liedje ze is prachtig!! En ook veel van die mooie donkere haartjes!Wauw!! Was idd ff wennen toen mijn man werken ging maar ook lekker alleen gnieten hihihi.
Elif, wat verschrikkelijk! Ik kan me voorstellen dat je heel hard geschrokken bent! Gelukkig was je op tijd en komt het allemaal goed met je mannetje! Dikke knuffel hoor! Hier echt weinig tijd om te reageren. Heb even een dipje. Niet zo zeer wat ons nieuwe kleine mensje betreft want daar zit ik nog steeds op die roze wolk maar dat ik het huishouden niet bolgewerkt krijg daar baal ik van. Ik loop heel chagrijnig rond en vooral op mijn vriend. In mijn binnenste geef ik hem de schuld dat het allemaal niet beter geregeld is. We wonen best ver van onze familie en vrienden en daardoor kan ik echt zo weinig hulp vragen als ik dat nodig heb. Hij woont hier graag maar beseft maar niet dat ik wel voor twee kleine mensjes moet zorgen én het huishouden moet draaiende houden dus een beetje hulp zou wel welkom zijn. Ik baal gewoon dat het zo'n rommeltje is. Ben nog steeds intensief bezig met de borstvoeding want dat gaat allemaal niet op rolletjes dus ik moet er echt mee bezig zijn. Maar ondertussen blijft echt alles liggen. Ach, 't moest er eens uit. Momenteel krijg ik de silent treatment omdat ik zo chagrijnig rondloop. Ben best boos op hem.
Hallo meiden!!!! ik las even gauw van Elif: Wat verschrikkelijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! sterkte ik hoop dat Seyhan gauw opknapt!! de rest lees ik later even goed door als ik meer tijd heb Afgelopen donderdag 10febr (uitgetelde datum) zijn we weer opnieuw trotse ouders geworden!!!! en wel van weer een prachtige zoon genaamd Thijmen. Ivm langdurig gebroken vliezen en omdat hij in het vruchtwater gepoept had moest ik opgenomen worden in het ziekenhuis. Ik werd rond 9uur aan de weëenopwekkers infuus gelegd en na een zware pijnlijke bevalling ben ik om kwart voor 12 al bevallen. Klein scheurtje verder voelde ik me heel erg fit. Ondanks dat het veel pijnlijker en zwaarder was dan mn 1e bevalling. Wij zijn dolgelukkig en ons ventje is zooooooooooo mooi! het lijkt dezelfde baby als Yaniek toen. Ze lijken ontzettend veel op elkaar alleen is Thijmen kleiner. Hij woog 3110 gram en nu 2910. Alles gaat goed, hij is n beetje lui aan de borst dus kolf ik af en toe en dan geven we met de spuit bij zodat mn borsten voeding blijven aanmaken. De 1,5 dag in het zkh vond ik minder.. nu ik thuis ben kunnen we echt genieten. We hadden even wat gedoe met het geboortekaartje wat 2x misging waarvan 1x het 110x was fout afgedrukt, dat bracht wat irritaties bij mij.. maar nu ben ik heerlijk van mijn 3 lieve mannen aan het genieten! Lieve groetjes!
