Lekker hoor dames! haha Liedje, nou ja zal wel kloppen dan. Heb maandag mijn verlof aangevraagd dus dan hoor ik het wel! Babydoos van de prenatal? Ben benieuwd wanneer ik bericht krijg dat ik hem kan halen. Mn moeder had hem ook aangevraag, zal er vast geen twee krijgen! Luca, mooie buik! Erg leuk om te zien.
Hee meiden! Hele tijd geleden dat ik hiet een berichtje heb geplaatst. Sorry... @ Afscheiding: Ooh hier veel meer dan normaal. Ik voel het ook "lopen" en dan ga ik standaard naar de wc om t weg te halen Hier dus ook geen inlegkruisjes omdat ik al supergevoelig ben voor infecties down under. Ik heb ook het idee dat de afscheiding een stuk dunner is dan normaal? Is dat eigenlijk wel "normaal"??? Hihi, inderdaad lekker onderwerp Las trouwens laatst ergens dat de goedkoopste huismerk inlegkruisjes soms geen plasticlaagje hebben. Maar dat zijn er niet veel en kan ook niet vertellen welke dat dat zijn... Dus ze zijn er wel, maar heb geen idee welke dat het zijn... @ Shaida: Wat moeilijk zeg!! Jij hebt echt je best gedaan! Vind het best heel raar dat je zelfs op je smsje geen reactie hebt gekregen... Rotstreek... En dat ze je geen geboortekaartje heeft gestuurd, daarom zou ik ook geen kaartje sturen juist omdat je niet weet hoe het nu met ze gaat. Maar zoals Luca zegt: ik zou wel zelf een geboortekaartje erheen sturen. Dan heb jij er zelf alles aan gedaan. @ Luca: Wat een mooie buik zeg:O Jeetje, zo mooi is die van mij niet hihi. Ik heb het idee dat ik al een paar weken stil sta qua groei... Zie ook tussen de buikfoto's zelf weinig verschil. @ Verlof: Ik ga met het begin van de kerstvakantie. Dat zal 17 december zijn. Maar als ik zoveel last blijf houden van mijn rug en bekken zoals nu dan zou dat ook nog wel eens binnen nu en 2 weken kunnen zijn. Kan momenteel namelijk, door dingen die de afgelopen weken gebeurd zijn, bijna niet meer lopen. Ook met bekkenband niet Baal dus onwijs... @ Elif: Weet niet of ik het al gezegd had, maar had wel de foto's gezien sowieso: Wat een supermooi mannetje is jullie kindje Ik hoop dat wij volgende week ook zulke mooie beelden krijgen Echt supermooi!! @ Contact houden: Zou erg leuk zijn! Hier iemand met hyves, dus dat zou eventueel ook kunnen hoor @ Hier: Meiden, sorry dat ik jullie zo verwaarloosd heb. Maar zit er lichamelijk momenteel even helemaal doorheen Heb heel erg last van mijn rug en bekken dus en ben daardoor heel erg vermoeid. Daardoor heb ik niet echt de energie kunnen vinden om te reageren, heb wel altijd meegelezen hoor Mag ik jullie ook een dilemma voorleggen?? Ik heb gisteren een heel lang gesprek gehad met manlief. Het hoge woord, waar hij dus al een hele tijd mee rondloopt, is er gisteren eindelijk uitgekomen. Hij is erg bang dat er iets met mij (of de kleine) gaat gebeuren tijdens de bevalling. Hij is erg bang dat mijn lichaam het niet aan kan of dat mijn hart het niet aan kan en dat er iets ergs zal gaan gebeuren. Ik heb hem verteld dat ik persoonlijk geen enkele reden kan bedenken om te denken dat mijn lichaam het niet aan zou kunnen. Maar hij wil graag zekerheid, en dat kan niemand hem geven. Ook in de medische wereld heeft hij niet echt vertrouwen aangezien hij soms het idee heeft dat artsen vaak gaan voor wat hun het beste uitkomt in plaats van dat ze kijken naar wat het beste voor de patiënt is. Het voelde voor mij onwijs rot gisteren dat ik gewoon niet de mogelijkheid heb om hem gerust te stellen. Wat hij het liefste zou zien was dat ik in het ziekenhuis in groningen zal bevallen, maarja, daar nemen ze je niet zomaar op. En ik zie het ook niet zitten om ruim