@ Elif: Spannend weer een nieuwe echo! Ben erg benieuwd! Komt vast helemaal goed met jullie kleine stoere man @ Luca: Inderdaad... mee eens. Hieronder heel verhaal met frustraties, maar ben bang dat er mensen meelezen en heb geen zin in gepraat... Dus heb t even weggelaten...
Bah Ananas lijkt overal hetzelfde te gaan! Hier ook hoor vooral met dat opletten. Over de stamhouder niet, al hoopte mijn fam stiekem dat de kleine mijn naam zou krijgen ( mijn beide naam door het huwelijk in tr) En vroeg mijn moeder zelfs, Kan hij wel alleen de naam van M krijgen?!?!?!? Uhm wat denk je zelf?????
@ Elif: Aaaargh, het is ook overal hetzelfde... Kan er zo slecht tegen! Je moet je ook overal voor verantwoorden! En er zal nooit worden gezegd: wat goed dat jullie daarover nadenken. Maar altijd: maar WIJ deden het zo. Sjah, deden... Wij gaan het op een ANDERE manier DOEN... Maarja, komt allemaal wel goed, alleen t is wel heel frustrerend... Had bovenstaand verhaal even weggehaald aangezien k bang ben dat dr mensen meelezen... Heb geen zin in nog meer ruzie
verhaal van ieder huis lijkt het wel.. Enigste wat ik als reden kan geven voor mijn schoonfam. R is de oudste en met alles de 1ste. wij vangen alle klappen op en maken de weg vrij voor de kleintjes. In mijn fam. is het andersom ik ben de jongste. Dat ze een andere mening hebben over opvoeden, alle goedbedoelde adviezen zullen we zeker in ons achterhoofd houden. Maar zij leggen het je op. even een opsomming: - aantal namen , hun voorkeur 1 naam waar je kind trots op moet zijn. Ben ik niet mee eens. weten niet eens hoe ons kind zal zijn. Mischien vind hij zijn 2e naam beter bij hem passen. dan ben ik blij dat hij die keus heeft. - kinderopvang is taboe. Ik kan er ook niks aan doen, dat zij werkloos waren/bleven om voor hun kinderen te zorgen. daarnaast vinden wij het juist ook heel goed voor de sociale ontwikkeling van ons kindje. - jongen/meisje. jongens zijn rustiger en makkelijk in opvoeden. Absoluut niet mee eens. Dat haar dochter uitgerekend probleemkind was gaat niet op voor alle meiden - ohw of R meegaat samen met mij de bevalling in dat is tegenwoordig toch geen vraag. schoonvader kon niet tegen bloed en is dus bij geen enkele bevalling er bij geweest. Ze is helemaal trots op dat ze het alleen heeft doorstaan. Maar omdat zij een "slachtoffer" is geweest moet ik hetzelfde lot ondergaan.. kan zo wel doorgaan...
Ach wat heeeeeeeeeeeerlijk toch heh die verhalen pffff. In TR zullen we ook te horen krijgen, jaaaaaaaaaa maar wij doen dat zo of zo hahaha.
Hebben wij dezelfde schoonouders ofzo Mogen jullie ook geen eigen mening hebben? Ben je dan ook direct eigenwijs?! Mijn man is dus de jongste, maar wel met alles de eerste (goede vaste baan, eigen huis, trouwen, kindje). Ik ben de oudste thuis, maar mijn ouders zijn heel anders dan schoonouders. En dan doet het zo zeer als je man zegt dat hij veel liever naar jou ouders toe gaat omdat hij daar wél zichzelf kan zijn. Dan ben ik zooo blij dat ik zo'n goede band met mijn ouders heb en dat manlief zich ook bij hun zo goed voelt! Maar t doet me gewoon echt zeer...
Meiden, Vervelend zeg al die discussies met (schoon)ouders. Wij hebben daar tot nu toe gelukkig helemaal geen last van! Ze zijn juist heel lief en meelevend en ook weer niet te. Sorry dat ik niet op iedereen persoonlijk reageer maar zit weer midden in een hormonendipje en dan heb ik daar niet zo'n zin in en ben ik niet zo gezellig! Ik lees wel mee hoor!
