Shadai wat een verdrietig verhaal. Heel veel sterkte!! Sorry dat ik zo weinig reageer. Moet vandaag toch naar een endocrinoloog ivm men suiker en ik ben gewoon bang. Mss voor niks nodig maar ik had zo gehoopt om niet te veel nieuwe dokters te moeten zien. Hopelijk kan ze me verder helpen zonder te veel gedoe he. Duimen jullie?
Shaida. Wat een ontzettend triest bericht! Het moet een heftige week voor je geweest zijn! Sterkte ook de komende tijd! Wel fijn om alle andere goede verhalen te lezen en buiken te zien! Ik moet me ook excuseren dat ik er zo weinig ben geweest. Mn pc is stuk en heb een week zonder gezeten sinds zaterdag heb ik mn oude van mn broertje weer terug! Hier gaat het prima. Ben nu echt de laatste dingetjes aan het kopen dus vandaar dat ik even een topic was gestart over wat allemaal wel en niet nodig was. Elif. We zijn er nu wel een beetje uit dat we sowieso Noé als naam doen. Maar we willen graag een dubbele naam. Dus als jullie nog een mooie toevoeging ervoor of achter weten dan hoor ik het graag. Ik zat vandaag aan Sara-Noé te denken. Klinkt dat? Tot snel! Liefs
Welke naam wil je dan als roepnaam lieverd. Anders gaan mensen evt de verkeerde naam roepen, dan zou je hem beter andersom kunnen zetten. Vind het wel echt mooie namen!!
Wij willen de combinatie dan gewoon als roepnaam. Dus gewoon voluit Sara-Noé. KLinkt deze combinatie volgens jou? Ik vind deze volgorde mooier dan andersom. Ik heb deze naam nog niet met mn man besproken hoor....Het las Sara vanmorgen en dat vind ik best een mooie naam!
Shaida, triest nieuws! Zoiets gaat je niet in de koude kleren zitten. Liedje, zal ook je uitzetlijst eens even bekijken! Vind Sara-Noé ook mooi en zie je natuurlijk nergens! Lolieken, hoe was het bij de endo? @hier gaat het sinds zondag waardeloos. Vreselijk last van mn rug!:x Gisteren na mn werk mn bed in en ben dr ook niet weet uitgeweest. Ik dacht een nachtje goed slapen en dan gaat het wel weer maar vandaag was het weer afzien. Zou morgen nog extra werken voor zieke collega maar heb gezegd dat ik het gewoon niet trek! En dat is heel wat voor mij! Bij thuiskomst de Caesar maar gebeld en kan dr vrijdag heen. De rest van de week maar rustig aan! Baal zo, heb het al zo lang goed volgehouden!
@ Shaida: Jeetje wat erg zeg... Vreselijk... En die longemboliën komen ook zo verschrikkelijk onverwachts Hier heeft mijn moeder begin dit jaar januari en februari compleet in het ziekenhuis gelegen. Zij had 7 longemboliën in beide longen die al in het hart bezig waren te groeien. Artsen noemen het een wonder dat ze er nog is. Je beseft dan zo goed hoe kostbaar het leven is, én hoe snel het afgelopen kan zijn. Gecondoleerd... En heel veel sterkte gewenst voor jullie! @ Liedje: Waauw wat een mooie naam!! Ook hele mooie combinatie hoor! Ben benieuwd wat je man ervan vindt! @ Aggy: Wat balen dat je zo last hebt van je rug. Hoop dat de ceasar je kan helpen!! @ Lolieken: Tuurlijk duim ik voor je! Probeer het over je heen te laten komen. Het is zoals het is. En het is niet jou fout ofzo dat je nu last hebt van zwangerschapssuiker. Het is van de artsen ook niet de bedoeling dat je er nog veel treft. Maar als ze op die manier ervoor kunnen zorgen dat alles binnen de perken wordt gehouden (wat voor jullie kleintje ook heel goed is) dan denk ik dat het wel goed voor je is. Hoe vevelend het ook is natuurlijk... @ Elif: Super te horen dat met jullie mannetje alles goed was! En dat de afspraak verder bij de gyn ook goed was En vocht: Dacht steeds: nee hier niet. Maar cardioloog gisteren kijken: Ja, je begint wel vocht vast te houden in je benen. En vandaag eens goed naar m'n handen en gezicht gekeken, die beginnen dus ook al "vol te zuigen". @ Shaida: hier vorige week heel last van mijn rug en bekken. Was helemaal fout gegaan. Maandag weer wat recht gezet, maar het is nu echt over. Kan steeds minder en dat is toch wel frustrerend. Maar het is nu eenmaal zo. Mijn rug en bekken houden het niet meer en dat moet ik accepteren. Dat