Mooie buikjes lieve dames!! Ananas, wat goed dat je longen schoon zijn. Dat is echt fantastisch nieuws! Hier ziet het er elke dag harder naar uit dat ik de eerste ben die zal bevallen. Zelfs voor jou Elif. Wou dat het anders was maar ja... Suiker is moeilijk onder controle te krijgen dus het kindje heeft elke dag de kans om veel groter te groeien. Zesendertig zal het dus wel worden. Dan zal ik waarschijnlijk een babytje op de wereld zetten van een 4kg. Ik hoop dat de echo het juist heeft anders doe ik iemand iets aan hoor als ik bevallen ben en het kindje blijkt minder te wegen!! Ik kan het moeilijk verklaren. Ik ben klaar voor twee kindjes maar ik had nooit gerekend op 36 weken. Dat is een maand te vroeg en voor mij voelt dat gewoon aan als véél te vroeg. De gyn wil erop drukken dat het kindje dan alle kansen heeft en mss gewoon bij me op de kamer mag maar ik had de kleine toch graag een béétje langer bij mij gehouden. Achtendertig weken mocht ik al vergeten... Wat me nu zo ontzettend verdrietig maakt is dat ik langs alle kanten verhalen lees en hoor over vrouwen die perse een inleiding willen zonder een échte reden behalve dat ze de zwschap beu zijn... Ik kan dat dus echt niet begrijpen en het raakt me best. :x Verder probeer ik van mijn laatste weekjes te genieten. Nog een goeie drie te gaan. Bijzonder weinig he. Dikke knuffels voor iedereen!!!
Ananas en Aggy. Fijn dat bij jullie de controles goed waren! En wat een mooie buiken! Ik heb niet een blote buik foto. Het is bij mij gewoon niet zo mooi die blote buik! Lolieken. vervelend dat je er zo van baalt! Ik kan me dat best voorstellen! Ik hoop dat je er snel rust bij kan vinden en extra kan genieten van de de laatste weekjes! Sorry meiden, ik hou totaal niet van klagen, het is helemaal tegen mijn principes. Zeker ook omdat ik onwijs dankbaar ben dat alles goed gaat en geen 'echte' klachten heb. Maar als ik heel eerlijk ben, ben ik het echt een beetje zat! Lolieken, begrijp me alsjeblieft niet verkeerd! Ik wil mn kindje heel graag tot 40 weken dragen. Maar ik ben het zwanger zijn wel zat! Ik ben veel moe, ik word gek van hormonen en merk dat ik me erg afsluit! Ik voel me gewoon niet mezelf en daar baal ik van. Ik wil weer heel graag me gewoon goed voelen! Ook al heb ik geen echte klachten. Heb nu last van kiespijn en kan niet naar de tandarts want die heeft geen plek. Pas over twee weken! Dus slik nu 4 paracetamollen per dag. Sorry hoor! Ik moet dit gewoon ergens kwijt. Ik wil niet telkens mn man ermee lastig vallen. Al is hij wel ontzettend lief voor me!
