Luca. balen dat je je zo beroerd voelt! Dat voelt nu extra heftig he? Omdat alles al zo zwaar is omdat je zwanger bent... Vind je niet? Doe rustig aan en knap maar lekker op! Heb je een beetje een voorgevoel wanneer jullie kleintje komt? Jij bent de eerstvolgende toch? Spannend! Even ego hoor: Die jeuk is echt irritant. Soms heb ik er een uur geen last van, maar als ik eenmaal aan het jeuken ben word ik gek. Gisterenavond nog even zitten googelen (Moet je NOOIT doen natuurlijk!) En toen zag ik nog meer symtomen staan die ik ook heb. Dus maak me best wel zorgen. Het kan namelijk lijden tot vroeggeboorte of sterven van het kindje! Het heet zwangerschapscholestase. Dus nog maar eens de vk gebeld. Zij had voor de zekerheid nog naar de gyn gebeld of het wel echt kon wachten tot maandag. Maar zolang ik geen andere klachten krijg kan het wel wachten tot maandag. Ik moet goed in de gaten houden of ik het kindje nog voel. Nu heeft het de hik, dus dat is wel goed! Maar ik vind het gewoon best wel eng!!
Buddy nieuws van Ananas: Helaas weer niet zo best... Even een berichtje! We mochten gisteren met onze schoonheid naar huis toe! Ze deed het super. Vandaag moesten we voor bloedcontrole nogmaals naar het ziekenhuis. Manlief is met de kleine gegaan, 2 uur later belde hij: Het bloed was niet goed. Kleintje heeft teveel afvalstoffen in haar bloed. Ze ligt weer op de couveuse afdeling onder de lamp in een couveuse. Morgen gaan ze weer bloedprikken en horen we of Jaylin naar huis mag of dat ze nog een dag langer onder de lamp moet. De kraamhulp heeft me naar het ziekenhuis gebracht en wij verblijven nu in het ronald mc donald. Hopelijk is morgen écht onze dag en mogen we dan definitief naar huis met zen 3tjes!! Voor nu zitten manlief en ik dr emotioneel echt even doorheen... Xxx Ananas 2de sms: Zeker niet fijn! Had zo gehoopt dat de controle goed zou zijn!! Maar 1 ding is zeker: die dag gisteren met zijn 3tjes thuis neemt niemand ons af. Dat was al zo onwijs genieten!!! Hoe is het in het feb. topic? Nog babynieuws??
Lijkt zo op ons heh! Hier heeft Seyhan ook 3 dagen onder de lamp gelegen. Om deze reden zoals bij jullie hebben ze ons wel nog niet naar huis laten gaan toen. Wat ik ook niet fijn vond maar ja Ik hoop dat ze zich snel hersteld. Daarom schreef ik al let er op dat ze niet geel gaat zien. Hoop dat het snel beter is en ze mee naar huis mag! xxx
Elif. Ik weet niet of ze dit leest hoor. Ik kopieer die smsjes van iemand van het feb topic. Dus ik weet niet of ze dit kan lezen... Hoe bevalt het moederschap?
Sorry Moederschap is iets geweldigs Dat zullen jullie wel snel merken Helemaal verliefd zijn we allebei. Maar was wel te merken aan mijn berichtje van gisteren hoe geweldig het is mama te mogen zijn Doe jij het rustig aan meid??
Daar hoef je geen sorry voor te zeggen hoor Heerlijk dat je zo aan het genieten bent! Heerlijk lijkt me dat! Blijf lekker genieten! Ik doe rustig aan hoor. Ben gewoon heeel erg benieuwd naar de bloeduitslag van morgen...