geen eigen mening hebben? daar vragen ze niet eens naar. Ze vragen niet hoe wij er over denken. Daar irriteer ik me het meest aan de manier waarop ze het zeggen. ze vragen niet "hoe ga je het straks doen met oppas/werk" Ze beginnen met hun mening. ik vind het belachelijk dat mensen hun kinderen naar Ko sturen. Vind dat je zelf thuis moet blijven bla bla.. Uiteraard zeggen ze dit om een reactie uit jou te lokken. je gaat je kinderen toch niet meerdere namen geven he? het wordt toch geen meisje he? Hier ook R kan het veel beter vinden met mijn fam. Maar bij ons gaat het vrij relax. schoonfam. eist de VIP treatment van mijn fam op. feestdagen komen er aan, dat wordt wederom een drama met schoonfam. Mijn fam. heeft het nu al besproken wie kan wanneer met kerst. Dat staat nu al vast. Mijn schoonfam. gaat proberen 1 a 2 weken voor kerst een afspraak in te plannen en gooien dan roet in het eten. Zul je net zien dat ze dit jaar 1ste kerstdag perce willen afspreken. En dan moet jij rekening houden met hun wensen.. ze verwachten gewoon dat je in allerlei bochten gaat wringen om hun tevreden te stellen. R is dat dus zat. Wij gaan morgen ook niet naar het feestje van oma. mogen we daar ook tekst en uitleg aan geven waarom wij onze afspraken niet voor oma hebben verzet. pfff uitrazen hier op het forum helpt wel
mood swing heb ik vandaag ook last van Liedje. vanochtend huilen en lachen tegelijkertijd. R wist niet wat ie met met me aan moest. maar goed was ook echt een ochtend dat alles mis ging. was zoooo moe, kreeg mijn ogen amper open. Bots ik eerst tegen een muur opweg naar de badkamer. maakte een misstap toen ik onder de douche, douche kraan viel, heel badkamer gelijk nat, stootte mijn hoofd tegen de kraan haha toen vond ik mijzelf ooooh zo zielig. dus huilen. Proberen R uit te leggen waarom ik aan het huilen was. Bij het horen van mijn eigen woorden vond ik het zelf best grappig. huilen en lachen tegelijk. en ook frustratie dat we nog niet uit zijn over de kaartjes. kan maar op internet geen leuke site vinden om de babykamer op te vrolijken. mood swing
Hier wordt ook niet gevraagd naar onze mening. Maar hun mening is 9 van de 10 keer tegengesteld aan onze eigen mening, dus dan geef ik hem wel. Of ze het nou willen of niet. Eerst deden we dat dus niet zo vaak en bleven we zitten met een heleboel frustraties en irritaties, maar die tijd is afgelopen. Anders wordt het alleen maar erger. En heel erg, maar ik merk nu al aan mezelf dat ze echt niet over (bijvoorbeeld de opvoeding )de kleine moeten beginnen want dan is het heeel gauw over. Wat de kleine betreft houden we onze eigen mening dus echt niet voor ons. Het is onze baby, onze opvoeding, dus onze manier van doen. Daar mogen ze best een mening over hebben en goede adviezen. Maar adviezen zijn er om zelf te beslissen wat je ermee kunt doen. En dat is het grote verschil Je snapt wel wat ik bedoel. Knap van jullie dat jullie morgen niet gaan zeg! Hier met kerst sowieso niet zoveel moeite denk ik. Daar is iedereen gelukkig redelijk makkelijk in. Manlief zei van de week al: Ik heb ook wel eens zin in een kerst en oud en nieuw zonder verplichtingen Klonk me niet onaangenaam in de oren Dus we zien wel wat we gaan doen Bij mijn ouders is het in ieder geval alleen maar sinterklaas
@ Liedje: Hoop dat je snel wat minder last hebt van je hormonen... Neem je rust en tijd K hoop dat je je snel wat beter voelt!
Meiden, wat een toestand zeg met de schoonouders. Hier heb ik meer problemen met mijn ouders die zich onbewust bemoeien met dingen en dan gaat het niet zozeer over de baby etc. maar over de praktische dingen en alles "goed bedoeld" uit handen willen nemen. Ze wonen een anderhalf uur rijden bij ons vandaan en menen van alles te moeten (b.v. klussen, schoonmaken) doen hier in huis als ze een keer langskomen. Mijn man irriteert zich er mateloos aan, het is ons huis en ons manier van leven. Ja maar jullie hebben het zo druk! Ja en? Wat komt dat komt en we zien wel wanneer er iets afkomt en anders maar niet! pff erg vermoeiend! Ze snappen bepaalde dingen gewoon niet zo goed. En hebben niet in de gaten dat wij heel anders leven dan zij. Mijn man zn ouders bemoeien zich daar gelukkig helemaal niet mee. Zijn ook al wat ouder maar komen gewoon op bezoek als ze hier zijn. Ach ja overal is ook wel wat....haha... Met mij gaat het verder wel goed. Wel erg moe de hele tijd. Heb een drukke week gehad, werken, stagebezoeken en tot laat maar school gisteren. Eigenlijk vanaaf nog een afscheidsborrel maar denk maar dat ik daar niet heen ga. Moet ik weer dik een half uur rijden. Liedje, rustig aan meid. Komt allemaal goed!