hallo meiden, ben er weer bij bedankt voor alle lieve berichten. 2010 was overduidelijk niet ons jaar. 2 mk, 3 sterfgevallen waarvan 1 een naaste fam. en de andere 2 iemand die we toch ons hele leven al kende, shit met schoonfam. zit nu ook beetje met dubbelgevoel voor de feestdagen. zal blij zijn als dit jaar voorbij is, vol goede moed het nieuwe jaar in. 1ste mk kreeg ik op 1 jan. dit jaar heb daar toch best veel moeite mee. hoe is het hier? heb weer een paar mooie foto's voorbij zien komen @Aggy, blij dat het allemaal goed was. snap wel je angst. Wat zijn ahrde buiken en hoe voelt dan aan? @Lolieke, ach meid, een digi knuffel voor jou.Maybe proberen het positief te benaderen, jij ziet, voelt, en hoort je kleintje veel eerder. hoef je niet nog langer in spanning te wachten.Maar snap dat het een teleuerstelling voor je is. @Ananas, een dwarsliggertje haha. fijn dat alles goed was met de longen. @Elif, Liedje en Luca, hoe is het bij jullie? @hier, inmiddels de 28wk voorbij. Ben vorige week tijdens de controle toch even geschrokken. Van de vk moet ik de kleine nu echt iedere dag voelen. ZO niet dan even rust nemen, proberen wakker te maken. mijn placenta ligt voorop. vanaf vrijdagavond tot en met zondagnacht heb ik echt een drukmakertje in me. maar zodra ik begin te werken dan 'voel" ik de baby minder. Dacht dat het door de placenta kwam. Doordeweeks zit ik nu meer in de stress. heerlijke droom gehad vannacht van ons drietjes. we liepen bij ons de straat in, het was winter/koud, maar geen sneeuw. ik liep voorop en Ramon liep met een heel mooi kindje van 1 jr in een witte skipakje. Hij zette hem op de grond neer en zei dat ie mama moest gaan pakken. kindje kwam gelijk naar mij toegerend. Voor een paar sec was ons leven weer helemaal compleet en we zagen er zo vredig en gelukkig uit dat ik er gewoon bang van werd. Hopen dat deze droom uit mag komen Voor de rest probeer ik het nu rustig aan te doen, helemaal na de controle van vorige week. Zaterdag zijn we gaan babyshoppen heeeel veel gekocht, badsetje, accesoires zoals lakentjes, dekentjes, klamboe etc. Ook in heel mooi turqoise. Daar was Ramon helemaal weg van. Hij wilde graag als kleur turqoise hebben voor de kinderkamer. maar ja kan ook zijn dat de kleur niet meer in de mode is ofzo. Maar dat was niet het geval. Dus hij was helemaal blij.
ach meid toch, jij ook een dikke knuffel. het kan toch dat je "het zat zijn" gevoel hebt. Hoort er bij denk ik. misschien zijn het de hormonen. En vergeet niet dat we toch allemaal een heftige zwangerschapsverleden achter de rug hebben. Dat gaat je ook niet in de koude kleren zitten. Ik vind het soms ook zo lang duren. heel eerlijk, ik ben het niet zat maar ik geniet er ook niet van. Iedereen zegt, wel ervan genieten he? maar dat doe ik niet. Mijn normale leventje gaat ook voor 80% gewoon door zoals ervoor. Kan niet zeggen dat ik echt volledig in de watten wordt gelegd. Ja manlief doet meer in huis, dingen die ik niet meer kan als stofzuigen dat doet hij. Mijn ouders die kopen al kleine dingetjes voor hun kleinkind, en koken voornamelijk gerechten waar ik trek in heb. Maar als ik terug denk aan mijn eerste zwangerschap. Hoe kort dat ook was, ik voelde een warm gevoel van binnen, kriebels in mijn buik.ik voelde me ook stralen. dat heb ik helaas niet.. toen zat ik echt op een roze wolk en nu bllijft die angst je achtervolgen. voel me wel slecht, maar afgelopen weekend toch beetje zielig aapje uitgehangen bij Ramon haha voor de aandacht. tja nu kan het nog.
Shaida. Ik ben blij (niet voor jou natuurlijk!!) dat je het herkent! Ik heb wel dagen dat ik er echt wel van geniet. Ook als ik haar voel schoppen dan voel ik me echt heel blij! Maar inderdaad ik geniet ook niet van de zwangerschap opzich. Ik zei gisteren nog tegen Franck. Dit is niet iets wat ik elk jaar wil...haha! Daar moet ik echt niet aan denken! Al willen we toch wel vier kindjes ofzo... Ik denk ook dat het komt door hormonen en moeheid en daarbij alles gewoon verder gaat! Ik probeer nu veel te rusten en relax te doen! Ik kijk gewoon heel erg naar ons kindje uit! Ben zo benieuwd hoe het zal zijn! Voor jullie is het zeker een heftig jaar geweest! Op naar een prachtig nieuw jaar!! Leuk dat jullie in het weekend zoveel spullen hebben gekocht! Daar wordt ik altijd wel erg blij van! Haha!