komt na de bevalling wel weer terug @ Hier: Gisteren naar de cardioloog geweest. Heb net het hele verhaal in het februari topic gezet, zal het ook hier even posten. Is nogal een lang verhaal geworden Verder dus erg last van mijn rug, maar verder mag ik niet klagen! Geniet met volle teugen nog van de zwangerschap! Ook zijn ze hier sinds gisteren klaar met het zetten van de ramen! Aftimmeren aan de binnenkant is ook klaar, moet alleen binnen nog afgekit worden, dat doen ze vrijdag. En dan ist helemaal klaar (op het aflakken na, maar dat doe ik in het voorjaar) Kleintje ligt hier nog steeds in stuit, nu met de benen naar beneden heel de tijd tegen mijn schaambeen, stuitje en int kruis te trappen. Jeetje, dat doet zeer!! Hihi, maar wel grappig ook opzich Morgen echo bij de gyn in Groningen Dus ben erg benieuwd wat ze dan zeggen! En kijken of de kleine nog ruimte genoeg heeft om lekker om te kunnen draaien, vast wel Fijne dag meiden! ik ga hier een poging doen om het huis weer zaagselvrij te krijgen
Hee meiden, bij dezen het cardioloog gebeuren. Zijn jullie ook weer helemaal op de hoogte Op de weg ging het gisteren best redelijk! Heb er bijna 2.5 uur over gedaan (normaal een uur en 15 minuten) maar toen was ik dr helemaal heelhuids hihi Vervolgens hadden ze me ruim een uur in de wachtkamer laten zitten Waren allemaal mensen te laat die voor mij kwamen en die hebben ze toen geholpen terwijl ik al lang in de wachtkamer zat... Echt raar... Maarja, dat wist ik dus niet, dus durfde niet te gaan lopen ofzo, met als gevolg dat ik niet meer omhoog kwam toen ik mocht komen, ging echt door de grond van de pijn! Vervolgens had ik bij de echo ook echt een hork... wat een raar mens. Heel de tijd domme opmerkingen maken over de baby en mijn buik. En dat ik best wat sneller mocht lopen omdat het met de pijn allemaal wel mee zal vallen. Nou, toen had ik het echt helemaal gehad. Had ineen keer de grootste zin om mijn moeder/man te bellen en een grote huilbui te hebben... Moest op mijn linkerzij eerst liggen, en ik weet dat die echo's ruim een half uur duren dus zeker een kwartier op linkerzij liggen. Nou mijn bekken houdt dat niet zonder kussen tussen de benen. Dus vroeg ik of ze heel misschien een kussen voor me had en waarom. Kreeg ik gewoon als reactie: "Ja, hallo, moet ik óók nog voor jou naar een andere kamer lopen?!" Ja, je moet inderdaad, als het niet teveel moeite is, even voor mij naar een andere kamer lopen... Tsjongejonge... is dat nou teveel gevraagd?! En deze was ook fijn: ""Kan die baby niet even stoppen met slaan of schoppen tegen mijn arm aan? Zo kan ik me niet concentreren." Nou mevrouw, dat zul je dan echt zelf heel lief moeten vragen en dan zal de baby misschien wel even luisteren, maar niet naar horken zoals jij! Waarbij ik dacht: Lekker blijven slaan kleintje Echo hebben ze verder niets raars op gevonden Daarna hartfilmpje: Ook goed! Daarna gesprek met de cardioloog (zelf net vader geworden hihi, dus helemaal hyperactief) was heel leuk, goed gesprek! Mijn bloeddruk was ook heel goed, dus ik ben echt helemaal blij (liggend 122/68 en zittend 124/74) Daarna holterkastje om, voor 24 uur hartritmeregistratie. Dus ik ben weer behangen met electroden En ik ben allergisch voor die siliconenpleisters die ze daarvoor gebruiken. Jeetje, dat jeukt!! M'n hele borst en buik zijn rood van de uitslag... Nog een uurtje --> Heb hem ondertussen af mogen doen Daarna 12 buisjes bloed geven!! Hebben ze in ieder geval genoeg En daarna urine inleveren en toen was ik eindelijk klaar haha. Volgende week dinsdag/woensdag krijg ik de uitslagen verder allemaal Sorry voor het lange, uitgebreide verhaal
Ooh, vergeten te vertellen: Mijn longen zitten wel helemaal vol met slijm. Dus het verbaasde de cardio (en mij ook) onwijs dat ik daar geen last van heb. Normaal heb ik daar meteen last van... Dus dat moet ik goed in de gaten houden. Krijg ik er nou last van of wordt ik ziekig of koortsig, dan moet ik direct om een antiobiotica kuur...