pff nou net 4 grote tassen vol geboortekaartjes doorgebladerd... wat moeilijk zeg!!! vincent viel na de 2e map al in slaap.. leuk ofnie dan? hij was helemaal kapot van het werken. Dus istie naar bed gegaan en ben ik verder gaan bladeren. Druk weekend maar maandag moeten ze weer terug dus beetje balen wel. Nou misschien dat we zondag tussen de middag ff samen nog kunnen doorbladeren als yaniek in bed ligt. Want we zitten echt verder helemaal vol dit weekend. Zoveel mooie kaartjes, maar toch moeilijk ook omdat we het geslacht niet weten, gelukkig wel veel te krijgen in jongens en meisjesversie. Wil zelf niet hoeven te plakken etc. en kaartjes met foto's en dergelijke vallen al af. Heb geen zin om vlak na de bevalling daarmee aan de gang te moeten. Denk toch wel dat wij weer voor een sepia neutrale kaart gaan, die van ons zoontje zat er ook in en we vinden hem nog steeds mooi! nouja we zien wel, gelukkig hebben we nog de tijd. Over 2 weken gaat vincent voor 3 weken in kost, dan istie alleen de weekenden thuis. Baal eerlijk gezegd wel want denk dat ik dan best uitgeput ben als hij thuis is het weekend en ik dan moet werken.. verder wel veel vrij maar met een peuter is vrij net zo druk soms als n dag werken hihi.. nou we zien wel hoe dat gaat verlopen. ga nu lekker slapen! trusten!
sow hej.. wat is het toch rustig hierzo! Wij hebben het kaartje uitgezocht! nouja 2 eigenlijk een in de jongensversie en 1 in de meisjesversie. Hetzelfde kaartje. We hebben een gedichtje uitgezocht en morgen leveren we de mappen in. Helemaal blij dat af te hebben. Zo gaan we lekker uit eten met schoonfamilie omdat mn schoonvader 60 was geworden, en helaas zit mn vakantie er dan weer op. Morgen weer aan de bak.. Fijne zondag!
Ja zo is het ineens heel druk en dan valt het weer even stil! Vanmorgen op kraamvisite geweest bij vrienden! Ooohh wat een snoepie! Kan niet wachten tot ons kleintje er is. Luca, leuk dat jullie eruit zijn, wij moeten nog beginnen! Morgen de hele dag cursus vanuit werk. Wordt een lange dag! Vandaag maar even lekker rustig aan (al komen mn ouders wel zo) en vroeg op bed! Mannetje morgen ook weer weg voor een week! Niks aan! Nou meiden geniet nog even van deze zondag!
Hallo meiden, jeej het is echt rustig hier ja @Luca, wat fijn dat jullie eruit zijn. Is toch weer een opluchting , vind je niet? Wij zijn in het weekend maar samen achter de laptop gaan ziten. Hebben nog een keer alle kaartjes via internet doorgenomen. We hebben nu een selectie gemaakt van 5 kaarten, die we allebei mooi vinden waarvan eentje toch echt onze voorkeur heeft. Nu nog even kijken of we proefexemplaren gaan aanvragen of weer de boeken erbij halen om het "in het echt" nog een keer te bekijken. @Aggy, kraamvsites hebben voor mij nu ook een heel andere betekenis. Los van de schattige baby's vind ik het reuze interessant om te horen hoe die kersverse ouders er mee omgaan, hoe ze alles hebben ervaren en hebben aangepakt. @zorgen maken om gewicht. beetje raar dat weet ik, maar ben pas 24 weken en ben nu al 9 kilo aangekomen. Hier op zp kom ik alleen maar berichten tegen van vrouwen ,die veeel verder zijn dan moi en amper iets zijn aagekomen. Vorige maand was het nog maar 5. in 1 maand is er gewoon 4 kilo bijgekomen. Zelf merk ik er weinig van.. heb niet echt bepaald een groot buikje, denk ik. Vind hem eigenlijk wel schattig. beebje kan het ook niet zijn. overigens voor de zs woog ik 50 kilo. is dit normaal? waardoor komt het? @bevalling. Nu de 20 wk echo voorbij is begin ik me beetje bij beetje toch voor te bereiden op de bevalling. Ik vind het doodeng Als ik vooruit aan het fantaseren ben, dan sla ik dat ook compleet over en begin bij het moment dat ik eindelijk onze babytje in handen vast mag houden. Ik weet dat het ontzettend pijn doet en dat het echt afzien wordt maar als ik dan de woorden, knippen, scheuren, tang, pomp hoor wehhh Ik ben ook bang dat ik het niet red. Dat ik blijf stikken in zo'n wee of dat ik de baby niet snel genoeg eruit pers of noem het maar op.. is het een beetje herkenbaar
