We klimmen weer op de roze wolk.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door liedjepiedje, 6 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shaida

Shaida Bekend lid

23 dec 2009
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik ga volgens mij dan exact 1 maand na jou met verlof. 6 febr. gaat die van mij in.
    Goh als we het zo over het verlof hebben, lijkt het in een keer zo dichtbij te komen allemaal hihi

2. luca84

luca84 Niet meer actief

@ shaida: wat een ontzettende lieve aktie van je man zeg!!!!!!!!!!! beter!!! erg sneu voor jullie dat zijn ouders zo vreemd doen.. sjonge jonge tig x bellen alsof er kweet niet hoe iets ergs gebeurd is.. onder zijn werk..dat kan toch wel wachten tot na het werk? en idd fijn dat jullie het meeste dan af hebben zeg! en jammer dat ze niet naar de 20 wkn echo vragen.. gelukkig staan jullie op 1 lijn. Dat is het belangrijkste! jullie weten wel beter, maar vervelend is het wel!

ik heb 27 dec. mijn laatste werkdag!

3. Shaida

Shaida Bekend lid

23 dec 2009
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

wat is het hier stil? hoop dat iedereen leuke dingen aan het doen zijn;)

@Luca, jeetje eind december al, wow dat lijkt al zo dichtbij. maar goed je bent ook al 25 wk ;)

nog even en ons clubje kan gaan bevallen hihi

@dilemma, misschien dat sommige van jullie het nog kunnen herinneren, maar enige tijd geleden had ik een hele issue met mijn zogenaamde goede vriendin. Na de actie van haar rond haar zwangerschap en mijn mk hebben we geen contact meer met elkaar gehad. Nu hoorde ik eind sept. via de tam tam dat ze was bevallen van een meid. meer info heb ik niet, niet welke dag, hoe het is gegaan. Na het bericht heb ik haar gelijk een smsje gestuurd " hey mama van S, heb het via tam tam gehoord. Gefeliciteerd met jullie kleine meid! hoop dat jullie het goed maken.gr S.
    Ik heb hier tot heden geen reactie op terug gehad. aangezien ik niet wist wanneer/hoe/wat, heb ik het maar voordeel van twijfel gegeven. Ze heeft nu andere dingen aan haar hoofd. nu had ik wel geboortekaartje gekocht, maar nog niet verstuurd. Ik heb haar ook niet gebeld. Ik wacht altijd geboortekaartje af. Daarmee geeft men an dat ze tel. en bezoekjes wel/niet op prijs stellen. Kaartje durfde ik niet te versturen. Mening van R was ook, je weet niet hoe het is afgelopen. Voor dezelfde geldt zijn er complicaties of iets dergelijks. Tot heden nog geen reactie van haar gehad, ook geen geboortekaartje. Nu had ze vorig jaar al verteld dat ze rond sept. sleutels van hun nieuwe huis zouden krijgen. Kan zijn dat ze daarom ermee wacht. Kindje is nu minstens 1 maand oud. Twijfel of ik die geborotekaartje wel/niet moet uitsturen. Ramon is er wel duidelijk in. Nee want zij neemt niet eens de moeite om je uberhaupt te informeren. Maar goed mijn vriendin dus ik moet het zelf weten.
    Zou het kunnen dat ze ook bewust ons geen kaartje heeft gestuurd?? denk ik nu.. wat als ik het kaartje naar hun stuur en dan erachter kom dat wij niet eens op de verzendlijst stonden. Dan voel ik me best klote. Gelijk weer een dilemma of wij andersom hun wel een geboortekaartje gaan versturen.

pfff.. weet niet wat ik er mee aan moet.