ach ananas; ik snap dat je er effe helemaal doorheen zit.. bah wat naar zeg! khoop dat ze gauw opknapt zodat jullie eindelijk weer echt mogen genieten met jullie 3-tjes thuis. Ik denk aan jullie! hier gaat t wel iets beter. Ben benieuwd wanneer de kleine komt. Strax had ik wel veel buikpijn toen ik op de wc zat, net of ik n wee had. Herkende ik van toen, nadien nergens meer last van. Denk misschien n oefenwee ofzo.. Maar ws was het niks.. soms kun je niks van je lichaam op aan. Elk klein dingetje daar denk ik wat van omdat de vorige bevalling zo snel is gegaan en ik het niet zo heb aan zien komen, ben ik nu zo oplettend. Ik ben heel benieuwd hoelang het nog gaat duren denk wel eerder als 10febr. dat zegt mn gevoel. Morgen weer naar de vk. Ben benieuwd wat ze zegt. Hebben jullie ook zo'n last onderin de rug? @ elif: ja mooi is dat he? de eerste weekjes met je pasgeboren kindje, vond ik toen ook zo bijzonder! lfs
Hi meiden, duizend maal sorry !! ben jullie aan het verwaarlozen. @Ananas, gefeliciteerd met jullie dochter. Hele mooie naam! Jammer om de berichten daarna te lezen dat ze nog niet naar huis mag. Aan de andere kant is het beter dat ze nu goed in de gaten wordt gehouden zodat ze preventief kunnen reageren. @Lolieke, jij ook al!! wow en nog een prinsesje. Lore en Lise , hele mooie naam past heel goed bij de grote zus. Hoe vindt Lore het? Ben wel benieuwd naar jullie bevallingsverhalen hihi @Elif, hoe doet de kleine Seyhan het? Heerlijk om je zo te horen. het is jullie van harte gegund. Nog kraamvisite perikelen?? hihi @Liedje, oei jeuk in de handen. nog nooit eerder van gehoord. Maar goed dat je de gyn/vk hebt ingelicht. @Luca, vermoeidheid en slecht slapen is hier ook bekend. gepland slapen zit er niet meer in maar juist slapen wanneer je moe bent. Ik maak mijzelf ook gek met allerlei gedachtes. Voor mij is het nog allemaal onwetendheid. Ik weet niet wat ik van een steekje moet verwachten. @Aggy, hoe is het bij jou? @here, is een hoop wat ik allemaal te vertellen heb ik moet nog twee weekjes werken voordat ik met verlof ga. Maar ben al aan het afbouwen. Heb nu zo geregeld dat ik over 1,5 week voor het laatst naar kantoor ga. Heb ook hier en daar vrij vrij opgenomen. Gisteren de geboortekaartjes besteld, ben nu spulletjes aan het verzamelen voor ons koffertj. Alle babykleertjes zijn gewassen. Kan nu beginnen met strijken. 1 keer per week coachingslessen. eerste half uur is het actief en daarna nog stukje theorie. Komend week mogen de partners mee en dan worden zij ingelicht over de bevalling. Hier is de kleine nu denk 2 weken al ingedaald. Hij is gedraaid en ligt nu in de goede houding. Ik heb wel veel last van indalings perikelen, net alsof er een steen in mijn buik ligt als ik op sta. steekpijnen en erg veel druk op de schaambeen. Begin me nu te irriteren aan bepaalde opmerkingen vanuit de omgeving. Vooral als ze horen dat de kleine al zo vroeg is ingedaald. Ohw die komt dan veel eerder. Jij was ook te vroeg geboren dus wie weet wordt jullie kind ook 3/4 wk eerder geboren. Daar zit nu dus echt niet op te wachten. Ben nu dus ook erg bang voor een vroegtijdig bevalling. Ik ben er nog niet klaar voor. Hoop echt dat het kindje zich pas in maart aankondigd. tot zover mijn update
Jeetje wat een nieuws allemaal! Lolieken, van harte met jullie dochter! Geweldig nieuws! Ananas, bah zeg dat het nog niet zo goed gaat. Hoop snel op goed nieuws! Liedje, ben benieuwd wat er met je handen is en dat je vandaag uitslag krijgt. Shaida, ja op dat soort verhalen zit je niet te wachten. Mensen bedoelen het allemaal zo goed maar kunnen soms beter hun mond houden. Hier gaat het ook niet zo. Lig met griep in bed. Tuurlijk kan dr ook nog wel bij. Hoest me de longen uit mn lijf, wat overigens best eng is en mn rug heeft nog nooit zo zeer gedaan. Zo wil ik dus niet bevallen dus nog maar even blijven zitten. Afgelopen zaterdag echo gehad. Was prima alleen alles was niet zo goed meer te zien op dit termijn dus dat was wel jammer. We zijn wel even toegezwaaid en de lipjes gingen op en neer. Erg leuk om te zien.
Ha meiden, Even een update. Ik heb een bloedonderzoek gehad. Ze hebben getest op leverfuncties en galzuren geloof ik. Galzuren kunnen ze helaas pas binnen twee weken weten aangezien dat naar het Erasmus moet. De uitslag van de leverfuncties weten ze vanmiddag. Daar belt de gyn me vanmiddag over. Ook zal ik dan horen wat ze gaan doen. Medicijnen is geen optie omdat ik al ver genoeg ben om te bevallen. Dus haar letterlijke woorden waren: Als het dat is wat je denkt dan is het verstandig om het kindje zo snel mogelijk je lichaam uit te jagen... Dus ik ben heeeel benieuwd!
