We klimmen weer op de roze wolk.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door liedjepiedje, 6 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    @ Longarts: Die medicijnen die ik de afgelopen 17 weken (met toestemming:x) heb geslikt blijken dus niet te mogen tijdens de zwangerschap. Jeetje wat voelde ik me *piep* zeg!!! Doe je er alles aan om alles goed te doen en blijkt het alsnog niet goed te zijn... Maarja, we beginnen gewoon aan de nieuwe medicijnen vandaag! En verder zal het allemaal wel goedkomen;)

@ Lolieken: Echt fijn om te horen dat je wat relaxter bent! Toch goed geweest om even langs de ha te gaan. En goed van je dat je met de psycholoog gaat praten!

@ Liedje: Wat fijn om te lezen dat je zo goed aan het genieten bent! Dat is voor mij ook steeds beter aan het gebeuren! Kan me er steeds beter aan overgeven etc. En nu ik de kleine voel is het helemaal toppie!

@ Meiden waarvan de man voor het werk naar het buitenland moet: Respect! Ik kan niet goed tegen eenzaamheid. Daar heeft het het meeste mee te maken. Mijn vriend is sinds wij een relatie hebben weleens een weekend oid weg geweest en nu 2x een week. De eerste keer dat ie een week weg was is hij zaterdag weggegaan naar het zuiden van het land. Woensdagavond kwam ie weer terug om gewoon even bij me te kunnen zijn om vervolgens de ochtend erna weer weg te gaan tot en met de zaterdag erna:p Best erg hihi. 5 werkdagen vind ik echt wel lang genoeg. En dan moet het ook écht moeten. Ik kan echt niet tegen het alleen thuis zijn. Dus snap het gevoel heel goed hoor Aggy! En liedje: fijn dat jou man kan zeggen dat ie liever niet gaat! (volgens mij was jij het:))

@ Aggy: Niet fijn dat vanmorgen je ontbijt er weer uit kwam!... Hoe voel je je? Werd het wel beter, of heb je je de hele dag wat beroerd gevoeld?

@ Luca: Wat fijn dat de kamer van Y tot zo ver goed af is! Voelt goed lijkt mij! En de babykamer komt wel inderdaad;) Lekker rustig aan doen! En genieten van de komende tijd!

Ik hoop dat ik zo iedereen heb gehad:)

Ooh, "Kees" is hier trouwens omgedoopt tot "Simba". Een goede kennis van ons heet Kees, daarom vond ik dat wat raar klinken hahaha. Dus nu Simba, met de babykamer in ons achterhoofd...:p

2. aggy

aggy Bekend lid

15 jan 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    Ananas, jeetje das ook niet fijn om te horen! Dat je niet de juiste medicijnen had. Maar goed nu opgelost! Mooi dat je Simba gevoeld heb zeg! Ik wil ook!!!

Het goede nieuws hier is dat mn man net smste dat ze waarschijnlijk morgenavond al weer op schiphol staan! Die chinezen doen weer niet wat ze moeten doen en is dus het een en ander uitgesteld! Ikke wel blij natuurlijk! Wat minder is dat ik hele heftige rugpijn heb en het maar niet over gaat! Wordt er niet goed van.:x Volgende week zou de fysio er even naar kijken.
    Ben trouwens nog wel wat misselijk geweest gister maar kreeg later veel trek dus ben toch maar weer gaan eten en toen ging het goed!

3. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Aggy. Wat heerlijk dat je man wat eerder terug komt. Dat zal je goed doen!
    Ananas. Wat heerlijk dat je Simba nu kunt voelen en dat je ook steeds meer gaat genieten!
    Luca. Ik ga binnenkort foto´s plaatsen van ons kamertje. Nu is het lastig omdat ik mn snoertje kwijt ben dus kan ik het alleen doen via de laptop van mn man. Dus nog even geduld ;)
    Heerlijk dat je het hartje ook zo goed kan horen. Bij mij gaat het als volgt: Ik ga op bed liggen. Zet dat ding aan... moet even zoeken en dan hoor ik opeens het hartje en dan krijg ik toch een big smile op mijn gezicht... heerlijk geluid!
    Fijn dat het ene kamertje nu opschiet. Jullie hebben wel eer van je werk maar dan geniet je straks ook dubbel moet je maar denken.
    lolieken. Je schrijft dat je nog ongerust bent als je de kleine niet hebt gevoelt. Wat ik hier lees is dat heel normaal. De eerste tijd voel je het kindje nog niet veel.
    Elif. Hoe is het met jou? Zit je lekker op onze roze wolk? Vind je het ook zo heerlijk om in het babykamertje te zitten?
    Zo grappig... omdat ons kamertje al is gebruikt ruikt het al helemaal naar baby's. Het ruikt echt naar Zwitsal. Heerlijk vind ik dat! Mn moeder komt vanmiddag kijken. Heb er zin in.

4. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Hoi lieve dames,

dit keer een positief berichtje van mij. Hihi.

Bedankt voor jullie begrip nogmaals. Soms zou ik zo via het forum willen doorstralen van hey ik ben echt wel een vrolijk persoon! Maar ik zit/zat in een dip... Ik heb veel zitten nadenken en met de huisarts een vrij lange babbel gehad. Heb het laatste jaar héél veel meegemaakt. Niet alleen de miskramen maar nog veel meer. Ik heb altijd maar verder gedaan en er niet te hard bij stilgestaan. Nu zou ik die weerslag krijgen waardoor mijn lichaam aan de alarmbel trekt. Het komt op een slecht moment maar mijn lichaam is een beetje op. Vooral geestelijk. Nu ik dat heel goed besef kan ik er weer aan werken. Negatieve gedachten in positieve omdraaien enzv. Vanmorgen had ik bv weer een heel slecht moment maar ik ben positief gaan denken en nu gaat het wel weer veel beter. Dus moet ik maar gaan geloven dat ik er zelf veel kan aan doen zeker? Een lichaam is toch iets héél ingewikkeld.

Ik moet er mij ook bijneer leggen dat ik deze zwangerschap niet helemaal gerust ga zijn. Het is zo en dat kan ik niet veranderen. Ik ben "jaloers" op diegene die het wel kunnen. Want dat is sterk! Gisteren nog eens de doptone gebruikt maar dat ding doet het gewoon niet bij mij. Mss dat ik in de verte iets gehoord heb maar ik durf het gewoon niet zeker zeggen. Dus ik smijt het definitief buiten het is geen geruststelling voor mij.

Gelukkig voelde ik 's avonds weer wat beweging. Ik merk ook eens ik rustiger ben en me ontspan ik véél sneller beweging voel. Soms zit ik er echt op te wachten en dat heeft gewoon géén zin. Ons babytje slaapt mss 23u van de 24 ofzo. :D

Ik ga me terug met de leukere zaken bezighouden zoals ik na de echo deed. Stom dat ik er plots mee opgehouden ben want het is super ontspannend. :)

Ananas, van die medicatie dat is balen meid. Goed dat je nu kan overschakelen! Vervelend he qua medicijnen. Als je zwanger bent en je hebt niks nodig is het goed. Maar anders... Gaan ze dat nu verder opvolgen?

En aan alle dames, het is echt super om te lezen hoe jullie zalig genieten van de zwangerschap!!! Doe zo voort dat helpt mij ook. :D

Wou dat het al september was dan ga ik naar een babybeurs altijd leuk staaltjes enzo. Ik hou van die kleine dingetjes. Het is me al opgevallen dat je in nederland véééél meer kan aanvragen... In belgie zitten ze zwaar op hun geld heb ik de indruk. ;) Is de crisis nog niet voorbij? :D

5. luca84

luca84 Niet meer actief

hey meiden
    lees later ff bij.. ben me net toch n potje slecht geweest! ik was bloemencorso kijken (we hebben volksfeest hier) en ik werd helemaal draaierig voor mn ogen ineens.. dit had ik voor de curretage ook toen ben ik flauw gevallen onder de douche en laatst werd ik ook al n paar keer duizelig.. dus ik ben maar gaan zitten voordat ik weer zou vallen. Ik moest van een man mn hoofd tussen mn benen houden en kreeg spekjes en cola.. was helemaal bezweet en had dorst.Na die cola ging het gelukkig weer. Ben net toch even langs de huisarts geweest ivm lage bloeddruk. Hij was nu weer laag maar door het zwanger zijn dus nog lager. Hij zag het vaker en ik moest zorgen dat ik mn tussendoortjes nam. Ik zorg voortaan denk ik maar dat ik cola in mn tas heb! wat n wondermiddel op dat moment. Mijn bloedsuiker was wel goed, khad net n boterham op. En mn hartslag was gelukkig ook goed. Verder ook gevraagd naar mn zoontje die heeft al 2 dagen heel erg lichte ontlasting, als ik op internet kijk zie ik allemaal nare dingen dus dat gelijk gevraagd. Dit was vaker het geval bij kinderen en dat moest ik even een paar dagen aankijken. Zolang hij zelf nog goed te pas is.
    Pfff dat was me het ochtendje wel.. moest het ff van me afschrijven, ben er toch best van geschrokken.
    lfs

6. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Geloof ik best meid dat je geschrokken bent!! Goed dat je man zo goed reageerde en je geholpen heeft. Verstandig om even de dokter om te zieken maar gelukkig is alles inorde buiten de lage bloeddruk maar veel beter een lage dan een hoge maar het is gewoon heel vervelend.

Verzorg jezelf maar! Dikke knuf...

7. luca84

luca84 Niet meer actief

dankjewel :) via hyves met as moeders zei 1 van hun gelijk dat ik niet op internet moet gaan zoeken en dat ik overbezorgd ben en blablabla ik denk dat ik mij daar maar bij ga afmelden. Kben het zat om daar niet mn ei kwijt te kunnen. Gelukkig kan ik dat hier bij jullie wel! Ze vond me toen ook overbezorgd de eerste 12 weken, maar goed dan denk ik echt van: jij hebt geen miskraam meegemaakt lekker makkelijk praten heb je dan!

8. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Oei Luca dat is idd schrikken .
    Hoop dat het nu beter is???
    Zo belandde mijn moeder toen ze zwanger was van mij ineens tussen de groenten ;)
    Na ja ze werd wakker tussen de groentjes:D gelukkig kan ze er nu wel mee lachen.

Liedjepiedje jaaaaaaaaaaa heerlijk ik heb buideltjes van Zwitsal overal hangen hihihi.
    Dan ruikt het ook lekker ;)
    Ik geniet van het mannetje wat de hele tijd maar beweegt in mijn buik hihih, gisteren zijn hele lichaampje volgens mij, want ik kreeg kriebels door mijn hele buik:D

Lolieken ik denk wel dat het mogelijk is, maar je moet je over je angsten heen zetten.
    NU denk je klinkt makkelijker als het is.
    Maar het kan echt hoor.
    Waarom zou je eigenlijk niet kunnen genieten, neem het me niet kwalijk maar je bent eigenlijk heel makkelijk zwanger geworden.
    En niet de gedachten van lukt het ooit nog wel:)
    Probeer je erover te zetten het gaat echt.
    Geloof me ik vond het heel moeilijk, en ik vond het geweldig te horen dat liedjepiedje mij paar weken geleden vroeg hoe kun je dat:D

Maar je moet proberen te denken ik ben zwanger nu, piekeren helpt niks!
    Echt waar niks!
    Alleen dat je straks denkt, waarom heb ik nu niet genoten:(??
    :)
    xxxx

9. aggy

aggy Bekend lid

15 jan 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    Amen!:D
    Mooi gezegd Elif!

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Aggy ik hoop dat het niet verkeerd word begrepen.
    Maar ik moest het echt kwijt:D
    Ik zou niks afschuwelijkers vinden dan dat je denkt daarna, ik heb helemaal niet genoten:(

Hoe voel jij je aggy en je rug:(??
    Ben benieuwd wat jullie allemaal krijgen:D

11. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Elif natuurlijk mag je dat zeggen!! Daar is het toch een forum voor? :)

Natuurlijk zou het zonde zijn om niet te genieten. Het zal mijn laatste zwangerschap zijn. Gisteren heb ik nog een gesprek gehad met iemand hierover. Ik wil ook niet iemand tegen de borst stoten en ik voel me er vaak schuldig over maar het zwanger zijn op zich is bijzonder magisch maar ik ben het niet heel graag. Niet van de eerste en nu ook niet. Ik voel me schuldig omdat ik inderdaad makkelijk zwanger geworden ben integenstelling tot wat dokters dachten en dat andere mensen die ik ken er echt op zitten te wachten. Als ik daaraan denk kan ik alleen maar bijzonder dankbaar zijn en dat ben ik ook. Ik leef heel erg met mijn beste vriendin mee die dus niet zo makkelijk zwanger geraakt.

