We klimmen weer op de roze wolk.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door liedjepiedje, 6 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Shaida. Leuk wat van je te horen! Maar zo actief ben ik ook niet hoor. Ik ben het ook heel snel zat. ik heb de keuken echt in etappes gedaan. Dag 1: de vriezer ontdooit en buitenkant kastjes en de vloer, dag 2: koelkast en lade 1, dag 3: binnenkant keukenkastjes en nu moet ik nog: 1 lade, de oven en het kastje onder de gootsteen. Dus ik probeer elke dag een beetje te doen en de rest van de dag zit ik op de bank te relaxen en doe elke dag even boodschappen zodat ik even buiten ben. Maar doe echt niet veel!

Wat leuk dat je toch een pretecho hebt gehad! Schattig he die handjes voor hun gezicht. Volgens mij hebben veel kindjes dat. Fijn dat alles er goed uitzag. Jammer dat het in de stuit lag maar volgens mij heeft het nog tijd genoeg om te draaien, toch?

2. Shaida

Shaida Bekend lid

23 dec 2009
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    @liedje, nouh dat vind ik toch nog best veel hoor! Maar ben je al met verlof? ik werk nog full time. dus in de avonden en weekenden heb ik eigenlijk weinig energie en heel eerlijk ook geen zin om het huishouden te doen. R helpt een hoop mee. Dat scheelt wel, maar voel tegelijk ook weer erg schuldig. Vanavond laatste yoga les. Vanaf januari wil ik toch gaan afbouwen ook na het gesprek met de vk gisteren. Toch maar een paar extra vrije dagen inzetten om toch enigzins af te bouwen..

Denk dat er nog voldoende ruimte is om nog te draaien etc. maar misschien ligt het aan mijn onwetendheid, maar kan me er niet echt druk om maken. Schijnbaar ligt ie lekker zo. Zolang met de baby alles goed gaat, lig ik er nog niet wakker van. De vk keek ook geschrokken toen ik het vertelde. vooral omdat baby ook nog eens zijn benen helemaal naar boven toe gestrekt had.

Misschien kunnen jullie me helpen om te begrijpen waarom er zo gefixeerd wordt op een natuurlijke bevalling? Ik denk dat de medische wetenschap wel zodanig ver is dat keizersnee ook met minimale risico's verricht kan worden. En tja bij een natuurlijke bevalling zijn ook nog genoeg risico's als ik de verhalen hier op zp lees.

3. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Waauw! Ben echt even helemaal *shocked*!!
    Zat net eventjes stiekem te spieken in het januari topic of er eventueel al meiden bevallen waren. Toen zag ik tot mijn verbazing dat Elif vannacht bevallen is van hun schitterende zoon!:D

Echt supergeweldig! Wilde dit nieuws wel even met jullie delen:)
    Elif, meis hoop dat je het niet erg vind dat ik dit hier post!

Enne: Supergefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon:D:D:D
    Ik hoop dat alles goed met jullie gaat!
    Geniet er maar heerlijk van met Elifman samen!!

4. luca84

luca84 Niet meer actief

HUH??? ELIF AL BEVALLEN??? IK GA ZO OOK GELIJK KIJKEN!!!!

Elif: Van harte gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Geniet van je kersverse gezinnetje!!!!

pff nou weet ik niet meer wat er nog meer bijgetypt was...

ohja:

liedje: poeh hejj.. jij bent echt aktief geweest!

ik ben bij de vk geweest, alles weer goed. Weet ook waardoor het komt dat die afscheiding zo erg was en ineens zoveel. De inlegkruisjes gebruikte ik sinds n week daarvoor. Nu niet meer en het is over!

@ shaida: fijn dat je toch n pretecho gekregen hebt, gaaf joh! fijn dat alles goed was en de kans is volgens mij nog best groot dat kindje zich gaat draaien toch?

lfs

5. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    WAAAAHHH GEfeliciteerd Elif en elifman!! Wat gaaf! Ik ga snel lezen in het januaritopic. Hopelijk is alles goed gegaan!! Bizar dat de eerste van ons gewoon bevallen is! Wat leuk!! Ik lig ook helemaal shocked in mn bedje te stuiteren!!!
    Geniet van jullie kleine (dat moet wel) man!
    Liefs...

