelt me gerust en geeft me een biiiiiiiiiiiiiig smile. Nogmaals dank voor jullie steun en begrip. Ik probeer nu terug wat vrolijker te zijn en het vol te houden!
Fijn lolieken, dat je wat gerust gesteld bent. Misschien is het inderdaad wel even goed voor je om over je angsten te praten met iemand. Niet lullig bedoelt hoor maar spreek uit ervaring. Komt allemaal goed meid! Mijn mannetje is vanmorgen voor een week naar China vertrokken. Normaal kan ik dat best handelen maar heb er nu wel even veel moeite mee! Zullen de hormonen wel zijn??? Baal echt! Sorry hoor maar even een echo berichtje.
Aggy ik kan me voorstellen dat dat nu echt moeilijk is Van mijn man zijn werk moeten ook bepaalde naar polen toe ( bouw) voor daar te werken. Mijne gaat niet mee heh Maar bij jouw mannetje is het misschien verplicht helaas Heel ander werk denk ik. Dikke knuf
Aggy, ja voel me vandaag terug goed. Heb nog wel pijn hoor maar ik ben rustiger en dat helpt veel. Wat ontstoken spieren met een mens kunnen doen. Begrijp héél goed dat je het niet fijn vindt dat je mannetje er nu even niet is. Zou het ook niet fijn vinden. De mijne klaagt dat ik te weinig tijd voor hem heb! Stel je voor. Maar het is waar ik ben in mezelf gekeerd als ik zwanger ben. Merkte ik vorige zwshap ook al. Dus 'k ga proberen rekening te houden met wat ie zei want als een man al gaat klagen... Het is ook zo schattig als je mannetje meer aandacht wil. Voor de rest heb ik een feestje te organiseren in 14 dagen. We hebben besloten het thuis te doen. Door de miskramen is het nooit "deftig" tegen de ouders gezegd. Uiteraard waren ze op de hoogte maar ik wilde het zo graag op een leuke manier doen. Dus dat gaan we nu doen. Ben volop bezige een lekkere traiteur te zoeken maar dat is moeilijker dan het lijkt!! Mijn vriend zou ook willen proeven voor we het eten bestellen voor het feestje maar dat lijkt me bijna onhaalbaar? Wat denken jullie? Heb zo'n hele fijne italiaanse gevonden. Ze halen hun procturen uit Italie en ze serveren typische italiaanse gerechten net als daar. Het lijkt me heerlijk al ben ik niet zo'n durvers type. Maar het is toch "anders" dus mss valt het helemaal niet in de smaak. Moeilijk maar natuurlijk wel leuk om mee bezig te zijn. Zou ze ook graag een cadeautje kopen. Maar ben er nog niet helemaal uit... Ow een vraagje over de echo. Ik zal 18 weken zijn en 3 dagen... Zouden ze dat al rekenen als de 20 weken echo? Vroeg het me af. Ik had er niet aan gedacht maar anders had ik de afspraak een weekje verlaat. Maar ze heeft het zo druk dat dat nu onbegonnen werk is alles zit hoogstwaarschijnlijk vol. Heb trouwens een ideaal uur net wanneer ze begint. Ik hoop dat hij al telt dan weet ik al meteen of alles goed is en dan kunnen we dubbel en dik vieren!
@ lolieken: ik heb de 20wkn echo met 20 weken en 1 dag. Wou ik extra niet eerder. Omdat je dan heeeel lang geen echo's meer heb. Maar ik hoop dat ik mn vriend om kan praten om toch n pretecho te doen. Misschien is dit wel de laatste keer dat ik zwanger ben.. ik weet niet of ik ooit een 3e wil. Ligt eraan hoe we dan wonen. @ aggy: wat sjit voor je dat je man weg is.. kan me best voorstellen hoor! ik vind het al balen als mn vriend iedere avond weg is..
Aggy. Inderdaad beroerd zeg dat je man weg is. Ik heb er helaas ervaring mee. Mijn man gaat een keer in de maand een midweek naar het buitenland. Tot nu toe is het gelukkig altijd in Duitsland geweest maar hij moet dit jaar wel verder waarschijnlijk. Sterkte zonder je man. Het komt vast goed! Lolieken. Leuk dat jullie een feestje gaan geven zeg! Erg leuk! Veel plezier met de voorbereidingen! Elif. Wat goed dat je man gewoon niet mee gaat. Mijn man kan dat helaas niet omdat het echt bij zijn werk hoort. Meiden ik wil jullie even laten weten dat ik zo intens aan het genieten ben van deze zwangerschap! Ik had niet gedacht dat ik er na de miskramen nog zo van kon genieten! Ben blij met de angelsound die me dat vertrouwen geeft. Al moet ik de laatste week wel goed zoeken naar het hartje. Het lijkt wel of hij wat dieper zit. Het is zo heerlijk om nu onbezorgd zwanger te kunnen zijn. Ben ook blij dat het kamertje al zo goed als af is. Ik heb zelf twee hele leuke schilderijtjes gemaakt. Het is zo leuk allemaal om er mee bezig te zijn!
