@elif wat lief dat je een berichtje achter liet op het andere topic. Ik ben wel steeds blijven lezen. Vind het zo fijn om te lezen dat alles goed met jullie gaat. Ik zie ook dat we niet eens zoveel schelen. ik ben morgen 24 weken. Ik weet niet of jullie nog weten wie ik ben. ik heb een tijdje meegeschreven in van een roze wolk gevallen. ik heb in februari een miskraam gehad en tot mijn grote verbazing heel snel weer zwanger. Ik heb me erg herkent in jullie verhalen over hoe spannend en eng het is om weer zwanger te zijn. Ik heb de eerste 9 weken regelmatig bloedverlies gehad en dat maakte het super eng. daarna is het opgehouden en werd ik zelf ook iets rustiger. Vond het erg fijn dat ik met 11 weken het hartje kon horen en heb tot ik het kindje ging voelen regelmatig geluisterd om mezelf gerust te stellen. sinds dat ik 15 weken zwanger ben voel ik het kindje en vanaf 17 weken voel ik het kindje ook aan de buitenkant. ben er erg dankbaar voor dat de placenta aan de achterkant zit en het kindje goed voel. Nu kan ik het kindje zelfs zien bewegen. zo leuk. De spanning komt soms nog wel terug en ik zal blij zijn als we 2 weken verder zijn en de 26 weken voorbij zijn omdat als het kindje dan zou komen het tenminste een kans heeft om te overleven. maar zo is er steeds weer een grens denk ik waar je naar toe leeft. de 20 weken echo was helemaal goed (gelukkig) en we krijgen er een jongen bij. ik zou het leuk vinden om weer met jullie mee te kletsen. ik ga de volgende keer even bijlezen en reageren want ik moet nog even voor mijn werk een aantal dingentjes doen.
Jaaaaaaaa Jolan daar ben je Ja ik dacht die missen we in ons topicje Ben blij dat alles goed gaat, en idd we schelen niet zo heel veel Ben blij dat alles goed met jullie gaat. Aggy hoe voel jij je vandaag? Hier gisteren en vandaag wat rustiger in de buik, vond ik toch wel griezelig. Maar schijnt toch wel erg normaal te zijn met deze tijd. Maar was zo gewend hem elke dag te voelen Ondertussen heeft hij zich toch een paar keer laten voelen gelukkig xxxx
Jolan. Welkom op het topic. Gezellig dat je mee komt praten. Super zeg dat je je kindje ook al zo goed voelt. Hier wel een beetje stress wat zwangerschap betreft. Er is een kindje op school met de bof. Zelf ben ik nooit ingeent en krijg mn moeder niet te pakken. Misschien weet zij of ik het heb gehad. Dit staat op internet: Zoals eerder aangegeven verloopt de ziekte bij volwassenen vaak ernstiger dan bij kinderen. Treedt de bof op in de eerste drie maanden van de zwangerschap, dan is er grote kans op een miskraam. Later in de zwangerschap treedt er mogelijk een verdikking op van de hartwand, maar verder zijn er geen afwijkingen aangetoond bij de menselijke foetus. Het meisje zelf is nu natuurlijk thuis, maar de kans bestaat dat andere kinderen al besmet zijn. Ik begeleidt 3 kinderen uit die klas. Wat is wijsheid? Ik vind het erg lastig. Morgen ga ik naar de vk maar ik denk dat ik toch vandaag even ga bellen.
Bel maar beter vandaag meid!! Dan heb je altijd zekerheid. Pffff de bof krijg de kriebels van die ziekte
Ik heb de vk gebeld. Ik moet me nu laten testen of ik het heb gehad. Ik moet na vier uur de huisarts bellen voor een afspraak om bloed te prikken. En als ik het dan niet heb gehad moet ik echt proberen om zo voorzichtig mogelijk te zijn. Ik weet niet hoe dat kan, maar okay!
Hmmm je anders toch ziekmelden? Weet je moeder ook niet of je het hebt gehad. je krijgt dan zo'n dikke bal in je hals. pfff
Mn moeder denkt dat ik het niet heb gehad maar dat kan ze niet met zekerheid zeggen. Ik heb morgen een gesprek met de directeur over een andere zaak dus dan zal ik dit ook ter spraken brengen.
