We klimmen weer op de roze wolk.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door liedjepiedje, 6 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    @ Liedje: Ik geniet er wel elke keer van. Ik heb geen angelsound ofzo, dus moet het hartje horen echt van de afspraken hebben. Ook heb ik voor deze keer veel vragen. Onder andere over de kraamzorg, das nog niet geregeld. Dus das ook wel belangrijk. Verder natuurlijk benieuwd of de kleine goed groeit enzo:)
    Maar verder, ik voel de kleine ook elke dag, dus daar maak ik me niet echt druk om:)
    Maar snap dat je ze wat nietszeggend vind hoor! Het zijn altijd korte afspraken.

Wat goed dat jullie het kaartje al klaar hebben zeg!!
    En ja, de naam is erg moeilijk!
    Hier de naam al helemaal klaar... Maar nog geen kaartje...
    We hadden 1 (na lang zoeken) waarvan we zeiden: DAT is hem. Maarja, toen ging ik eens de voorwaarden van deze ontwerpster nakijken. En die waren niet echt lollig. Dus wij weer doorzoeken. Wel allemaal redelijk leuke tegengekomen, maar nog niets waarvan we weer zeggen: DAt is hem.
    Verder al wel met de teksten bezig hihi, dat is ook moeilijk hoor!
    Echt heel knap dat jullie het al klaar hebben!!

2. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Ananas, jullie kamertje is echt mooi ... Ze straalt veel warmte en gezelligheid uit. Wat heerlijk dat het klaar is. Geniet er van meid!! :)

Hier is het idd stilletjes. Best druk en het gaat gewoon best goed. Erg he geen geklaag=geen berichtje. Dat is ook niet echt eerlijk. :) Ik kijk uit naar de volgende echo voelde me schuldig dat ik onze vorige afspraak moest afzeggen maar het bracht idd veel minder stress met zich mee dan dat we wel zouden gaan dus alleen maar goed voor ons kleintje. Verder doet ons boontje het goed in mijn buik denk ik. Vannacht was het weer feest in mijn buik en vooral mijn blaas krijgt het heel erg te verduren. Dit kindje is véél actiever dan onze dochter ik ben nieuwsgierig welk karaktertje ik mag verwachten. :) Moet wel zeggen de ene dag zijn het lichte stampjes en zit ik echt te wachten en wordt ik zelf ongerust en de volgende dag is het gigantisch feest en gaat mijn buik weer alle kanten op. Stom dat ik me ongerust maak want ik voel dat het goed komt met dit klein mensje.

Ik begin wel wakker te liggen. In die zin we moeten nog zoveel doen. Ik wilde allemaal vroeger beginnen maar uiteindelijk moet ik de kaartjes nog kiezen, kraamcadeautjes en VOORAL de naam dat vind ik zo zo zo zo moeilijk... De uitzet moet nog veel groter worden. Brr, ik wil op tijd klaar zijn.

Ik heb wel zwangerschapssuiker. Spijtig vind ik. :x Ben teleurgesteld in mijn lichaam op dat vlak. Nu dus een streng dieet wat heel moeilijk is deze fase van de zwangerschap want ik heb veel honger. Volgende keer krijg ik de bloedtest maar het toestelletje waarmee ik moet prikken laat eigenlijk geen twijfel bestaan mijn nuchtere waarde is slecht en mijn waarden overdag zijn behoorlijk maar heel erg op het randje. Ik heb dus (en ik HOOP dat dit zo blijft) geen zware vorm maar deze keer merk ik dat ik het veel moeilijker onder controle kan houden. :(

Spijtig dus...

Lieve dames morgen neem ik uitgebreid de tijd om al jullie berichten aandachtig te lezen. Vandaag is het (weer eens) druk. ;) Maar morgen ga ik hééééééééééél de dag rusten en lezen. :)

Dikke knuffels!!!