Als eerste: Luca, van harte gefeliciteerd met jullie zoon Thijmen! Wat een stoere naam! Vervelend dat je zo'n heftige bevalling had! Sterkte met herstellen van de bevalling en hopelijk kan je snel gaan genieten! Elif. Heftig zeg wat je hebt meegemaakt! Ik kan me nu zo goed voorstellen hoe heftig het moet zijn om er bij te zitten maar niks te kunnen doen! Wat moeten jullie je ellendig hebben gevoeld. Fijn dat hij nu weer thuis is! Hopelijk komen er alleen nog maar mooie tijden aan! Knuffel voor jou! Aggy. Hopelijk gaat het nu snel beginnen! Zet m op! Ananas. Dank je wel voor je super lange reactie. Daar ben ik echt super blij mee. Die hormonen zijn inderdaad echt super rot! Ik merk nu dat ze al wel wat afnemen. Maar ze zijn nog zeker sterk aanwezig. Zo die regeldagen zijn wel heftig dan als ze elke drie kwartier voeding nodig hebben! Dat lijkt me erg intensief! Sneu he die krampjes! Vervelend dat dat zo samen viel! Ik raad het je echt aan om bezoekloze dagen in te plannen. Dat is mij zo ontzettend goed bevallen! Over het wandelen. Ik probeer het ook zo te plannen dat we na de voeding gaan wandelen. We zijn vandaag voor de tweede keer even weg geweest. Loop jij nu al een uurtje? Ik ben na een half uur doodop! Slaap jij ook nog 'smiddags? Dat is wel lastig als ze telkens rond 12 tot 15 uur wakker is. Z. is de laatste dagen vaak na de voeding van half 5/half 6 wakker. Tot de voeding van half 8/half 9. Gisteren hebben we haar rond die tijd gewoon maar beneden gehouden in het wippertje. Anders huilde ze vaak rond deze tijd en gisteren keek ze gewoon lekker rond vanuit haar wipstoel. Verder slaapt ze bijna altijd na elke voeding door. Ze heeft zover ik nu kan zien telkens na een nachtvoeding en een keer overdag dat ze niet direct na de voeding in slaap valt. Dan blijft ze onrustig. Ik voed ook op verzoek. Maar ik probeer regelmaat aan te brengen door op vaste plaats te voeden. Overdag beneden en 's nachts op haar kamertje. Tussen de ene en andere borst geef ik een schone luier. En ze slaapt altijd op haar kamertje. Overdag is het licht op haar kamertje en rond half 8 's avonds doe ik de gordijnen dicht. Rond de voeding van 9 uur 's morgens doe ik de gordijnen weer open. Zo probeer ik regelmaat aan te brengen. Nog niet echt aan de tijden, want dat schijnt nog niet echt te kunnen bij een baby van 2 weken. Ik heb super veel aan je ervaring! Dus hoop nog veel van jullie ervaringen te lezen! Bedankt!
@ Luca en LucaMan: Gefeliciteerd met jullie zoon Thijmen Hihi, jij ook al zo'n snelle bevalling! Heel fijne kraamtijd gewenst! @ Elif: Jeetje wat schrikken Ooh, wat ben ik blij dat het met Seyhan alweer een stuk beter gaat! Laten we met zijn allen hopen dat hij weer helemaal de oude wordt en niks aan deze bacterie overhoudt!! Heel veel beterschap gewenst! Ook voor jullie, want deze schrik kom je niet zo 1-2-3 te boven... @ Liedje: Geen dank Fijn om te lezen dat je hormonen-orkaan al ietsje minder is, voelt voor jezelf ook een stuk prettiger als dat iets in intensiteit is afgenomen. Regeldagen zijn inderdaad intensief. Toen ik doorkreeg dat ze in haar regeldagen zat heb ik direct alles aan de kant gegooid en heel de dag niks anders gedaan dan Jaylin voeden. Heb me er maar gewoon aan overgegeven. Dat ik alles het beste maar aan kant kon gooien had ik uit de boekjes van Vereniging Borstvoeding Natuurlijk gehaald, (Superhandige boekjes trouwens!!) Zo heb ik er zelf het minste "last" van gehad. Ik slaap inderdaad ook 'smiddags (probeer het toch elke dag wel te doen)! Maar heb nu een ander tijdstip ontdenkt Jaylin slaapt meestal rond 16.00-16.30 wel, dan ga ik slapen op de bank tot een uur of 18.00, dan ga ik koken en is