We klimmen weer op de roze wolk.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door liedjepiedje, 6 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Goedemorgen,

Elif: Dankjewel! Hihi, die gedachte heb ik ook erg vaak gehad. En mijn vriend heeft zelfs een paar keer tegenover me gestaan van: "Moet ik een echocentrum zoeken en een afspraak maken anders?!" die werd soms echt helemaal gek van mij...
    Toch wilde ik dat op één of andere manier niet, vraag me niet waarom:p Misschien toch te bang dat het dan fout zou zitten ofzo.

Maar nu voelt het helemaal goed, en heb ik er echt het volste vertrouwen in dat wij in februari (of januari:p) ons kleintje in de armen mogen sluiten!
    Wat gaaf dat jij al weet wat het wordt!! Sinds wanneer weten jullie het?
    Wij willen het ook graag weten, maar proberen te wachten op de 20 weken echo...

@ Luca: Ik zag via internet de mamalijn van de hema. Dat zag er wel erg leuk uit! Vond ik zeker de moeite waard om te gaan bestellen. Dat was ook wel mooi spul om straks te gaan combineren met buikbanden enzo :) (ik heb er een laten maken. Een witte met daarop: "Marnix did it!" In appeltjesgroene letters!)
    @Duitsers in het dorp: Hier is het ook echt erg... Al die toeristen, en ze denken maar dat ze de enigen zijn en dus ook de hele weg etc. mogen gebruiken... Rij je dan met je goede gedrag op een 50 km weg stapvoets omdat de weg vol staat met Duitsers en andere toeristen:p:p

@ Lolieken: Dat klinkt wel als bandenpijn... Ik heb er inderdaad ook wel last van! Na een drukke dag, veel beweging of snel opstaan en dergelijke heb ik er last van. Ook 's avonds met zitten op de bank wel...

Waauw, wat veel echo's volgende week! Leuk hoor! Ik hoop voor iedereen op positief nieuws! Dat het binnen dit forum allemaal maar goed mag gaan! Zelf moet ik nog tot 16 september wachten, dan heb ik de eerste 20-weken echo in het UMCG:)

fijne dag allemaal!

2. luca84

luca84 Niet meer actief

@ ananas: welkom! leuk dat je meekomt kletsen. We schelen ong een week! oh ik ga die hemalijn ook even bekijken straks! Fijn dat je nu iets geruster bent na het hartje te hebben gehoord, hetzelfde geld voor mij.

Ik heb mn angelsound teruggekregen, en net geluisterd en ik had bijna meteen het hartje te pakken! eerst hoorde ik mn eigen hartslag heel langzaam en toen vlak ernaast n heel snelle hartslag! kan niet missen! ben weer helemaal gerustgesteld en blij!

Is het trouwens een leuk idee om een lijstje te maken wie wanneer uitgeteld is, en bijz. heden? bijv. geslacht al weet of niet? Ik vroeg me af of er nog iemand uitgeteld is op schrikkeldag! 29januari?? ik hoop stiekem dat ik dan niet ga bevallen!

3. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Ananas. Welkom bij ons. Wat fijn dat je nu zwanger bent! En respect dat je zolang kon wachten voor de echo. Ik kan wat van je leren!! Ik ben heeeel slecht in wachten... hahaha!
    Ik heb een buikband met miracle inside. Ik vind m zo mooi!
    Luca. Leuk idee om een lijstje te maken. Ik zal zo een beginnetje maken. Als iedereen zijn toevoegingen kopieert-plakt dan ontstaat hij vanzelf! Wat goed dat je het hartje al kon horen. Toen ik thuis was heb ik het ook geprobeerd. Ik dacht het te horen maar nu denk ik toch dat het mijn eigen hart was. Waar luister jij ongeveer ter hoogte van je buik?

Wij zitten nu in Zeeland op vakantie en op de camping barst het van de duitsers. Maar wij hebben totaal geen last van ze. Je hoort ze totaal niet...

4. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Lijst met bijzonderheden:
    -Liedjepiedje. 23 jaar. 1e kindje. 13 februari 2011. 12 augustus vk.

5. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Lijst met bijzonderheden:

-Elif82. 27 jaar.1e kindje. 25 januari 2011.8 sept 20 weken echo.

6. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Welkom Ananas!! Leuk dat je meekletst.

Later zal ik zeker uitgebreider antwoorden maar momenteel weet ik met mezelf geen blijf.

