We klimmen weer op de roze wolk.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door liedjepiedje, 6 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aggy

aggy Bekend lid

15 jan 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    Zo zeg wat een lappen teksten moet ik bijlezen!:D Leuk!

Ben aan het spijbelen van de fitness, was en ben zo moe! Voel me ook niet helemaal fit.

@namen, wij zijn er ook nog steeds niet helemaal uit. Wat ik mooi vind, vind manlief niks en andersom....zucht...hoop dat het voor februari nog wat wordt! haha...

@uitzet, heb ook nog bar weinig gekocht. Maar vind het ook lastig om leuke unisex dingen te vinden.

Ananas, ben benieuwd naar je echofoto! Leuk dat je nog een keer terug mag komen.

Lolieken, hoop voor je dat het meeviel met de suiker en je weer lekker hebt kunnen genieten van je beebje!

Luca, nog niks gewassen aangezien ik ook nog niet veel heb. Doe het ook pas in verlof, anders ligt het naar mijn idee nog zo'n lange tijd gewassen in de kast dat ik dan wel weer mag zeg maar.
    Was het schilderij mooi?

2. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Haai meiden!

Was ik weer:)

@ Elif: Kleine heeft echt van alles van beiden;) Maar in het gezicht veel van mijn man! Zelfde lippen, zelfde kin hihi, en de onwijs lange vingers van papa hahaha.
    Inderdaad fijn dat we nog een keer mogen komen:D Al ben ik al heel erg blij met de foto's zie we hebben:D

@ Luca: Jaa, wij weten het geslacht (hebben nu de 3e bevestiging gekregen8)) maar verder hebben we het nog aan niemand verklapt haha. Al heb ik het idee dat verschillende mensen wel een goed idee hebben;) Anderen hebben het compleet fout:p En die zijn er dan compleet van overtuigd whahaha heeeel erg grappig:p

@ Kleertjes: Ik heb van alles in maatje 56 en 62. 68 nog niet zoveel. En 50 ook niet eigenlijk. Maar dat is volgens mij ook niet nodig aan de kleine te zien op de echo:p Liep qua grootte ietsje voor, qua gewicht precies goed dusja:) We zien het wel:p Anders slaan we even de mouwtjes om;)
    En ik ga 2 kruiken halen, heb ze nog niet gehaald. Komt binnenkort wel:)

@ Kleertjes wassen: Ik ben zelf onwijs allergisch voor heel veel dingen, ook wasmiddel. Het enige waar ik tegen kan is wasmiddel van ariël, neutral en van de aldi, voor de rest kan ik nergens goed tegen. Ik was hier zelf altijd met ariël, dus dat ga ik ook met de babykleertjes doen:)

@ Vakantie: Wat leuk dat jullie al vakanties hebben gepland voor volgend jaar! Dat zou ik ook wel heel graag willen. Lekker met mijn mannetje en kleintje er tussenuit! Jullie ideeën wat we het beste zouden kunnen gaan doen met een baby??

@ Shaida: Hahaha, wat grappig zo'n verslaving;) En, had Ramon nog nieuwe boeken meegenomen? Misschien nog wat kunnen vinden? En hoe was het bij de vk gisteren? En in het ziekenhuis??

@ Aggy: Groot gelijk. Als je moe bent kun je maar beter even thuisblijven, dan heb je er niets aan om naar de fitness te gaan.

@ Hier: Heeeel erg licht in mijn hoofd... vanmorgen op mijn kont naar beneden gegaan want was bang dat ik anders van de trap af zou vallen. Kleine is lekker druk hier, kreeg gisteren een koppie ofzoiets in mijn ribben gedrukt hihi. Voelde heel raar!

3. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    En zoals beloofd een echo-foto!

Hier ligt de kleine met de oogjes open, en t mondje open:D
    Bekijk bijlage 107163

4. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Meiden, ik ga straks of morgen reageren op jullie berichtjes! Maar wou even laten weten hoe het gisteren was.

Heb even heel diep in de put gezeten. Suiker was zoals verwacht niet goed. Veel te hoog. Gelukkig kan ik het onder controle houden met een dieet. Maar ik moet het in het oog houden.