een uur naar het ziekenhuis te moeten rijden als ik in de weëen zit... Wat hij eigenlijk ook heel erg hoopt is dat het een (geplande) keizersnee wordt omdat er dat er dan, voor zijn gevoel, zo min mogelijk risico's zijn voor mij en de baby... Naja, ik zei ook tegen hem dat de enige die hem een beetje gerust kan stellen mijn cardioloog zal zijn. Omdat mijn hart zijn grootste zorg is. Maar als ik de afspraak bij de cardio heb dan zit manlief voor 3 dagen in het zuiden van het land voor zijn werk. Dus dan kan hij niet En nu heb ik echt geen flauw idee meer hoe ik hem in godsnaam een beetje gerust moet stellen. En als hij zich er zo'n zorgen over maakt?! Hoe moet ik mijzelf dan rustig houden en mij er geen zorgen om gaan maken?! Hebben jullie misschien tips voor mij want k ben een beetje wanhopig hoe ik dit nu weer moet oplossen
Ananas. Wat een lastige en moeilijke maar ook begrijpelijke situatie. Het is lastig omdat je hem niet kan gerust stellen. Zou je die afspraak bij de cardio niet verzetten zodat hij er wel bij kan zijn? Of is dat lastig? Ik denk niet dat jij het kan oplossen. Je man zal vertrouwen moeten krijgen in de medische mensen. En om nou helemaal naar Groningen te rijden een uur lijkt me ook niet bevorderlijk voor jullie beiden gezondheid... Sterkte ermee... Sorry ik heb er niet zoveel zinnigs over te schrijven zie ik nu.
@ Liedje: Maakt toch helemaal niet uit?! Elk woord wat je erover te zeggen hebt is er eentje. En ik heb er echt wat aan. In het feb. topic ook de vraag geplaatst, en wordt er gewoon een stuk rustiger van in mijn hoofd door jullie bemoedigende woorden. De afspraak verzetten zal helaas niet gaan. De dinsdag heb ik de hartecho, hartfilmpje, holterkastje plaatsen, bloedprikken, urine onderzoeken en als laatste dus dat gesprek met de cardioloog waar ook de resultaten van de echo en het "filmpje" worden besproken. woensdags loop ik vervolgens nog met dat kastje en de donderdag moet ik naar de gynaecoloog daar voor echo en gesprek. Die wil dan ook al de resultaten en gespreksinfo van de cardioloog hebben. En de afspraken zijn allemaal met 32 weken gepland omdat dat het beste was voor de onderzoeken. Doordat alles op mekaar is afgestemd maakt dat het eenbeetje onmogelijk om te verplaatsen... Hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen omschrijven We gaan we alle vragen die manlief heeft op zijn manier op papier zetten zodat ik die aan de cardio kan voorleggen. En ga hem ook vragen of hij volgende week mee gaat naar de vk. Dan kan hij daar ook zijn vragen voorleggen. Anders duurt het nog 5 weken voordat zijn vragen beantwoord worden...
Hey, Dat is wel een goed idee om zijn vragen op te schrijven. Zodat hij het niet alleen van jou hoort. Ik zit nu ook te denken kan je misschien niet nog een extra afspraak plannen voor de bevalling zodat je alles nog met zn drieen rustig doorspreekt. Ook al valt er niets te plannen maar dat je man in ieder geval weet wat er staat te gebeuren...Succes ermee!
Thanks Liedje! Goed idee, denk dat ik dat met de afspraak maar ga vragen. Dat als er nog onbeantwoorde vragen zijn we nog een nieuwe afspraak kunnen inplannen. @ Verder: Hmmmm.... ben lekker stoofpeertjes aan het maken Denk dat ik eindelijk een verslaving heb gevonden hihi. Dit is al de 5e keer in 2 weken dat ik anderhalve kilo van die peertjes sta te koken
Grappig he zo´n verslaving. Ik hou helemaal niet van peertjes. Ik hou nu heel erg van moorkoppen en dan met dat heerlijke chocola erop. Maar dat is niet echt verstandig om dagelijks te eten... Ik ga vanavond weer naar pilates. Nu nog even eten!