manlief om 18.30 thuis Heb ik toch weer anderhalf uur slaap te pakken! Ik voed ook op vaste plaats: overdag op de bank en 's nachts bij ons in bed (voed 's nachts liggend, ideaal!!) Ook ik geef tussendoor een nieuwe pamper, wordt ze weer even goed wakker. Ik voed enkel uit 1 borst ipv uit 2, dit omdat ik "last" van overproductie heb. Ook moet ik met voeden heel erg erop letten dat ik haar vlak na de toeschietreflex van de borst haal. Dan spuit de melk namelijk in stralen zo hard mijn borst uit dat ze zich verslikt als ik haar niet van de borst haal. Deze melk laat ik dan afvloeien in een theedoek en dan kan ik haar daarna weer verder voeden Ook ik doe 's ochtends zodra ik onder de douche weg kom de gordijnen op onze slaapkamer open. En 's avonds gaat ze met ons mee naar boven. Voor straks zal ze wel een voeding eerder naar boven gaan voor een goed dag-nachtritme maar voor nu kan ze nog wel beneden blijven heb ik het idee Over het wandelen: Gaat met de dag een stukje beter! Moet wel zeggen dat ik in het centrum woon, dus kan nooit een halfuur lang lopen haha, iedereen wil een praatje maken en in de wagen kijken En ik loop met bekkenband, anders kom ik de straat geen eens uit... Ook begin ik met een bepaald tempo maar dat wordt al snel slakkentempo, anders dan blokkeert de hele boel, maarja, dat wordt vanzelf beter! En het is inderdaad wel erg vermoeiend! Maar vind het wel heel erg lekker om buiten te zijn (met het weer van vandaag niet hoor ) Vind het ook erg leuk om jou (jullie!) verhalen te lezen En sorry voor het wederom lange verhaal knuffels!
@ Lolieken (sorry meid, was je ff vergeten): Pff... snap dat je het huishouden niet goed gebolwerkt krijgt! Tis hartstikke druk met een baby en een Lore er ook bij! Probeer het maar een beetje los te laten, anders ga je elkaar alleen maar meer irriteren... Maar echt megabalen hoor! Denk je ook dat je zorgen over de bv en de energie die je daarin moet steken meehelpt aan de irritaties? Knuf!
Hey meiden @ elif: hoe gaat het met Seyhan? en met jullie natuurlijk! @ liedje, ananas en lolieken: ik begrijp dat het allemaal even wennen is de hele nieuwe situatie.. weet het nog toen met mn zoontje. Wel een goede tip denk ik die visite stop. Lolieken: vervelend dat je geen mantelzorg in de buurt hebt. Ik reageer me soms ook af op mn vriend.. zullen de hormonen wel zijn. Zou fijn zijn als het ritme er in zit. En die regeldagen pff ja dat zullen we hier ook binnenkort wel weer krijgen. @ aggy: hoestie met jou? al tekenen dat het gaat beginnen???? Hier gaat het super. Alhoewel vannacht was echt n nacht waarin we bijna alleen maar wakker waren omdat we nogal onzeker waren of T.hijmen wel genoeg binnenkreeg. We moesten met de spuit bv bijvoeden. Omdat de kraamhulp dacht dat ik nog niet genoeg had. T.hijmen viel constant in slaap. Maar wat blijkt.. na 1 borst is hij 40gr aangekomen. Dus ik heb juist heel veel voeding en spuit het eruit. Dus nou mag ik hem om de 2 a 3 uur voeden. En snachts er al 6uur tussenlaten! lekker een beetje op verzoek. Heerlijk. Hij is 3dagen en nu mag het al. Sinds vannacht ook stuwing pffffff nu weet ik weer hoe pijnlijk dat is! dus geen gekolf meer en niet via de spuit. Dat vind ik superfijn. Vanmiddag visite en morgen ook. Morgen is Y.aniek heerlijk n dagje naar de creche en krijg ik oefening babymassage van de kraamhulp. Mn vriend moet weer werken en opa brengt Y.aniek weg. Hij mag mini beschuit met muisjes trakteren. Y.aniek is n beetje dwars hij moet ERG aan de nieuwe situatie wennen. Hij is ontzettend druk en hyper. Maar dat komt vanzelf.. Heeft L.ore dat ook lolieken? Verder ben ik ontzettend aan het genieten van mijn mooie mannen! Foto dag vd geboorte: Niet quoten dan kan ik hem later verwijderen Bekijk bijlage 129849 lfs