Hey meiden, ga even kort reageren. Sorry daarvoor maar ik voel me sinds lang ellendig tijdens de zwangerschap. Het huilen staat me nader dan het lachen. Gisteren bij de endo geweest en idd insuline. Smorgens en 's avonds spuiten. Vanmorgen tweede spuit gezet en mijn waarden zijn hoger dan ze ooit geweest zijn. Ik lijk wel pure suiker te spuiten. Nu bel ik naar de praktijk kan ik de arts vandaag niet bereiken en diegene die ik aan de lijn had wimpelde het af terwijl ik weet dat de arts het wél heel belangrijk vind. Nu moet ik in de namiddag terugbellen naar de assistente van de arts maar of zijn nu iets kan doen geen idee. Ik baaaaaaaaaaaaaaaaaal. Hoe hoger de suiker, hoe groter het kindje. Ik ben echt bang voor morgen!!! Morgen ook gyn voor de metingen enzo. Ik zou met leuke dingen willen bezig zijn en nu is het al suiker en de grote van ons kleintje dat de klok slaat. :x
Jeetje wat een toestand Lolieken! Hoop voor je dat je nog iemand kan bereiken en dat het goed komt! Volhouden meid! Ananas, wat een verhaal. Mooi dat alles goed was, en die uitslag komt vast ook goed. En wat hebben die mensen toch tegenwoordig in ziekenhuizen, zoek een andere baan als je niet vriendelijk kan zijn! Bleeghh kan daar zo kwaad om worden!
Jeetje Lolieken wat een toestand idd! Wees maar goed voorzichtig! Ananas doe het lekker rustig aan heh meid! Ook al vocht langzamerhand. Ik had ook zoiets nee bij mij niet. Nou ineens was het zover van de ene op de andere dag! En je kleine in stuit Wat een boefje hihi. Nee hier ligt ie al weken met zijn hoofdje naar beneden en hij is zo lief om niet tegen mijn ribben te stampen maar dan tegen mijn buikwand aan de linker of rechterkant xxx
Ontzettend balen Lolieken. Je was er al zo bang voor! Sterkte ermee! Ananas. Wat een ontzettend naar mens! Ongelooflijk hoe ontactisch sommige mensen zijn! Ik kan me daar zo ontzettend kwaad om maken!