3. luca84

luca84 Niet meer actief

wij lopen ook nog best achter hoor! het glasvlies is er van het weekend op gekomen. Maar deze week moeten we zoveel werken dat het denk over 2 weken er een keer van komt om het te gaan sausen. En daarbij de naam... wij zijn nog lange niet uit de jongensnaam.. erg frustrerend.. meisjesnaam is het probleem niet maar jongensnaam!
    En geboortekaartje.. helemaal nog niet mee bezig.. doe ik denk ik mijn verlof. Misschien ook al wel eerder hoor, we hebben een drukkerij vlakbij huis, denk dat als ik in nov. vakantie heb daar eens langs ga om boeken te lenen met voorbeelden. We willen niet zo'n bont kaartje. We hadden met Yaniek een sepia kaartje wat altijd wel leuk blijft. Willen we denk ik nu ook weer, ook omdat we het geslacht niet weten. Al wel n paar leuke geboortegedichtjes tegen gekomen. Binnenkort ff kijken of ik nog meer leuke kan vinden. Iets in de trend van: grote broer vind ik ook leuk. We moeten maar ns zien..
    Verder nog wat uitzet spullen en natuurlijk wil ik nog vanalles voor ons kleintje extra kopen..:)

4. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Ananas. Fijn dat jij er wel telkens van geniet! Fijn!
    Lekker dat jullie de naam al hebben.Ik ben gewoon vroeg met kaartje omdat ik het leuk vindt om kaarten te ontwerpen. Ik heb ook de uitnodigingen voor 50 jarig jubileum van schoonouders gemaakt!
    Lolieken. leuk even van je te horen... Vervelend zeg dat je zwangerschapssuiker hebt. Hopelijk wordt het niet erger!
    Luca. Je loopt toch niet achter. Wij zijn gewoon vroeg in alles. ik vind het erg leuk om er mee bezig te zijn. Dus je hoeft je echt niet druk te maken.

Willen jullie even mijn laatste berichtje lezen in mijn namentopic. En kijken wat je van de naam vindt? Ik heb nog niet overlegd met man maar ik vind het zo lief klinken die naam.
    http://www.zwangerschapspagina.nl/babynamen/232202-inspiratie-meisjesnaam-2.html
    Ik wist niet dat ik namen zo lastig zou vinden!

5. luca84

luca84 Niet meer actief

ik heb gereageerd! maar ik vind het ook echt heel moeilijk, en ik vind gewoon echt bijna geen 1 jongensnaam leuk! en welke ik leuk vind, zit weer n reden achter om hem niet te kiezen of hij klinkt niet bij onze namen of bij de achternaam. VRESELIJK! en ik dacht toch echt n piemeltje te zien.. maar goed misschien was het wel n navelstreng maar we zullen toch ook n jongensnaam moeten hebben..:)

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Namen een moeilijk onderwerp heh meiden:D
    Hoop dat het zich snel oplost:)

Doen jullie allemaal wel een beetje rustig aan.

Hier een domme fout gemaakt in het weekend, 2 spiegeleitjes gegeten en er niet bij nagedacht dat het slecht zouden kunnen zijn.
    Zondag dus de hele tijd in de stress gezeten:(
    Maar volgens het zh zou het niet zo'n probleem zijn , ik hoop het maar.
    Maar vraag me van mezelf toch af hoe ik steeds die fouten kan maken pffffff:(
    xxx

7. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Heb ook al een spiegelei gegeten... Voelde me daarna ook schuldig. Ik denk er soms ook niet genoeg over na. Maar de kans is zo klein maar ze is er natuurlijk wel. Zwanger zijn is nog niet zo makkelijk zo. ;)

Namen zijn hier ook een verschrikking. Ik word deze week 25 weken dus ik vind het wel tijd om er eens goed over te gaan nadenken. Maar smaken verschillen en ik en mijn vriend hebben een probleem op dat vlak. :D

8. Shaida

Shaida Bekend lid

23 dec 2009
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

@Ananas kamer, wow!! die is echt supergaaf :Derg mooi geworden. Jammer dat ik niet zo crea bea ben :)

@buikjes, grappig om alle buikjes te zien. Zal die van mij er ook binnenkort op zetten.

@namen ohw kan me zo goed voorstellen dat het lastig is. Wij zitten nog steeds te tobben over de tweede meisjesnaam. En er zijn nu twee vrouwen nog in onze beide fam. die op het punt staan te bevallen. Kijken hoe zij hun babytje noemen ;) ik zou geen raad weten als ik nu nog andere namen moet gaan verzinnen.