6. Shaida

Shaida Bekend lid

23 dec 2009
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik gil ff mee :D WAHHHHHHHHH Bevallen!! Eerste van ons clubje

Elif van Harte Gefeliciteerd, geniet van jullie wondertje!!

7. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Ik ben ook nog steeds aan het gillen :D

Proficiat Elif met je kersverse gezinnetje!!! Fantastisch gewoon... Hopelijk is alles goed verlopen.

Ben ik toch niet de eerste... :p

8. aggy

aggy Bekend lid

15 jan 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    Jeetje, ook hier in shock! haha wat gaaf!

Gefeliciteerd Elif!!!!!!

9. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Hihi, hallo meiden!

Sjah, ik was gisteren gewoon teveel in shock om verder te kunnen reageren hihi :)

@ Shaida: Wat super dat jullie toch nog een pretecho hebben gehad zeg!! super hoor:D
    Enne over die stuit: Hier lag de kleine met 30 weken nog in stuit met de benen gestrekt omhoog. Met 33 weken lag de kleine in stuit met de benen dubbelgevouwen tegen het lijfje aan met de voeten tegen mijn buikwand aan. En met precies 34 weken is de kleine omgedraaid van stuit naar hoofdligging:)
    Ze hebben tot en met 35-36 weken om te gaan draaien. En ik stond er hetzelfde in als jij hihi. Ik dacht ook: Keizersnedes zijn er niet voor niets, en als de kleine in stuit ligt zal daar vast een reden voor zijn.
    Ik zou lekker afwachten en je er niet te druk om maken hoor meis! Ze hebben nog tijd genoeg om te draaien (en ruimte ook haha, dat verbaasde mij nog het meeste:p)

@ Liedje: Niet actief:$?? Pfff...wat jij allemaal doet komt er uit mijn handen niet meer hoor;) Maar vind het erg knap van je:D Toppie!
    Hoe gaat het verder met je rug en bekken? Heb je daar nog veel last van?

@ Lolieken: Hoe gaat het bij jou?? Red je het allemaal nog een beetje?

@ Aggy & Luca: En hoe gaat het bij jullie? Aggy, jij nog veel last gehad van harde buiken?

@ Hier: Heb wat teveel van mezelf gevraagd de afgelopen weken. Ik slaap weer heel veel (ook overdag weer een paar uur) en doe zo min mogelijk belastende dingen. Probeer maar weer even goed bij te tanken:) Verder gaat het hier goed!

tot snel! xx

10. aggy

aggy Bekend lid

15 jan 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    Gaat niet zo heel top Ananas.
    Voel me erg slecht op het moment. Lijkt wel of het met de dag minder wordt.
    Ben moe moe moe, mijn rug doet steeds meer pijn en heb nog steeds last van harde buiken. Helemaal niet fit. Zoals mn vk zei; het gevoel dat je soms wat boven jezelf zweeft! Mijn kindje is al ingedaald, heb steeds het gevoel dat ook ik de 37 niet eens ga halen als dit zo door gaat! Ben helemaal niet relaxed, ik baal dr van. Kindje drukt ook erg naar beneden, een heel akelig gevoel soms. Straks komt ie er in een keer uit! :$ Vast niet maar dat gevoel heb je dan wel eens. Ik hoop dat het wel nog weer wat beter wordt, vind dit helemaal niks.

Zo genoeg geklaagd!

Shaida, super dat je toch nog een echo hebt gehad! erg leuk!

Liedje, en dat noemt ze rustig aan haha...Voor jou doen waarschijnlijk wel, ik teken er voor. Gewoon lekker door gaan meid!

Luca, zo zie je maar weer dat in legkruisjes niet altijd zo goed zijn. Mooi dat het minder geworden is.

11. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    @Shaida. Ik ben nog niet met verlof, maar heb nu twee weken vakantie en moet volgende week nog 1 week werken en dan heb ik verlof. Ik moet wel zeggen dat ik bijna niks heb gepland deze vakantie dus heel rustig aandoe. En het klinkt misschien veel, maar het is echt niet veel wat ik doe.
    @Luca. Fijn dat alles weer goed was bij de vk!
    @Ananas. Wat goed dat je rustig aandoet en ook overdag af en toe slaapt! Lekker aan toe geven!
    @Aggy. Wat balen dat je je zo ontzettend beroerd voelt! Vervelend die harde buiken en rugpijn! Daar kan je ook erg moe van worden! Een knuffel voor jou. Ik hoop dat je je weer wat beter gaat voelen binnenkort! Doe rustig aan!

Volgens mij is Elif ingeleidt ofzo. Wat ik zo snel kon lezen op het jan. topic. Ze had geloof ik iets van zwangerschapssuiker. Ik heb niet alles gelezen want het was heel druk daar met bevallende dames dus er werd mega veel geschreven! Ze ligt zowiezo nog 5 dagen in het zkh want dat is normaal in Belgie.

Ik ben net bij de vk geweest. Alles was weer goed. Baarmoeder ligt goed op groei. Gewoon gemiddeld. Goede lage bloeddruk. Netjes met het hoofdje naar beneden en ingedaald.
    Pijn in mn linkerbil schijnt te komen door een zenuw die beklemd raakt door de zwaarte van mn buik. Ik heb er minder last van als ik bewegen en rusten goed afwissel. Maar als ik net uit bed kom of lang op de bank heb gelegen dan kan ik soms amper lopen. Maar ja, daar komen we wel weer overheen!

12. luca84

luca84 Niet meer actief

Ben heel benieuwd naar Elif's bevallingsverhaal! wij hebben n buurmeisje gekregen genaamd: Lotte.
    Ook erg leuk, ze komen vandaag thuis. Kan onze kleine strax leuk mee spelen.
    Hebben jullie ook dat er best veel melk uit de tepels al komt? mijn shirt was vanmorgen helemaal nat bij 1 kant.
    Verder lekker knallen vandaag, allemaal een goede jaarwisseling. Het zal een zeer bijzonder jaar voor ons allen worden!
    Joehoe!

Groetjes!

13. Shaida

Shaida Bekend lid

23 dec 2009
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    hey meiden,

laatste dag van het jaar alweer. 2011 wordt voor ons allen een TOP jaar!!:D

Ik ben ook erg benieuwd naar elif's beleving. Kan niet wachten, hoop dat ze snel wat van zich laat horen.

hier een drukke dag voor de boeg.. ben wel erg moe, vraag me af hoe ik het vol ga houden.

fijne jaarwisseling en tot volgend jaar!

14. aggy

aggy Bekend lid

15 jan 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    Dank je wel liedje!

Ik wens jullie ook allemaal een fijne jaarwisseling! Dat het maar een topjaar mag worden!:D

15. Shaida

Shaida Bekend lid

23 dec 2009
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hi meiden,

Beste wensen voor 2011. hoop dat dit ons TOP jaar wordt.

Hoe is het met jullie allemaal?

Lolieke, hoe is het bij jou? al enig idee wanneer je wordt ingeleid?

Elif, ben je heerlijk aan het genieten?

@de rest, hoe is het bij jullie?

@here, net een schrikmoment gehad. Was aan het pauzeren en sta op en zie een vochtig plekje op mijn stoel. Gelijk naar de WC en broekje was nat en zelfs mijn spijkerbroek was doorgelekt. Nu heb ik wel last van afscheiding maar dit heb ik nog niet eerder gehad. VK gebeld, die wilde gelijk langskomen om te controleren. Ben zo schrokken door alles. Ik zat op werk dan ben ik niet zo snel thuis. Beetje doorpraten zei de vk dat het ook urineverlies kon zijn. Moet nu bijhouden of het vochtverlies aanhoudt. Zo ja dan weer bellen en dan komt ze alsnog. maar ben zo geschrokken door alles. Het ging zo goed. Ik voel me goed, ja beetje last van ongemakken. Voel me nu weer net zo rot als toen met al die miskramen. Gelukkig was de kleine daarna lekker actief terwijl die over het algemeen erg rustig is. Nu maandverband gebruikt maar ziet er naar uit dat het is opgehouden.