Moet je zeer zeker doen. Ik heb het ook nooit gehad. Ik zou wel uitleggen dat je nu echt geen risico's kunt nemen.xxx
Hee Meiden, Ben ik ook weer even @ Aggy: Nee, ik doe een voltijdopleiding Maar dat vak is al opgelost, maar die man kan ik echt niet uitstaan hoor Ik ga nu samenwerken met 2 klasgenoten die de "praktijk-ervaring" aan kunnen leveren. Daar liep het dus op stuk, omdat ik geen stage ging lopen. Andere vakken waar praktijk voor nodig is krijgt ik vervangende opdrachten dus komt helemaal goed @ Elif: Uuhm, ja, ik herken het helemaal! Maandag was het beebje hartstikke druk, gister al wat rustiger, maar vandaag ist echt constant aant slapen volgens mij hihi. Voel zo nu en dan wel wat "verschuiven" En als ik op mijn rug lig dan voel ik ook wel dat er vaak beweging enzo is, maar je denkt toch stiekem wel eens: het zou toch nog wel goed zitten?... Ooh, jemig, wat zijn wij slecht hihi! @ Jolan: Hallo, welkom en bij dezen: aangenaam kennis te maken Wij kennen elkaar nog niet. Komt vast goed @ Liedje: Inderdaad vandaag nog ff bellen meid! Wat rot... Die infectie ziekten ook...waardeloos...
Ooh, mijn reactie stond al een tijdje te wachten op versturen Goed dat je hebt gebeld liedje! En bloedprikken ook goed! Zou het op je werk inderdaad aankaarten en dan ook goed doorspreken dat je nu écht geen risico kunt nemen!
ik heb me toen bloed laten prikken op de waterpokken dat duurde langer dan n week.. maar denk dat de bof meer risico's meebrengt dan de waterpokken. Goed dat je gebeld hebt!
ik voel me vandaag echt sjit.. (kwil niet zeuren maar ik kan er ook niks aan doen) keb echt het gevoel dat het niet goed gaat met de baby in mn buik. Ik voel niks! helemaal niks en zelfs mn buik lijkt kleiner dan dat ie was. Vanochtend toen ik de containers terug ging zetten (ook van de buren) toen kreeg ik n pijnlijke steek rechts onderin en daar bleef het even zeuren. Ik weet niet waarom maar heb telkens het idee dat het niet goed zit.. bah hoe kom ik er vanaf? ik dacht ik ga even het hartje luisteren en als die maar goed klopt dan is het wel over, maar onze angelsound is helemaal kapot. Nieuwe batterij helpt niet hij is gewoon kapot.. aan de ene kant maar goed en aan de andere kant had dat ding me nu gerust kunnen stellen.. hebben jullie ook wel eens van die momenten? ik had gehoopt de baby nu ook vaker te kunnen voelen..
Luca. Jammer dat je een baaldag hebt. Ik denk dat je nog niet druk moet maken dat je je kindje nog niet voelt. Dat kan ook pas met 20 wkn komen. Ik voel ook nog niets. En wat ik voel zijn mn darmen. Die steek kan best bandenpijn zijn hoor. Je kindje wordt nu steeds groter. En je buik wordt echt niet dunner. Misschien zijn je darmen vandaag iets minder opgezet. Wanneer mag je weer naar de vk? Ik ben benieuwd hoe het met shaida op vakantie is. Hopelijk geniet ze met volle teugen! De uitslag duurt best lang ja. Maar dat had ik wel verwacht. Meestal is dat zo. Morgen mag ik naar de VK dus ga het er dan wel even goed over hebben.
Nog even een vraagje voor de meiden die hun kindje al voelen. Ik ben nu 16 weken, waar moet ik het kindje dan voelen? Ter hoogte van mijn navel of daarboven of eronder?
Liedjepiedje ik voel hem dan heel vaak bij mij lies. Dus net als darmplopjes. Soms ietsjes erboven. En zijn armpjes onder de navel zoiets. Maar het meeste zijn voetjes rond mijn lies. Dus die darmplopjes zouden beeb wel kunnen geweest zijn