Ik zei ook aan het begin van de zwangerschap dat ik dit niet meer wil meemaken!! Ondertussen twijfel ik al over een derde. Gék he ik hoop ergens dat het de hormonen zijn. Ik heb mijn vriend al verwittigd dat hij zijn "goedje" nog maar goed moet verzorgen "you never know" en je moest zijn gezicht eens zien. Ik was begonnen met de vraag "hoeveel kinderen passen er in een auto"
Liedje, ik herken je gevoel ook heel goed op het moment. Het lijkt wel nu ik de 30 weken voorbij ben ik echt aan het aftakelen ben. Rug zeer, harde buiken, meer zuur aanvallen, niet fit voelen. Bah dit is ook niet wat voor mij. Heb er stress van en daar baal ik van. Van mij mag het ook wel februari zijn. En wat jij zegt, ik geniet ook erg hoor! Zeker als de kleine druk in de weer is, krijg ook echt een geluksgevoel. Ben gewoon ook erg nieuwsgierig! Shaida, harde buiken: je baarmoeder trekt helemaal samen, is net alsof je kindje zich helemaal tegen de buikwand aandrukt. Voelt niet fijn. Vanaf een week of 25 hebben veel mensen het af en toe als het maar niet te vaak is zoals bij mij het geval was. Het zijn oefencontracties. Lolieken, een derde! Jaaa leuk een hok vol kids. haha..ben benieuwd!
Lieverds heh heh wat jammer om die gevoelens te hebben Ik hoop dat jullie je snel beter voelen. Hier gisteren via de spoed binnengegaan aangezien ik last had van enorme hoofdpijn, sterretjes zien en vocht. Ze waren dus enorm bang voor zwangerschapsvergiftiging en werd aan de ecg gelegd. Zwangerschapsvergiftiging is het niet gelukkig maar had wel al weeën! En zelfs zaten er heftige tussen terwijl ik ze niet voelde althans ik had zoiets hmmm is dat niet de kleine wat draait dan?? Sommige pieken kwamen zelfs in het rode gedeelte dus die waren toch heftig. Nu blijk ik blaasontsteking te hebben en heb hiervoor antibiotica gekregen. Maandag moet ik weer terug aan de ecg om te kijken hoe het met de weeën is. De eerste 1 a 2 weken hoef ik me niet direct druk om te maken zeiden ze. Maar daarna wisten ze het niet kan dus goed zijn dat hij vroeger gaat komen vanaf een week of 36 misschien?? Ze gaan het dus weer ff aankijken. We wachten het maar af
Elif, verzorg je goed en flink rusten hoor!! Ik heb net hetzelfde heb ook al weeen en het is erg vervelend. Het zijn niet zomaar harde buiken. Heb bij het vorige gyn bezoek ook het bericht gekregen dat ik echt moet rusten als ik het voel aankomen. Sommige dagen gaat het goed maar zoals vandaag sta ik ermee. Het voelt soms echt alsof je kleintje aant draaien is he? Gek he. Voelt bij mij ook ontzettend gespannen en hard, pijnlijk... Als het erger wordt moet ik binnen maar dat ga ik toch lekker vermijden hoor. Nog even van de feestdagen genieten met ons drietjes! Goed rusten dus meid!!
Pijnlijk zijn ze niet dat vind ik net erg gek??? Ze zeiden wel dat ze het nu iig niet meer tegenhouden En idd nog wat rustiger hahaha aandoen.
Aggy was idd ff van oei! Ik zag er eerst zelf niet de ernst van in. Erg heh, was dat mijn moeder zei we gaan anders was ik niet geweest. Hoezo koppig Morgen ga ik al de 30'er dagen in jeetje!!
Hejj meiden Sorry erg druk met werk geweest en veel pech gehad dit weekend.. vertel het strax allemaal en lees strax alles ff rustig na. Maar heb ff een dringend vraagje.. Hebben jullie ook als jullie "van onderen" voelen dat het helemaal hard is??? klinkt stom maar volgens mij voel ik als ik iets met mn vinger naar binnen ga aan de buikzijde gewoon de baby zitten!! achter de vaginawand laat maar zeggen.. khoop dat ik t duidelijk uitleg.. want ik heb het gevoel dat de baby is ingedaald (zwaar gevoel van onderen) dus ik dacht onder de douche ff voelen en ja helemaal hard op die plek. Is dit normaal? hebben jullie dit ook? morgen 9u naar de vk dus ff vragen..