Morgen is dé dag... Ik ben super bang en super ongerust langs de andere kant... Ik heb vandaag vijf keer overgegeven en voel me zo zo zo beroerd. Als dit mijn lichaam is die me voor de gek aan het houden is dan haat ik mijn lichaam... Het voelt nét hetzelfde als bij mijn dochter mss nog een graadje erger. Pff zo beroerd, zo ziek en hopelijk morgen prachtig nieuws. Om kwart na negen is het aan mij (ochtend) hopelijk is er dan al geen lange wachtrij voor me en weet ik het bijzonder snel... Let's hope.

Vele knuffels van een beroerde lolieken... ;)

7. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Luca 29 januari is wel geen schrikkeldag heh:D dat is 29 februari maar is het volgend jaar alweer schrikkeljaar??

8. luca84

luca84 Niet meer actief

oeps.. ja geen idee. Je hebt gelijk, schrikkeljaar is maar 1x per 4 jaar gelukkig! en in febr. ik dacht even januari.. stom. Ik wordt dement (waar je mee omgaat raak je mee besmet zeggen ze wel eens)

@ lolieken: ben je niet gewoon ziek? griep? meestal worden de kwaaltjes met 12wkn toch juist minder? wel balen zeg! maar het is vast allemaal goed met je? had jij ook geen angelsound? anders luister je toch even? maak je niet al te druk meid. (ik weet het makkelijk gezegd want ik was net zo zenuwachtig als jou) je bent wel de risicoperiode gelukkig voorbij, maar ik snap hoe je je voelt... hoelaat moet je morgen??

-Luca84. 26 jaar, 2e kindje. 10 februari 2011. 12 aug. vk.

9. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Neenee, absoluut niet gewoon ziek. :( ... Het is écht van de zwangerschap herken het allemaal zo goed. Mijn eerste zwangerschap was ik ziek tot 16 weken en geloof me écht doodziek... Overgeven, missellijk, draaierig alles erop en eraan... Deze zwangerschap had ik het ook maar nu komt het dubbel en dik op. Bij normale mensen zou het nu minderen. :D Voor hetzelfde geld loop ik zo 5 maanden rond want dat zit dus echt in mijn familie... Oma, tante noem maar op allemaal doodziek tot de kleine er was. Leuke vooruitzichten. Maar ik hoop op 16 weken!!!

Minder stress zit er niet echt in vrees ik. Het voelt ook niet als stress, stress maar gewoon zenuwachtig, nieuwsgierig naar alles wat ik morgen te horen ga krijgen.

Ik ben nu al ziek sinds week 5 ongeveer op en af. Ik hunker wel naar een energieke dag. Maar ik hoor bij diegene die pech hebben vrees ik. Nu je weet nooit mss dartel ik straks energiek rond door het goeie nieuws. :D

10. aggy

aggy Bekend lid

15 jan 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    Welkom Ananas, leuk dat je je bij ons voegt. Fijn dat je je zo goed voelt en het vertrouwen weer hebt kunnen vinden. Woon trouwens ook in Friesland!

Lolieken, wens je heel veel succes morgen. Fijn dat je al zo vroeg moet hoef je ook niet de hele dag te wachten. Ben erg benieuwd!

Luca, als dinsdag alles goed is ga ik ook maar es achter kleding aan. Heb ik wel zin in. Begint dan ook steeds werkelijker te voelen vind ik. Zal ook es bij de hema kijken.

-Luca84. 26 jaar, 2e kindje. 10 februari 2011. 12 aug. vk.
    -Aggy. 29 jaar, 1e kindje, 16 februari 2011, 10 aug. vk.

11. luca84

luca84 Niet meer actief

dat van miracle inside is leuk! en marnix did it ook! misschien dat ik die eerste ook n keer op n shirtje laat drukken vind die tekst heel leuk!

12. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Hee meiden,

Hier weer gewerkt vandaag! Was een druk avondje.
    Is misschien wel even handig om uit te leggen: Ik werk sinds afgelopen week halve dagen op aanraden van de verloskundige... Ik ben een dik jaar geleden geopereerd aan een aangeboren hartafwijking. Voor die operatie had ik erg last van hartkloppingen en stoornissen. Na de operatie had ik nergens last meer van. Erg goed dus!
    Sinds een week of 10 zwangerschap heb ik er weer last van gekregen en soms niet zo zuinig ook. De verloskundige vond het verstandiger om halve dagen te gaan werken om er zo voor te zorgen dat mijn hart het wat rustiger krijgt en het minder zwaar heeft.
    Mijn baas reageerde hier in eerste instantie heel goed hierop! Zag voor volgende week echter weer een dag van 11 uren staan... Ik werd hier zo pissig van!!! Ik dacht echt: Waarom doe je dat nou?? En van collega's krijg ik ook een beetje het idee dat ze vinden dat ik me aanstel ofzo...Terwijl ik er echt van baal en me soms gewoon "nutteloos" voel. Terwijl ik dondersgoed aanvoel dat mijn lichaam het niet trekt met 3-4 dagen van rond de 10 uren...
    Ga er morgen heen om het aan te kaarten. Mijn vriend zei ook al: Je gaat dat niet doen hoe dan ook. Ik heb het niet voor niets aangegeven daar:)