16. luca84

luca84 Niet meer actief

shaida: pff ja schrikken zeg!!! ik had het laatst ook maar niet zoveel. Goed dat je gebeld hebt. Maar gelukkig beweegt jullie jongeman goed dat geeft toch n rustgevend gevoel.

lolieken: meid hoe gaat ie met jou? jij loopt nu echt tegen de bevalling aan zowat! ben heel benieuwd!!!

Elif: hoe gaat ie met jou? ben zo benieuwd hoe het met jou en je kindje gaat! hoe alles verlopen is! maar kom eerst maar lekker bij van je bevalling etc...

Ananas, liedjepietje, aggy: hoestie met julliee???

hier nog aan het genieten van mn verlof en de vakantie van mn vriend. Gister een nieuw boxkleed gekocht van Nijntje en ook het mobiel. Dinsdag komt mn moeder met de poetsvrouw van haar ipv bij haar bij mij het hele huis poetsen.. zo super!! ligt aan het weer maar misschien ook alle ramen lappen! Mn moeder doet boven en de poetsvrouw beneden waarschijnlijk. Lekker toch??? En ik zorg voor wat lekkers bij de koffie.

En.. even jullie mening: we waren uit de meisjesnaam.. Mirthe zou het ws worden.. maar nu hoorden we van de week de naam Marly (vinden we beide ook heel leuk!) maar wat is leuker??? moeilijke keus.. wat vinden jullie? wat past er beter bij de rest van ons gezin? V.incent, C.arola en Y.aniek H.oijtink? Bij Marly en Yaniek heb je wel 2x de A-IE klank is dat storend? want als we ooit n 3e willen.. past er dan nog wel iets bij? Nouja beter 2 leuke namen, als geen een..
    De jongensnamen zijn we nog steeds niet helemaal super blij over en we weten ook nog niet zeker welke het wordt.. maar goed 1 van de 2 wordt het. Ik hoop dat we in deze laatste weekjes ook zo ineens op straat een superleuke jongensnaam horen, anders wordt dit hem gewoon.

Moeten jullie nog veel doen? deze laatste weekjes? ik alleen nog bedje en kinderwagen opmaken (die zet ik de eerste nachtjes naast bed) flespoeder kopen, paar shirts voor mezelf kopen, koffertje inpakken, po huren vlgs mij was dat het wel zo'n beetje. Wanneer pakken jullie het koffertje in?

Liefs!

17. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Hey meiden,

weer een vluchtig berichtje van mijn kant! Sorry ik ga écht zodra ik kan méér tijd nemen want ik volg jullie verhalen ook heel graag.

Ik moest gisteren naar de gyn en ik en mijn vriend + gyn waren echt bang dat ons kindje tegen de 4kg aanzat of er zelfs boven. Met een bang hartje dus de echotafel op. En nee hoor! Kindje zit terug beter op schema! Ligt nu zo'n twee weken voor maar wat een verschil met vier weken! Is erg actief en volgens de gyn zit het nog héél goed in mijn buik. Ik dacht écht deze week ingeleid te worden en nee deze heb ik cadeau gekregen. Volgende week zien we weer verder. We zijn dolgelukkig. Ik heb altijd gezegd met 37 weken kan ik leven en dat doe ik ook. Dus waarschijnlijk zal het +- 37 weken worden maar de gyn gaf zelfs hoop op een spontane bevalling.

Ze had gehoopt dat ik nu al wat onsluiting zou hebben maar dat was nog niet. Nu mag ik het dus niet meer rustig aan doen van haar. Vanaf nu is het wandelen, wandelen, wandelen. :D Ze wil dolgraag samen met mij een spontane bevalling op gang brengen. Hopelijk lukt het maar ik pin me er niet op vast. MAAR het geeft wel een goed gevoel. :D

Zo even kort mijn stand van zaken. Ik mag dus samen jullie toch nog even zwanger zijn. Hihi!!