@ aggy: wat schrikken!!!! en wat n mooie buik! wel lekker n vervroegde kerstvakantie maar snap dat je liever je nog wat aktiever zou willen houden.. @ elif: ja dan istie bij jouw ook aan het indalen (denk bij mij ook al) bij een 2e schijnt het of juist vroeger of later te zijn toch? Hoezo hoopt je man rond week 37? dan zit je net met oud en nieuw! ja de buik is gezakt! Huhh? lees nu dat je weeen hebt gehad!! spannend wie zal er eerder bevallen jij of lolieken??? @ ananas: heb je goed dat je het aflakken later doet.. tis gewoon echt te veel anders.. klinkt leuk, die box van jullie! creatief gedacht! Ik heb alle kleertjes al gewassen, weet nog van de vorige keer dat het onwijs veel werk was en nu vincent er niet is, wou ik op tijd beginnen. Hihi ik heb ook van die rare dromen!Gelukkig was bij de arts alles goed! @ liedje: ben het werken ook zooo zat! nog 40uur te gaan dan zit het erop (ofwel 5dgn) ik kan je nu al zeggen... als het kleintje er strax is, dan mis je je buik en alle bewegingen in je buik. Tenminste dat had ik heel erg. Geniet er nog maar zoveel mogelijk van, tis strax gedaan met de rust!! (maar dan zijn er weer heeeeel veel andere bijzondere dingen) ik ga het zwanger zijn wel heel erg missen misschien is dit mn laatste zwangerschap wel dus ik geniet nog van de weken die ik heb. Al kan ik pas echt genieten als ik verlof heb... maar ik begrijp dat je de kwaaltjes meer dan beu bent!!!! @ lolieken: ik begrijp wel n beetje wat je bedoelt.. ik vind de zwangerschap ook heel snel gaan en Yaniek is nu ook n beetje in n soort peuterpuberteit beland erg vermoeiend!!! dat ik soms denk: pff nog maar 8 weekjes dan hebben we het dubbel vermoeiend dan komen de gebroken nachten er weer aan.. En misschien is dit wel de laatste zwangerschap in mn leven bij dat idee krijg ik wel ff n brok in mn keel.. misschien zijn dit de laatste weekjes van die wonderlijke schopjes etc in mn buik. Maar ben natuurlijk ook onwijs nieuwsgierig naar wat het wordt en hoe hij/zij er uit ziet etc. Maar het mocht van mij nog best wat langer duren de zwangerschap. Kvind het wel balen voor je!! @ shaida:aaah wat n mooie droom, ik heb telkens enge dromen.. bah! fijn dat jullie zo goed geslaagd zijn met winkelen. En over dat minder voelen, ik herken het bij mn 1e zwangerschap van Yaniek, ook placenta voor en toen maakte ik me ook vaak druk omdat ik zo weinig voelde. Nu met de achterliggende placenta is het n wereld van verschil. Maak je niet te druk probeer in rust contact te maken dat hielp bij mij wel heel goed. Ff ervoor gaan zitten. Pff het lijkt nog zo kort geleden... die tijd van onze miskramen en nu zijn we al zowat aan het bevallen! ongeloverlijk! Met mij gaat het goed alleen vind ik het nu echt zwaar worden.. ben de uren aan het aftellen dat ik nog werken moet.. nog 40 uur in totaal. zaterdag, zondag, vlg week vrijdag, zondag en die maandag dr op. En dan eindelijk verlof!!!! heb het dan toch maar mooi tot het eind volgehouden met alle onregelmatige diensten van 8uur. (behalve de nachtdienst dan) Verder is Vincent nog de hele week in Noordwijk voor het werk en vlg week waarschijnlijk ook. Dat valt me ook zwaar omdat ik nu alleen voor het huishouden en Yaniek moet zorgen. Gelukkig zijn mn ouders er voor het oppassen als ik werken moet, maar kan niet even Vincent vragen om af te ruimen, de was te doen, koken etc.. en dan Yaniek met zn peuterpuberteitgedrag valt ook nog niet zo mee. Maar niet klagen nog 5 daagjes werken en dan beentjes hoog en hopelijk genieten van nog ff samen met ons 3tjes vakantie vanaf de 27e.. de laatste dingetjes regelen. De jongensnaam.. toch n keuze maken.. het kaartje nog 1x proefdruk, de adressen schrijven, het bed omhoog, de box opzetten, koffertje vullen voor evt ziekenhuis, po huren en nog ff flink aan de poets. (mn moeder en zusje willen voor me alle ramen in januari nog gaan wassen! beter!) Hebben jullie trouwens nog extra kleding voor na de bevalling gekocht? en wat voor kleding? en wat voor piama's/ nachthemden? Nou ga ik zo lekker slapen, morgenvroeg naar de vk. Mn buik gaat op en neer nu ik zolang aan het typen ben. I love it! laatst voelde ik zelfs de teentjes of vingertjes (weet niet precies wat het nou was) Trusten meiden!