Lieve Ananas ik kan het me heeeeeeeel goed voorstellen dat hij daar bang voor is, maar zo moeilijk voor jou om hem te overtuigen dat alles goed zal gaan. Hem vertrouwen te geven. Houden ze op het zh er wel rekening mee?? Over de afscheiding ja het word dunner idd, Net water soms maar ,is heel normaal hoor. Dank je wel voor je lieve complimentje op ons mannetje Ben ook benieuwd naar jullie foto's volgende week Liedjepiedje hoe is het met de irritatie down under?? Al wat beter? xxx
Ananas, wat een rottige situatie maar ook wel bergrijpelijk vanuit je man gezien. Het is ook moeilijk om hem gerust te stellen denk ik. Het is wel fijn en goed om samen vragen op te stellen voor de arts. Het is denk ik heel belangrijk om je vriend er veel bij te betrekken bij wat er allemaal gebeurd. Zowel bij de vk als bij de cardio. Maar ik denk dat je dat wel doet. Veel over praten samen, helpt denk ik ook wel iets. Succes meid, hoop dat je vriend er een beetje beter mee om kan gaan straks. Balen ook van je bekken en rug. Ik ben zelf ook een beetje bang dat ik januari niet ga redden maar goed afwachten hoe het gaat.
Hee meiden!! Echt superbedankt voor jullie bemoedigende woorden! K ben dr weer veel rustiger onder. @ Elif: Hoe bedoelde je je vraag precies? Naja, in het ziekenhuis voor de bevalling ben ik nog niet geweest of wat... Maar in Groningen en de vk weten natuurlijk van mijn situatie af. Ook ga ik dus in groningen over 5 week en bij de vk volgende week de vragen en angsten van manlief voorleggen. Dan weten zij er ook van en kunnen ze dr goed op inspelen. Enne, foto's van volgende week komen er zeker weten op @ Aggy: Ik betrek heb er zoveel mogelijk bij. Bij alles, ik ben ook geen binnenvetter, juist een flapuit dus ik kan ook niet met zulk soort dingen blijven zitten. Maar manlief wil zoveel mogelijk vrije dagen etc. overhouden voor na de bevalling zodat hij dan elke week 1 dag vrij kan gaan nemen sowieso. Dus vandaar dat hij eigenlijk alleen mee gaat naar echo's en afspraken bij de gyn. Wat balen dat jij ook zo last hebt van je rug/bekken! Echt lastig! Hier gelukkig al veel minder pijn na de massage van gisteren van de bekkentherapeut. Dus dat is echt fijn! Nu heb ik nog wel last, maar k verga niet meer bij elke positie gelukkig Loop jij ook bij een fysio of bekkentherapeut voor je rug/bekken? Want dat helpt wel heel erg moet ik zeggen! En k snap dat je op kijkt naar dat je nog tot en met januari door moet... Pff... Ik ben zo blij dat het voor mij nog maar een 5-6 week is! Maarja, ik ben ook wel een mazzelaar dat ik met 32 weken al met verlof ga @ Liedje: Ooooh, moorkoppen Ook errug lekker! Maar daar wordt ik altijd zo snel misselijk van hihihi. Zo lekker die "verslavingen"! Maar we moeten er wel een beetje om denken @ Hier: Manlief is gelukkig al wat rustiger, heeft het al wat meer kunnen relativeren en is heel blij dat zijn vragen alsnog bij de cardio en vk terrecht komen. Verder begin ik nu toch ook serieus aan te komen Manlief zei gisteren dat mijn billen op die van een surinamer beginnen te lijken whahahhaa. Naja, ik zei ook: dan gaat het daar bij mij zitten Fijne dag meiden!! Ps. Iemand een idee waar Lolieken is?? Daar heb ik al heeeeel lang niets meer van gelezen
Goedemorgen meiden, @Ananas, snap dat het voor jou heel vervelend is, maar ik snap je vriend ook wel. Zou me ook zorgen maken. Is een telefonische consult/speekuur niet mogelijk? Balen dat je zo veel last hebt van je rug. Ik hoop dat je tot het einde nog vol kunt houden. Hier heb ik af en toe last van mijn rechter bekken. Ik ben bang dat dit erger wordt. Hoop het echt niet. Wil echt graag tot mijn verlof gewoon doorwerken. @Liedje, afscheiding probleem heb ik ook vanaf het begin. Weinig aan te doen. maar het kan ook liggen aan een bepaalde type slipje. Misschien dat je daarop moet letten. Bij mij is het bij 1 type heel erg, dan druipt het bekant langs mijn benen (sorry) @paniek, ik begin me beetje te stressen hier. Sinds woensdag avond heb ik beebje niet meer gevoeld.. overdag was hij heel actief. s avonds ben ik naar yoga gegaan. En vanaf dat moment voel ik hem niet meer. hebben jullie dit ook weleens? mijn placenta ligt nu wel aan de voorzijde. Ik had wel rekening gehouden dat ik het niet zo duidelijk kan voelen, maar helemaal niet?? dinsdag heb ik weer een controle staan. Hoop natuurlijk dat ie lekker gaat schoppen voor die tijd. Ik had juist sinds een weekje het gevoel dat ie veel actiever was geworden. Nu is het weer weg @geboortekaartjes,. Manlief heeft gister bij de drukker de "nieuwe" babyboeken gehaald. Het is nu vooral kijken wat onze smaken zijn. Wat vind hij mooi en wat vind ik mooi. Zat er nu nog geen tussen waarvan ik had wow. @babykamer, zojuist een voicemail bericht ontvangen van de baby dump over de levering van de spullen. Ramon gaat ze terugbellen. vind het wel erg spannend nu. Over een maandje zou het geleverd moeten worden. Grappig. toen we het bestelden dachten we 'december is nog zover" maar nu is het bijna zover. @contact houden.. uiteraard houden we contact ik ben ook een trouwe hyver, dus dat is ook geen probleem.