ooh.. ik had n heel verhaal getypt, is alles weg omdat ik naar pagina 2 ging om terug te lezen! maar in ieder geval, veel minder leuk nieuws zeg! ben een paar dagen niet op de site en ineens zoveel bij getypt. @ elif: fijn dat alles goed was op de controle! en idd als het daarbij blijft, dan valt het mee toch! een krachtig hartje wat mooi om te horen! @ aggy: wat balen van je rug! ceasar wat houdt dat precies in? hopelijk helpt het je! @ liedje: mooie naam! ben zelf meer van de simpelere namen maar die vind ik wel leuk, en leuker dan libelle! ben benieuwd wat je man ervan vind. @ lolieken: nee toch... geen insuline! bah spuiten lijkt me naar, doe het vaak bij andere mensen ma bij mezelf lijkt me echt vreselijk! en elke keer denken aan wat je eet, je klachten, je waardes controleren en als het alleen je eigen gezondheid was maar nu ook voor je kleintje.. moet je veel insuline? lang of kortwerkend? sterkte hiermee, kan me voorstellen dat je er flink van baalt! @ shaida: ach nee toch.. wat is het leven toch oneerlijk! hier in de buurt ook veel narigheid dan denk ik telkens wanneer overkomt het ons? hopelijk niet meer. Sterkte met dit verlies.. @ ananas: niet normaal hoe ze tegen jullie deden! gelukkig waren de controles goed, maar kvind het geen stijl hoe ze met patienten omgaan. Succes met de uitslagen! nou heb ik toch niemand over geslagen? Hier gaat alles goed, alleen mis ik mn vriend wel.. nog 2 nachtjes en dan komt ie terug en dan ws weer 2 weken weg. Pfff valt me best zwaar. Nog 7 keer werken.. ben echt aan het aftellen! geboortekaartjes is blijna geregeld, nog 1x proefdruk bekijken en de doorzichtige adresstickers ophalen zodat ik de adressen kan opschrijven en dan lijkt het net of we ze op de envelop hebben geschreven dus maakt het niet uit of het een roze of blauwe envelop wordt, alleen ff de adressen erop plakken klaar! Mijn buik gaat als n razende tekeer, iedere avond vooral! dit herken ik niet van mn eerste zwangerschap. Nu de placenta achter ligt en vast ook omdat het de 2e is is het verschil zo groot! wat n beweging. Ik word er zelfs vaak wakker van snachts en gister voelde ik (of vingertjes of teentjes) voelde allemaal kleine bubbeltjes! zo apart! Vorige keer had ik mn ijzer zo laag en nu slik ik vitamines waar ook ijzer in zit, en kan merken dat het weer iets beter gaat. Ben toch na mijn idee wat minder moe. Heb vannacht n nachtmerrie gehad dat er ineens n armpje en handje tussen mn benen in zag zwaaien en dat het kind er ineens aan kwam!! echt het leek zo echt dat ik opstond om te kijken of het niet echt gebeurt was. En ook heb ik weer last van kuitkrampen.. zo af en toe, en als vincent thuis was dan trok hij keihard aan mn voet en is het zo over dus ook daarom mis ik hem wel Dat stelletje die hun overleden jochie met 24wkn zwangerschap verloren zijn nu weer zwanger eindelijk! dat jochie had dezelfde naam dan wij leuk vonden. Misschien dat we er nu toch voor gaan... maaar weet ik niet zeker. Pff weer n heel stuk getypt, kga nu zo lekker slapen. Ben bekaf en morgen weer vergadering en nog vanalles doen dan. Doeidoeii meiden! truste!
Hey meiden, Sorry voor mijn kort berichtje maar ik was/ben er echt door van slag. Het is nu al doorgedrongen dat het nu eenmaal insuline is maar nu werkt het volgens mij niet naar behoren. Ik krijg de waarden niet die ik hoor te hebben hoor. Zo vermoeiend. Ik begrijp er stilletjesaan niks meer van maar goed. Nu is mijn reactie nog minder gaan eten omdat ik zo'n schrik heb van die hoge suiker maar dat werkt ook niet natuurlijk. Ik hoop maar dat ons kleintje straks gezond is en dat het geen kleine reus is. Zo kan ik de tijd nog wat rekken. Begin ook hoofdpijn te krijgen maar ik denk dat dat van de stress is. Bloeddruk is goed en geen vochtophoping enzo. Dus zal maar niet meteen het ergste denken. Oh hooopp zooo dat het nu straks allemaal goed is zodat ik mss toch nog EVEN kan genieten. Er moet nog zoveel gebeuren en in princiepe beval ik binnen 4 weken. Voor mijn gevoel te vroeg. Ik wou zo graag deze zwangerschap uitdragen. Ik ga straks onderhandelen denk ik. Ik ga morgen rustig jullie berichtjes lezen en dan reageren. Nu zou het op niks slaan. Maar ik leef met jullie mee meiden!! Maar dat weten jullie best wel he.