Hee meiden! Kom weer even reageren: @ Lolieken: Wat verschrikkelijk balen dat jullie kleintje hoogstwaarschijnlijk met 36 weken al zal komen. Dat is nog maar 3 weken kan me heel goed voorstellen dat je ervan baalt. En wat vervelend dat de suiker niet onder controle is te krijgen zeg! En ik snap dat de verhalen van meiden die inleiding willen omdat ze de zwangerschap beu zijn je raken, maar probeer ze zo min mogelijk te lezen, al is dat ook moeilijk. Deze frustraties erbij kan je nu ook niet echt gebruiken... Hahaha, nu al aan een 3e denken, gekkerd Voor nu eerst maar even dit kindje eerst denk ik maar @ Liedje: Hoe is het met je kiespijn?? Wat waardeloos dat er pas over 2 weken plek is zeg!! Vind ik echt niet kunnen.. En je bent geen zeur... Ik herken het volkomen. Voel me sinds een week of 2-3 weer mezelf. Maar daarvóór... Pfff... stond ik op een gegeven moment keihard te huilen dat ik niet snapte waarom ik dingen zei of deed, dat ik me niet mijzelf voelde, dat het net leek alsof er iemand anders in mijn lichaam was gaan zitten ofzo... Hoop dat jij je ook nog weer jezelf gaat voelen! @ Shaida: Wat een mooie droom had jij En wat leuk, lekker aant babyshoppen geweest! Moeten jullie nog veel hebben nu?? @ Elif: Wat heftig zeg!! Doe maar rustig aan meid! Jeetje, wat een schrik zal jij gehad hebben! Jeetje, Lolieken, jij en Aggy: Alle 3 al aan de erge harde buiken dan wel weeën al! Pfff.... Lekker rustig aan doen hoor meiden!! Enne: Ik zou ook zo eigenwijs geweest zijn denk ik hoor @ Luca: Kan me voorstellen dat het voor jou heel zware weken zijn!! Pfff... dat je niet aan iemand kan vragen om iets van je over te nemen. En dan yaniek met zijn peuterpuberteit komt er ook nog overheen. Das gewoon heel zwaar! Succes voor jou!! Over kleren kopen: Ik ga nog voedingsshirts kopen, want ik heb nu niet echt iets wat ik aan kan doen waarmee ik ook makkelijk zou kunnen voeden. Verder heb ik geen badjas, en die zou ik toch wel willen hebben voor in het ziekenhuis. Ook wil ik nog een paar huispakken hebben. Gewoon lekkere broeken, lekker vest erbij. Dus die ga ik ook nog halen. Tijdschriften, labello. Dat soort dingetjes Verder ga ik denk ik geen extra pyama's halen... Heb van die Big-shirts, die schuif je met voeden denk ik makkelijk even over je hoofd ofzo. En als het iets warmer wordt ga ik denk ik toch al snel zonder shirt slapen weer. @ Hier: Heb de uitslagen van de cardioloog! En ze waren weer goed! Echo goed, hartfilmpje ook (had weer een paar extra slagen, maar kwam bij lange na niet aan de toegestane 10.000!!) Verder bloed ook goed. Hb was nog goed. Alleen ze hebben ook de ijzervoorraad in het bloed gemeten. En die hoort ook een bepaalde waarde te hebben. Die was bij mij wel nagenoeg 0, dus ik moet mijn ijzer aan gaan vullen Drink al 2 dagen roosviceé ferro. En ga zometeen nog even floradix halen Verder gaat het hier zijn gangetje. Geen gekke dingen te melden gelukkig
