We klimmen weer op de roze wolk.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door liedjepiedje, 6 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luca84

luca84 Niet meer actief

@ ananas: wat spannend!!! ook ik leef met je mee, fijn dat we toch hier wat van je kunnen horen!

@ aggy:nou ben ik benieuwd naar jullie kamertje!

2. aggy

aggy Bekend lid

15 jan 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    Luca, kijk maar even in mn album, heb ik wat fotootjes geplaatst!

Liedje, bedankt! Ben er ook erg tevreden mee!

3. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Ow nu schrik ik weer seg met het nieuws over Ananas! Hopelijk gaat alles goed met je meid. In je vorige berichtje zei je nog dat je had verwacht dat je kleintje nog wel even zou blijven zitten! Ik hoop dat je gelijk krijgt hoor.

Blijkbaar komt het toch wel vaker voor he die hoge bloeddruk + symptomen die op hun beurt dan naar zwangerschapsvergiftiging leiden. Wat ververvelend. :( Ik had hier mijn eerste zwangerschap ook last van ik zat toen op het randje en uiteindelijk hebben ze op 38 weken Lore laten komen. Verder geen problemen gehad. Deze zwangerschap heb ik in het begin véééél vocht opgehouden maar ik had al lang verwacht dat het weer van dat zou zijn maar alles blijft vrij normaal. Duimen maar.

Laat je maar goed verzorgen meid!! Het is altijd beter als je kleine nog even blijft zitten maar hier wilde ze me altijd maar troosten dat 36 weken echt wel ok is al ben ik héél blij dat ik hoogstwaarschijnlijk nu toch de 37 weken haal. Ik gok zelf op volgende week donderdag.

Ik duim voor je in ieder geval!

Wat spannend wordt het hier seg...

Ik ben al drie dagen zo ziek als een hond maar vandaag is het erg vervelend. Het zit wat op mijn longen en moet veel hoesten. Ik hoop dat dit bijna over is want zo bevallen zie ik niet zitten hoor! Voor de rest nog steeds heel blij met het nieuws van maandag en ik ben heel nieuwsgierig wat mijn gynaecoloog gaat zeggen dinsdag. Win ik nog een weekje of ga ik bevallen? Spannend. :D Zelf gok ik op het laatste... :)

4. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Hallo meiden!!

Ben ik weer :D
    Weer lekker thuis met mijn mannetje!
    De bloeddruk was genoeg gedaald. Zat vandaag op 140/90 en dat was de ondergrens waarop ze me naar huis zouden laten gaan.
    Komende week moet ik 2x voor controle, moet maandag bellen voor de afspraken. En blijf nu onder behandeling van de gyn vanaf nu.
    Bevallen is vanaf nu dus ook op medische indicatie en na de bevalling zal ik 48 uur moeten blijven om de bloeddruk in de gaten te houden na de bevalling straks.
    Zodra de onderdruk weer op 100 komt of hoger wordt ik direct weer opgenomen en blijft ie daarom schommelen zouden ze kunnen beslissen om extra maatregelen te nemen. (inleiden is al over gesproken...)
    Hoop dat kleintje nog lekker ff in m'n buikkie blijft zitten!
    En jullie zijn nu ook helemaal weer op de hoogte:)

Xxx Ananas

Ps. Zal hierna ff op iedereen reageren:)

5. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    @ Liedje: wat superlief dat je de berichtjes hier opt forum hebt gezet vanaf het februari topic!
    Genieten gaan van je verlof meid!

@ Elif: Mooi bevallingsverhaal meid. En echt snel gegaan bij jou! Super!
    Geniet maar lekker met jullie drietjes!!

@ Aggy: Wat waardeloos van je school/werk... Echt frustrerend...
    Hoop dat alles snel geregeld is!
    Ik zal ook je foto's gaan bekijken strakjes, ben erg benieuwd!!

@ Lolieken: Ik ben ook erg benieuwd wanneer jij zou moeten gaan bevallen! Spannend hoor!
    Hier zien we het allemaal vanzelf. Hoop dat de natuur zijn gang kan en mag gaan ;) Heb sinds donderdag wel al aardig wat voorweeën enzo gehad. Maarja, dat kan natuurlijk ook weken aanhouden ;)
    De verloskundige zei afgelopen donderdag met de laatste controle voordat ze me naar het ziekenhuis stuurde sowieso dat ze niet dacht dat ik de 40 weken zou gaan halen. We zien het wel :)

Hoop dat ik zo op iedereen gereageerd heb:) heb een poging gedaan om het uit mijn hoofd te doen hihi.

Liefs!!

6. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Ananas. Wat ontzettend fijn dat je gewoon weer thuis kan zijn! Voelt waarschijnlijk veel fijner. Hopelijk blijft je bloeddruk nu goed! En kan je kleintje nog even blijven zitten!
    Laat je lekker verwennen door je man en doe rustig aan!
    Liefs....

7. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Ananas. Ik lees nu dat je ook al voorweeen hebt gehad. Hoe voelt dat?? Kan je dat omschrijven of is dat lastig?

8. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Liedje, ik ben ananas niet maar kan je wel helpen met de voorweeen denk ik. Heb ze zelf namelijk ook al gehad.

Bij mij is het een groot verschil met bv harde buiken. Dan gaat mijn buik als een bal zitten en voelt het gewoon heel erg gespannen om dan los te laten met die weeen is het ook zo wel maar pijnlijker en trekkerig. Soms gaat het bij mij gepaard met menstruatiepijntjes. Spijtig genoeg heb ik er al veel last van gehad maar heeft het nog geen resultaat geleverd want alles zat nog netjes dicht bij mijn vorige controle.

Bij mij hebben ze dus echt al best pijn gedaan. Momenteel zelfs weer last maar ze doen dus bijzonder weinig op dit moment, helaas.

Ananas, blij van je te lezen meid!! Wat goed dat je naar huis mocht. Ik hoop samen met jou dat je kleintje mag blijven zitten. Ik hoop stiekem ook nog wel op een extra weekje maar ik zou niet boos zijn als het niet zo is. Ik acht de kans klein of de kleine moet echt minder hard groeien we zullen wel zien. :)

9. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Haai!

@ Liedje: Ik hoop ook dat mijn bloeddruk nu stabiel blijft. Maar vrees ervoor... heb nu ook weer knallende koppijn. En dat had ik int zk ook steeds als hij wat omhoog ging. Achja, als het met paracetamol onder controle te houden was dan hoefde ik niet te bellen. Ik zie het wel, probeer me er maar zoveel mogelijk aan over te geven!

@ Voorweeën: Hier als ik er last van heb een constant menstruatiepijn gevoel x10 in mijn buik. En krampen in mijn rug (autsj!). Daarbij trekkende harde buiken die soms iets pijnlijk zijn.
    Maar vroeg vandaag ook nog in het zk: Heb soms ook echt harde buiken die niet geregistreerd worden door het ctg apparaat (kon ik mooi zien tijdens de ctg's hihi). En toen zeiden ze dat dat ook voorweeën waren, omdat die niet aan de buitenkant te registreren zijn, maar die voel ik zelf wel zegmaar (maar niet pijnlijk).

@ Lolieken: Ik ben heel benieuwd hoe het verder bij jullie zal gaan!

Ik ga weer lekker met de oogjes dicht ;)
    Fijne avond meiden!!

10. luca84

luca84 Niet meer actief

Hoi meiden

Hier ook rommelerij in de buik... al een paar uur.. khoop het toch nog echt niet!!!!!
    vannacht rond geweest met oud en nieuw dus heel moe en kan maar niet slapen..
    ik lees dus dat ik niet de enige ben.. maar goed, hoop dat het oefenweeen zijn dan kan het nog n paar weken duren. Morgen naar de vk.

Doeidoeii!

11. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Spannend Luca! Sterkte de komende tijd. Ik vind het ook erg lastig omdat ik nog niet weet wat ik kan verwachten.
    Ik heb nu af en toe last van buikpijn en harde buiken maar geen weeen o.i.d.

Zo lekker boer zoekt vrouw kijken...

12. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Hihi, dames we zitten echt wel allemaal in hetzelfde schuitje he. Het komt allemaal écht dichtbij.

Hier ook eentje. Gisteren kreeg ik de ene harde buik na de andere mét pijn. Ik dacht echt oh nee het is zo ver. Toch in bed gekropen en jawel in slaap gevallen maar rond een uur of vijf werd ik wakker en het begon gewoon opnieuw en nog harder. Menstruatiepijn, harde buiken, alsof ze alles toeknijpen daarbinnen en dan weer loslaten. Een bad hielp niet dus toch maar naar het ziekenhuis gebeld.

Ik mocht komen voor een monitor en je kan het al voorspellen he. Alles rustig qua contracties!!! Ik begreep er niks van. De vroedvrouw kon voelen dat men buik echt hard was maar op de monitor kon men ook zien dat ons kindje super bewegelijk is. Blijkbaar zou men baarmoeder daarom geprikkeld zijn en hetzelfde voelen als contracties. Dus ik terug naar huis.

Nu zit ik hier weer. Pijn, harde buik, alles toeknijpend, menstruatiepijn echt als ik niet beter wist... Ik moet met momenten echt over tafel hangen om het van me af te puffen. ;) écht aangenaam... :D

13. Shaida

Shaida Bekend lid

23 dec 2009
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    hi meiden,

hier weer een berichtje van moi.Hier gaat alles goed, paar drukke dagen achter de rug.