Wat ik erger vond is dat ik hoogstwaarschijnlijk op 36 weken moet bevallen met een inleiding. Dit omdat het kindje niet te zwaar zou worden. Ons liefje woog nu 1,500 kg en dat komt neer op een 30 weken zwanger. Twee weken te groot dus. Een inleiding zal het sowieso worden maar dan lieft op 38 weken hoor. 36 weken zie ik niet zitten...

Het is ook allemaal een schatting he. Lore zou eerst een heel zware baby worden en daarna ging ze amper op gewicht zitten en heel mager zijn. Om dan geboren te worden en een super normaal gewicht te hebben. De echo zat er dus steeds naast. Daar heb ik nu ook schrik voor.

Het kindje mag niet boven de 4kg uitkomen vanaf dan is het sowieso inleiden. Hopelijk krijg ik volgende keer beter nieuws!

5. luca84

luca84 Niet meer actief

@ ananas: wauuuuwww wat n prachtige echo foto! zoo duidelijk ook! die lipjes.. wat schattig!

@ lolieken: oh wat sjit nieuws.. zit je net in het nieuwe jaar.. is febr wel ietsje mooier maar goed dat ter bijzake.. snap dat je wel baalt.. en idd ze hebben het vaak mis met de grootte van het kind. Hoe zit dat nou met je verlof enzo dan?

@ aggy: ja het schilderij is leuk geworden!

6. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Ananas. Wat een mooie foto! En je mag zelfs nog een keer!!

7. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ananas wat een prachtig kindje!!!
    En een mooie foto hoor zo duidelijk toch.
    Nou droom lekker weg bij de foto's:D

8. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Hee meiden!

Dank jullie wel voor de complimenten!!
    Ja, t wegdromen komt helemaal goed;)
    Zal nog een voorbeeldje doen van andere foto's, die ook heel scherp waren, maar waarop de kleine duidelijk geen zin had om zich te laten zien:

Hier handen en voeten hihi, die mochten we wel zien;)
    En moet je zien wat een lange vingers:$ :D dat heeft het kleintje van papa;)
    Bekijk bijlage 107227

9. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hahaha idd wat een lange vingers:D
    Mooi hoor!

10. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Inderdaad wat een lange vingers!! Maar wat schattig dat handje zo in het gezichtje!

11. aggy

aggy Bekend lid

15 jan 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    Mooie foto's Ananas!:D

Lolieken, shit zeg, wel weer even slikken. Hoop voor je dat het nog anders wordt dan!

12. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    @ Lolieken: zag dat ik nog helemaal niet op jou had gereageerd... Wat shit van je suiktertest! Gelukkig dat je het wel met een dieet binenn te perken kunt houden, maar leuk is anders... Wordt toch een minder onbezorgde zwangerschap zo.
    En over het inleiden met 36 weken: Shit zeg... Hoop ook voor je dat je de volgende keer beter nieuws krijgt!

13. luca84

luca84 Niet meer actief

@ ananas: wowww jeetje mina lange vingers! wat kregen jullie ook alweer? want ze zeggen dan toch een jongetje?

@ lolieken: heb je het nieuws al n beetje laten bezinken? hoestie nu?

ik heb net het kraampakket ontvangen! en de kleertjes die ik bij prenatal besteld had. Toch wel leuk dat nijntje enzo.. neutraal maar wel heel schattig! 27wkn alweer... zo komen mn zwager en schoonzus samen op de koffie.. denk dat ze ook n nieuwtje komen vertellen want ze komen nooit zomaar samen smiddags doordeweeks op de koffie ben heel benieuwd!
    jullie horen nog! en........ het allerleukste... ik denk dat we toch uit de naam zijn :)
    alleen onze meisjesnaam die stond vast al heel lang. Maar gister zegt mn zusje ineens: als ik ooit n dochtertje krijg wil ik ze ...... noemen, dat staat leuk bij de achternaam. En ja hoor! dat is onze naam!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! heb ik weer!
    kvertelde het thuis aan vincent maar we houden hem gewoon hoor, lekker pech voor haar. Als zij met kinderen beginnen zijn ze zeker 4jr verder denk ik want ze gaan binnenkort een huis buitenaf bouwen en dat is een zoveel jaren plan en dan vinden ze misschien wel hele andere namen weer mooi.

fijne dag!

14. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    @ Luca: Hahaha, die had ik nog niet eerder gehoord:p Wij weten het wel, maar k ga het nog zo lang mogelijk voor me houden;)
    Ben erg benieuwd naar het bezoekje van je schoonzus en zwager:D Nu heb je mij ook direct nieuwschierig;)
    Wat leuk dat de spulletjes van de prenatal binnen zijn! En je kraampakket binnen! Ik ben hem afgelopen dinsdag vergeten te halen. Komende dinsdag maar weer eens proberen;)
    En de naam: Goed dat jullie hem houden! K denk dat je zusje zich straks helemaal rot lacht, mochten jullie een meid krijgen, dat ze het over dezelfde naam had;)

@ Hier: Net bij nieuwe fysio geweest. Bekkentherapeut had me ook doorgestuurd naar haar. Tsjonge...deed echt zeer! Maar ik ben dan ook wel heel scheef. Fysio vond het niet raar dat ik bijna niet meer kon lopen;) of dat nou een compliment is weet ik niet...

Verder hier echt onwijze storm! Bij jullie ook zo raar weer?
    K kom hier gewoon lopend bijna niet meer tegen de wind in! Vond ik vroeger altijd het mooiste weer. Eigenlijks wil ik nu ook het liefste op de dijk gaan staan. Met open jas tegen de wind in gaan hangen:D8) Maar laat ik dat maar niet doen:p
    Zullen vanavond wel niet zoveel kinderen op straat zijn denk ik voor Sint Maarten! K ben benieuwd! Vieren ze dat bij jullie ook eigenlijks?

15. luca84

luca84 Niet meer actief

tis n andere naam dan in het namentopic, we twijfelden heel erg tussen 3 namen, aan elke naam zat n kleine nadeel maar goed we hebben nu n keuze gemaakt.. nu maar hopen dat ie niet door iemand anders voor die tijd gekozen wordt!
    en ze hadden geen nieuwtje! ik zei ook dat ik dacht dat ze zwanger was.. want ik wist dat ze gestopt met de pil was. Maar nu voor de 1e keer ongesteld geworden. Dus geen nieuwtje maar ze kwamen van de vakantie weer en hadden nog ff samen vrij dus kwamen gewoon ff lekker langs voor n bakkie. (ik zoek er gelijk weer vanalles achter)

16. Shaida

Shaida Bekend lid

23 dec 2009
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    hi meiden,

Sorry lees wel actief mee, maar te weinig tijd om te reageren.
    Probeer nu op alles en iedereen te reageren.

@Lolieke, wat vervelend nieuws voor je. Ik hoop dat de kleine beetje rustig aan doet zodat inleiden toch niet nodig zal zijn. Als vrouw wil je toch mentaal op voorbereiden.

@Ananas, wat schattig baby :) als ik jouw foto's zie word ik alleen maar nieuwsgieriger hoe onze baby er uit ziet. Probeer de 2D echo al te analyseren.. hmmm mondje heeft ie van mij haha

@Luca, soms kun je het wel aanvoelen bij anderen. Heel raar is dat het. Maar goed dat je niks hebt gezegd in je enthousiasme

@Elif, gaat het slapen al wat beter nu?

@Aggy en Liedje, hoe is het met jullie??

@here, controle Vk was goed. Ben al 9 kilo aangekomen :$ dat vond ik minder. vorige maand was het nog maar 5.
    We hebben de rondleiding in de zkh ook ruimschoots gered. Het was heel interessant. Praatjes van gyn, klinische vk, kinderarts, verpleegkundige. We hebben de kraamsuite bekeken. ze proberen het zo huiselijk mogelijk te maken, maar vind zkh toch koud en kil hihi. wat welg oed is, dat je partner bij je mag blijven overnachten als je moet blijven. Zit een slaapbank in de kamer. Als kindje gezond is dan mag het kindje ook bij papa en mama op de kamer. Sommige dingen waren wel goed om toch te horen. Kindje kan 2 maanden van tevoren al komen, dan gaat ie naar een couveuse , kinderafdeling. Daar hebben ze ook kamers waar mama en papa kunnen verblijven eventueel met kindje erbij. Vooral voor Ramon was het goed om bepaalde dingen te weten. Houd zich nu alleen bezig met klussen, kinderkamer.. dat een kindje met complicatie of veelste vroeg geboren kan worden.