De gyn. heeft gebeld. De waarden van de leverfuncties waren iets anders dan normaal maar met een minimaal verschil. Maar omdat de waarden van de galzuren het belangrijkst zijn en die pas over twee weken bekend zijn wil ze daar niet op wachten. Ik moet een afspraak maken voor volgende week. Dan gaat ze kijken of ze al iets op kan wekken en daarna kijkt ze in de agenda wanneer er plek is op de verloskamer dus dan wordt ik waarschijnlijk ingeleidt. Zodra ik merk dat de jeuk heftiger wordt, of ik me iets anders voel moet ik direct aan de bel trekken! Dus we wachten het nog even af!
wow liedje! wat spannend dus goed id gaten houden of je je iets anders voelt... misschien ben jij dan de vlg wel!
Ja, raar idee! Maar het is zo fijn dat ze me zo serieus nemen! Echt zo goed! Daar ben ik echt heel blij mee!
Zo liedje, spannend hoor! Ben benieuwd! Ik heb het idee dat ik mezelf hier ook al aan het inleiden ben van al dat hoesten!
Hee meiden!! Errug lang niet "gesproken"!! Nog bedankt voor alle felicitaties en dat jullie zo met ons meegeleeft hebben! Doet echt onwijs goed! Wilde jullie bij dezen laten weten dat de hyperbilirubine van kleine Jaylin helemaal over is! Van 1 dagje onder de lamp was haar bili gehalte (int bloed voor de geelzucht) met 100 punten gezakt!! Daar stonden ze toch echt wel van te kijken haha. (nu was het namelijk wel laag) Onze topper deed het dus weer zo goed dat we weer naar huis mochten! Nu voor het eggie! En we hoeven niet meer voor controle! We zijn gisterenmiddag rond 12 uur weer thuis gekomen. Met Jaylin gaat het dus helemaal super, en ze doet het supergoed! Met mama Ananas gaat het ook goed! De borstvoeding loopt als een trein (ik heb beetje last van overproductie -->moest vannacht kolven omdat kleintje op de couveuse lag had ik 140 cc gekolfd!) Vandaar de onwijs lekkende borsten Zal binnenkort het bevallingsverhaal eens voor mezelf op papier zetten en hem dan met jullie delen! Zal ook weer een poging doen om met jullie mee te lezen! Ben erg benieuwd hoe het hier verder allemaal met iedereen gaat! Heel veel liefs Ananas
Nog even een snelle reactie met wat ik net in de snelligheid heb gelezen: Phoe liedje! Dat klinkt spannend!! Ben erg benieuwd hoe de ontwikkelingen zich verder voordoen! Inderdaad heel fijn dat ze je serieus nemen! @ Elif: Hihi, ik heb hier sinds de bevalling niks meer gelezen Was alleen maar bij de kleine en geen internet bij de hand. Dus alleen gesmst... Ga weer snel naar Jaylin, ze heeft grote honger!!
Ananas wat goed dat jaylin de borst zo goed pakt , beetje jaloers hier hahaha. En die enorme productie geweldig heh , alleen de pijn ervan niet. En het word alleen nog maar erger hahaha. Wat geweldig dat de kleine meid weer thuis is en de geelzucht zo goed weg is gegaan! Geniet echt volop van haar. Ik heb het nog steeds erg moeilijk ermee dat ik 10 dagen heb moeten `missen`. Heerlijk is het heh zo´n kleintje nog veel beter als wat je ooit had kunnen denken. Hier is hij morgen alweer 4 weken jeetje!
@ Elif: Stuwing....pfffff....dat doet inderdaad behoorlijk zeer! En ik loop constant met een handdoek in mijn bh omdat anders m'n shirt de hele dag door nat is Zoogcompressen heb je echt niets aan whahaha!! Maar borstvoeding geven is inderdaad iets magisch! Super om dat met je kindje te kunnen doen! Hoop dat Seyhan alsnog wel goed aan de borst kan gaan drinken!! Voed je hem wel zelf? Of geef je hem afgekolfde melk met fles? Dat van die dagen missen heb ik inderdaad ook. Zo jammer dat je de eerste 5-6 dagen zegmaar niet met je kindje hebt kunnen delen! Het enige waarvoor je op de afdeling komt is voeden en verschonen omdat ze verder zoveel mogelijk rust moeten hebben en in de couveuse/wiegje moeten... Maar dat is echt verschrikkelijk moeilijk!! Ben zoooo onwijs blij dat onze kleine meid lekker thuis is nu! En we genieten echt volop van haar! Maar merk nu pas aan mezelf hoeveel energie de dagen in het ziekenhuis hebben genomen qua energie en emoties. Gelukkig hebben we op her-indicatie 2 extra dagen kraamzorg gekregen! Onze kraamverzorgster is echt een schat van een vrouw! We hebben een superklik met haar, dus ben erg blij dat ze er tot en met vrijdag is! @ Lolieken: Net helemaal vergeten te reageren op dat je bevallen bent! Gefeliciteerd met de geboorte van Lise!! En wat een mooie naam! Supercombi met Lore. Geniet van jullie meiden!