Wat leuk dat jullie aan het babyshoppen zijn:D Wij hebben gisteren van een vriendin een superlief babypakje gehad! En vandaag van mijn moeder 4 hele lieve rompertjes (2 in 62/64 en 2 in 74:) ) Dus ook iets grotere maatjes:D
    Ik wil ook nog wel wat mooie buikbanden scoren strakjes! Heb ook een leuk shirtje gezien met daarop "Here comes trouble!" Die is ook wel geinig:p:p Ach ja, nog tijd zat om dingen te shoppen ;)

Lief dat jullie me allemaal hier zo verwelkomen:D

@ Lolieken: Wat rot dat je je zo beroerd voelt... :( Ik werd met ruim 12 weken ook ineens weer veel zieker. Heb sinds een paar dagen ook echt last van het eten 's ochtends, het komt allemaal weer omhoog als ik het erin wil hebben... Ik hoop voor jou dat je je snel beter mag voelen! Ga in dit geval maar niet je familie achterna ;)

@ Aggy: Wat grappig!! Leuk hoor! Waar in Friesland woon je ongeveer? En woon je er al lang?

@ Luca: Hahaha, ik had hem niet eens door van dat schrikkeljaar ;) Ik had het zo van je aan kunnen nemen:p

Ik hoop dat ik op iedereen gereageerd heb! Mijn geheugen is echt een zeef hahaha, soms weet ik niet eens meer hoe ik dingen moet schrijven:p:p

13. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    -Elif82: 27 jaar, 1e kindje, 25 januari 2011, 8 sept 20 weken echo.
    -Ananas89: 20 jaar, 1e kindje, 3 februari 2011, 14 en 16 september onderzoeken in het UMCG
    -Luca84: 26 jaar, 2e kindje, 10 februari 2011, 12 aug. vk.
    -Liedjepiedje: 23 jaar. 1e kindje, 13 februari 2011, 12 augustus vk.
    -Aggy: 29 jaar, 1e kindje, 16 februari 2011, 10 aug. vk.

14. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Lolieken. Over een half uur mag je! Wat ontzettend spannend. Ik duim voor je!

15. Shaida

Shaida Bekend lid

23 dec 2009
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lolieke, heel veeel succes, komt allemaal goed!!

Veel echo's deze week. Wens jullie allemaal een mooie,gezonde echo toe!!
    Ik moet nog twee weekjes :)

@ Ananas, welkom bij ons clubje :)

Sorry geen tijd om uitgebreid te reageren. dat houden jullie nog van mij tegoed ;)

16. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Lolieken: Als het goed is zit je er nu: Succes meid! En ik hoop dat je met mooi en positief nieuws terugkomt!

Shaida: Thanks!

17. luca84

luca84 Niet meer actief

@ lolieken: ik denk ook aan je! succes!

18. aggy

aggy Bekend lid

15 jan 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    Ananas, woon in zuidwest friesland jij? Wonen er in februari 5 jaar. Mijn man is fries, ik een groninger haha leuke combi toch? Hebben eerst in Groningen gewoond en toen dus verhuisd. Moest wel even wennen maar begint wel te komen....;) Spannend allemaal zeg met je hart.

Lolieken, ben zo benieuwd!!!!!!

19. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Ik ben ook zooo benieuwd!

20. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Hallo lieve meiden,

bedankt voor jullie steun! Ik heb een PRACHTIGE echo gehad eerlijk? Ik heb nog nooit zo'n mooie duidelijke echo gehad. Het kindje is super levendig, mooi kloppend hartje en de beentjes en armpjes gaan écht alle kanten op. Ik probeer later de echo te posten het is echt zo lief. Jaja ons kindje heeft nu al grote handen en voeten. :D

Grote zus krijgt dan toch gezeldschap!!:D

Ik ben héérlijk gelukkig en blij nu...

Deel Deze Pagina