Aggy. Ik heb dat gevoel van aftakelen ook ja! Sinds een paar weken. Daarvoor had ik er nog helemaal geen last van! Elif. Hoe is het nu met je? Ben je een beetje van de weeenschrik bekomen? Doe je een beetje rustig aan? Luca. Hoe was het bij de verloskundige? Nu lekker aftellen tot je verlof! En dan genieten, relaxen en uitrusten! Ik moet morgen nog een half dagje. Dan twee weken vakantie en dan nog 1 week werken maar vooral werk overdragen voor twee vervangers die nieuw zijn die ik dus in moet werken die week. Fijn dat je van de week de proefdruk krijgt en dat jullie uit de jongensnaam zijn! Wij nog niet hoor! Hahaha! Ik ga wel wat extra joggingsbroeken/pyamabroeken kopen met een paar shirts van de hema denk ik voor na de bevalling. Want ik draag normaal gesproken nooit een pyama. Shaida. Wat had je een heerlijke droom! Vooral van genieten... Ananas. Wat fijn dat alles goed was bij de cardio! Hoe jij dat omschrijft over jezelf voelen dat herken ik helemaal. Ik merk gewoon dat ik mezelf niet ben. En kan niets doen om daar iets aan te veranderen dus dat is erg lastig. Maar het komt vast goed. Het is bijna vakantie dus ik merk dat ik dan weer een beetje opgewekter wordt! Hier echt veel regen gevallen vandaag... nu gaat het over in natte sneeuw... bij jullie ook? Gisteren ben ik naar de tandarts geweest. Heb best wel erge tand/kiespijn. Maar niet gericht op 1 tand. En aangezien hij geen foto's mag maken ivm zwangerschap kon hij niet echt zien wat het was. Hij denkt ontstoken tandvlees. Nu moet ik regelmatig paracetamol innemen tegen de pijn. En heel goed tussen mn tanden met tandenstokers aan de slag. Ik hoop dat het gaat helpen! Ik ben net bij de vk geweest. Vanaf nu moet ik al elke twee weken. Ons kindje is al ingedaald. En het ligt goed. Dat wist ik niet eens dat ze al ingedaald was. Het leek me wel vroeg maar volgens de vk was het normaal. Eiwitten en suiker zat niet in mn urine en ijzergehalte was ook goed. Dus ben weer helemaal goedgekeurd. Straks even macaroni maken want mn schoonmoeder komt eten! Lieve groetjes van mij!
Meiden wat zijn we toch een sukkelaars samen heh hihihih Maar ik denk maar elke keer , iedere dag kan de laatste zijn dus nog ff heeeeeeeeel goed proberen te genieten. Hoe moeilijk het helaas voor de meeste hier ook is Hier gaat het wel maar ja ik merkte dinsdag ook niks van de weeën. Een vriendin van mij die vk is zei zelfs: aah dan waren het geen echte ! nouuuuuuuuuu volgens het zh dus echt wel. Want de vroedvrouw kwam me zeggen dat ze duidelijk contracties en zelfs pittige zag. Maar ach hopelijk blijft hij nog ff zitten. Lolieken word spannend tussen ons dus Shaida ik ga toch ff over je droom lezen Heb vandaag trouwens de "doopsuikers" gemaakt van de kleine zal zo ff een foto uploaden. Liedjepiedje goed dat je weer goedgekeurd bent En de kleine meid ook alweer ingedaald zie je dat dan niet aan je buik? Ik zag dat duidelijk. Ananas Wat geweldig dat jouw uitslagen ook prima waren Zo fijn!!
Liedjepiedje lees net van je tandvlees ieee dat klinkt niet fijn. Hopelijk helpt de paracetamol en de tandenstokertjes wat
Hee meiden! Ga morgen weer reageren! Maar wilde even laten weten dat we vanavond de 3D4D echo hebben gehad en ons kleintje lag er helemaal goed voor We hebben supermooie foto's gekregen Ennnn.... Mama en papa zijn heel blij, want ons kleintje heeft zich vannacht omgedraaid Voelde al helemaal niet meer hoe de kleine lag en werd vanmorgen wakker met pijnlijke ribben hihi. Dus kleintje ligt nu helemaal goed met het koppie naar beneden