Gelukkig, ken ik nog mensen die niet makkelijk zwanger werden en ook niet super graag zwanger zijn. Het mooiste moment uit mijn leven? Het moment waarop ik mijn dochtertje in mijn armen kon sluiten. Cliché maar oh zo waar... Daar draaide het om... dat moment. :)

Maar de angstaanvallen (laat ik het zo maar noemen) komen op een heel slecht moment. Het is niet alsof ik er voor kies "nu ga ik even mijn wereld op zijn kop zetten en laat ik het maar nu doen nu ik zwanger ben" het overvalt je... Ik heb al vaak gevloekt waarom nu, waarom deze tijd. Liefst nooit natuurlijk maar help niet nu. Het is nu zo en ik zal dat moeten aanvaarden. Op korte tijd heb ik veel dierbare verloren onverwachts en als ik zeg veel bedoel ik veel. :( Die twee miskramen (andere maken er 20 door) hebben me ook bijzonder hard aangegrepen. Je begint te twijfelen aan jezelf maar je gaat toch door... Alles bij elkaar heb ik echt bijzonder zware tijden achter de rug waarin ik zei "ik heb een gezin ik moet verder geen tijd om te blijven stilstaan" had ik dat maar wél gedaan... Nu draag ik er de gevolgen van.

Gelukkig ben ik volwassen genoeg (heb het als kind ook gehad) om er nu een beetje mee om te gaan. Maar 't neemt niet weg dat het oplucht om het eens kwijt te kunnen. In het dagelijkse leven gaat mijn leven ook door even blijven stilstaan is moeilijk... Dus als ik me slecht voel dan zeg ik het hier...

Maar ik geniet nog wel... Al is het idd moeilijker dan ik dacht.

12. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Wel moeilijk idd als je die angstaanvallen hebt.
    Ik hoop dat ze weiniger worden.
    Mag ik je vragen waarom je het zwanger zijn niet prettig vind.
    Domme vraag misschien maar vroeg me af wat precies:)

Ik hoop zo dat het veranderd voor je en zeker het magische gevoel zal zijn als het kindje geboren is.
    Maar die bewegingen wat je in je buik hebt heerlijk:D

13. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Lolieken. Ik vind het ook erg jammer dat je het lastig vind om te kunnen genieten van je zwangerschap!
    Het lijkt mij ook het mooiste moment als je uiteindelijk je kindje in je armen hebt. Maar gelukkig krijg ik eerst negen maanden om uit te zien, me voor te bereiden en ons kindje te dragen. Daar geniet ik intens van. Ook omdat je weet waarom het is geniet ik.
    En het is inderdaad super vervelend dat je juist nu die aanvallen krijgt. En het is afschuwelijk dat je zoveel dierbaren hebt verloren.
    Het is niet nodig om je schuldig te voelen. Daar schiet niemand iets mee op. En dat is denk ik ook niet wat Elif bedoelt te zeggen....
    Ik hoop dat je de kracht krijgt om dit te dragen, maar ik hoop bovenal dat je net als mij toch een keer intens gaat genieten van deze (waarschijnlijk laatste voor jou) zwangerschap!

14. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Neeeeeeee bedoelde idd niet dat je je schuldig moet voelen:)

15. luca84

luca84 Niet meer actief

Ik vind het ook mooi gezegd, jij hebt zelf natuurlijk n heel verleden met zwanger worden.. ik heb ook altijd gezegd (ondanks dat ik heeeel onzeker was de eerste 12 weken) dat ik toch eigenlijk heel erg van geluk mag spreken dat ik 4x in 1x zwanger geraakt ben. Dat overkomt niet veel mensen. Omdat het 2x misgegaan is was ik ontzettend onzeker. Nu die grens van 12 weken voorbij is kan ik echt gaan genieten.
    De 20wkn echo vind ik wel weer heel spannend moet ik zeggen.. maar dat is eind sept pas :) naast de onzekerheid die nu zo goed als voorbij is.. vind ik zwanger zijn echt geweldig! die gevoelens in mn buik vooral. Toen ik van Y bevallen was, heb ik mijn buik en de stompjes en alles ontzettend gemist..