18. aggy

aggy Bekend lid

15 jan 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    Lolieken, wat fijn voor jullie deze berichten! En nou maar actief doen dus!:D

Luca, persoonlijk vind ik mirthe mooier maar dat is smaak. Jongen blijft lastig he? Wij zijn er wel uit nu gelukkig. Ik ben bezig met kleertjes wassen etc. Moet nog wat laatste dingetjes aanschaffen en ook nog tas pakken maar heb nog wat langer als jij.

Shaida, das inderdaad even schrikken, goed dat je gebeld hebt. Hoest nu?

Hier gaat het wat op neer. De ene dag voel ik me beter als de ander maar echt top gaat het niet.
    Nog steeds harde buiken, benauwd ook. Pff mag niet klagen van mezelf maar vind er niks aan zo. Zit nu thuis en vind het niks om zo mn werk af te moeten ronden. Krijg gelukkig wel lieve berichtjes van collega's. Nog 6 weekjes! Pff spannend hoor! Hebben jullie dat ook?

19. Shaida

Shaida Bekend lid

23 dec 2009
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    hi meiden,.

Lolieke, wat super goed nieuws voor jullie. Na gisteren kan ik me heel goed voorstellen wat een impact het heeft als je ineens erachter dat je wellicht eerder moet bevallen (jaa ik en mijn doomscenarios)

@Luca, goh vind het eigenlijk wel lastig hoor die namen. vind ze allebei wel leuk. Alleen klinkt Mirthe vrij "nederlands" in tegenstelling tot Yanniek.

@Aggy, snap je helemaal. er gaat nu van alles door mij heen na gisteren. raar is dat, dat je moeite hebt met het aanpassen van je instelling.

2here. Het ging goed toch de lunch vandaag. Maar eerst bij het begin. Ik ben dus na gistermiddag het gaan bij houden. Maandverband gebruikt.. iedere uur gecheckt en na 2 uurtjes voelde die wel vochtjes aan. Na daarna gedoucht. S avond beetje vocht, voelde wel nat aan, maar het druipte niet weg, lekte niet door. Dus dacht gewoon afscheiding. S nachts zelfde verhaal. Dus weer positief het gevoel dat er niks aan de hand was. ging vanmiddag lunchen.. na de lunc naar de wc en wederom was het nat. niet doorgelekt. VK gebeld, was een andere op de dienst. Zij deed er weer nuchter over, dacht idd afscheiding. ze gaf aan alleen wanneer je ondergoed echt nat is, dan moet ik bellen. Wat is "nat' . kreeg beetje gevoel dat ze de telefoongesprek probeerde te kappen, terwijl ik tijdens de telefonische speekuur heb gebeld. maar ze gaf ook aan dat zij alleen "vers" materiaal kunnen beoordelen. Van de lunch was al te "oud" ben nu maar wc papier gaan gebruiken. ga zo weer naar de wc. Half uur geleden schoon papier gezet. Kijken of die ook nat is. daarna gelijk naar huis om het in de gaten te houden. Als ik thuis ben en er gebeurt wat dan kan ik gelijk bellen. en kan ik naar ze toe of andersom. pff echt stress is dit.

gisteren gelijk allerlei rare dingen in mijn hoofd gehad. idd eerder moeten bevallen, of stoppen met werken pfff. ben zo bang wat er gaat gebeuren als het wel vruchtwater blijkt te zijn..

20. aggy

aggy Bekend lid

15 jan 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    Shaida, wat een toestand, niet leuk inderdaad dat ze zo reageerde. Jij zoekt zo naar die bevestiging. Maar hoe nat is het dan? Mijn onderbroeken zijn nu ook wel redelijk nat, niet elke dag trouwens maar wel meer dan normaal. Hoort er ook wel een beetje bij naar mijn idee, je hebt nu soms wat dunnere en meer afscheiding. Maak me soms ook wel wat zorgen maar heb het idee dat als het vruchtwater is het wel echt helemaal goed nat moet zijn:(
    Hoop voor je dat het meevalt en als je twijfelt gewoon weer actie ondernemen. Gaat om jou gerusstelling!

Deel Deze Pagina