Hi meiden, Luca, GEFELICITEERD!! geniet er lekker van Aggy, hoe is het met jou?? Lolieke, ach arme schat. snap hoe je voelt. Is er niet iemand anders die je kan helpen thuis? het is natuurlijk lastiger omdat je ook nog eens een peutertje hebt rondlopen. Anders een rustig maar goed gesprek met je man? Ramon doet nu heel veel in huis, maar ik moet hem wel zijn gang laten gaan dus wanneer en hoe hij het wilt doen. Was lastig omdat los te laten maar heb geen keus. @Liedje, hoe is het met Zara-Noe? een visite stop is niet geheel onverstandig. beetje afhankelijk van, maar wil de eerste dagen geen visite hebben. en verwacht dat bij ons de visitie voornamelijk in het weekend willen langskomen. Heb met Ramon afgesproken dat wij wel 1 dag van het weekend voor onszelf houden. @Ananas, het is jammer dat het zo slecht weer is geworden. was vorige week net zo lekker. @Elif, jeetje wat schrikken!! goed van jullie dat je hem gelijk naar de EHBO hebt gebracht. hoe is het nu met Seyhan? @here, nah eerste week verlof zit er op. Probeer me mentaal voor te bereiden op de bevalling. dat gaat de ene keer beter dan de andere keer. Kijk uit naar het moment voor en erna en tijdens vergeten we maar ff... dacht gister even dat het was begonnen. had een roze spoor bij het afvegen, vanochtend een piepklein stukje van de slijmprop verloren. maar dat is het.. hopen dat beebje het nog twee weekjes kan volhouden hihi
Nou meiden, het heeft allemaal doorgezet en ik ben zaterdagmorgen om 05:24 bevallen van een prachtige dochter Feline Nevaeh. In 5,5 uur had ik mn kleine meid ineens in mn armen. Het was heftig en zwaar maar we zijn erg trots en blij! Ze is zoooo mooi! Wel aan het bijvoeden, ze krijgt nog niet genoeg voeding van de borst en ze was wel afgevallen, we hopen dat ze morgen weer wat gegroeid is. Later meer! Luca, jij ook gefeliciteerd met je kleine man! Zal later reageren op de rest.
Aggy , GEFELICITEERD!! wat ontzettend goed nieuws hoop dat jullie het goed maken. Zijn jullie al thuis? Geniet er lekker van. Mooie namen btw. Oeps.. nu ben ik de enigste nog van ons mag hij nog twee weekjes blijven zitten hihi. Vandaag was het weer even onzeker. begon vocht te verliezen en meer dan normaal. 8.00 in de ochtend gedoucht en schone slipje aan getrokken. om 14.45 was ie weer nat, weer verwisseld en om 20.45 was die ook redelijk nat. het ruikt naar urine dus denk dat ik incontinent ben. verbaasd me niet. kleintje is flink ingedaald, laatste dagen doet mijn urinebuis soms ook pijn, steekpijnen. Wel ben ik vandaag een ienieminie stukje van de slijmprop verloren. kijken of we de twee weken redden. alle moeders, geniet ze!!
@ Aggy & Aggyman: gefeliciteerd met jullie dochter Feline Nevaeh! Mooie namen hoor Geniet van je kraamtijd en kom lekker rustig bij. Knuffels!! @ Shaida: Haha, ja, last but not least hea Ben benieuwd hoe lang jullie kleintje nog op zich laat wachten. Succes in ieder geval met de laatste loodjes.
@ aggy: gefeliciteerd!!!!!!!!!! wat supergoed! ik moest ook eerst bijvoeden en nu stuwing en superveel voeding! misschien jij ook wel!
Aggy, gefeliciteerd met jullie mooie dochter!! Nog eentje shaida? Hier gaat het al wat beter. Ik moet me neerleggen bij het feit dat het huishouden nu eenmaal een rommeltje is. Maar dat is niet het belangrijkste natuurlijk. Dus zet ik het maar ff van me af het zal wel terug komen dat het wat meer inorde is zeker? De borstvoeding loopt vrij goed. Ik mag mss binnenkort ook stoppen met bijvoeden het is al extreem weinig dat ik bijgeef soms 1 flesje er dag soms geen en ze komt nu heel goed bij dus dat is goed nieuws!