Ik wil ook van die geurbuiltjes als het kleine kamertje af is! heerlijk!!!!!!!!

16. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Ik kan het moeilijk verklaren. Maar ik ga het eens proberen te verklaren. Wil er even bij vermelden dat ik het dubbele van wat ik nu ga opnoemen er al te graag zou bijnemen voor een gezond babytje!! Maar hier komt ie... Ik ben bv nog steeds goed misselijk 's morgens, 's avonds en door de dag een heel zwaar gevoel op de maag. Dat is écht niet fijn maaaaar je hebt het er natuurlijk voor over! Ik heb ook heel veel last van vermoeidheid dat kende ik nog niet echt want dat had ik niet bij Lore. Maar het is een vervelend gevoel. Ook meer last qua buik enzo die is al behoorlijk zwaar en mijn spieren die trekken en doen heel de dag... Gisteren ben ik er snachts van wakker geworden. Dit heeft op zich niks met de zwangerschap te maken maar ik heb dus blijkbaar een grote ontsteking op men borstkas en mijn linker arm maar ze kunnen ze niet behandelen omdat ik zwanger ben. Het is een bijzonder eng gevoel omdat het net op de plaats van mijn hart zit. Weet je het komt erop neer dat het me lichamelijk zwaar valt. Ik heb een kleine meid van 20 maanden en die heeft er geen boodschap aan als mama even wilt rusten. :D Ze is enorm actief, heel lief maar bijzonder actief dus véél rusten is er niet bij...

Maar weet je nu klinkt dat allemaal zo ontzettend zeurdiger en dat is de bedoeling niet. Ik weet hoe bijzonder het is want het is gewoon een groot geschenk er zijn zelfs mensen die het nooit kunnen ervaren. :( Als ik daaraan denk dan gaat het allemaal wel weer hoor dan besef ik dat ik verdorie blij mag zijn dat ik het wél mag meemaken of ik nu veel klachten heb of niet.

De onzekerheid is me nu ook wel parten aan't spelen maar ik snap dat dat niet heel mijn zwangerschap mag overnemen. Want het is mijn laatste en ik geef toe na mijn eerste miste ik die zwangere buik en die schopjes.

Want daar geef ik je 100% gelijk in het is zo mooi die eerste stampjes dat leven voelen... Dat kan je niet verklaren...

Dus ik weet wat ik in handen heb heus waar.

Die angstaanvallen komen gewoon op een héél héél slecht moment. :( Maar ik werk eraan.

Daarom is het zo fijn om hier te komen als ik jullie berichtjes zie denk ik ook kijk eens aan hoe mooi allemaal, hoe bijzonder... en ik maak dat OOK mee.

Het komt allemaal wel goed. :)

17. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Lieverd dat jij je handjes vol hebt idd met Lore dat is zeeeeeer zeker zo.
    Ik wou alleen dat ik je dat gevoel kon wegpakken echt waar.
    Zodat je echt echt kon genieten:)

Luca ik bedoelde er niet mee lieverd , dat je niet bang mag // kan zijn dat is zeer zeker.
    Maar ik ben blij als we allemaal op de roze/ blauwe wolk kunnen zitten:D

18. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Luca die ruiken echt lekker die van zwitsal:D
    En we blijven duimen ook een goede 20 weken echo.
    hier volgende week dinsdag en mijn moeder gaat mee.
    Beetje bang maar dan denk ik zelf de 2* zullen wel op hem letten ;)
    xxxxxxxx

19. luca84

luca84 Niet meer actief

@ elif: zo vatte ik het ook niet op hoor! ik vind het echt knap hoe positief jij kunt denken!

20. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Ja ik ook trouwens... Trek me op aan jullie positiviteit...

Enneuh, zoals ik al zei ik kan heus wel genieten alleen die angst met moment is alles behalve prettig.

Weet je ik ben ook huismoeder (bewust) tot de kinderen naar school zouden gaan maar ik denk toch dat ik het niet zolang ga trekken. :) Dus mss kom ik gewoon te weinig buiten... Mss moet ik in één of ander clubje. :D

Deel Deze Pagina