Shaida, je niet te veel vergelijken met andere meid! Dat is niet goed voor je. Ik doe het ook hoor daarom weet ik dat het niet goed is. Maar iedereen is anders. De ene komt wat meer bij dan de andere maar dat maakt altijd niet zoveel uit... Het lijkt mij echt niet overdreven ofzo. Over de bevalling. Het is mijn tweede en plots krijg ik het ook warm en koud. Ik die op dat vlak heel erg nuchter was en weet hoe het gaat. Opeens krijg ik schrik dat ik erin ga blijven ofzo. Dat mijn hart het begeeft ofzo. Hoe kom ik er toch allemaal bij he. Ik denk dus dat de angsten erbij horen. Een bevalling is niet niks maar ook niet zo erg. Het doet pijn ja maar dat was ik zelf zo vergeten. We staan er voor en moeten er door dames. Ik zal toch blij zijn dat het achter de rug is. Wij hebben gisteren ons kaartje gaan bestellen!! Half december krijgen we de proefdruk en binnenkort mogen we de envelopjes gaan halen en kunnen we al beginnen schrijven. Alleen he... uit de kraamcadeautjes geraak ik maar niet uit. :x
geboortekaartjes: wij kunnen de enveloppen niet schrijven omdat we een gekleurde envelop hebben (of roze of lichtblauw) die gekleurde zaten bij de prijs in, dus dan ga ik geen witte nemen. Vincent wil op het werk vragen of we de adressen kunnen stickeren en dan na de bevalling de stickers en postzegels erop kunnen plakken. Volgens mij heeft hij ook de drukker al doorgebeld dat we 110 kaarten willen bestellen. We hebben er iets meer als 90 nodig. Maar je weet nooit.. van Yaniek hebben we er ook nog n stapeltje liggen. aankomen: ik ben nu 5kg aangekomen volgens mij, woog 57 en nu 62. Kvind mn buik al best groot. Eens ff buikfoto;s van mn 1e zwangerschap kijken of ik toen ook al zo dik was.. bevalling: ik maak me er nog niet druk om, misschien ook omdat ik eigenlijk hoop dat ik weer net zo'n bevalling heb als bij Yaniek. Die duurde 3uurtjes, was ff heel heftig, in een 1,5 uur tot 10cm ontsluiting gekomen dus de ene wee na de andere met kort tijd er tussen. Erg vermoeiend. Toen 1,5 uur persen en toen was onze mooie knul er al. Ondanks dat de rugweeen erg pijnlijk waren en alles erg pijn deed, kijk ik er met een mooi gevoel op terug, was de pijn heeel gauw vergeten. Zal nu met de bevalling wel denken; oohja... dit was het! Ik heb na de vorige bevalling ook te horen gekregen dat ik bij ooit n volgende bevalling al gauw moet bellen omdat 3uur voor een eerste bevalling heel snel is en de vlg dan vaak sneller gaat. Nou we zullen zien! gelukkig heb ik er geen nare ervaringen aan over gehouden de vorige keer. @ lolieken: wat je kunt vragen als kraamkado bedoel je? ik wil zowieso kleertjes omdat we het geslacht niet weten, een meerijplankje voor aan de kinderwagen waar Yaniek op kan staan en 2 autostoeltjes voor Yaniek hier past ie bijna niet meer in.. maar dat is niet echt voor de baby... pff verder weet ik ook zo gauw niet! ja een verzorgingstas misschien? Kan wel merken na mn 2e dag werken na mn vakantie dat ik het n stuk zwaarder vind. Heb last gehad van onder mn navel (misschien de navelbreuk die weer opspeelt..) en het voelde alsof ik n knal in mn kruis gehad heb! net of mn schaambot helemaal bont en blauw is en onder in mn rug had ik gister erg last.. pff wat dat nou ineens weer is? ff in de gaten houden.. nu lekker in bed, morgen heeeel veel was weg werken.. alvast Truste!