Aggy. Van harte gefeliciteerd met jullie dochter! Wat een mooie namen! Sterkte met herstellen en probeer lekker te genieten!
He meiden! Alles goed hier. Heb even een paar minne dagen gehad, flinke stuwing en nachtelijke uurtjes maar het gaat nu weer een stuk beter! Dankzij de witte kool! Onze meid krijgt nu alleen nog bv en begint weer te groeien gelukkig. Wat een ander leven krijg je met een kleintje maar zo fijn! De visite hebben we wat rustig gehouden maar zal komend weekend wel even wat meer zijn. Morgen is de kraamzorg voor het laatst, we hebben het echt getroffen met deze vrouw. Zal even een fotootje plaatsen!
Aggy. Wat een wijs schatje hebben jullie! Mooi kindje hoor! Hoe is het nu de kraamzorg weg is? Fijn dat met bv goed gaat! Gebruikte je koolbladeren tegen de stuwing? Hielp dat een beetje? Ik ben gestopt met bv geven. Z. groeide niet goed genoeg en zat nog niet op haar geboortegewicht. Ze dronk erg slecht overdag en bleef daardoor heel slaperig. Dus na diverse bezoeken aan consultatiebureau, huisarts en uiteindelijk de kinderarts in het ziekenhuis besloten om helemaal te gaan voor flesvoeding. Ben super blij met deze beslissing ook omdat het geven van bv nog steeds super pijnlijk bleef. Nu hoorden we ook dat we spruw hadden dus dat was niet zo gek. Dinsdag moeten we voor controle terug naar de kinderarts. Hopelijk is ze dan wel goed gegroeid! De flesvoeding is voor haar wel even wennen, het gaat veel sneller dan bv dus na drie slokjes haal ik telkens de fles er even uit om haar te laten slikken anders komt er veel melk terug. Ik kolf nu af zodat ze direct helemaal aan de fv kan wennen. Ik kolf alleen de spanning weg, zodat ik zo snel mogelijk kan stoppen. En het is ook wel heerlijk dat mn man nu af en toe kan geven. En dat ik niet hoef te plannen als ik weg ga, maar gewoon weg kan gaan als mn man thuis is! Wat vinden jullie van mijn banner? Schatje he! Haha! Ben zo trots op ons kleine meisje!! Hoe vinden jullie het moederschap? Ik vind het steeds leuker, maar ook wel erg heftig en intensief! Ik loop echt met wallen onder mn ogen door de gebroken nachten. En overdag bijslapen is nog niet echt gebeurd. Ik moet me er maar eens toe gaan zetten om het wel te doen! Ik probeer wel elke dag wat langer in bed te blijven 's morgens! En we gaan wel bijna elke avond rond 8 a 9 uur al naar bed! Heerlijk! Shaida. Hoe is het met je? Trek je het nog die laatste loodjes? Sterkte ermee!
@ liedje: wat n mooie banner ja! fijn dat de fv je zo goed bevalt! @ shaida: hoestie daar bij jou? ooh gebroken nachten... T.hijmen heeft de hele nacht weer gehuild.. echt vreselijk. Het voeden gaat overdag supergoed netjes 3uur dr tussen maar snachts heeft ie last van boeren, hikken, verslikken en dan zn verkoudheid ook nog ns.. en na n uur hapt ie weer ik kan wel voeding blijven geven maar dat is het niet. Hij krijgt genoeg. Hij heeft zuigbehoefte nodig snachts maar wil de speen niet dan moet ie kokhalzen.. vanmorgen sliep hij om half 6 pas! en nu wordt ie alweer wakker. Het lijkt of hij het dag en nachtritme omdraait. Mn rechterborst doet ook ontzettend zeer of k een borstontsteking krijg? heb hem vannacht helemaal leeggekolft.. zo ga ik voor het voeden maar even eerst weer wat afkolven zodat hij het vettere melk achterin gaat drinken. Het voorste melk daar krijgen ze sneller krampjes van. Wat n dillemma zit er echt ff helemaal doorheen. Had vannacht koorst en mn vriend is ziek. Ik wil koste wat kost 6wkn bv geven ivm astma/bronchitis en dauwworm wat in onze fam voor komt. Heb het bij mn andere zoontje ook gedaan en hij heeft nergens last van en ik ben ervan overtuigd dat dat mede door die 10wkn bv komt.. Pffffff.... dit was de zoveelste nacht... wanneer zal het beter worden? ik twijfel of ik de dokter moet bellen..