@geboortekaartjes, Ramon had weer gelijk andere boeken meegekregen. Twee daarvan zaten wel leuke tussen. Ik probeer nu voornamelijk Ramon's smaak een beetje te peilen. Weet ik ongeveer welke richting ik moet zoeken. nog ff verder zoeken.

@schoonfamilie, nah we hebben weer het e.e.a meegemaakt hoor. Heel uitlopend allemaal. Oma is vorige week (dankzij ramon) grotendeels verhuisd. R dacht haar slim af te zijn. Kon hij zich weer conentreren op zijn dingetjes. Maar nog niet alles was af gordijnen, eettafel, kasten etc. Belt ze maandag op, dat ze a.s zaterdag een feestje geeft voor haar fam. en of hij voor zaterdag dus alles wilt afmaken:$ R helemaal pissed off. Ook gewoon geweigerd. Wel sneu om zo'n oude vrouwtje te weigeren, maar snap hem ook. Hij gaf nog aan Oma ik moet nog van alles doen aan de kinderkamer. Reactie oma" ohw maar dat duurt nog zooooolang, geen prioriteit. Je moet eerst mij helpen" nouh toen sloegen de stoppen bij hem door.
    dat vond ik ook geen leuke opmerking van haar.

Schoonmoeder belde gister uit het niets op. Heeft tot nu toe niet echt gebeld om te vragen hoe het met zs gaat. Belt ze nu op dat 2 dagen op haar kleinkind wilt oppassen :$ wel supervriendelijk enzo. nouh weet niet wat ik er allemaal van moet denken/vinden. R heeft het gevoel dat ze een wedstrijdje aan het voeren is met mijn ouders, omdat R schijnbaar toch met hun meer naar z'n zin heeft dan bij zijn eigen fam. nu weten ze nog niet dat wij bijna alles van ouders cadeau hebben gekregen. ergens wil ik gewoon hebben dat alles weer helemaal goed is. maar ja we weten wel welk prijs we daarvoor moeten betalen..

En.. mijn schoonfamilie hoopt op een jongentje. Vraag niet waarom maar ze hebben een voorkeur van een jongentje. Dat vind ik heeel gemeen. tuurlijk men gaat altijd rade en gissen. Dat vind ik ook leuk. Maar dit is echt dat ze een voorkeur hebben. Iedere keer als ze zeggen" het wordt een jongentje" dan irriteer ik me er mateloos aan. Het "verpest' zelfs nu mijn enthousiasme een beetje dat wij idd een jongentje krijgen. Ik hoor ze nu al naast mijn bed irritant zeggen" we zeiden toch dat het een jongentje zou worden" ik gun het ze niet.
    heb al tegen R gezegd degene die dat zegt krijgt toch een schop vanuit mijn kraambed :p.

zoo ben het weer ff kwijt.

17. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Hee meiden!

ook weer even teken van leven vanaf hier:)

@ Luca: Super dat jullie de naam hebben vaststaan! Knap hoor! En dat zal toch niet dat iemand van heel dichtbij dezelde naam zou gaan kiezen? Enne, anders gewoon doen hoor! T is jullie naam:D
    Aah, wat grappig van je schoonzus en zwager! Hihi, ik zou er dan ook direct van alles achter zoeken hoor;) Maar supergezellig dat ze gewoon even met zijn 2en langskwamen.

@ Shaida: Super dat de controle bij de vk goed was! En die 9 kilo aangekomen, gaat er vast na de tijd vanzelf weer af;) Al snap ik dat je best schrikt. Hier ben ik ook erg benieuwd hoor! Vk weegt niet en ik heb zelf geen weegschaal:p Moet met 32 weken weer wegen in het zk:) Zie ik het dan weer.
    Inderdaad goed om Ramon zijn smaak te peilen! Ik ben erg benieuwd of jullie binnenkort hét kaartje kunnen vinden.