@spiegeleitje, kan geen kwaad denk ik. Ik denk dat het eerder kwaad kan wanneer je het structureel ongezond eet toch?

@termijn, goh wat zijn sommige van jullie al zover.. al bijna tegen de 30wk aan. Zometeen zal de eerste van ons gaan bevallen. Hier heb ik over exact een week de 20wk echo spannend. Nu rond deze tijd weten we al wat de uitkomst zal zijn..

@controle afspraak vk.. ik heb ook geen angelsound.. ik ben altijd erg benieuwd of we het hartje gaan horen of niet. Laatste keer hadden wij wel behoefte aan meer info. Ook vanwege mijn buikgriep, af en toe last van bekken en consultatiebureau etc etc. De vk heeft rustig alle vragen goed beantwoord. Vorige controle hadden we geen vragen en stonden we ook vrij snel buiten. Ik denk dat het nuttig kan zijn wanneer jij behoefte hebt aan meer info.

9. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ben ik blij dat het me niet alleen gebeurd, maar idd dan voel je je zo schuldig en dom!!
    Kan het dan ook niet van mezelf geloven dat ik weer zo'n fout maak pfff.

Namen ja als je allebei ook nog een andere smaak hebt jeetje dat maakt het niet makkelijk:(

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Shaida wat spannend de 20 weken echo volgende week.
    Ben er zeker van dat alles goed is.

Ik mis de doptone nu echt niet meer voel hem iedere dag.
    Daarnet lekker aan het draaien waardoor je me een druk krijgt van huh wat is dat tegen je buikwand:p

Shaida ja zou best kunnen idd zoals jij het uitlegt ga er iig weer meer op letten:)

11. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Elif, dat heb ik ook ... het is zo vaak feest in mijn buik dat ik wel moet geloven dat het ok is. Ze heeft vorige keer alles goed nagekeken dus de kans moet nu toch écht klein zijn maar je weet het nooit. Zolang ik mijn lief kindje voel ben ik best zeker van de zaak dat het allemaal wel goed komt. Heb geen "zin" meer om daarover te twijfelen. Ik wil genieten en dat doe ik ook.

Ik neem mijn buik nu ook véél meer vast en koester hem ongeloofelijk hard! Ik hou gewoon van mijn buik en hoe ik er nu uitzie ook al begapen mensen me nu. Het voelt best ongemakkelijk hoor als mensen je zo bekijken. Maar jah ik kan er ook niet aandoen dat ik een hoogzwangere bui heb. Ik ben eenmaal een volle dame en ik heb het geluk zeg maar dat mijn buik echt een mooie zwangere buik is.

Ik krijg het al best zwaar want ik ben een wandelende eend. Als ik anders wandel doet het pijn en soms lijkt het alsof ze van één been een stukje hebben afgedaan maar dat is mijn bekken.

Het is geen makkelijke zwangerschap (mijn vorige vloog ik door) maar het is wel een intensere en op dat vlak dan ook weer mooier. Ik beleef alles bewuster en ben me meer bewust van het mooie geschenk dat we krijgen/hebben.

12. luca84

luca84 Niet meer actief

ik ben ook veel dikker dan toen! krijg er ook opmerkingen over, dat ik al zwaar moet zijn voor 23 weken...en ik merk met werken ook dat als ik mensen aankleden en wassen moet dat dat best zwaar is.. jammer genoeg.. en wat het allermeeste scheelt is dat het de 2e is, veel minder tot bijna geen rust.. elke ochtend weer vroeg eruit en vroeg na bed maar toch van alles nog willen..
    Ik heb 27 dec mn laatste werkdag en waarschijnlijk moet ik 1e kerstdag van 15u-23u werken... bah jammer.. had gehoopt kerst vrij te zijn want oud en nieuw valt in mn verlof. En 1 van de 2 ben je vrij. Maar gelukkig wel n halve kerst.