Lieve Shaida het kan zijn dat de kleine gedraait is. En dan voel je hem niet meer zo goed. Als je tegen hem `duwt` reageerd hij dan ook niet. Je hoeft hem natuurlijk nog niet elke dag te voelen, maar kan me voorstellen dat je ongerust word. Als je je echt niet prettig voelt gewoon de vk bellen!!!! Daar zijn ze voor xxx
Shaida, had ik ook. Ik voelde hem vanaf dinsdagavond na de fitness bijna niet terwijl het anders overduidelijk aanwezig is. Gisteravond ging ie ineens weer los! Pff ik opgelucht. ik denk inderdaad dat ie dan even anders ligt ofzo. Ananas, de fitness wordt 1x in de 4 weken begeleid door de cesartherapeute. Heb het haar al gemeld en oefeningen gekregen. Als het erger wordt kan ik bij haar langs komen.
ik voel nu heel af en toe wat borrelen in mijn buik, dus denk dat het de beebje is. Heeft ie toch naar zijn mama geluisterd hihi wel raar, schopjes zijn nu weer heel anders. zal idd aan de ligging liggen babydump gebeld: ze hebben het schijnbaar erg druk in december en vroegen zich af of ze de spulletjes 24 november bij ons al konden leveren?!?!?! spulletjes komen nu veel eerder dan verwacht.. ohw zoo spannend allemaal. gister bericht gehad van mijn coaching lessen, die is ook vervroegd naar 30 november ipv 7 december. gaat nu wel hard allemaal haha
Shaida. Wat leuk dat de spulletjes eerder komen! Dat is altijd beter dan later! Geniet ervan! Hopelijk laat jullie kindje wat meer van zich horen/voelen....
Hey meiden!! @ ananas: ach gos wat lief dat je vriend zich zo'n zorgen om jou maakt, kan het me wel voorstellen eigenlijk.. anders toch voor het ziekenhuis gaan? @ shaida: wat super fijn dat de meubels eerder komen! heerlijk voor je! kun je lekker eerder gaan inrichten en dat is het leukste ik heb trouwens ook dat ik de baby het ene moment heel goed en vaak voel en de andere keer niet. Meestal savonds in bed of tijdens het eten dan supergoed. Maak je niet al te druk, tis je eerste dan duurt het zowieso wat langer en voel jehet minder duidelijk. En als je het niet vertrouwd zou ik de vk gewoon bellen! Ik heb in mijn album foto's geplaatst van de babykamer en Yanieks kamer dus wie benieuwd is, kijk daar maar fftjes!
hele mooie kamertjes Luca. Die van Y is ook erg gaaf. Hij ziet er ook erg trots uit. Vind zijn gordijntjes zo mooi hihi
Mooie kamers hoor Luca! Shaida, leuk dat het kamertje eerder komt. Kun je er lekker eerder van genieten! Gisteren naar de Jonge gezinnenbeurs geweest. Was wel even leuk om rond te sneupen. Was met manlief dus niet zo lang geweest maar voor mij ook lang genoeg. We leuk om al die zwangere vrouwen bij elkaar te zien. Zijn jullie ook geweest? Of vandaag?