Over je schoonfamilie: Erg moeilijk hoor! Hier momenteel ook heel moeilijke kwesties. Van de week slaande ruzie gehad. En heb ze nog niet weer gezien en gesproken...
    Van Ramon zijn oma: Wat een nare opmerking. Echt heel flauw! Duurt nog zoo lang, maar ondertussen zijn jullie er wel al een week of 24 naartoe aan het leven dat dit kindje komt (mk's meegerekend nog veeeeel langer!!), en duurt het ook nog maar 16 weken! En die tijd gaat snel voorbij. Jullie zitten er toch ook niet op te wachten dat er met 37 weken nog geklust moet worden op de babykamer?!
    Pfff... En jullie hangen er gewoon tussenin... Weet hoe je je voelt... En wat doe je eraan? Niet zoveel, want er wordt toch niet geluisterd:( Zo jammer is het. En dan had je het je zoveel anders voorgesteld allemaal!

Hier ook de hoop dat alles weer goed komt, maar als ik manlief moet geloven zit dat er niet in. Hij heeft heel zijn leven al zulke situaties met zijn ouders. Sinds we getrouwd zijn betrekken ze mij er alleen ook bij... En we botsen bijvoorbeeld al zo gigantisch, nu al, over de opvoeding. Bepaalde dingen waar wij op een bepaalde manier over denken, wat zij absoluut niet zo zien. Maar zoals zij het zien is het goed, dus dat moet gebeuren. Ja, dat gebeurd dus niet. Het is onze baby, onze opvoeding, onze dingen. En of ze het daar nou mee eens zijn of niet, daar hebben ze maar mee te leven. Maar dat gaat er dus bij hun niet in.

@ Hier: Controle bij de vk gehad! En was weer helemaal goed! Erg goed gegroeid weer:D Kleintje doet het ook super. Wel even bloed laten nemen voor suiker en ijzer. Misschien dat daar iets achter weg komt van mijn gigantische honger en "wiebelig heid". Ik zie het wel;)
    En anders moet ik gewoon meer eten dacht ik maar:p Maar dat lukt zo langzamer hand bijna niet meeR:p VOel me soms net holle bolle gijs:p

18. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Lolieken sorry lieve meid,
    Lees nu ook pas je berichtje:(
    Wat balen van je suiker pfffff, goed idd dat je het met een dieet wat goed kunt houden maar zeker schrikken.
    En al 1500 gram jeetje dat is idd al "zwaar" .
    Ik moet Donderdag weer voor een echo ben benieuwd hoe zwaar hij is.
    Want hij loopt ook al 1,5 a 2 weken voor.
    Maar mijn suikertest was wel goed.

19. luca84

luca84 Niet meer actief

@ shaida: kan me heeeelemaal voorstellen dat je ervan baalt... ik kan er ook heel slecht tegen als mensen zeggen; ik hoop dat het n meisje wordt (omdat we al n jongen hebben) net of dat het minder leuk maakt, we mogen blij zijn dat we een 2e kindje verwachten!

20. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Sorry meiden zat gisteren en woensdagavond zonder internet.
    Dus moet ff alles op het gemak teruglezen.

Shaïda balen is dat heh als mensen zo doen, ik ergerde me ook groen en geel als ze zeiden, Goh zal je man wel blij zijn dat het een jongen is.
    Turken willen toch allemaal jongens!!
    Achterlijke mensen!!

Luca ik vind het ook onzin hoor als mensen zo denken, een kindje op zich is al zo'n wondertje!!

Hier gisteren ook ff in Belgisch Limburg ( waar ik woon natuurlijk maar oke) in Genk bij het uitroepen van de carnaval geweest.
    Maar als rasechte Maastrichtse ( ook al vier ik al jaaaaaaaaaaaaren geen carnaval meer) ergerde ik me rot aan die boeren daar!
    Waar geen stemming in is te krijgen tenzij ze genoeg hebben gedronken.
    Durf zeker te zijn dat heel Maastricht gisteren op zijn kop stond MÉT verklede mensen.
    En niet in hun dagelijks kloffie.
    Ach ja ik was blij dat ik thuis was, van dat staan jeetje wat deden mijn bekken pijn!!

Slaap gelukkig 2 nachten weer wat beter, maar wel lichter dat merk ik wel.

Deel Deze Pagina