lfs

13. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Elif. Wat een stress voor je dit weekend. Maar ik moet je bekennen dat ik in deze zwangerschap al heeel veel spiegeleitjes heb gegeten. Minstens 1 per week. Ik wist niet eens dat dat niet goed voor je is....:( Ik las je topic er over. Het schijnt gelukkig toch niet zoveel kwaad te kunnen voor je kindje. Ik gebruik mijn angelsound nu ook helemaal niet meer. Het zit gewoon goed en je voelt het nu goed!
    Shaida. Ben benieuwd naar je buik! Super, over een week je 20 weken echo. Spannend maar ook leuk om je kindje weer even te zien!
    Ananas. Morgen ga je voor geregistreerd partnerschap? Leuk! Gaan jullie er een feestje van maken? Hopelijk wat minder regen dan vandaag!
    Lolieken. Fijn dat je nu zo van je buik geniet! Geniet van de mooie momenten! Ik ben aan het einde van de dag ook wel een beetje een eendje hoor!
    Luca. Ik heb er ook al veel commentaar op gehad. Ik heb even de neiging gehad om mn buik wat te verdoezelen. Maar toen besefte ik dat dat echt belachelijk is omdat ik onwijs trots ben op mijn buik aangezien ons kleine meisje daarin rondzwemt!
    Jammer dat je met kerst moet werken. Maar daarna ben je heel lang vrij. 7 januari is mijn laatste werkdag.

Ik heb de jas binnengekregen vandaag. Maar het is echt een zak gewoon. Het ziet er echt niet uit! Dus ik stuur hem terug. Ik heb nu een jas in mn gewone maat gekocht bij de hans textiel voor 25 euro. Het is een jas met knopen. Hij gaat nu nog heel goed dicht. En straks hou ik de onderste knoop gewoon open en dan valt het stof nog over elkaar. Ik heb het thuis getest met een kussen :D

Zo, nu ga ik even eten koken!

14. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Hee meiden,

Hier een zieke ananas... Baal echt verschrikkelijk :(
    Morgen inderdaad ons geregistreerd partnerschap! Voor de wet gewoon trouwen en ik neem ook de achternaam van mijn vriend erbij aan morgen!
    Wij willen over een paar jaar wel trouwen, maar dan groots met alles erop en eraan. En dit is puur voor het kleintje om alles goed geregeld te hebben:D
    Net nog wel bij de kapper geweest, ben helemaal weer blij met het resultaat:D Maar nu kapot... Dus lig weer languit op de bank hihi

We houden het heel klein hoor. Mijn ouders zijn mijn getuigen en mijn vriend heeft 2 vrienden als getuigen. Zijn ouders zijn er ook bij en dat is alles. Na het GP gaan we nog ergens lekker koffie/thee drinken met een taartje of een high tea. En morgenavond gaan we met de ouders alleen uit eten. Echt heel veel zin in!
    Daarna heeft mijn vriend nog een verrassingsweekend gepland, ik weet dus totaal niet wat we gaan doen hihi. Spannend!!!

@ Lolieken: Wat balen van je zwangerschapssuiker zeg:( Echt heel erg balen... Zou dat echt heel moeilijk vinden zo een dieet, ik ben echt een zoetekouw...

@ Liedje: Wat jammer dat je jas een "zak" was! Maar wel heel fijn dat je geslaagd bent bij de hans! En voor 25 euro ook maar:D Fijn hoor!
    Ik heb van zowel mijn moeder als mijn schoonmoeder een jas te leen, dus ik kom de winter wel door hoop ik.

@Luca: Wel fijn een halve kerst vrij, maar snap wel wat je bedoelt hoor! T was fijner geweest om de hele kerst vrij te hebben! En dan je oud en nieuw in je verlof:D

@ Shaida: Hier ook een nieuwschierige:D Hihi, en over een week je 20 weken echo:D Spannend hoor! Maar wel fijn om weer even te mogen spieken! Willen jullie dan ook eventueel weten wat het wordt?

@ Elif: Hier ook zo'n draaiertje! Dat voelt echt zoooo raar als ze met een lichaamsdeel of helemaal langs je buikwand draaien!

@ Aggy: hoe is het bij jou?

@ Hier: Naja, ziek dus. Heb het flink te pakken... Zo benauwd, bijholtes en voorhoofdsholtes helemaal vol, last van oren en keel. Vanmorgen had ik geeneens een stem meer... Hoop dat ik morgen weer een beetje normaal kan praten hoor! Anders kan ik niet eens normaal 'ja' zeggen whahahah! Dat zou niet best wezen;)
    Dus nu lekker op de bank en vanavond vroeg op bed:) En dan zie ik het wel. Verder is het kleintje onwijs beweeglijk vandaag. Wordt ook steeds "Boos??" als ik moet niezen:p Trappen! Niet normaal hihi
    Fijne avond verder!

15. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ananas lieve meid hoop dat je je snel beter voelt!!!

Liedje nee gelukkig kon het toch niet echt kwaad en ik me maar gek maken.
    Maar dat al dat ik alleen die "fouten" maakte voor mijn gevoel.
    xxx

16. luca84

luca84 Niet meer actief

ik bak mn ei ook niet aan 2 kanten hoor! laat het ook ietsje dun, lijkt mij niet dat het echt veel kwaad kan..

17. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    :)
    Ik heb vandaag ook in het zh nog eens extra gevraagd maakte idd niks uit.
    Moest erheen voor papieren te laten invullen, wilden ze me niet helpen:(
    Moet volgende week maar tijdens de afspraak, terwijl ze dat aan de balie daar konden doen pff ach ja.

18. Shaida

Shaida Bekend lid

23 dec 2009
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hi meiden,

gisteravond laat nog op alles gereageerd, krijg ik een error bij het plaatsen. hele laptekst weg. Ben toen maar gaan slapen;)
    nog een poging

@Ananas, hele fijne dag!! hoop dat je er van kunt genieten ondanks de verkoudheid. Is zeker geen pretje, loop er nog steeds mee rond

@Lolieke, fijn dat je zo heerlijk kunt genieten, keep the spirit going on!

@20wk echo, ja ene kant vind ik het leuk. beebje weer zien, hopelijk ook zoontje/dochtertje. Dus ja wij willen het zeker weten. Om praktische redenen maar ook misschien omdat wij de roepnamen voor beide geslachten al hebben. Wanneer we weten wat het wordt is het gelijjk..ohw het is R.. of owh het is Z.. :D dan gaat het ook gelijk zoveeeel leven.
    Aan de andere kant natuurlijk ook bang voor slecht nieuws.. Ben wel blij als we het eenmaal hebben gehad.

@namen, we hebben wel de roepnamen, maar er zijn nog 2 zwangere, die elk moment kunnen bevallen. Daarna kunnen we hopelijk opgelucht zijn.

@jas, ik moet heel de winter door dus denk dat er voor mij niks anders op zit dan een positiejas te halen.. :(

@beebje voelen, voel hem/haar wel, maar nog niet zo sterk of met regelmaat. Wanneer komt dat?

@verlof, eind december al. Dat is best wel snel. Mijn verlof gaat in op 6 feb. Als ik in termen van beebje ga plannen alles, dan lijkt het allemaal zo snel te gaan. ben zometeen een weekje vrij. Dan heb ik als ik terugkom nog maar 15 weken om te werken.. dat is snel om.

19. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Ananas, beetje late reactie op de suiker. :D Het snoepen is zo erg nog niet meid maar al de rest is ook nefast. :( ... Opeens sta je op een super streng dieet en ik eet zo graag!! Moest ik alleen het snoepen moeten laten zou het geen probleem zijn want ik snoep echt niet veel maar niet naar de koelkast kunnen gaan en er een lekkere yohurt uitnemen dat gaat al niet meer nee dat moet van die waterachtige magere yohurt zijn bah! ... Aan tafel zijn het een paar kleine aardappels, een mini stukje vlees en wel (gelukkig) heel wat groenten maar liefst gewoon gestoomd :( Elke dag sucks! Pas op ik wentel me niet in zelfmedelijden maar ik baal wel op dat vlak. Ik loop met veel honger rond. :(

Moest die dan voortreffellijk zakken dan wéét je waarom je het doet maar tot hier toe heb ik alleen maar meer schrik voor de effectieve bloedtest. Als die echt slecht is kan ik verdomme aan de insuline en dat zie ik ECHT niet zitten.

20. Shaida

Shaida Bekend lid

23 dec 2009
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    ohw Lolieke wat ontzettend erg voor je! Juist wanneer je eigenlijk "vrijkaartje" hebt om alles te eten wat je hartje begeert moet jij aan een dieet. Ik hoop dat de waarde heel snel daalt. Wat voor gevolgen heeft het voor je zwangerschap?

Deel Deze Pagina