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Meis als je geen geboortekaartje hebt gekregen , sorry denk ik dat ze je extra geen kaartje heeft gestuurd.
    Je hebt je plicht gedaan vind ik met het smsje.
    Dus zou geen kaartje meer naar haar sturen.
    Mijn mening dan ;)

5. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Shaida. Ik zou ook geen kaartje sturen. Zeker ook omdat je niet zeker weet of alles goed gaat. Als je dat wel zou weten dan zou ik het denk ik wel doen. Maar inderdaad wat elif zegt ze heeft ook niet de moeite genomen om jou een kaartje te sturen!

6. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Ik heb trouwens ook een vraag.
    Ik heb al heel wat weken last van super veel afscheiding. Dus ik draag constant inlegkruisjes. Maar nu gaat het echt irriteren van onder... wat kan ik daar aan doen?

En ik heb de laatste dagen ook last van een drukkend gevoel daaronder als ik loop. Alsof er een steen in hangt... Haha raar omschreven maar ik kan het niet anders noemen...
    Ik ben benieuwd of dit normaal is...

7. Shaida

Shaida Bekend lid

23 dec 2009
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    thanks meiden,

ja ben het wel met jullie eens. Alleen ergens knaagt toch het gevoel van " je wilt niet dat het aan jou ligt"

@liedje, afscheiding irriteert hier ook ook soms. Maar zou niet weten wat je er tegen kunt doen.
    drukkend gevoel herken ik nog niet, maar ben ook niet zover als jij.
    heb nu wel enorm veel last van een zure maag en een gevoel van ongemak.

8. aggy

aggy Bekend lid

15 jan 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    He meiden ben ik weer!

Shaida, wat een klustopper heb je in huis! En idd ook ik vind het erg vervelend van je schoonmoeder!
    Ja de intake over 2 weken al. Geen idee waarom zo vroeg. Wacht het wel af. Ik zou ook geen kaartje sturen naar je "vriendin". Lijkt me wel duidelijk dat ze geen contact meer wil, denk dat ze dan allang een geboortekaartje had gestuurd. Kan me wel voorstellen dat dat klote voelt. Ben zelf sinds vorige week ook weer een vriendin kwijt om stomme redenen maar goed het gaat blijkbaar zo.:(

Liedje, ik herken die afscheiding en steengevoel ook heel erg hoor! Drukt soms allemaal erg daar beneden!

Gisteravond bij de zwfitness had ik ook harde buiken dus maar even een tandje lager...baal ik van!
    Ik heb ook verlof de 1e week na de kerstvakantie maar ga dan nog een weekje door als het kan want dan kan ik tot en met de meivakantie meepakken. Ben anders weer een week aan het werk en dan weer een week vrij. Hoop dat ik het wel zo lang volhou natuurlijk!

9. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Oww 'gelukkig' hoort het erbij. Dat stelt me gerust. Dan is er dus niks aan te doen.
    Aggy. Lastig die harde buiken. Echt een teken dat je rustiger aan moet doen!
    Mijn verlof loopt juist precies tot de meivakantie als ik 5 weken van te voren stop met werken. Wij hebben dan waarschijnlijk een week eerder vakantie dan jij!

Shaida. Ik snap dat gevoel om wel een kaartje te sturen zodat jij er tenminste alles aan gedaan hebt. Maar je weet nu zo weinig dat ik het daarom niet zou doen. Maar je moet zelf beslissen.

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Liedjepiedje, het klinkt vies maar geen inlegkruisjes gebruiken.
    De irritatie komt door de plasticlaag van de inlegkruisjes.
    De echoscopiste raadde mij dat af!

11. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Elif. Ja dat wist ik. Dus nu probeer ik het snachts niet te doen. Ik vind het zo goor om overdag op mn werk met een vieze onderbroek te lopen. Ik voel het voel er zo uit glijden.... Lekker smerig praatje...

12. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    ja ik weet het.
    Maar wees voorzichtig je kunt er verschillende infecties door oplopen!

13. aggy

aggy Bekend lid

15 jan 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    Liedje, klopt hoor loopt wel gelijk maar als je er een week na de kerst uitgaat dan is dat 6 weken volgens mijn berekeningen. Als je er 5 weken van te voren uitgaat dan begint je verlof pas 17 januari.