@ Aggy: Wat een schoonheid meid!! @ Liedje: Moeilijke beslissing om te stoppen met de bv! Maar super als het nu allemaal veel fijner voelt. Dan kan je ook veel beter genieten! En als jullie kleine meid er niet genoeg aan had dan heb je er ook alles aan gedaan. (helemaal met alle ziekenhuisbezoeken etc. die jullie hebben gehad) Is het niet een idee om over te stappen op een andere fles, waar de melk langzamer uit stroomt? Weet niet wat voor fles je nu gebruikt? Las ergens anders dat Z. ook erg last had van darmkrampen. Dan is Dr Brown's fles een échte aanrader!! @ Luca: Lastig dat T. het ritme lijkt om te gooien! En zo'n verkoudheid helpt daarbij ook écht niet mee... Hoe gaat het momenteel met hem? En met het ritme & met jou? Ik meende juist dat kleintjes meer last krijgen van krampen door de achtermelk! Die is namelijk veel moeilijker verteerbaar dan de voormelk (daar zit amper iets in) de achtermelk is de vette melk en vet is moeilijker afbreekbaar waardoor ze last van krampen krijgen... De voormelk hebben ze ook juist nodig om de achtermelk als het ware een beetje te "verdunnen" om de juiste mix te krijgen om zo goed mogelijk verteerbaar te maken. Consultatiebureau vertelde me dus juist dat het niet gek zou zijn als J. erge last van krampen zou hebben aangezien ik erg vette melk heb en ze daardoor erg hard per week aankomt. @ Shaida: hoe gaat ie met jou meid? Stiekem al aan het bevallen?? @ Lolieken: heb je al kunnen stoppen met bijvoeden? @ Elif: Hoe gaat het met Seyhan? Is hij goed opgeknapt? @ Hier: Gaat allemaal wel. Ik kan zelf amper lopen doordat mijn bekken helemaal verzakt was. Heb een last-minute-afspraak bij de fysio gehad vorige week, zij heeft mijn rug en bekken losgemasseerd en geprobeerd om mijn bekken weer recht te krijgen (zat +/-4 cm verschil tussen links en rechts). Tis nog lang niet goed maar kan in ieder geval weer lopen en J. weer wat optillen... Deze week weer 2x fysio en volgende week wellicht 3x. Dan hopen dat alles goed gaat staan en kan blijven staan zodat ik de spieren kan gaan trainen zodat m'n rug en bekken weer sterk worden. J. had heel erg last van krampen van de week. Had ik infacol gehaald (op aanraden van vk en kraamzorg in de kraamweek, maar niet eerder gehaald). Maar J. is één van de kindjes die overgevoelig op infacol reageert waardoor het juist averechts werkt... Daar zaten we dan, met een baby die helemaal rood aangelopen zo stijf als een plank lag te gillen in haar bedje. Ze was ontroostbaar! Nu we zijn gestopt gaat het stukken beter en lijkt het zelfs dat ze iets minder last heeft van de krampen. Maar infacol komt hier nooit de deur weer in... Verder gaat het hier helemaal goed! J. kijkt je nu écht aan waardoor je echt contact met haar hebt. Ook begint ze stiekem al te beginnen met lachen. Is ze, als ze wakker is, bezig met geluidjes maken en vind ze het geweldig om op haar zij te rollen zodra ze daar de mogelijkheid toe ziet Zo leuk om te zien allemaal! Wipstoeltje is hier ook favoriet, want dan kan je lekker om je heen kijken. Ze is ontzettend nieuwschierig!