Hee Meiden!! Hier vanmorgen weer in Groningen geweest voor een echo! Kleine deed het super! Zit nu op een 2 kg, dus dat was heel goed! Verder hoofdje 2 weken voor op groei (vond ik veel, gyn zei er niet veel over), buikje week voor en beentjes ook weekje voor. Verder nog steeds in stuit. En zoals hij/zij erbij lag had de gyn er een hard hoofd in dat de kleine nog zou gaan draaien. Maar ik blijf wel hopen hoor Verder ook vandaag uiteindelijke het 1e setje gescoord Ik ben helemaal blij!! @ Lolieken: Doe rustig aan meid. T is niet niks dit. En frustrerend dat het nu niet goed is ingesteld... @ Luca: Super dat het geboortekaartje klaar is! En je met de adressen kan beginnen! En fijn dat je mannetje morgen weer thuis komt! Verder veel succes met naam etc. kiezen
Ananas wat goed zeg!!! En de kleine alweer 2kg goed hoor Maar dat het zo dwars blijft liggen Misschien draait het wel nog, een wondertje En anders een ks? Want draaien vind ik wel akelig hoor.
@ Elif: Kom net bij de vk vandaan (Moest vandaag of morgen komen en ze had nu nog wel een plekje Ben ik direct ff met manlief langs gegaan! Kon hij ook weer een keer mee.) Zij vroeg me: Hoe ligt de kleine precies? Naja, dus met de benen omhoog en voeten naar beneden. Toen vroeg ze: Is het een beweeglijk kindje? Naja, de laatste 4-5 dagen is de kleine heel erg druk, veel drukker dan normaal. Dus zij zei: dan gaat de kleine hoogstwaarschijnlijk nog wel draaien. Dan is het nu aan het afzetten steeds, kijken waar de meeste ruimte is. En dan draait het waarschijnlijk een keer in mijn slaap Dus dat zou heel mooi zijn! Laten we het hopen! Hoop toch echt gewoon met mijn eigen vk te kunnen bevallen hoor! Draaipoging laten we ook sowieso niet uitvoeren. Ik heb daar natuurlijk wel al over na zitten denken aangezien de kleine al zo lang in een stuit ligt. Maar dat wil ik niet. Gevoelsmatig niet. Ik heb zoiets van: Als de kleine al zo lang ligt en niet gaat draaien dan is daar vast een reden voor. Ook wil ik geen stuitbevalling. Zou de kleine dus zo blijven liggen dan wordt het een KS maar laten we daar nog maar niet over na denken Eerst de komende 2 weken even afwachten hihihi.
@ lolieken: binnen 4 weken al bevallen dat klinkt toch wel heel erg dichtbij ineens ja! moet je nog veel regelen dan? pff tis niet niks, neem je rust! @ ananas: nou ben benieuwd of jullie kleintje gaat draaien nog! wat de namen betreft het wordt hem toch niet want mn vriend vind het geen mooie naam. Dus toch die ouwe maar. Ik baal dat we geen jongensnaam hebben die we helemaal super vinden.. maar goed als het kindje maar gezond is, dat is het belangrijkste!
Nou een toestand hier! Ik bleek al de hele week wat harde buiken te hebben, wuifde het wat in de wind want ja wat weet ik er van. Donderdag op school werd het steeds vaker en erger. In de auto terug zat ik me zo op te fokken en dus kwam ik helemaal overstuur thuis. Ze kwamen echt om de paar minuten. Manlief de vk gebeld en ze wilde toch even komen, zeker in dit termijn om dingen uit te sluiten. Ik haalde me al allerlie senario's in mijn hoofd natuurlijk dat ik zou moeten bevallen etc. Zo niet fijn! Ze heeft alles even gecontroleerd, baby deed het nog goed en ik was nog niet aan het bevallen. Gisteren mijn urine even laten controleren en heb ook geen blaasontsteking. Oftewel, ik moet in de ruststand en heb dus vervroegd kerstvakantie! Ben er nog niet helemaal gerust op want het is nog niet over maar zolang ik niet rustig ben dan wordt m dat ook niet volgens mij. Maar als het erger werd moest ik weer bellen. Moet donderdag weer voor controle maar denk dat ik maandag maar even bel of ik niet eerder mag komen! Pff wat een gedoe! Lolieken kan me heel goed voorstellen dat je ook niet gerust bent. Maar we moeten positief blijven. Luca, tja die namen. Wij hebben precies hetzelfde met de jongensnaam. Ik denk dat het ook zo blijft.