14. luca84

luca84 Niet meer actief

@ liedjepietje: meer afscheiding is normaal tijdens je zwangerschap volgens mij.. ik heb er ook meer last van, ik draag nooit inlegkruisjes, heb heel erg het idee dat het daardoor juist erger wordt. Ik doe vaak wc papier dubbelvouwen en erin leggen. Bij een string blijft het zitten anders niet. Vind ik frisser en die blijft meer droog dan een inlegkruisje, kvind dat altijd zo broeierig.
    Was al benieuwd hoe anderen dat deden..
    Oh en met die druk van onderen; heb ik ook! maar ik heb n lichte wandverzakking aan de eerste overgehouden en merk dat als ik veel sta/loop dat ik het gevoel heb dat de baby heel laag drukt. Net of je moet plassen en je hoeft amper te plassen maar alsof je blaas vol zit..

@ shaida: ik had dr geen kaartje gestuurd, of een kaartje gestuurd met dat je het jammer vind dat je niks gehoord hebt en daardoor niet weet of alles goed gaat met ze. En dat je ze veel geluk wenst. En als jij bevalt had ik haar wel n kaartje gestuurd, dan hou je de eer aan jezelf. Ook al meen je het niet echt dat kaartje. Dan kan ze nooit zeggen dat het aan jou lag. Jij hebt dan je van je beste wil getoond laat maar zeggen.

Ik kom net van de vk af, RR 110/60. Dus netjes en alles liep volgens het boekje. De baby ligt nu in de houding hoe hij/zij met de bevalling ook hoort te liggen. Maar kan nog draaien natuurlijk. Mijn ribben zitten heel laag en daardoor voel ik hem/haar zo hoog al. Verder mooie hartslag en drukke bewegingen. Volgens haar een druk kindje.

Morgen 26 weken! dan is de baby toch levensvatbaar?

Als we bevallen zijn, blijven we dan met elkaar kletsen? lijkt mij wel leuk! of een eigen hyves aanmaken voor alleen ons? of hier een topic?

Ik zal zo even een buikfoto plaatsen van een weekje geleden:

15. Shaida

Shaida Bekend lid

23 dec 2009
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    Luca, wat een mooi buikje!! sorry maar ben hier beetje afhankelijk van Ramon wanneer hij de foto kan maken :(

16. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Luca mooie buik!!!

17. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Wat een mooie buik Luca!! En leuke kleding. Fijn dat alles goed was bij de vk! Ik wil ook wel blijven praten als we bevallen zijn... dan heb je weer andere dingen die je graag wilt delen. Een een hyves aanmaken vind ik ook prima. Maar weet niet hoe anderen daar over denken en of iedereen een hyves heeft.

Elif. Misschien dat ik het dan toch maar doe net als Luca met een wcpapiertje. Is dat beter? En weet iemand misschien of er geen inlegkruisjes bestaan zonder plastic laagje?

Aggy. Ik ben dinsdag de 15e uitgerekend. Als ik dan 5 weken terugtel dan kom ik op 11 januari uit. Dus dan moet ik nog 1 week werken na de kerstvakantie.

Ik heb net de babydoos gehaald. Op zich wel leuk. En nog een leuk shirt en vest gekocht in de uitverkoop van prenetal!
    Nu lekker thuis op de bank.

18. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Denk dat dat een beter idee is Liedjepiedje.
    Ik heb het ook een tijd gehad aaaaaaaaaaaah werd er gek van!!!
    En ( sorry) mijn schaamlippen deden zelfs op een gegeven moment pijn van het branden.

Zonder plasticlaagje volgens mij niet.

19. luca84

luca84 Niet meer actief

haha wel handig dat je zulke dingen hier ff met elkaar kunt bespreken :)

Deel Deze Pagina