Maar heb een hoop gemist hier. Jeetje harde buiken, voorweeen? gaat nu echt beginnen.

@Ananas hoe is het nu met je?

@Elif, wat een verhaal. Hoop dat Seyhan snel naar huis mag. Geniet er van meid, het is jullie van harte gegund.

@ liedje, lolieke en Luca, hoe is het nu met jullie. 35wk is toch te vroeg??

Ik stop pas met 36 wk met werk,hoop dat ik dat vol houd.
    Ik ben mijzelf beetje aan het stressen ivm dat ik niet weet wat de voortekens voelen en zijn. Ik heb wel eens een zeurend gevoel in mijn onderbuik. Soms alsof alles samentrekt beetje het gevoel alsof ik erg harde puf moet laten. Duurt ff tjes en dan trekt het weer los. Zijn dat harde buiken?

Daarnaast zie ik nu echt tegen de bevalling op. Vorige week bij de coachingsles eerste deel van de bevalling gezien,wehhhh
    ohw zie er zo tegen op, toucheren enzo. maar ja kan nu niet meer terug.:)

14. luca84

luca84 Niet meer actief

pff kan niet slapen... heb alweer diarree gehad.. en het gevoel te moeten overgeven.. buikpijn.. ben zo bang dat dit het begin is! we zijn het nog niet eens eens over de jongensnaam!!!
    toch maar proberen in slaap te komen....

@ lolieken: klinkt al het begin!!!

ik denk aan jullie!

15. aggy

aggy Bekend lid

15 jan 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    Shaida, ja denk wel dat het iets van harde buiken zijn. Is wel normaal hoor maar denk goed aan jezelf!

Lolieken, spannend zeg. Ben benieuwd of het aanhoud!

Luca, hoest nu? Nog steeds onrustig? Spannend!

Ananas, vandaag weer voor controle toch? Ben benieuwd hoe de bloeddruk nu is.

Vanmiddag moet ik weer naar de vk. Ga om een echo vragen, al was het alleen maar voor mn gemoedstoestand geloof ik. Ik wil gewoon weten hoe het daarbinnen is. Zeker met al die harde buiken. Verder gaat het wel aardig hier hoor! Net alvast even een kraambed besteld en morgenavond voorlichting in het ziekenhuis.

16. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Shaida, ons kindje mag komen in princiepe. Ik ben bijna 37 weken en dat is "op tijd" ... Gelukkig ik had nooit durven denken dat ik dat zou halen!! Morgen weet ik of ik nog mag hopen op 38 weken. Dan is de kans weer groter dat ik spontaan zal bevallen met alle kwaaltjes die ik nu heb. :)

Ik gok dat ik deze week wel zal bevallen met inleiding maar een mens mag toch altijd hopen he. Ik ben zooooo nieuwsgierig naar onze ukkepuk maar ik wil mss toch ook nog een weekje zwanger zijn. Hihi.

Luca, ik duim dat je kindje nog lekker wat blijft zitten. Zou het geen buikgriep kunnen zijn ofzo? Of heb ik iets over het hoofd gelezen?? Veel last van harde buiken??

aggy, dat is het "handige" zeg maar hier in Belgie ik krijg dan weer véél echo's. Morgen weer eentje. Je bent dan idd gerust he maar soms vind ik het hier te veel. Veel vrouwen die me niet begrijpen maar ik denk dat ik ondertussen al een 9tal echo's heb gehad best veel toch? Ik hoop dat je een echo krijgt al is het maar om je gemoedsrust!!

Ben best ook een beetje bang van die echo om de simpele reden ze meten er zo snel naast en dat beslist bij mij alles. Vorige keer woog ons kindje 3,400kg dus op een week tijd 600gr bijkomen is bijna onmogelijk maar toch als de gyn een beetje verkeerd meet zit ik aan de 4kg en gaan ze dus inleiden. Snappen jullie wat ik bedoel? Het is tenslotte ook een beetje gokwerk. Vind het vervelend dat het enkel daar van afhangt.

Shaida, kan geloven hoor dat bevallen nu best eng lijkt maar komt goed meid! Echt wel. :)

17. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    @Voorweeen. Ik heb wel regelmatig last van pijnlijke harde buiken, maar zoals ik jullie beschrijving lees zijn het denk ik nog geen voorweeen. Bedankt voor jullie uitleg! Is toch lastig als je het nog niet weet.
    @Ananas. Hoe is het nu met je hoofdpijn?
    @Luca. Hoe is het met jou? Is het begonnen? Spannend he als je niet weet wanneer het komt! Sterkte!!
    @Lolieken. Wat spannend dat je onverwacht naar het ziekenhuis moest. Gelukkig waren het nog geen echte weeen. Ik heb wel eens gelezen dat je onder een warme douche moet gaan staan. Als het voorweeen zijn dan trekken ze weg van de warme douche en anders blijven ze. Oww ik lees nu dat je al in bad was geweest. Dan werkt dit toch niet ;)
    Voor jou erg spannend de komende weken, omdat je toch wel weet dat het een dezer weken gaat komen! Maar ook wel een heerlijk vooruitzicht lijkt me! Succes ook bij de gyn!
    @Shaida. Leuk wat van je te horen! Vervelend dat je zo opziet tegen de bevalling. Daar moet je goed met de vk over praten hoor! Dat is belangrijk! Hopelijk valt het allemaal mee. En iedereen zegt dat als je kindje er eenmaal is dat je er niet meer aan terugdenkt :) dus daar reken ik dan maar op!
    @Aggy. Succes bij de vk. Hopelijk doen ze gewoon een echo, even om je gerust te stellen!
    Wat bedoel je met kraambed bestellen? Krijgen jullie een apart bed voor de bevalling?

Hier heerlijk verlof. Raar idee om thuis te zitten terwijl collega's gewoon werken! En dat er nu andere meiden met 'mijn' kinderen werken!
    Ik heb een heel lijstje gemaakt wat ik allemaal nog wil doen in mijn verlof. Dus ik kom mn dagen wel door. Maar als jullie nog leuke tips hebben om mn rustmomenten door te komen dan hoor ik het graag!
    Vanmorgen na het opstaan direct gebruik gemaakt van mn nesteldrang. Wc grondig gepoetst, ramen van de keuken binnen en buiten gezeemd, en mn afzuigkap ontvet! Smerig werkje!
    Ik heb echt nesteldrang. Ik ben normaal gesproken totaal niet netjes of schoon. En nu wil ik alles klaar hebben. Zo vreemd maar ook wel fijn want mn huis was wel toe aan een vrouw met nesteldrang. Ik zei al tegen mn zussen: het zou fijn zijn als je gewoon twee keer in het jaar last had van nesteldrang. Zonder zwanger te zijn natuurlijk.
    Mn nicht is van de week bevallen. Ik zat met haar op zwangerschapspilates. Donderdagavond hadden we een mannelijke instructeur ipv de vrouw die we normaal gesproken hebben. En deze man wist echt niks van zwangere vrouwen. Mn nicht zei nog: als dit de bevalling niet opwekt weet ik het ook niet meer. En prompt is ze de volgende ochtend bevallen van een meisje, twee weken te vroeg. Maar alles was goed!

18. luca84

luca84 Niet meer actief

Het viel volgens mij toch mee.. denk dat k een beetje grieperig ben. Ben bij de vk geweest, de kleine lag ingedaald en ze schatte op 3300 gram. Al was het nog vroeg om te schatten.
    Ik kreeg n belschema ik mag al heel snel bellen ivm de snelle bevalling de vorige keer. Ook snachts als ik gebroken vliezen heb en ook als het water gewoon helder is. Ze wou dan toch gelijk komen.

@ aggy: maak je je erg ongerust over de baby dan? ik ben benieuwd of je een echo krijgt succes bij de vk!

@ lolieken: wat apart dat het dan toch rustig is binnenin. En je gevoel zegt wat anders. Niet fijn. Ben benieuwd hoe lang het nog duurt bij jou! heb het gevoel niet lang meer!!! denk deze week.. gok ik..

@ elif: hoest met jou en je mannetje?

en hoe gaat ie bij de rest??

19. aggy

aggy Bekend lid

15 jan 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    Nou bij de vk was alles goed. Bloeddruk weer een beetje gedaald dus dat was mooi, heb ik misschien toch al wat minder stress! Heb om een echo gevraagd en die krijg ik! Een van de vk doet namelijk een cursus echo maken momenteel en ze zoekt regelmatig slachtoffers om te oefenen zeg maar. Nou had ze de 22e nog een plekje vrij en dan gaat ze een uur lang alles bekijken!:D Duurt nog wel ff maar heb er wel weer wat vertrouwen in. Was wat onzeker geworden omdat je gewoon nooit echt zekerheid krijgt of alles goed is met vruchtwater/groei etc. En dat spookte nogal door mijn hoofd, ook door al die harde buiken die ik nog steeds heb. Vandaar dat ik graag nog eens een echo wil!

Liedje, ik moet beneden bevallen dus heb een bed besteld bij de thuiszorg. Had ik anders ook gedaan hoor, ons bed is niet te huffen!

20. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Sorry meiden dat ik minder online ben.
    Zaterdag kregen we goed nieuws dat de kleine lieverd mee naar huis mocht, en dus genieten we volop van hem!
    Heerlijk gewoon:D

Voorweeën hier niks van gemerkt, de echte weeën wel ;)

aggy fijn dat alles goed was met je bloeddruk enz kleine moet toch nog ff blijven zitten ;)

Deel Deze Pagina