Lieve liedjepiedje ik vind het zoooooooo ontroerend en lief zoals je schrijft dat je geniet. Eindelijk kun je genieten Het is ook heel speciaal natuurlijk heh! Ben blij dat jij het hartje goed vind ( al duurt het nu langer) met de dopptone. liedjepiedje jammer dat jouw man ook moet Dat is zo balen pfff. xxx
Dank je wel Elif. Ben er ook zo blij mee. Ik had het gewoon niet verwacht! Ik ben nu echt niet meer onzeker of bang. En als ik twijfel luister ik gewoon even! Op zich vind ik het nooit heel erg dat mijn man weg is. Ik heb hem natuurlijk wel het allerliefst bij me maar hij vind het werk zo leuk dat ik het hem heel erg gun! En na een week is het weer extra leuk om samen te zijn. En ik doe die week altijd lekker makkelijk, kijk lekker veel tv en ga veel weg! Dan is de week zo voorbij!
Liedjepiedje, Ja komt ook wel goed maar verdorie ik jank er nu gewoon om. Hij belde net even vanaf schiphol, bleehhhh nou ja even doorzetten. De weken gaan anders snel genoeg. Heb er anders ook niet zo'n moeite mee zeg. Maar tis ook al heel lang geleden dat ie een volle week weg is geweest en het weekend zit er nu ook nog tussen dus ja werkt ook niet voordelig! haha wat een gezeur! Wat fijn dat je zo kunt genieten zeg. Ik heb dat nog niet zo helaas. Elif, mijn man moet ook wel es naar Polen. Daar gaan ze dan voor 2/3 dagen heen met de auto, vind ik een stuk fijner. Lolieken, wat leuk een feestje! Je hebt er dus blijkbaar ook weer de energie voor. Fijn voor je!
Ik krijg elke maand een echo. Dus zou niet zo heel lang moeten wachten daarna... Nja ik zal wel zien wat ze te zeggen heeft. Ik moet wel toegeven dat ik héél héél erg verlang naar de volgende echo. Liedje, ben jaloers meid! Nee joh geniet maar lekker het is echt leuk om te lezen!! Ik heb het iets lastiger dan jij heb ik de indruk maar iedereen is anders i guess. Vind het wel heerlijk om zulke berichtjes te lezen! Monteren me helemaal op. Voor alle duidelijkheid genieten doe ik ook. Maar 100% gerust zijn nee 't zit er spijtig genoeg niet in. Vandaag de kleine nog niet gevoeld dus ik hoop op vanavond en dan ben ik weer wél helemaal gerust. Hihi. Aggy, heb véél meer energie. Toch tegenover eventjes geleden. Er zijn nog heel vermoeiende momenten maar het gaat gewoon al beter. Misselijkheid komt en gaat maar is toch nog niet helemaal over. Ach jah, deze zwangerschap is hélemaal anders dan mijn eerste. Ik verlang nu nog meer naar het kindje in mijn armen en echt beginnen aftellen kan ik nog niet he.
@ liedjepietje: ga je nog foto's plaatsen van het kamertje??? wat fijn dat je zo geniet nu. Ik merk ook dat ik steeds meer ga genieten. @ aggy: ach gossie... je hormonen zorgen er ook voor dat je extra emotioneel bent, khoop dat de tijd vliegt! vandaag heel veel thuis gedaan en nog late dienst gehad van 3 tot 11 dus ben bekaf nu... maar toch moet ik ff internetten voor het slapen gaan. Y's kamertje is bijna klaar de groene muur is supermooi geworden. De blauwe muur doen we toch niet. Word denk ik te druk. Zijn peuterbedje staat erin, zijn kast, kleedjes en dan moeten de gordijnen nog binnenkomen en ophangen en schilderijtjes en wandplankjes en ik moet nog lampen kopen. Maar het is nog niet zo als het moet zijn omdat ook alle spullen van de babykamer er bij in staan omdat we binnenkort die kamer gaan doen. Dus tis propje vol nog daar. Eerst ff de feesten voorbij zijn en lekker genieten en uitrusten dan gaan we aan de babykamer. En ik wil daarna graag n weekendje weg met ons 3-tjes ben er echt aan toe... na al dat geklus dan zeker en de hele zomer niet weggeweest. Lekker uitwaaien aan zee ofzo.. nu is het nog makkelijk straks met n baby weer wat lastiger. en wat betreft het genieten, ik zei net al tegen liedjepietje bij mij gaat het nu ook n stuk beter. Ik geniet al veel meer en ben minder ongerust. Ook dankzij de angelsound, nu hoor ik hem telkens gelijk. 2 weken terug moest ik echt zoeken. slaapse allemaal!
Nou had ik net toch iets raars! Werd in een keer beroerd, moest echt naar de wc rennen en mn hele ontbijt kwam eruit! En dat nu pas in week 15 . Heel bijzonder toch? Voel me nog niet heel fit en heb een lange dag voor de boeg! Maar even rustig aan.
Meiden voordat ik ga lezen even dit berichtje van mij: Gisteravond trapte "kees" zoals we hem/haar hebben omgedoopt Zo hard tegen mijn buik aan!!! Zelfs zo hard dat mijn vriend het ook kon voelen en dit konden gewoon niet mijn darmen zijn! Dit was "Kees" echt Oooooh, ik ben echt zoooo blij!!! Heb dr vannacht bijna niet van geslapen! Maar nu voelt het zoveel echter allemaal Ben echt onwijs blij!!!
Nu eerst naar de longarts Vanmiddag volgt een uitgebreide reactie op jullie mooie verhalen, heb alles gelezen ent voelde allemaal echt goed